• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Próg zwalniający na drodze rowerowej w Sopocie. "To przykra konieczność"

Joanna Skutkiewicz
16 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
O zamontowaniu progów na sopockiej drodze rowerowej poinformował administrator fanpage'a 3miejski Rowerzysta na Facebooku. O zamontowaniu progów na sopockiej drodze rowerowej poinformował administrator fanpage'a 3miejski Rowerzysta na Facebooku.

W piątek, 16 lipca, na drodze rowerowej w pasie nadmorskim na wysokości wejścia na plażę nr 40Mapka w Sopocie pojawiły się progi zwalniające. Wzbudzają wiele kontrowersji, jednak zarządcy drogi informują, że to przykra konieczność wynikająca z potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom trenującym w Sopockim Klubie Żeglarskim.



Czy zamontowanie progu na sopockiej drodze dla rowerów to dobry pomysł?

Pas nadmorski to jeden z najliczniej uczęszczanych przez rowerzystów ciągów rowerowych w Trójmieście. Zwłaszcza w sezonie letnim od rana do wieczora można spotkać tam mnóstwo rowerzystów, rolkarzy oraz użytkowników hulajnóg, którzy od niedawna zgodnie z przepisami mogą korzystać z dróg dla rowerów.

Choć na wysokości wejścia nr 40 znajduje się dobrze widoczny znak stop, mało kto choćby tam zwalnia, nie mówiąc już o całkowitym zatrzymaniu roweru. Niestety, ze względu na znajdujący się obok Sopocki Klub Żeglarski do tej pory w tym miejscu często dochodziło do niebezpiecznych sytuacji. Żeglarze, zwłaszcza dzieci trenujące w SKŻ, aby dostać się do wody, muszą przekroczyć przejście dla pieszych, trzymając sprzęt całkowicie zasłaniający im widok na boki.

Koniec remontu ul. Armii Krajowej. Rowerzyści pojadą nową drogą



Zmiana dla bezpieczeństwa żeglarzy



Jak zaznacza rzecznik sopockiego ZDiZ, zamontowanie progów to efekt pozytywnego rozpatrzenia wniosku z Sopockiego Klubu Żeglarskiego.

- Sopot posiada doskonałą infrastrukturę rowerową, z której chętnie korzystają zarówno mieszkańcy, jak i goście - mówi Anna DyksińskaZarządu Dróg i Zieleni w Sopocie. - Doskonała jakość dróg rowerowych w kurorcie prowokuje do tego, że część użytkowników trasy rekreacyjne traktuje jak wyczynowe, zapominając o innych użytkownikach. Mieszkańcy wiedzą, że na rzeczonym odcinku trasy rowerowej występuje kolizja, i uczestnicy szkółek żeglarskich, najczęściej dzieci, muszą przeciąć ścieżkę, aby z żaglami i łódkami przedostać się na plażę. Tubylcy wiedzą, turyści i goście nie, co powoduje bardzo często, że rozpędzają się oni na tym odcinku niemiłosiernie. Dotyczy to również rolkarzy i użytkowników hulajnóg. Montowane właśnie progi mają za zadanie - całorocznie - chronić dzieci i młodzież ze szkółek żeglarskich SKŻ, którzy muszą przeciąć ścieżkę rowerową, aby dotrzeć na plażę. Duże żagle, które niosą dzieci, ograniczają im widoczność, a rozpędzony użytkownik ścieżki stanowi ogromne zagrożenie dla ich zdrowia, a nawet życia. Na prośbę i apele rodziców oraz władz SKŻ zamontowaliśmy progi bezpieczeństwa.

Spór o znak stop na drodze rowerowej w Sopocie



Najmniejsze zło?



Choć nie ulega wątpliwości, że progi nie będą komfortowe w użytkowaniu dla rowerzystów, wydaje się, że to najmniej uciążliwa z rozważanych przez miasto możliwości.

- Poza zamontowaniem progów przesunięto także płot SKŻ, aby zwiększyć widoczność i tym samym bezpieczeństwo zarówno rowerzystów, jak i żeglarzy - mówi Krzysztof Jałoszyński, sopocki oficer rowerowy. - To rzeczywiście niebezpieczne miejsce. Alternatywą dla zastosowanych środków było wyznaczenie sezonowego objazdu dla rowerzystów, który zupełnie ominąłby to kolizyjne miejsce. Rowery musiałyby wówczas jechać ul. Bitwy pod Płowcami, co też nie byłoby dla nich komfortowym rozwiązaniem.

Bezpieczne czy nie? Czas pokaże



Trójmiejscy rowerzyści zwracają uwagę na fakt, iż progi są bardzo wysokie i będą prawdopodobnie stwarzać niebezpieczeństwo dla użytkowników hulajnóg i rolkarzy. Rzecznik ZDiZ zapewnia jednak, że wybrano progi o najniższej możliwej wysokości.

- Dbając o bezpieczeństwo rowerzystów, rolkarzy i użytkowników hulajnóg, dokonaliśmy cięć sanitarnych drzew, by po zmierzchu nie zasłaniały światła z pobliskich latarni - dodaje rzecznik prasowy ZDiZ. - Odsuwamy również płot SKŻ, tak by zwiększyć widoczność. Barierki rozdzielające ścieżkę rowerową od pieszej zostaną oklejone odblaskowymi elementami, również w celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa.
11:30 19 LIPCA 21

Próg zwalniajacy przy klubie żeglarskim (35 opinii)

W Sopocie nie jest przystosowany do rowerow i hulajnòg, ma nieodpowiedni ksztalt, efekt najazdu jest wybitnie chamski i nieprzyjemny, dla hulajnóg moze byc niebezpieczny. To jest zwykly prog dla samochodow. Idiotyzm na idiotyzmie w tym kraju.
W Sopocie nie jest przystosowany do rowerow i hulajnòg, ma nieodpowiedni ksztalt, efekt najazdu jest wybitnie chamski i nieprzyjemny, dla hulajnóg moze byc niebezpieczny. To jest zwykly prog dla samochodow. Idiotyzm na idiotyzmie w tym kraju.

Miejsca

Opinie (461) ponad 20 zablokowanych

  • Da się przejechać

    Dobry pomysł. Na co dzień pokonuję progi montowane na ulicach. Da się przejechać i to bezpiecznie. Nie wypisujcie bzdur, że to nie możliwe. Jak nie ktoś potrafi, to znaczy, że nie powinien na rower wsiadać. Bo jest zagrożeniem dla siebie i innych. A progi podnoszą bezpieczeństwo pieszych, co jest najważniejsze. W wypadku potrąceń przez rowery, piesi doznają bardzo groźnych obrażeń.

    • 7 2

  • lubie takie

    fajnie sie skacze z nich

    • 3 3

  • Dobry rower kosztuje wiecej niz szroci samochod.

    • 4 5

  • Szlaban

    Ogolenie kolarze to największy problem rowerzystów

    • 4 1

  • A ty pedaluj, pedaluj glosno krzycz, kiedy na ziemie zrzuci cie psia smycz. (1)

    Tak zdarzylo sie mojej kolezance. Pan wypuscil psa 80 kilo zywej wagi na wysuwanej smyczy po calosci. Zwierz odlecial, naprezyl tasme a pozniej bylo nieudane ladowanie i zlamany kregoslup.

    • 4 2

    • na pecha nie ma rady

      chyba ze chirurgiczne przyszycie smyczy do pana

      • 0 0

  • Dzieci nie trenują same (2)

    Wystarczy, że opiekun wyjdzie na ścieżkę i wstrzyma ruch, na czas przejścia dzieci i przeprowadzania sprzętu.
    Proste i logiczne rozwiązanie.

    • 5 8

    • rowerzyści wjechaliby w opiekuna (1)

      zwyzywali, opluli ale na pewno nie zatrzymali się i nie poczekali

      • 4 3

      • nie buraku

        tak zachowali by się ci inni, za okrągłą kierownicą, w końcu to z takimi są o tym filmiki

        rowerzyści zaś zatrzymali by się i spokojnie zabawiali by się rozmową, w czasie gdy konwój mrowek by szedł

        • 2 0

  • Bez sensu.

    Będzie na czym skakać. Może tunel zrobicie?

    • 2 2

  • W sumie to i tak wszystkie te pseudodrogi

    dla rowerów są źle zbudowane. Na Łokietka każdy wyjazd z posesji to próg zwalniający. Więc 2 progi dodatkowe nic tu kompletnie nie zmieniają. Kto jedzie wolno to się przetoczy. Kto szybko ten przeskoczy. Znaku STOP też nikt nie przestrzega.

    • 2 2

  • Rowerzyści to większa patologia jak kierowcy, ostatnio wszedłem na przejście tuż przed nadjeżdżającą trójkę bo inaczej nikt by sie nie zatrzymał. Stanęli zdziwieni jak wryci z komentarzami jak mogłem to zrobić i ze musze uwazac. Masakra, ciekawa była wymiana zdań z tymi zawistnikami

    • 7 6

  • PROGI (1)

    Proste rozwiązanie
    Szkółki wspólnie z miastem robią objazd z lewej strony swoich terenów tak jak jest w Jelitkowie
    Wojtek

    • 2 1

    • w Jelitkowie i tak tabun cyklistów jedzie na przecinkę

      i nikt ich za to nie ściga

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum