• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa trasa rowerowa na Jana z Kolna wciąż zamknięta, choć otwarta

MKo
4 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (208)
  • Przekreślone znaki, barierki i wygrodzenia - tak od kilku miesięcy wygląda nowa trasa rowerowa na Jana z Kolna w Gdańsku. Choć korzystają z niej rowerzyści, to inwestycja nadal nie jest oficjalnie oddana do użytku.
  • Przekreślone znaki, barierki i wygrodzenia - tak od kilku miesięcy wygląda nowa trasa rowerowa na Jana z Kolna w Gdańsku. Choć korzystają z niej rowerzyści, to inwestycja nadal nie jest oficjalnie oddana do użytku.
  • Przekreślone znaki, barierki i wygrodzenia - tak od kilku miesięcy wygląda nowa trasa rowerowa na Jana z Kolna w Gdańsku. Choć korzystają z niej rowerzyści, to inwestycja nadal nie jest oficjalnie oddana do użytku.
  • Przekreślone znaki, barierki i wygrodzenia - tak od kilku miesięcy wygląda nowa trasa rowerowa na Jana z Kolna w Gdańsku. Choć korzystają z niej rowerzyści, to inwestycja nadal nie jest oficjalnie oddana do użytku.

Choć prace przy budowie nowej drogi rowerowej wzdłuż ul. Jana z KolnaMapka zakończyły się już kilka miesięcy temu, wciąż na wjeździe i zjeździe stoją wygrodzenia i barierki, a znaki są zakryte. - To absurd - mówią rowerzyści i korzystają z drogi, choć ta oficjalnie wciąż pozostaje placem budowy.



Gdzie w Trójmieście infrastruktura rowerowa jest najlepsza?

Dwukierunkowa nowa droga rowerowa wzdłuż Jana z Kolna powstała kosztem jednego z pasów ruchu w kierunku węzła Kliniczna.

Droga wydaje się komfortowa i bezpieczna, odseparowana od pasa ruchu prefabrykowanymi azylami i słupkami.

Przed jej budową rowerzyści musieli korzystać z wąskiego i dziurawego chodnika wzdłuż stoczniowego płotu lub - nadkładając drogi do centrum - wybierali jazdę przez al. Zwycięstwa.Mapka



Droga gotowa, ale nadal zamknięta



Od kilku miesięcy rowerzyści korzystają już z nowego odcinka. Problem w tym, że droga nie została jeszcze oficjalnie otwarta, choć prace zakończyły się na niej wiele miesięcy temu. Według oficjalnych zapowiedzi miasta otwarcie nowej trasy miało nastąpić jeszcze jesienią 2022 roku.

- To absurd, co tam się dzieje. Droga od kilku miesięcy jest gotowa, stoją słupki, są wymalowane linie, widać, że trasa cieszy się dużą popularnością - mówi pan Daniel. - Tymczasem droga wciąż nie została oficjalnie otwarta. O co tu chodzi?

"Koordynacja działań wielu podmiotów"



O przyczyny opóźnienia w oddaniu jej do użytku pytaliśmy inwestora na początku maja.

- Prace związane z realizacją ścieżki rowerowej realizowane są zgodnie z harmonogramem i planowane jest przekazanie jej do użytkowania w najbliższych tygodniach - informowała nas wówczas Małgorzata Wellman ze spółki Upside Property, realizującej inwestycję. - Budowa niemal kilometra długości przedmiotowej ścieżki wymaga jednak koordynacji działań ze strony wielu podmiotów. Prace zależne od nas zostały zakończone i przygotowujemy je do użytkowania. Pozostały, niezależny od nas zakres, jesteśmy przekonani, że zakończy się sukcesem zgodnie z założonym terminem.


  • Plastikowe wygrodzenia są regularnie przesuwane, a z trasy, choć jest oficjalnie zamknięta - od kilku miesięcy regularnie korzysta wielu rowerzystów.
  • Plastikowe wygrodzenia są regularnie przesuwane, a z trasy, choć jest oficjalnie zamknięta - od kilku miesięcy regularnie korzysta wielu rowerzystów.
  • Plastikowe wygrodzenia są regularnie przesuwane, a z trasy, choć jest oficjalnie zamknięta - od kilku miesięcy regularnie korzysta wielu rowerzystów.
  • Plastikowe wygrodzenia są regularnie przesuwane, a z trasy, choć jest oficjalnie zamknięta - od kilku miesięcy regularnie korzysta wielu rowerzystów.

Wkrótce otwarcie?



Od tamtej pory minęły dwa miesiące. Trasa nadal jest oficjalnie zamknięta. Na wjeździe i wyjeździe stoją wygrodzenia i barierki, które jednak regularnie są rozsuwane.

Urzędnicy wskazują, że przyczyną opóźnienia były roboty toczące się na przylegających do nowej trasy przejazdach przez torowiska tramwajowe.

Nowa trasa rowerowa w Brzeźnie dzięki zaangażowaniu mieszkańców Nowa trasa rowerowa w Brzeźnie dzięki zaangażowaniu mieszkańców

One także były realizowane przez prywatnego, ale innego wykonawcę. W poniedziałek na jednym z nowych przejazdów widziane były służby techniczne odpowiedzialne za sygnalizację świetlną, co może - ale nie musi - oznaczać, że prace związane z oddaniem go do użytku zbliżają się ku końcowi.

Umowa między miastem a spółką realizującą zadanie została zawarta zgodnie z art. 16 Ustawy o drogach publicznych. Spółka Upside Property to inwestor sąsiadujących z trasą rowerową budynków mieszkalno-biurowych. Wartość umowy to ponad 350 tys. zł.

Sieć dróg rowerowych w Gdańsku wynosi ponad 850 km.

Wideo ze stycznia 2023 roku

08:32 13 LIPCA 23

Nowa droga rowerowa Jana z Kolna w Gdańsku (24 opinie)

Dzień dobry, mam pytanie, kiedy zostanie uczciwie dokończona droga rowerowa na ulicy Jana z Kolna? Brakuje tam nisko umieszczonych świateł dla rowerzystów na wyjazdach ze stoczni (dwa wyjazdy), czy może rowerzystów nie obowiązują światła w ogóle i mają pierwszeństwo przejazdu na owych dwóch wyjazdach? Dojazd do ulicy Twardej też nie jest prawidłowo oznakowany. Na drugim końcu również powinny być swiatła ostrzegawcze przy przejeździe przez torowisko, znaki poziome uwaga tramwaj nie wystarczą. W tym momencie droga jest niebezpieczna dla użytkowników i pokonując ją codziennie w stronę Gdańska Głównego mam wrażenie, że panuje tam chaos i wolna amerykanka. Kto jest odpowiedzialny za projekt tej drogi? Zobacz więcej
Dzień dobry, mam pytanie, kiedy zostanie uczciwie dokończona droga rowerowa na ulicy Jana z Kolna? Brakuje tam nisko umieszczonych świateł dla rowerzystów na wyjazdach ze stoczni (dwa wyjazdy), czy może rowerzystów nie obowiązują światła w ogóle i mają pierwszeństwo przejazdu na owych dwóch wyjazdach? Dojazd do ulicy Twardej też nie jest prawidłowo oznakowany. Na drugim końcu również powinny być swiatła ostrzegawcze przy przejeździe przez torowisko, znaki poziome uwaga tramwaj nie wystarczą. W tym momencie droga jest niebezpieczna dla użytkowników i pokonując ją codziennie w stronę Gdańska Głównego mam wrażenie, że panuje tam chaos i wolna amerykanka. Kto jest odpowiedzialny za projekt tej drogi? Zobacz więcej
MKo

Opinie (208) 8 zablokowanych

  • Ta pseudotrasa

    To pomysł chorego umysłu. Walka władz Gdańska z mieszkańcami trwa

    • 50 7

  • Szkoda że te ścieżki są robione nie dla wygody i komfortu tylko cyferki w statystyce :/

    • 39 2

  • z nikad, do nikad...

    I nie zalatwiajaca czegokolwiek...
    Jest, bo ktos postawil na swoim...

    • 33 3

  • Czyli mozna sobie tam zaparkowac

    Hyhyhy

    • 6 3

  • (3)

    Droga tragiczna, chcoć innego wyjścia tam te facto nie było. Każda jazda rowerem po chodniku wzdłuż muru stoczni to było zaiste epickie przeżycie xD

    • 3 24

    • Oczywiście że było - droga rowerowa przez Al. Zwycięstwa (1)

      ładna droga w parku która jest porównywalna czasowo do wszystkich punktów oprócz biurowca C200

      • 3 3

      • Wzdłuż JzK powstają cały czas nowe biurowce, więc trasa dla rowerów jest bardzo potrzebna i chociaż raz infrastruktura wyprzedza zagospodarowanie.

        • 3 4

    • Było - pociągnąć trasę dalej tak jak jest przy C200.

      • 0 0

  • Co tam sciezka.na zbiorniku retencyjnym"kielpinek"od 3 lat nie swieca nowo postawione latarnie.to dopiero patologia

    • 6 1

  • od kilku lat w Gdańsku tworzenie "nowych" ściezek rowerowych polega głównie na malowaniu farbą istniejących jezdni (9)

    prawdziwy majstersztyk to Platynowa na Oruni Górnej, taki nasz gdański Bangladesz. Napstrzone znaków, pasów, zwalniaczy a teraz jeszcze polikwidowane lewoskręty.

    • 45 1

    • Eeetam. Jeszcze na chodnikach daja tabliczki "nie dotyczy rowerow" i dopisuja do tras rowerowych w miescid

      • 4 3

    • Gdansk znowu nasladuje...

      Gdynie.
      :P

      • 4 1

    • Co do zasady tak robi cały świat (3)

      tylko cały świat robi kierunkowe pasy ruchu w jezdni, a nie jakieś slalomy raz na chodniku, raz na jezdni, a raz wcale.

      • 0 10

      • niestety nie masz racji (2)

        Jednokierunkowe "trakty" rowerowe oddzielone od jezdni niskim krawężnikiem to rozwiązania dominujące w Danii. W Holandii od kilkudziesięciu lat nowa infrastruktura rowerowa (poza tzw. ulicami rowerowymi, na których rowery mają pierwszeństwo a samochody mają obowiązek jechać tak, by cyklistom nie przeszkadzać) tworzona jest w postaci dwukierunkowych dróg dla rowerów tworzonych niejednokrotnie kosztem szerokości jezdni lub kosztem likwidowanych miejsc do parkowania samochodów. Podobnie w USA i Kanadzie tworzone są takie jak na Jana z Kolna tzw. protected bike lanes, oddzielone separatorami od jezdni ogólnego ruchu.

        • 1 4

        • To może być prawda, że tak robią w innych krajach.

          Czy to znaczy, że poza Polską robią głupoty, więc my też???

          • 2 0

        • jak jesteś taki światowy to tylko mam jedno pytanie,

          czy te pasy dla rowerów obok jezdni jako dodatkowe czy tak jak w Gdańsku zabierają pasy ruchu, malująje na czerwono a potem robią festyn, ciesza się i dopisują w statystykach kolejny km "nowej" ścieżki rowerowej
          Jeszcze kilka dwu- trzy- pasmówek w Gdańsku zostało, zrobić z nich jednopasmowe a resztę szerokości preznaczyć na ścieżki rowerowe. To dopiero będzie światowo

          • 2 0

    • (1)

      teraz będzie dalszy ciąg, od Platynowej do Traktu św. Wojciecha, kosztem Małomiejskiej/Podmiejskiej. Przetarg ogłoszony na stronie DRMG

      • 4 0

      • ale gdzie tam mają zabrać pas ruchu skoro i tak jest po jednym w każdą stronę?

        • 3 0

    • Tak jest. A w Gdańsku - Klukowie przystanki autobusu zrobiono tak, że NIKT nie przejedzie, jak autobus stoi.

      To w celu " czystego powietrza, ochrony klimatu, żeby mniej spalin było"... Takich i**otów mamy w mieście zarządzanym przez nich. To nasze miasto, ale nieudacznicy decydują, tworząc alogiczne sytuacje, jeszcze wynagrodzenia za to otrzymują...

      • 3 0

  • (1)

    I to zakonczenie kolo Hali Stoczni. Litosci. Urzednicy walneli znak, ze na waskim, dziurawym chodniku dopuszczony ruch rowerowy i gotowe. Masakra

    • 33 1

    • statystyki tego nie potwierdzają

      cyklofobię i autoholizm się leczy

      • 0 8

  • Chodnik przy jana z kolna (32)

    Jest bardzo mało uczęszczany a jeszcze pas ulicy zabrany autom a co tam postoją sobie w zatorach w końcu spowalniany jest ruch aut w Gdańsku.

    • 157 109

    • Kolejny co mu chodnik drogę zabral (1)

      Skoro tam stoisz w korku, to jak chodnik może cię spowalniać skoro już stoisz.

      • 39 27

      • Wystarczy wyskoczyć na rowerek i żadne korki nie są straszne

        Ja jeżdżę rowerem cały rok i każdy powinien! Rowery to nasza przyszłość!!!

        • 12 11

    • Jana z Kolna... (23)

      Chciałbym dowiedzieć się kto zaangażował "myślicieli" w UM Gdańsk (GZDiZ) do tego aby jak najbardziej korkować miasto. To Jest dywersja, sabotaż. pani Ola niestety nie nadaje się na Prezydenta naszego miasta. Niestety jest doskonałym przykładem , że kobiety nie nadają się do polityki. Tak rozwalić infrastrukturę drogową w Gdańsku, to tylko blondynka, lub ulegająca innym czynnikom kobita. PO od lat miało Gdańsk, ale tera wątpię aby poi wyczynach Oli, to trwało dalel. Niestety.

      • 33 30

      • To celowe działanie (1)

        Tak to już jest, gdy nadzorca drogi czerpie korzyści ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej.
        Czyli im bardziej utrudni poruszanie się samochodem, tym więcej ludzi zmusi do przesiadki na fatalną komunikację miejską, tym więcej zarobi na biletach.
        Konflikt interesów w czystej postaci.
        I nie jest to jakaś teoria spiskowa tylko oficjalny cel miasta Gdańska - żeby podróż komunikacją miejską zajmowała maksymalnie o połowę więcej czasu niż samochodem. Jak chcą to osiągnąć bez przyspieszania komunikacji miejskiej? Oczywiście celowo spowalniając samochody.

        • 17 19

        • kierowcy sami potrafią zadbać o "spowolnienie" ruchu

          dziwne, że jeszcze tego nie ogarniasz

          • 22 20

      • żadne miasto na świecie nie zostało "odkorkowane" (chyba że w soboty i niedziele rano) w wyniku poszerzania ulic (6)

        w wielu miastach świata udało się radykalnie zredukować kongestię (korki na ulicach) dzięki rozbudowie infrastruktury służącej pieszym i rowerzystom oraz priorytetowe traktowanie tych sposobów poruszania się po mieście przy planowaniu przestrzeni miejskich.

        • 19 23

        • Bzdura (2)

          Aglomeracja Trójmiejska jest bardziej zakorkowana niż jakiekolwiek miasto w USA, które słynie z poszerzania ulic i priorytetu dla samochodów.

          Tymczasem Bogota, w której zwężono ulice, jest najbardziej zakorkowaną aglomeracją na świecie.

          Głupie jest podawanie argumentu, że gdzieś raz poszerzono ulicę a później przez kilka lat budowały się nowe osiedla ale nie poszerzano ulic "i co? poszerzono ulicę i znów są korki".

          To trochę jak "po co się myć skoro znów będziesz brudny?"

          • 20 20

          • nie byłeś zapewne nigdy w USA bo byś nie pisał takich bzdur (1)

            • 11 13

            • Ale wiesz, że Polska to nie USA?

              Tam są ogromne puste tereny, dlatego ta suburbanizacja tak postępuje. W Gdańsku poszerzanie ulic nie spowoduje, że nagle dwukrotnie zwiększy się liczba mieszkańców na obrzeżach, bo te są już teraz zabudowane pod korek. A pojedyncze domki w Baninie i Pierszczewku tego nie zmienią, bo to jest promil

              • 9 4

        • Chyba myślisz o miastach typu Paryż czy Londyn !!!!! (2)

          Gdańk ma tak mało mieszkańców że można go porównywać np. Geteborga ,a w takich zachodnich miastach korków nie ma ,a samochodów nawet jest więcej ( oczywiście w porównywalnych aglomeracjach )

          • 3 9

          • statystyki mówią, że w Gdańsku jest w przeliczeniu na 1000 mieszkańców więcej samochodów niż w większości miast (1)

            tzw. starej Unii Europejskiej

            • 1 0

            • To nie są dobre statystyki..

              bo u nas w statystykach ujmuje się również auta niewyrejestrowane, a tych jest już pod 10 milionów

              • 0 0

      • Jest w Gdansku taka organizacja FRAG (8)

        Oni maja duzy wplyw na wladze miasta i robia co chca. Parking w Oliwie na pasie ruchu na Grunwaldzkiej, przejscia naziemne nad tunelami , zmniejszenie predkosci na Zwyciestwa, zwezenie Kartuskiej,Podwala Przedmiejskiego, Jana z Kolna... ogolnie maja awersje do calego ruchu samochodowego. Maja tez tu swojego redaktora zachwalajacego ich poczynania. A wladze miasta zgadzaja sie na wszystko .

        • 31 14

        • (5)

          I bardzo dobrze, że jest jakaś organizacja, która walczy z samochodozą. Powinni rządzić miastem, to Gdańsk by wreszcie wyglądał jak miasto, a zlepek wiosek połączonych pseudoautostradami.

          • 17 23

          • Te "wioski" to tak promowane przez was miasta 15-minutowe (3)

            a bez tych "pseudoautostrad" całe Trójmiasto byłoby jedną wielką wiochą cofającą jej mieszkańców do średniowiecza. Niestety włodarze lobbowani przez FRAG chcą nam zgotować taki los.

            • 17 10

            • Chciałbyś pomieszkać w tych 15-minutowych wiochach (2)

              • 7 8

              • Usłyszałeś jedno słowo i wydaje ci sie ze zwiedziles swiat. Wyjedz dalej niz Mielno.

                • 10 1

              • No właśnie chcę

                Ale zamiast tego jest chaos i bieda, więc ludzie jeżdżą po całym mieście, załatwiając podstawowe sprawy. Zbudujcie miasto 15-minutowe na Południu, a obiecuję że ruch samochodowy zmniejszy się o połowę.

                • 5 5

          • Tak walczą że chcą tramwaju pod oknami mieszkańców bo boją się paraliżu Grunwaldzkiej

            • 3 2

        • Dawno nie byłem w Sopocie, dziś musiałem, potem do centrum Gdańśka. Pierwzsy raz widziałem zwężoną Grunwaldzką w Oliwie.

          Pierwsza myśl to jak duży kompleks małego przyrodzenia musiał mieć ten ktoś kto wpadł na ten i**otyczny pomysł.

          • 13 6

        • Jeżeli ta instytucja prowadzi jawna dywersje to powinna się nia zainteresować ABW i prokuratura !!!!!!!

          • 6 3

      • To sa celowe działania dywersyjne podlegajace pod trybunał !!!!!!!!!!

        • 8 3

      • (3)

        Pas rowerowy na Jana z Kolna to absurd. Jeżdżę tą drogą codziennie i jeszcze nigdy nie widziałam rowerzysty. Chodnik trzeba było przekształcić w ścieżkę rowerową i pas dla pieszych. To co się dzieje w ostatnim czasie na drogach w Gdańsku to horror. Kto wymyśla te wszystkie nagle wyrastające wysepki, zwężenia, pasy rowerowe w najmniej potrzebnym miejscu. Skończcie z tym

        • 15 8

        • Mam dokładnie takie samo zdanie, jeżdżę tam codziennie rowerem i uważam że ten pas jest całkowicie niepotrzebny i zbędny. Spokojnie mozna było zrobić ścieżkę rowerową tam gdzie jest chodnik. Rowerzyści i piesi by się tam spokojnie pomieścili.

          • 10 8

        • hahaha, tak jak z nowym przejściem - przecież nikt tu nie przechodzi. Korki tworzą samochody. A poza tym wydolność jest definiowana przez węzły, a nie szerokość pasa.

          • 5 1

        • Brak rowerzystów bo droga jeszcze zamknięta.

          • 2 0

    • nie był zabrany pas a po prostu zwężone jezdnie (1)

      • 3 4

      • Dokładnie o pas ruchu !!!!!

        • 6 1

    • Karetek pogotowia również jest spowalniany

      • 8 2

    • ...

      z drugiej strony też jest full miejsca, także można pogodzić jednych i drugich. Osobiście jestem i pieszym i kierowcą

      • 1 0

    • Rowerzysta

      Tak? Bo mi się wydaje, że rano i ok. 16.00 bardzo dużo pieszych uczęszcza tą trasą. W okolicy są biurowce.

      • 1 1

    • Ty tam nie chodzisz to jest mało uczęszczany ? Zapraszam, przejdź się, zmienisz statystyki.

      • 1 0

  • (3)

    850 km dróg rowerowych, a co tydzień i tak zamykają połowę głównych dróg żeby rowerzyści w obcisłych getrach mogli sobie pojeździć ulicami xd

    • 26 10

    • dlaczego piszesz nieprawdę? (1)

      Po pierwsze rowerzyści nie jeżdżą wyłącznie po drogach dla rowerów - sieć korytarzy ruchu rowerów w Gdańsku jest dużo większa, po drugie wyścigi kolarskie lub triathlonowe są organizowane dużo rzadziej niż piszesz. Wielki Przejazd Rowerowy jest organizowany raz w roku, zwykle w czasie jednego z weekendów czerwca. Korki tworzone przez nadmiar samochodów i niedorozwój rzetelnej polityki zrównoważonego rozwoju odczuwane są codziennie: kierowcy sami najbardziej dbają o utrudnianie jazdy innych kierowców i możliwości bezpiecznego i komfortowego poruszania się innych mieszkańców.

      • 2 4

      • Raz w roku? Haha dobre

        Ulica dla samochodów, trasy rowerowe dla rowerów. Czego nie rozumiesz?

        • 2 0

    • Ci w "obcisłych getrach" zazwyczaj jeżdżą dużo szybciej niż rowerzyści na zwykłych rowerkach. Nie bawią się w jeżdżenie po drodze rowerowej która co chwila zmienia stronę, kończy się nagle albo jest dziurawa jak ser szwajcarski.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum