• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Umowa na Mevo 2.0 podpisana. Rowerami pojedziemy wiosną 2023 r.

Maciej Korolczuk
8 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W Mevo nowa doba nie zaczyna się o północy?
  • Mevo 2.0 ma być wygodniejsze i łatwiej dostępne. Za wpłaty użytkowników współodpowiedzialność biorą urzędnicy.
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0

30 zł za miesiąc lub 259 rocznie zapłacimy za korzystanie z roweru metropolitalnego Mevo. System zostanie ponownie uruchomiony wiosną 2023 roku. Jego operatorem będzie hiszpańska spółka City Bike Global.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Z rowerów Mevo będę korzystać:

11 miesięcy później niż pierwotnie planowano, udało się podpisać umowę z nowym operatorem roweru metropolitalnego Mevo. Prawie roczny impas spowodowała batalia sądowa Obszaru z poprzednim operatorem firmą Nextbike, która podważała rozstrzygnięcie przetargu i kilkukrotnie odwoływała się do Krajowej Izby Odwoławczej, mimo że sama nie złożyła w nim oferty. To też zaważyło na ostatecznym rozstrzygnięciu KIO, która w całym postępowaniu uznała firmę Nextbike jako podmiot nieuprawniony, co dało zielone światło do podpisania umowy z nowym operatorem.

Została nim hiszpańska spółka City Bike Global. Obszar związał się z nią na okres sześciu lat, a za uruchomienie, zarządzanie i eksploatację Mevo 2.0 zapłaci Hiszpanom 159 mln zł (72 tys. zł dziennie).

  • Organizacją Mevo 2.0 zajmie się firma, która obsługuje systemy rowerów miejskich w Rotterdamie, Paryżu czy Sztokholmie.
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
- To była długa podróż, by znaleźć się w tym miejscu, w tym dniu kiedy możemy podpisać umowę. Jestem wdzięczny mojemu zespołowi, że mimo pandemii doprowadzili ten projekt do mety. Zdajemy sobie sprawę ze skali Mevo 2.0 i tego, ile znaczy on dla mieszkańców Pomorza. Zrobimy wszystko co w naszej mocy by spełnić te wymagania - powiedział Jordi Cabanas, dyrektor City Bike Global.
Radości z faktu podpisania umowy nie ukrywał też Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.

- Mevo było dla nas wielką radością, a potem w smutku kończyliśmy pierwszy etap. Później nastąpił trudny etap dwóch lat ciężkiego zmagania się z prawem zamówień publicznych. Dlatego dziś cieszę się ze współpracy z nowym operatorem, który jest dużym graczem na europejskim rynku i obsługuje systemy rowerów miejskich w Rotterdamie, Paryżu czy Sztokholmie. Cieszę się, że w 2023 roku mieszkańcy aglomeracji będą cieszyć z nowoczesnych rowerów Mevo 2.0 - mówi Michał Glaser.
Czytaj więcej:

Kim jest nowy operator Mevo 2.0?



Koszty funkcjonowania poniosą gminy (ok. 107 mln zł), a część kosztów pokryją wpływy z abonamentów (ok. 35 mln zł) i reklam (ok. 8 mln zł).

W przeciwieństwie do Mevo 1.0, tym razem zamawiana jest usługa, a nie dostawa rowerów. Oznacza to, że operator otrzyma zapłatę w równych ratach za każdy miesiąc działania systemu. Również w odróżnieniu od Mevo 1.0 przychody z reklam i abonamentów będą trafiać do OMGGS, który będzie współadministratorem danych osobowych i będzie ponosił odpowiedzialność za wpłacane przez użytkowników pieniądze.

  • Tak wyglądały rowery Mevo 1.0.
  • A tak będzie wyglądał nowy rower Mevo.

4099 rowerów, w tym ponad 3 tys. elektrycznych



Miesięczny abonament na korzystanie z nowego systemu Mevo ma kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł
System roweru metropolitalnego będzie składał się z 4099 rowerów. 3099 z nich będzie mieć napęd elektryczny, a pozostały tysiąc to rowery tradycyjne.

Jednym z warunków przetargu będzie ponowne wykorzystanie infrastruktury oraz rowerów będących w posiadaniu OMGGS. Operator będzie więc musiał znaleźć sposób na powtórne zagospodarowanie ponad tysiąca rowerów z poprzedniej edycji. Na wtorkowej konferencji poinformowano, że rowery z poprzedniego systemu zostaną pozbawione napędu elektrycznego i włączone do systemu jako rowery konwencjonalne.

Miesięczny abonament na korzystanie z nowego systemu Mevo ma kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać ze 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym lub 60 minut na rowerze elektrycznym. Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta na rowerze elektrycznym będzie kosztować 20 gr, na tradycyjnym - 10 gr.

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu - będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej (15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym i 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym), a także w taryfie na 48 h za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Rowery będzie można wypożyczać ze stacji rozlokowanych w 16 pomorskich gminach (poza Trójmiastem także w Żukowie, Redzie, Pruszczu Gdańskim, Tczewie, Sierakowicach, Rumi, Somoninie, Stężycy, Kartuzach, Pucku i Władysławowie, a także w Kolbudach i Kosakowie, które dołączają do projektu). Łącznie będzie 717 stacji (o 57 więcej niż poprzednio). Ponadto operator ma też przygotować 51 punktów ładowania baterii oraz 17 punktów serwisowania rowerów.

  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.
  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.
  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.
  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.
  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.
  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.

14 miesięcy na uruchomienie systemu



Rowery na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawią się najpóźniej wiosną 2023 r.
Na wszystkie działania Hiszpanie mają maksymalnie 14 miesięcy od dnia podpisania umowy. To oznacza, że rowery na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawią się najpóźniej wiosną przyszłego roku, ale niewykluczone, że nastąpi to szybciej.

Dostawę systemu podzielono na trzy etapy: w pierwszym odbędą się tzw. testy wewnętrzne 100 rowerów. Będą je testować urzędnicy, oficerowie rowerowi i eksperci. Następnie - w drugim etapie - wykonawca dostarczy połowę przewidzianej floty i na 21 dni udostępni ją do bezpłatnych testów mieszkańcom. W trzecim - system zostanie uzupełniony o pozostałą liczbę jednośladów.

Nextbike wciąż nie oddał środków 80 tys. użytkowników



Choć podpisanie umowy na Mevo 2.0 dla wielu osób oznacza nową nadzieję na reaktywację długo wyczekiwanego roweru metropolitalnego, to dla innych wciąż nie kończy sprawy z poprzednim operatorem.

Jak wynika z informacji Obszaru Metropolitalnego, spółka Nextbike nadal nie zwróciła bowiem środków pozostałych na indywidualnych kontach ok. 80 tys. użytkowników. W tej sprawie toczą się dwa odrębne postępowania - pierwsze w prokuraturze, a drugie z powództwa cywilnego. Rozważane jest też wniesienie pozwu zbiorowego.

Tak będzie wyglądać nowe Mevo

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • Pieniądze

    Mam nadzieję, że pieniądze wpłacone na Mevo 1.0 znajdą się na moim koncie Mevo 2.0.

    • 7 2

  • Kto drukował te naklejki?

    Na różnych zdjęciach widać, że na rowerach widnieją naklejki o różnej treści (te na tylnym kole). Mamy wersję "Komu w drogę, TEMU Mevo" i "Komu w drogę, TENU Mevo". Jak to się mogło stać, nie mam pojęcia.

    • 9 1

  • Pan Glaser to taki pomorski Sasin, więc wiadomo, czego się spodziewać.

    • 6 6

  • (12)

    Rower mam własny, zwykły zlomek-holenderka za całe 400 zł z allegro (kupiony nowy kilka lat temu, jak były tańsze), prawko jazdy czeka na odbiór, więc dołączę do grona blachosmrodów. Mevo upadnie z hukiem po maksymalnie roku i tylko zostanie znowu niesmak, rowery rdzewiejące gdzieś pod chmurką i masa ludzi, którzy zapłacili i ich po całości wydymano.

    • 68 52

    • własnego roweru nie zostawisz jadąc na piwko na plażę (4)

      a mevo owszem :)

      • 12 5

      • A na ch te rowery... (1)

        Każdy dziś ma rower za 200 za 2000 za 22000 ale ma

        • 4 6

        • Jak to po co? To jest MIŚ na miarę naszych czasów !

          Przecież bezkarnie przepie..lają nasza kasę już drugi raz na to badziwie. Opcja która rządzi tym miastem od lat jest tak nieudolna ,ze nadaje się tylko do pchania karuzeli w cyrku.

          • 3 1

      • A po co pić piwo? Może jeszcze papierosa zapalic na tej plaży?

        • 1 5

      • Niby dlaczego nie? Tak wlasnie zostawiam na noc, rano rower czeka przypiety tam, gdzie go zostawilem.

        • 0 0

    • ciekawa metamorfoza: przypuszczalnie dołączysz jedynie do użytkowników blacho****dów (3)

      a nie do blacho*****dów, chyba że już należysz do grona transformersów.

      • 1 2

      • Przecież dulkiewicz wy się na rowerze i złamała nogę (2)

        • 4 2

        • To była radna PiS ze Szczecina :D

          W Warszawie pewnie trolle piszą, że to Trzaskowski :D

          • 2 1

        • Fotyga też

          • 1 1

    • Czego to PO nie naobiecuje...

      Tragedia z wami

      • 2 4

    • to prawda (1)

      niegdy nie bede tym jezdzil nigdy

      • 0 0

      • kogo to obchodzi?

        • 0 0

  • Gdańsk znowu w tyle

    My pracujemy nad reaktywacja Mevo, a tymczasem świat idzie do przodu i np. Kraków zmienia formułę roweru miejskiego na rower na abonament: naprawa w kosztach, brak ryzyka kradzieży, nie ma problemów z przechowywaniem ani sprzedażą po przeprowadzce. Podobne systemy z powodzeniem działają w Holandii, a podobno to gdańszczanie mieszkają w polskim Amsterdamie.

    • 6 1

  • 159 milionów zł / 4099 rowerów = 38.789 zł za rower (5)

    Matko boska... Kolejny przekręt !!!
    A na takie hulajnogi urzędnicy z podatków nie dali ani 1 zł i są!!!

    • 23 2

    • Urzędnicze inwestycje nie są nigdy tanie.... (2)

      Za te pieniądze można kupić rowery wszystkim dzieciom w Trójmieście. To jest dopiero szok!

      • 7 4

      • Ostatnio kupowałem rower 24" z 21 biegami dla syna i zapłaciłem 999 zł w Dekatlonie

        za 159 milionów można by kupić takich rowerów 159 tysięcy !!!!

        • 5 2

      • no , a tu będą rowery dla 21gmin dla wszystkich, a nie tylko dla dzieci z trojmiasta

        także mevo bardziej opłacalne

        • 3 2

    • no ale też nikt nie jeździ tymi huljanogami na co dzień

      to jak porównywanie taxi do komunikacji publicznej. trochę bez sensu

      • 2 1

    • 159 milionów to razy dwa bo z kredytu.

      Odsetki teraz wysokie. A miasto bogate kredytem

      • 2 2

  • Pięknie utopione pieniądze podatników.

    • 12 3

  • Wreszcie trochę normalności (4)

    Zdjęcie z podpisania umowy - nikt nie ma maseczki na gębie. Podoba mi się. Już tych tych "dziobów" i "szmatek". Nie ma tego w Szwecji, znieśli w UK, znieśli w Danii, czas na Polskę.

    • 4 11

    • I po co minusujecie? (3)

      Prawda boli?

      • 0 2

      • akurat tym maseczka nie szkodzi.. nikt ich nie chce ogladac. (2)

        • 2 1

        • Maseczkom mówi weg z Gdańska (1)

          • 0 2

          • ale i rauss?

            • 0 1

  • Kiedy nagrody za MEVO 2.0

    Rozumem że też na wiosnę 2023

    • 11 1

  • Trzymam kciuki

    aby wszystko poszło jak trzeba, 3miasto potrzebuje takiej usługi.

    • 2 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Popołudniowa wycieczka rowerowa po pracy, nad Jezioro Marchowo

30-50 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Zawody Rowerowe Cross Country Sobieszewo

100 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum