Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu
- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.
Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.
W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.
Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.
Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.
Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.
- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.
Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?
Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.
To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.
Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).
Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.
Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).
Miejsca
Opinie (494) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-24 13:41
No i super!
- 1 5
-
2023-05-24 13:44
"Dysponuje baterią o pojemności do 150 km " kto pisze te teksty, czy podaje informacje.. (4)
robią z nas głupków na siłę
- 10 1
-
2023-05-24 13:46
Pomyśl, że tak jest w każdym artykule, nie tylko w tym, o którym sam masz odpowiednią wiedzę
- 1 2
-
2023-05-24 13:51
(2)
katalog części zamiennych mercedesa, pióra wycieraczek, oprócz informacji technicznych zrozumiałych dla niektórych użytkowników znajdziesz opis, że starczają do usunięcia wody z "x" boisk piłkarskich. Operuje się wizualizacją zrozumiałą dla wszystkich.
- 0 2
-
2023-05-24 14:12
(1)
woda na boiskach piłkarskich nie jest zrozumiała dla nikogo, ma raczej działać w sposób "oooojaaaa tyyle"
- 2 0
-
2023-05-24 14:16
zwróć się ze swoją uwagą do marketingowców mercedesa, wróżę karierę
- 1 1
-
2023-05-24 13:47
40 kg rower (1)
q%@#$a, przeciez tym można zabić człowieka już przy 20km/h
- 11 2
-
2023-05-24 14:51
Bez przesady
- 0 3
-
2023-05-24 13:48
Automatyczna skrzynia biegów i tańsza obsługa? (3)
Panie Pawlikowski, czy Pan się zna na budowie rowerów? Masakra. Przecież jak coś tam pierdyknie to wymiana elektroniki koszuje więcej niż mechaniki na tym poziomie!
- 16 2
-
2023-05-24 14:03
(2)
jakiej elektroniki??? o czym Ty piszesz....
- 2 1
-
2023-05-24 14:51
(1)
Tam jest DSG-7 albo i 9G-tronic!
- 1 0
-
2023-05-24 15:15
przypuszczam, że wątpię
- 0 0
-
2023-05-24 13:49
To miasto Misiem stoi...
- 13 0
-
2023-05-24 13:50
Tyle waży skuter.. (4)
- 8 3
-
2023-05-24 13:52
(1)
proszę o informację jaki to skuter
- 1 1
-
2023-05-24 14:17
no i??? jaki to skuter?
- 1 0
-
2023-05-24 14:56
(1)
Skuter miejski 125cm to waga ponad 120kg
- 1 0
-
2023-05-25 09:45
a 50tka potrafi ważyć 30 kg
- 0 0
-
2023-05-24 13:51
(1)
Polecam w grudniu oddać rowery miejskie. Jeden wielki niewypał i kompromitacja dla Gdańska. Rowery już powinny być żeby przyzwyczajać ludzi do tych rowerów
- 6 1
-
2023-05-24 14:57
W grudniu jeździ się całkiem dobrze. O ile odśnieżą ddrki na czas.
- 0 2
-
2023-05-24 13:59
Hahaha, nie wierzę! (2)
Czego to oni jeszcze z tym Mevo nie wymyślą.
Może jeszcze dodatkowo wspomóżcie te rowery zasilaniem z trakcji elektrycznej by nie trzeba było ich ładować?
Pomyślcie tylko, trakcja elektryczna nad ścieżkami rowerowymi. Czegoś takiego to nawet w Moskwie nie mają.
Sukces Mevo 2.0 gwarantowany.- 9 1
-
2023-05-24 14:06
weź przestań
bo zaraz to podchwycą
- 1 0
-
2023-05-24 15:13
Ooooo! To dobre jest! A potem się ścieżki rowerowe zaczną korkować i będzie cała akcja, że indywidualny transport rowerowy to zło i należy przesiadać się na rowerowy zbiorkom. Będą specjalne 30-50 osobowe rowery jeżdżące z grubsza wg. jakiegoś tam rozkładu, przy czym kursy będą regularnie likwidowane. Będzie trzeba na taki rower kupić bilet i jeszcze pedałować. Przyszłość jest blisko :)
- 1 0
-
2023-05-24 14:20
Szkoda wielka że kupujemy od chińczyka rowery a nie produkujemy w polskich zakładach... A mamy takie... (1)
- 8 2
-
2023-05-24 14:22
Gdzie mamy?
- 1 1
-
2023-05-24 14:23
Bareja wiecznie żywy.
Pan Michał G. niech najpierw zostanie "nagrodzony" za wdrożenie pierwszej wersji Mevo.
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.