Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu
- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.
Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.
W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.
Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.
Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.
Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.
- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.
Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?
Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.
To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.
Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).
Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.
Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).
Miejsca
Opinie (494) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-24 14:33
Operator z Hiszpanii to był chyba żart? (2)
Pamiętam, że sprawdzałem, to był startup bez żadnego doświadczenia w rowerach. Przypomina to trochę aferę z respiratorami
- 8 2
-
2023-05-24 14:39
ale ci Hiszpanie nadal są operatorem nic sie nie zmieniło zmienili tylko producenta rowerów
- 2 0
-
2023-05-24 14:59
Za respiratory PiS płacił z góry, kasa przepadła. Za rowery do MEVO nikt nie zapłacił, kasa bezpieczna. Prównanie nietrafione.
- 1 1
-
2023-05-24 14:38
Zobaczcie ile nagle postów pojawiło sie w obronie tego przekretu miejskiego na kilkaset milionów z naszej kasy! (3)
Najwyrazniej jest premia za usprawiedliwianie złodziejstwa dla urzedników szkodników to w godzinach pracy nakazali im posty pisac pochwalne.
Jeden pisze ze ma 5 rowerów a i tak bedzie korzystał z mewo hahaha tylko poco mu tyle rowerów jak bedzie przepłacał za te wielkie ciężkie gruchoty z mevo.Ale za wpis dostaje sie premie od UM w Gdańsku bo najwiecej rowerów z Mevo bedzie w Gdańsku i to Mieszkancy Gdańska zostali najwiecej okradzeni z kasy- 9 2
-
2023-05-24 14:43
Wiesz jak jest finansowany ten projekt? Nie wiesz, bo piszesz nieprawdę, albo inaczej, po prostu kłamiesz.
- 1 4
-
2023-05-24 15:01
Za Mevo 2.0 nie zapłaciliśmy ani złotówki. Sprawdź sobie umowę, jest dostępna dla wszystkich. Jeśli razem z kolegą siedzisz tu i wypisujesz w kółko kłamstwa, będziemy je prostować :)))))))
- 1 4
-
2023-05-24 16:01
hahah Pokemony nie potrafia sie głupota nie chwalic
I te kase oni dostana to ze jeszcze nie dostali bo nie ogłosili owtarcia ale jak bedzie otwarcie w sierpniu wiec dostaną zadna różnicy czy teraz czy pózniej.Ale nnajpierw musiał bys miec mózg by rozumiec co czytasz
- 0 0
-
2023-05-24 14:41
to prawie jak motorower (2)
kompletna porażka
- 6 2
-
2023-05-24 14:45
(1)
Ach, to już nie skuter? I pojawiło się "prawie"?
- 1 2
-
2023-05-24 15:02
Prawie - tylko ponad 3 razy mniej :))))
- 1 0
-
2023-05-24 14:59
oficer rowerowy? (1)
wtf?
- 5 1
-
2023-05-24 15:12
Zacząłeś czytać artykuł jeszcze raz i coś znalazłeś, czego nie rozumiesz?
- 0 1
-
2023-05-24 15:04
Byle do wyborów samorządowych (1)
Będą trupa reanimować ....
- 4 2
-
2023-05-24 15:12
Nie będzie żadnych wyborów :)))
- 0 0
-
2023-05-24 15:07
To Segway to dobre rowery widziałem jak działają w innych miastach. Powinno być ok.
- 3 1
-
2023-05-24 15:18
Dobra chińska firma. Kto płaci?
- 3 2
-
2023-05-24 15:19
40 kg?! (1)
Już widzę, jak latem jakiś pijany de*** wypożycza taki rower i rozjeżdża przechodniów w pasie nadmorskim...
- 6 2
-
2023-05-24 15:21
Pisałeś o tym kilka razy, wystarczy :))))
- 0 2
-
2023-05-24 15:20
Ale bajzel - wstyd urzędnicy, prostej rzeczy nie potraficie zrobić (3)
Setki miast na całym świecie mają rower miejski - władze Gdańska nie potrafią go wprowadzić od 5 lat. Marnują dziesiątki milionów, zatrudniają się sami i wypłacają sobie pensje, a roweru jak nie ma tak i nie będzie w najbliższym czasie. A może o to chodzi, żeby nie było? Kasa płynie, a problemów brak. Bo bezsensowny system z rowerami bez ładowarek wygeneruje wiele problemów.
- 9 2
-
2023-05-24 15:23
Kasa nie płynie, nic za to nie płacimy. Problemów z ładowaniem nie będzie, na szczęście użytkownicy nie będą dopuszczeni, by podłączać ładowarki.
- 1 1
-
2023-05-24 15:47
nie umisz liczyć
pierwszy projekt roweru miejskiego w 3M mial ruszyć w 2011r
to gdzie ty te 5 lat?- 0 0
-
2023-05-24 16:02
to jest zachowanie celowe urzednik z władz gdańska to szkodnik im wiecej pieniedzy zmarnuje tylk wieksza premia dlaniego
- 2 0
-
2023-05-24 15:20
To nie jest rower (2)
To nie jest rower tylko motorower tylko że silnikiem elektrycznym i wagą 40 kg . Można było zamówić komarki od rometa i doczepić pedały .Sprawdzona konstrukcja waga 45-50 KG
- 9 1
-
2023-05-24 15:22
Czyli kolejne 10kg i hałaśliwy spalinowiec?
- 0 0
-
2023-05-24 15:28
To jest kura! za klasykiem. Nazywaj sobie ten rower jak chcesz, nawet szybowcem.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.