Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu
- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.
Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.
W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.
Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.
Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.
Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.
- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.
Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?
Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.
To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.
Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).
Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.
Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).
Miejsca
Opinie (494) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-24 13:14
No i bardzo dobrze.
Wyglądają dużo lepiej, będą od porządnej firmy i posiadają koszyk do którego można coś włożyć.
- 2 5
-
2023-05-24 13:17
(1)
I znowu same malutkie rozmiary? Osoby wysokie maja jeździć z kolanami przy brodzie?
- 3 4
-
2023-05-24 13:25
do 189cm wzrostu ma być komfortowo
- 0 0
-
2023-05-24 13:17
zapamietajcie te nazwiska i twarze to sa ci co marnuja miliony mieszkanców miasta I to my placimy za te rowery a nie Hiszpanie (1)
bo ty my Hiszpanom dajemy 160mln z naszej kasy!!
Kolejny przykład beszcelnosci jeszce grorsze rowery byle szybko bo koniecznie trzeba przed wyborqami to uruchomic a po wyborach to juz moze byc klapa totalna!- 13 1
-
2023-05-24 13:24
Nie płacz kobito, te rowery będą świetne
- 0 4
-
2023-05-24 13:19
Za moich czasów (2)
Każdy, kto chciał, miał własny rower.
Dlaczego mam sponsorować z podatków kolejnych biedaków i tych co je niszczą.- 12 4
-
2023-05-24 13:26
Ponieważ żyjesz w społeczeństwie i płacisz podatki na wiele rzeczy, z których (przynajmniej bezpośrednio) nie korzystasz, ale na dłuższą metę przynoszą korzyści również tobie.
- 3 4
-
2023-05-24 13:36
A jeszcze wcześniej nie istniała obowiązkowa edukacja. Czytając takie światłe myśli zastanawiam się czy ktoś nie zniszczył Ci tablicy i książek, pewnie jakiś biedak.
- 1 2
-
2023-05-24 13:23
No i Super :) (5)
Rower wg specyfikacji dla osób od 155cm do 188cm, lepszy niż poprzedni
- 34 26
-
2023-05-24 14:16
Wazeliniarz super to jest wchodzenie w tyłek bez wazeliny szkodliwym władzom miejskim co :) (3)
- 7 19
-
2023-05-24 15:29
Fakty porażają ignorantów? (2)
- 13 3
-
2023-05-24 16:27
oczywiście, że operator dokona wymiany na swój koszt. oczywiście. (1)
- 5 1
-
2023-05-24 18:40
Przejrzyj zapisy umowy, niedowiarku. Są jawne
- 4 2
-
2023-05-24 17:22
Wygląda solidniej. Była wtopa z rowerami z Bari, a teraz są rowery doświadczonego producenta.
Jeśli całość będzie działać to ok.
- 7 1
-
2023-05-24 13:29
(5)
Znowu silnik z przodu. Hamulec bębnowy przód/tył. Masa "jedyne" 40kg. Od razu można zablokować wspomaganie do 15km/h żeby się nikt nie zabił.
Dla osób nie w temacie: rowery elektryczne enduro / dh na pełnym zawieszeniu ważą już w okolicy 25kg.- 12 3
-
2023-05-24 13:31
(4)
A rowery szosowe 5 kg, tylko czego to dowodzi?
- 4 1
-
2023-05-24 13:45
Czy tak samo jak Mevo można je zostawić byle gdzie i nie bać się, że ktoś ukradnie? :)
- 0 1
-
2023-05-24 15:26
(2)
Pokaż mi taki bo 5kg to jak koła zdejmiesz
- 1 1
-
2023-05-24 15:44
(1)
Trek Émonda SLR 10
- 1 1
-
2023-05-24 16:26
Jasne, był tak lekki że już nie produkowany. Mówimy o rocznikach aktualnych a nie 2014.
- 1 0
-
2023-05-24 13:31
ten system nigdy nie będzie działał to jest wał jakich mało
- 14 2
-
2023-05-24 13:33
Przecież trąci wałem na kilometr
I nie chodzi o wagę ;)
- 15 1
-
2023-05-24 13:38
Prezes Glaser już raz dostał nagrodę pomorskich sztormów od pomorskiego Marszałka za MEVO a Prezydentka Gdańska puszyla się z
Powtórka z rozrywki i pewnie P. Glaser znowu dostanie buzi buzi i nagrodę
- 12 1
-
2023-05-24 13:38
Jak znalazł na zimę
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.