• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo szuka partnera strategicznego

Maciej Korolczuk
30 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (246)
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
Miesięczny koszt utrzymania systemu Mevo wynosi ok. 2 mln zł. W ich amortyzacji mogłoby pomóc znalezienie partnera strategicznego. Miesięczny koszt utrzymania systemu Mevo wynosi ok. 2 mln zł. W ich amortyzacji mogłoby pomóc znalezienie partnera strategicznego.

Obszar Metropolitalny szuka partnera strategicznego do systemu roweru metropolitalnego Mevo. Celem jest zmniejszenie kwoty publicznych środków przelewanych operatorowi systemu. Przypomnijmy, że chodzi o 2 mln zł miesięcznie.



Partner strategiczny systemu Mevo to:

Urzędnicy na razie nie chcą zdradzać, jakiego rodzaju partnera szukają. Wiadomo, że ma to być raczej "duży gracz", dysponujący zarówno polskim, jak i zagranicznym kapitałem. Wiadomo też, że nazwa partnera nie zostanie dodana do nazwy systemu Mevo.

- Jesteśmy w trakcie procesu poszukiwania sponsora strategicznego - potwierdza Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Mamy do zaoferowania do wyłącznej dyspozycji potencjalnego partnera miejsce reklamowe na całej flocie rowerów, materiałach promocyjnych oraz w aplikacji mobilnej i serwisie www. Dodatkowo oferujemy partnerstwo we wszystkich organizowanych i współorganizowanych przez OMGGS wydarzeniach.


W ofercie jest m.in. powierzchnia reklamowa na rowerach, ale też w materiałach promocyjnych, aplikacji mobilnej i na stronie internetowej. W ofercie jest m.in. powierzchnia reklamowa na rowerach, ale też w materiałach promocyjnych, aplikacji mobilnej i na stronie internetowej.

Pierwsze podejście bez sukcesu



Reklamy partnerów biznesowych na jednośladach to powszechne zjawisko w miastach, gdzie funkcjonują systemy rowerów miejskich. Zazwyczaj reklama umieszczana jest na największej i najlepiej wyeksponowanej powierzchni osłony tylnego koła. W ten sposób rowery miejskie w polskich miastach reklamowały m.in. herbatę, wodę mineralną, banki, akcesoria biurowe, chipsy czy napoje gazowane.

Obszar Metropolitalny jest już po pierwszym rozeznaniu rynku. Rekonesans nie wypadł najlepiej, bo na ogłoszone w grudniu postępowanie odpowiedziała tylko jedna firma.

Kilka dni temu przetarg został unieważniony.



Mevo szuka partnera, a nie reklamodawcy



Urzędnicy liczą, że lepszym efektem zakończy się poszukiwanie już nie reklamodawców, ale stałego partnera strategicznego, którego wsparcie finansowe pozwoli na amortyzację wysokich kosztów utrzymania systemu.

Przypomnijmy, że Obszar podpisał z hiszpańskim operatorem 6,5-roczny kontrakt o wartości 159 mln zł. Miesięcznie na konto Hiszpanów, którzy na co dzień zajmują się utrzymaniem 4 tys. rowerów trafia więc ok. 2 mln zł. Pozyskanie nowego partnera może oznaczać np. mniejsze ryzyko podniesienia cen za korzystanie z rowerów.

Zepsuty rower Mevo (9 opinii)

3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
3 dzień kiedy rower nadal jest zepsuty dziś dołączam numer roweru oraz numer stacji
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem

Weryfikacja wiosną



Od 1 grudnia do końca lutego, a więc jeszcze przez niespełna pięć tygodni, system Mevo pozostaje w tzw. trybie zimowym. Na ulicach do dyspozycji użytkowników jest połowa floty, a więc ok. 1500 rowerów elektrycznych i 500 bez wspomagania elektrycznego.

Jak pokazują statystyki, zainteresowanie rowerami w okresie zimowym jest symboliczne i na prawdziwą weryfikację wydajności systemu trzeba poczekać do wiosny. To też - w zależności od wyniku tej weryfikacji - może pomóc lub utrudnić pozyskanie nowego partnera strategicznego.

Miejsca

Opinie (246) ponad 10 zablokowanych

  • Za te dwa mln miesięcznie to

    Lepiej remontować dziurawe chodniki i drogi, nawet te dla rowerów choćby.

    • 3 1

  • Bzdura (1)

    Taniej będzie kupić rower elektryczny każdemu mieszkańcowi i oddać na własność. Może wtedy ludziska też zaczną o nie dbać.

    • 2 4

    • Poważnie?

      Większość w Trójmieście z korzeniami niemieckimi. Im więcej długów Polski tym szybciej zostaniemy wchłonięci do UE, czyli do Niemiec. Dwie wojny nic nie dały, wystarczy zadłużyć państwo polskie i kolejny rozbiór Polski murowany.

      • 1 1

  • Buahahahahahahahaha.

    • 5 1

  • to chore jest (3)

    Mając do dyspozycji hulajnogi ,skutery elektryczne, auta na minuty w bardzo dobrych cenach to pytam kto będzie wypożyczał droższe Mewo??? i jeszcze miasto płaci 24 mil. rocznie za to??? Fajny dil... ciekawe czy P. Borawski też zasiada w radzie nadzorczej tej spółki?? Tylko u nas takie przekręty pakują miliony w coś co nie wiadomo czy będzie działać, czy ktoś będzie z tego korzystał a potem płacą jeszcze co miesiąc niezłą pensyjkę... Teraz fala 200 baniek wydanych nie wiadomo czy to zagra, czy ktoś z tego będzie korzystał mając aplikacje wszelkiego rodzaju ale nie szkodzi i tak będziemy z naszych pieniędzy płacić na utrzymanie tego no i na pensyjki dla prezesów i rad nadzorczych...Irytuje mnie jak skaczą na PIS że kradną w żywe oczy wytykają przekręty a sami walą miasto aż miło...:) Hipokryzja...A czy nas mieszkańców którzy będą na to wszystko ktoś z magistratu pytał czy tego chcemy??? Już płacimy z Tristar który działa tak sobie a za utrzymanie musimy płacić... to jest karwasz biznes...

    • 5 2

    • Panie "gdańszczanin" nie manipuluj pan (2)

      2 mln miesięcznie (24 rocznie) płaci Obszar Metropolitarny, a nie miasto.
      Te rowery są od Tczewa, przez Kartuzy, po Władysławowo no i oczywiście w Trójmieście (razem 14 gmin)

      • 1 2

      • To ten sam obszar metro który będzie płacił 2 mln miesięcznie za Falę?

        Taka tradycja

        • 1 0

      • Teraz już 16 gmin bo doszły Kolbudy i Kosakowo

        • 2 0

  • Tyle kasy w plecy, możnaby że 2 razy wybory kopertowe zrobić

    I jeszcze by zostało

    • 3 1

  • I tym razem budżet przestaje się spinać ledwo po uruchomieniu?

    Na co poszło te 160 mln publicznych pieniędzy zatem?

    • 2 1

  • (3)

    Lewactwo to stan umysłu. Tysiące komentarzy, które tu pisali ludzie nie docierały do zakutych głów. Teraz nowy kwiatek: partner strategiczny. Jaki partner strategiczny? Kto wejdzie w układ, który jest i zawsze będzie deficytowy? To szukanie jelenia strategicznego. Powodzenia.

    • 8 1

    • Kogo obchodzą te durne komentarze? (2)

      Przecież na tym portalu większość to cyklofoby i foliarze. Sami internetowi specjaliści. Ciekawe, że jakoś PiSowska prokuratura nic na nikogo nie znalazła, a bardzo chętnie coś by chcieli znaleźć.

      • 1 2

      • (1)

        Znalazła, znalazła. Kiedyś te immunitety przestaną dzialać.

        • 0 2

        • Misiu... nie ośmieszaj się

          Samorządowcy nie mają immunitetów i "przez ostatnich 8 lat" też nie mieli

          • 0 0

  • Mevo

    Mevo cały ten projekt nadaje się na śmietnik lub do prokuratury

    • 5 1

  • Partnera strategicznego do nieoplacalnego biznesu?

    • 2 1

  • OMGG szuka Frajera Strategicznego dla Mevo.....

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum