• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 tygodni utrudnień, by zmniejszyć korki na Kołobrzeskiej

Maciej Korolczuk
21 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
W najbliższych dniach ruszy przebudowa skrzyżowania Kołobrzeskiej z Chłopską i Rzeczypospolitej, gdzie drogowcy wydłużą lewoskręt z Kołobrzeskiej w kierunku Żabianki. W najbliższych dniach ruszy przebudowa skrzyżowania Kołobrzeskiej z Chłopską i Rzeczypospolitej, gdzie drogowcy wydłużą lewoskręt z Kołobrzeskiej w kierunku Żabianki.

Gdańscy drogowcy chcą poprawić przepustowość i zmniejszyć korki na największym skrzyżowaniu na Przymorzu. We wtorek, 22 marca, zacznie się przebudowa lewoskrętu z ul. Kołobrzeskiej w ChłopskąMapka. Prace i związane z nimi utrudnienia mają potrwać ok. 10 tygodni.



Dłuższy lewoskręt na Kołobrzeskiej:

Skrzyżowanie ul. Kołobrzeskiej z Chłopską i Rzeczypospolitej to kluczowe miejsce na drogowej mapie Przymorza.

Krzyżują się tam dwie ruchliwe trasy: Chłopska i al. Rzeczypospolitej, łączące Żabiankę z Zaspą oraz ul. Kołobrzeską. To jeden z kręgosłupów całej dzielnicy. Poza samym ruchem drogowym przez środek skrzyżowania przebiegają też tory tramwajowe.

Generatorem ruchu pieszych są m.in. dwa centra handlowe - AuchanAlfa Centrum.

Najmniejsza kolizja lub awaria tramwaju często paraliżuje nie tylko ruch na samym Przymorzu, ale też na sąsiadującej z nim Żabiance czy Zaspie.

Ale do tego, by głównie w popołudniowym szczycie tworzyły się tam korki, nie trzeba stłuczek i awarii. Kierowcy z niewydajnym skrzyżowaniem radzili sobie do tej pory na różne sposoby, np. traktując pas do jazdy na wprost jako prawoskręt.

wideo archiwalne



Z dociążenia skrzyżowania i tworzących się tam korków zdają sobie sprawę gdańscy drogowcy. We wtorek, 22 marca, na wysokości hipermarketu Auchan przy ul. Kołobrzeskiej rozpocznie się poszerzenie fragmentu jezdni. To wstęp do wydłużenia lewoskrętu w ul. Chłopską.

- Obecnie pojazdy oczekujące na możliwość skrętu w prawo ograniczają przejazd kierowcom chcącym jechać na wprost lub w lewo - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Przebudowa, która polegać będzie na poszerzeniu jezdni ul. Kołobrzeskiej po jej lewej stronie, umożliwi kierowcom wcześniejsze zajęcie pasa do jazdy na wprost lub lewo i swobodny przejazd. Na prawym pasie będą mogli ustawiać się kierowcy zamierzający skręcić w prawo.
Planowane prace i związane z nimi utrudnienia potrwają ok. 10 tygodni. Planowane prace i związane z nimi utrudnienia potrwają ok. 10 tygodni.
Roboty drogowe i związane z nimi utrudnienia ruszą za kilka dni (harmonogram jest jeszcze w trakcie ostatnich uzgodnień). W pierwszym etapie, który potrwa do połowy kwietnia, prace toczyć się będą w strefie przykrawężnikowej oraz poza jezdnią, co nie spowoduje utrudnień w ruchu.

W kolejnych etapach od drugiej połowy kwietnia do 30 maja roboty realizowane będą już na jezdni.

- W zależności od postępu prac wyłączane będą fragmenty pasów do jazdy na wprost i lewo- bądź prawoskrętu. By zminimalizować utrudnienia, prace wykonywane będą w godzinach nocnych - od 22:00 do 6:00 - dodaje Kiljan.
W trakcie całej przebudowy odcinka ul. Kołobrzeskiej wyłączone będzie przejście dla pieszych i przejazd rowerowy znajdujące się między centrami handlowymi Alfa Centrum i Auchan. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z sąsiedniego przejścia na wysokości Urzędu Skarbowego.

Inwestycja w ramach "umowy szesnastkowej"



Prace na ul. Kołobrzeskiej realizowane będą w ramach tzw. "umowy szesnastkowej", zawartej zgodnie z art. 16 Ustawy o drogach publicznych ze spółką R4R, która tuż obok wybudowała pokoje i akademiki na wynajem.

Tylko w ubiegłym roku magistrat podpisał z prywatnymi inwestorami ponad 120 umów na ponad 106 mln zł. W 2021 r. najdroższą umową była przebudowa ul. Nowej Wyzwolenia i ul. Letnickiej przeprowadzana przez spółkę Robyg Marina Tower i TM Investment Holding o wartości 10,3 mln zł, a także przebudowa ul. Przyrodników prowadzona przez spółkę Panattoni, przebudowa ul. Słowackiego wykonywana przez HE3 Gdańsk. Każda z nich kosztowała po 8 mln zł.

Ostatnią inwestycją zrealizowaną w ramach umowy szesnastkowej była przebudowa skrzyżowania ul. Platynowej z Kadmową i Zygmunta RumlaMapka na Oruni Górnej. W miejscu dotychczasowego skrzyżowania powstało rondo, wyznaczone na nowo zostały też przejścia dla pieszych i wyremontowane chodniki.

Utrudnienia w ruchu na ul. Chłopskiej


Roboty na Kołobrzeskiej to niejedyne utrudnienia na drogach na Przymorzu. Od poniedziałku, 21 marca, do 31 marca planowane jest zawężenie jezdni ul. ChłopskiejMapka do jednego pasa ruchu na odcinku pomiędzy ul. Piastowską a ul. Pomorską w kierunku Sopotu.

Będą tam prowadzone roboty wodociągowe związane z przebudową sieci wodociągowej i przyłącza kanalizacji sanitarnej w ul. Chłopskiej. Inwestorem jest miejska Spółka GIWK.

Planowany koszt realizacji robót to 265 tys. zł.
17:49 6 KWIETNIA 22

Na Kołobrzeskiej potrzebny dłuższy prawoskręt (36 opinii)

Korek w prawo, dlatego poszerzamy jezdnię po lewej stronie- powiedzieli urzędnicy. To znaczy ludzie, którzy uważają się za urzędników. Z pięknym finałem kierowcy w toyocie, na czerwonym świetle z pasa do jazdy na wprost. W sumie wykonał manewr, który właśnie tam powinien być legalny. No ale, wiadomo kto rządzi tym miastem albo kto nie rządzi tylko szuka problemów wszędzie tylko nie w Gdańsku
Korek w prawo, dlatego poszerzamy jezdnię po lewej stronie- powiedzieli urzędnicy. To znaczy ludzie, którzy uważają się za urzędników. Z pięknym finałem kierowcy w toyocie, na czerwonym świetle z pasa do jazdy na wprost. W sumie wykonał manewr, który właśnie tam powinien być legalny. No ale, wiadomo kto rządzi tym miastem albo kto nie rządzi tylko szuka problemów wszędzie tylko nie w Gdańsku Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (201) 3 zablokowane

  • 10 tygodni na te parę metrów?!

    To tylko w Polsce takie rzeczy...

    • 10 0

  • Przecież tam problemem jest skręt z Kołobrzeskiej w prawo w Chłopską! (24)

    Zapala się jednocześnie zielone dla samochodów i dla pieszych na pasach, a że ruch pieszych jest duży, to samochody i tak stoją. Szybciej jest przejechać przez market.
    Wystarczy tylko opóźnić zielone dla pieszych, żeby samochody mogły swobodnie zjechać ze skrzyżowania.

    • 188 11

    • Albo dac światła bezkolizyjne (15)

      Warunkowa strzałka nic nie daje bo to bardzo ruchliwe przejście

      • 33 1

      • (5)

        Jeszcze zielonej strzałki tam brakuje aby kierowcy taranowali pieszych

        • 8 19

        • Tam jest przeciez zielona strzałka, warunkowa (4)

          I na niej zawsze jeden kierowca-ryzykant sie przecisnie, nawet jak juz ludzie wchodzą na przejście, widzę to jako i pieszy i kierowca, bo chodzę tamtędy i zdarza mi się tamtędy jeździć, bezkolizyjna była by lepsza, najlepiej zsynchronizowana z swiatlami tramwaju zeby nie było sprintu do tramwaju przez czerwone (a bywaja tacy agenci)

          • 18 0

          • Ludzie nie maja prawa wchodzic na przejscie bezposrednio przed nadjezdzajacy pojazd, a co dopiero wejsc w bok pojazdu juz (2)

            znajdujacego sie na przejsciu.

            • 5 6

            • Pojazd nie ma prawa znajdować się na tym przejściu, więc o czym, mówisz? (1)

              • 9 4

              • Mowie o tym, ze się mylisz i odsyłam do przepisow.

                • 0 3

          • Baran. Zawiąż sznurówki jak chodzisz.

            • 3 1

      • Cos tam daje, bo tych kilka pojazdow w pewnym sensie wypada poza system (cykl). (8)

        W najgorszym razie przejada bezmozgim pieszym po palcach. I bez urazy, juz tlumacze - ostatnio widzialem scenke, w ktorej matka prowadzila wozek, a obok stal jej smyk. Berbec gapil sie na sygnalizator niczym kierowca F1 i wyrwal do przodu, kiedy tylko pojawilo sie zielone swiatlo. Gdyby nie reakcja matki odbilby sie od tylnego nadkola jakiegos pojazdu. Wtedy to dostal tez od szanownej matki taka bure, ze milo bylo popatrzec. Z tego dzieciaka cos moze bedzie, ale ilu jest rodzicow, ktorzy sami powielaja patologiczne zachowania? Bo nie rozumieja przepisow, bo sa pozbawieni wyobrazni, bo sa pozbawieni instynktu samozachowawczego, powody mozna mnozyc.

        • 5 1

        • Co nie zmienia faktu że mają pierwszeństwo (7)

          A samochód nie ma, to jest właśnie cały tragizm tego skrzyżowania, często nim jeździłem, i nigdy nie wkurzam sie na pieszych, tylko wkurzam się na projektantów tego głupiego rozwiązania, to skrzyżowanie o dużym natężeniu ruchu, całe powinno być na strzałkach bezkolizyjnych, nawet jeśli to by spowodowało że ruch będzie trochę wolniejszy, ale będzie za to spokojniejszy i bezpieczniejszy dla wszystkich

          • 6 3

          • Dopoki nie jestes w stanie prawidlowo wejsc na przejscie dla peiszych, to nie masz zadnego pierwsznstwa. (6)

            Mozesz co najwyzej popelnic wykroczenie.

            • 6 5

            • Nie ma czegoś takiego jak "wejście na przejście dla pieszych". (5)

              Przejście jest częścią chodnika, z warunkowo dopuszczonym ruchem samochodów.

              Napisz jeszcze, że można źle chodzić po strefie zamieszkanej i będzie komplet...

              • 6 8

              • To wytłumacz na czym znajduje się przejście dla pieszych? Nie na JEZdNI?

                Bo to co piszesz to jakieś odklejone od rzeczywistości bzdury!

                • 4 1

              • Co dziś ćpałeś? Pewnie jak zawsze u lewaków.

                • 0 3

              • Buahahahahaha! Wszyscy zdrowi?

                • 2 0

              • Przepis zabrania Ci wejść na przejście bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd.

                Tak dosłownie jest to zapisane, czego Ty tu nie rozumiesz?

                • 3 1

              • Przejście jest częścią chodnika???

                to się zatrzymaj i zawiąż sznurówki - pogięło was już zupełnie, zaraz będziecie się rzucać pod samochody, dlaczego nie próbujecie z pociągami? a może nie mam racji... próbujecie

                • 1 1

    • Sam się opóźnij

      • 2 4

    • Jak w prawo, to w Rzeczypospolitej!

      • 5 0

    • dokładnie!!!

      • 1 0

    • nie było tunelu nie byłó korków

      • 2 3

    • W prawo z Kołobrzeskiej to się skręca w Rzeczypospolitej a nie w Chłopską

      • 4 0

    • Ja jeżdżę przez Auchan

      • 1 0

    • W prawo to aleja Rzeczypospolitej,

      Chłopska jest w lewo, reszta się zgadza

      • 0 0

    • prejście podziemne

      Na takich ruchliwych skrzyżowaniach powinny być przejścia podziemne

      • 0 0

  • Psychicznie chorzy.

    A wystarczy po gdynsku puszka farby i umozliwienie skretu w prawo z pasa do jazdy na wprost, z ktorego i tak nikt prawie nie korzysta, bo po przejechaniu skrzyzowania na wprost okazuje sie on byc tylko pasem do jazdy pod falowiec.

    • 5 0

  • DDR (2)

    A może w końcu by się wzięli przy okazji za DDR wzdłuż Kołobrzeskiej, która więcej wniesie niż kawałek poszerzonej ulicy..

    • 3 4

    • A może nie, skoro nie ma na nią miejsca? (1)

      • 2 3

      • no tak bo ważniejsze tam 8 pasów dla kierowców z ogromną wyspą centralną na skrzyżowaniu

        • 0 2

  • Problem: zatkany skręt w prawo. Rozwiązanie? Wydłużmy lewoskręt....Eh.

    • 14 0

  • Zabetonują wszystko, a korki w godzinach szczytu i tak będą.

    Na całym świecie w godzinach szczytu są korki. Budowanie dróg nic nie da. Trzeba zniechęcać ludzi do codziennego używania samochodów.

    • 3 4

  • Trzeci swiat

    Zamiast łatać stare spodnie trzeba kupic nowe. Takie skrzyziwania tylko w krajach trzeciego świata.
    1. Tramwaj osobno na osobnej ulicy , bliżej ludzi
    2. Skrzyżowanie dwupasmowe tylko z tunelem lub wiaduktem
    3. Rondo z sygnalizacja

    • 2 1

  • Wystarczyło by tylko skrócić zielone światło dla pieszych

    Idących od akademika w stronę falowca.I tak nie zdążą przejść i muszą stać na drugich pasach.Obecnie zielone światło dla nich, blokuje sprawny zjazd aut na Rzeczypospolitej.Gdy już mają czerwone najeżdżają auta z Chłopskiej

    • 6 4

  • To były czasy jak jeździłem Trabantem a potem 126.Nigdzie nie stałem.Chętnie bym wrócił i do 126 i do braku korków.

    Kierowcy omijają korek jadąc przez garaż marketu.Może za markierem zrobić skrót.

    • 5 0

  • Takie remonty nie mają sensu

    Należy zrobić ogólnopolską akcję informacyjną pt "Ruszaj naraz spod świateł". Akcja powiedzmy 6mcy we wszystkich mediach, a potem mandaty za blokowanie ruchu. I nagle by się okazało, że wszelkie wydłużenia pasów, cykli świateł itp są niepotrzebne, bo korki magicznie zniknęły.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane