Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu
- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.
Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.
W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.
Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.
Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.
Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.
- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.
Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?
Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.
To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.
Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).
Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.
Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).
Miejsca
Opinie (494) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-24 12:50
XD (1)
40-sto kilowy rower. XDDD
Powodzenia!!- 13 2
-
2023-05-24 12:56
Dzięki :))))))))
- 1 2
-
2023-05-24 12:57
I po co? (1)
Zbudujcie bezpieczne scieżki rowerowe a potem myślcie o rowerach elektrycznych. Obecnie gdziekolwiek dojechac bezpiecznie rowerem to masakra.
- 15 0
-
2023-05-24 12:59
Tak, masz rację :(((((
- 0 2
-
2023-05-24 12:58
40kg rower? (2)
I z czyich pie iedzy to pojdzie?!
Jakie są cenniki? Jak bedzie wygladac koszt uzytkowania w kazdej mozliwej taryfie? Dlaczego to jest utajnione skoro idzie z naszych podatków???- 14 2
-
2023-05-24 13:05
Wszystko jest jawne od dawna (1)
wystarczy chcieć sprawdzić :))))))))))))
- 0 2
-
2023-05-24 15:44
Ty nie jesteś "czytelnik", tylko urzędnik a raczej - u**das
- 2 0
-
2023-05-24 12:59
A te bez wspomagania ile będą ważyły? (1)
Bo o ile się nie mylę 25% ma być normalnych.
- 6 0
-
2023-05-24 13:06
Powinny około 20kg.
- 0 0
-
2023-05-24 13:02
Segway (1)
To ciekawe bo sprawdziłem na stronie Firmy Segway i nie znalazłem w jej ofercie rowerów ze wspomaganiem elektrycznym.
- 5 2
-
2023-05-24 13:06
Nie ma oferty indywidualnej
- 2 1
-
2023-05-24 13:03
40kg roweru (1)
Hehe
- 16 2
-
2023-05-24 13:06
Napisz to jeszcze sto razy, jak ci mówiłem na skype :))))))))))
- 0 2
-
2023-05-24 13:08
(2)
Po co tyle kasy się wywala bogaty Gdańsk
- 10 1
-
2023-05-24 13:26
(1)
To nie kasa Gdańska :) Rząd ze swoich pięniędzy daje
- 2 1
-
2023-05-25 08:00
A rząd ma swoje pieniądze bo w wakacje zbiera truskawki w Reichu. Wcale nie zabiera z twojej kieszeni.
- 0 0
-
2023-05-24 13:09
Czyli co? (1)
Pokazali kilka nowych, dobrych rowerów, a w dalszym tle stoi szmelc, który też wyjedzie na ulice?
- 11 1
-
2023-05-24 13:26
Nie, wraca do producenta :)
- 1 0
-
2023-05-24 13:11
Pytanie, które się nasuwa to czy rower Mevo w wersji 3.0 przekroczy 50kg? (3)
Na marginesie mój 6-letni elektryk waży 23 kg i to już bywa uciążliwe. Te obecne 40 kg to jest postęp technologii? Chyba nie w tym kierunku, tym bardziej, że limit mocy 250W to nie jest dużo na trójmiejskie podjazdy.
- 19 0
-
2023-05-24 13:27
(1)
Wystarczy 250W. Kwestia prędkości. Twój elektryk jeśli ma 23kg to nie ma większej mocy, a na pewno ma mały zasięg.
- 0 2
-
2023-05-24 14:25
Moje doświadczenie po blisko 8 tys. km elektrykiem jest inne
bywa, że 250W to za mało. I nie o prędkość tu chodzi a o podjazdy. Nie bez powodu powstają rozwiązania 500 czy 1000W (nielegalne) albo chwilowe zwiększanie mocy powyżej 250W w fabrycznych konstrukcjach. W elektrykach liczy się też moment obrotowy zwykle zaledwie 40 Nm , w droższych rozwiązaniach bywa dwa razy większy. Do wygody szybko się przyzwyczajamy, co zrobić.
- 3 0
-
2023-05-24 15:40
Waga nie jest ważna - ważny jest kosz, bo od tego są prowizje urzędnicze
- 2 0
-
2023-05-24 13:12
Czemu nie wybrano tych rowerów pierwotnie? (2)
"Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw." - czemu od razu nie zdecydowano się na rowery tego typu? Czyżby zwyciężyła cena, a dalsze problemy serwisu zostały by zrzucone na użytkowników?
- 11 1
-
2023-05-24 13:28
No tak, cena początkowa, a też może gotowość do dostarczenia szybko dużej ilości.
- 0 0
-
2023-05-24 20:57
zapytaj się firmy, która będzie obsługiwać Mevo
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.