• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Próg zwalniający na drodze rowerowej w Sopocie. "To przykra konieczność"

Joanna Skutkiewicz
16 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
O zamontowaniu progów na sopockiej drodze rowerowej poinformował administrator fanpage'a 3miejski Rowerzysta na Facebooku. O zamontowaniu progów na sopockiej drodze rowerowej poinformował administrator fanpage'a 3miejski Rowerzysta na Facebooku.

W piątek, 16 lipca, na drodze rowerowej w pasie nadmorskim na wysokości wejścia na plażę nr 40Mapka w Sopocie pojawiły się progi zwalniające. Wzbudzają wiele kontrowersji, jednak zarządcy drogi informują, że to przykra konieczność wynikająca z potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom trenującym w Sopockim Klubie Żeglarskim.



Czy zamontowanie progu na sopockiej drodze dla rowerów to dobry pomysł?

Pas nadmorski to jeden z najliczniej uczęszczanych przez rowerzystów ciągów rowerowych w Trójmieście. Zwłaszcza w sezonie letnim od rana do wieczora można spotkać tam mnóstwo rowerzystów, rolkarzy oraz użytkowników hulajnóg, którzy od niedawna zgodnie z przepisami mogą korzystać z dróg dla rowerów.

Choć na wysokości wejścia nr 40 znajduje się dobrze widoczny znak stop, mało kto choćby tam zwalnia, nie mówiąc już o całkowitym zatrzymaniu roweru. Niestety, ze względu na znajdujący się obok Sopocki Klub Żeglarski do tej pory w tym miejscu często dochodziło do niebezpiecznych sytuacji. Żeglarze, zwłaszcza dzieci trenujące w SKŻ, aby dostać się do wody, muszą przekroczyć przejście dla pieszych, trzymając sprzęt całkowicie zasłaniający im widok na boki.

Koniec remontu ul. Armii Krajowej. Rowerzyści pojadą nową drogą



Zmiana dla bezpieczeństwa żeglarzy



Jak zaznacza rzecznik sopockiego ZDiZ, zamontowanie progów to efekt pozytywnego rozpatrzenia wniosku z Sopockiego Klubu Żeglarskiego.

- Sopot posiada doskonałą infrastrukturę rowerową, z której chętnie korzystają zarówno mieszkańcy, jak i goście - mówi Anna DyksińskaZarządu Dróg i Zieleni w Sopocie. - Doskonała jakość dróg rowerowych w kurorcie prowokuje do tego, że część użytkowników trasy rekreacyjne traktuje jak wyczynowe, zapominając o innych użytkownikach. Mieszkańcy wiedzą, że na rzeczonym odcinku trasy rowerowej występuje kolizja, i uczestnicy szkółek żeglarskich, najczęściej dzieci, muszą przeciąć ścieżkę, aby z żaglami i łódkami przedostać się na plażę. Tubylcy wiedzą, turyści i goście nie, co powoduje bardzo często, że rozpędzają się oni na tym odcinku niemiłosiernie. Dotyczy to również rolkarzy i użytkowników hulajnóg. Montowane właśnie progi mają za zadanie - całorocznie - chronić dzieci i młodzież ze szkółek żeglarskich SKŻ, którzy muszą przeciąć ścieżkę rowerową, aby dotrzeć na plażę. Duże żagle, które niosą dzieci, ograniczają im widoczność, a rozpędzony użytkownik ścieżki stanowi ogromne zagrożenie dla ich zdrowia, a nawet życia. Na prośbę i apele rodziców oraz władz SKŻ zamontowaliśmy progi bezpieczeństwa.

Spór o znak stop na drodze rowerowej w Sopocie



Najmniejsze zło?



Choć nie ulega wątpliwości, że progi nie będą komfortowe w użytkowaniu dla rowerzystów, wydaje się, że to najmniej uciążliwa z rozważanych przez miasto możliwości.

- Poza zamontowaniem progów przesunięto także płot SKŻ, aby zwiększyć widoczność i tym samym bezpieczeństwo zarówno rowerzystów, jak i żeglarzy - mówi Krzysztof Jałoszyński, sopocki oficer rowerowy. - To rzeczywiście niebezpieczne miejsce. Alternatywą dla zastosowanych środków było wyznaczenie sezonowego objazdu dla rowerzystów, który zupełnie ominąłby to kolizyjne miejsce. Rowery musiałyby wówczas jechać ul. Bitwy pod Płowcami, co też nie byłoby dla nich komfortowym rozwiązaniem.

Bezpieczne czy nie? Czas pokaże



Trójmiejscy rowerzyści zwracają uwagę na fakt, iż progi są bardzo wysokie i będą prawdopodobnie stwarzać niebezpieczeństwo dla użytkowników hulajnóg i rolkarzy. Rzecznik ZDiZ zapewnia jednak, że wybrano progi o najniższej możliwej wysokości.

- Dbając o bezpieczeństwo rowerzystów, rolkarzy i użytkowników hulajnóg, dokonaliśmy cięć sanitarnych drzew, by po zmierzchu nie zasłaniały światła z pobliskich latarni - dodaje rzecznik prasowy ZDiZ. - Odsuwamy również płot SKŻ, tak by zwiększyć widoczność. Barierki rozdzielające ścieżkę rowerową od pieszej zostaną oklejone odblaskowymi elementami, również w celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa.
11:30 19 LIPCA 21

Próg zwalniajacy przy klubie żeglarskim (35 opinii)

W Sopocie nie jest przystosowany do rowerow i hulajnòg, ma nieodpowiedni ksztalt, efekt najazdu jest wybitnie chamski i nieprzyjemny, dla hulajnóg moze byc niebezpieczny. To jest zwykly prog dla samochodow. Idiotyzm na idiotyzmie w tym kraju.
W Sopocie nie jest przystosowany do rowerow i hulajnòg, ma nieodpowiedni ksztalt, efekt najazdu jest wybitnie chamski i nieprzyjemny, dla hulajnóg moze byc niebezpieczny. To jest zwykly prog dla samochodow. Idiotyzm na idiotyzmie w tym kraju.

Miejsca

Opinie (461) ponad 20 zablokowanych

  • jak widzę

    jestem tzw. mało kto. A może to przez kilku nielicznych i**otów ktoś przeforsował ten równie i**otyczny pomysł?

    • 4 9

  • Że co?

    "Trójmiejscy rowerzyści zwracają uwagę na fakt, iż progi są bardzo wysokie i będą prawdopodobnie stwarzać niebezpieczeństwo dla użytkowników hulajnóg i rolkarzy.". Przecież drogi rowerówe są dla jeżdżących na rowerach. Nie pamię tam jak to teraz po nowemy jest z jazdą na hulajnodze ale rolkarze na pewno nie mogą jeździć po drodze rowerowej. Równie dobrze można napisać, że progi zwalniające na jezdni to niebezpieczeństwo dla jeżdżących na rolkach.

    • 6 9

  • "Sopot i doskonala infrastruktura rowerowa" - oksymoron dekady

    • 8 4

  • Przejść jest wiele (2)

    Czy żeglarze mają być lepiej traktowani niż wszyscy inni?

    • 8 8

    • (1)

      Proponuje wziąć do ręki pędnik i przenieść go gdziekolwiek i zobaczyć jakie to wygodne i poręczne.

      • 3 0

      • a jaka to różnica do marszu z dużym pudłem?

        dzieciaki powinny wystawiać oko na obie strony
        oko by się uczyło że ma władzę nakazać zatrzymanie się
        to bywa miłe
        organizacja, wyhowanie, kultura działają w innych krajach, czemu nie tu?

        • 1 2

  • Jeżeli uszkodzę sobie felgi na tym progu, połamię palce wykonawcą jak i zleceniodawcą.

    Co za głupcy to wymyślili

    • 4 8

  • Mam pytanie do pomysłodawców. Jak dziecko lub staruszek ma sobie z tym poradzić? (3)

    Droga rowerowa powinna być tak pomyślana, by bezpiecznie z normalną prędkością, każdy, każdym typem roweru i w każdym wieku i stanie zdrowia mógł się przemieszczać. Gwarantuję na podstawie mojej obserwacji, że część starszych osób, niepełnosprawnych i dzieci, będzie w tym miejscu schodzić z roweru tworząc zagrożenie dla jadących za nimi rowerzystów.

    • 7 8

    • Proszę logicznie uzasadnić mi ten negatyw. (2)

      • 3 3

      • (1)

        Bez przesady to nie Giewont. Jakos w strefach 30 gdzie jest pelno prgow soboe radza. Z kraweznikamj tez.

        • 1 1

        • na ulicach przy krawężnikach są odstępy gdzie mieści się rower na coraz większej ilości ulic progi to poduszki berlińskie rower jedzie między nimi bo nie ma żadnego seksu jeżdżenia po progach rowerem rower jest i tak wolnym pojazdem nie ma sensu go bardziej spowalniac

          • 0 0

  • I bardzo dobrze! (3)

    Oby inne miasta, a zwłaszcza sąsiednie, poszły w ślady Sopotu. Oby coraz częściej stosowano takie rozwiązania. Rowerzyści są traktowani jak święte krowy. Nie muszą mieć uprawnień, nie muszą znać przepisów. Nie są ubezpieczeni, nikt nie sprawdza stanu technicznego rowerów. Policja kompletnie olewa notorycznie łamiących przepisy rowerzystów, którzy często gnają znacznie szybciej, niż dozwolone na ścieżce rowerowej 40km/h (to i tak za dużo).
    Progi dla rowerzystów to szansa na poprawę bezpieczeństwa. Powtórzę więc - mam ogromną nadzieję, że w najbliższym czasie pojawi się ich więcej!

    • 11 9

    • Skąd ten przepis znacznie szybciej (40 km/h.. (1)

      Z jakiego art. Kodeksu Ruchu. Nie masz pojęcia i nawet się nie podpiszesz. Nie pisz bzdur

      • 4 3

      • co za różnica jaki przepis

        faktem jest, że rowerzyści zasuwają, a prędkość powinni mieć ograniczoną do max 20km/h

        • 4 4

    • Zapomniałeś jeszcze dodać, że pewnie są jeszcze pijani.

      • 1 0

  • hehe...

    ale kwik cyklozboków świń na forum ,potwierdza to że to słuszna decyzja ,jeszcze wysuwane kolce by się przydały :)

    • 9 5

  • Ścieżka rowerowa to nie tor wyścigowy. (1)

    Bardzo dobre rozwiązanie, popieram w 100%.
    Przydałyby się jeszcze jakieś kontrole rowerzystów, dmuchanie, stan techniczny.
    Oby więcej progów, a w przyszłości, kiedy już uda się urealnić przepisy i wprowadzić obowiązkowe tablice rejestracyjne dla rowerów, wypadałoby pomyśleć o fotoradarach.

    • 12 11

    • wyjątkowo denne rozwiązanie które nie utrzyma się tam długo zaręczam ci

      • 2 0

  • Zamiast tego (3)

    Lepiej wprowadzić kulturę jazdy po prostu wszyscy musza jeździć tak by zatrzymać łatwo i razie potrzeby nagle A jazda powinna być wolna do 13km

    • 16 28

    • Kultura

      Nie ma czegoś takiego jak kultura jazdy. Kulturę się ma albo nie i dotyczy to nie tylko jazdy a wszystkich aspektów naszego życia. Niestety obserwujemy wokół za dużo agresji, chamstwa i brawury.

      • 15 0

    • W Polsce kultura? I do tego kultura jazdy? Science fiction.

      Polacy jeżdżą kulturalnie tylko i wyłącznie tam gdzie czeka ich nieuchronna kara, a tak nie jest w Polsce.

      • 1 0

    • tam powinien byc zakaz dla trenujacych ktorzy zapie...lają po 40km/h nie raz dochodziło do tragedii na tej ścieżce.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum