• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 tygodni utrudnień, by zmniejszyć korki na Kołobrzeskiej

Maciej Korolczuk
21 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
W najbliższych dniach ruszy przebudowa skrzyżowania Kołobrzeskiej z Chłopską i Rzeczypospolitej, gdzie drogowcy wydłużą lewoskręt z Kołobrzeskiej w kierunku Żabianki. W najbliższych dniach ruszy przebudowa skrzyżowania Kołobrzeskiej z Chłopską i Rzeczypospolitej, gdzie drogowcy wydłużą lewoskręt z Kołobrzeskiej w kierunku Żabianki.

Gdańscy drogowcy chcą poprawić przepustowość i zmniejszyć korki na największym skrzyżowaniu na Przymorzu. We wtorek, 22 marca, zacznie się przebudowa lewoskrętu z ul. Kołobrzeskiej w ChłopskąMapka. Prace i związane z nimi utrudnienia mają potrwać ok. 10 tygodni.



Dłuższy lewoskręt na Kołobrzeskiej:

Skrzyżowanie ul. Kołobrzeskiej z Chłopską i Rzeczypospolitej to kluczowe miejsce na drogowej mapie Przymorza.

Krzyżują się tam dwie ruchliwe trasy: Chłopska i al. Rzeczypospolitej, łączące Żabiankę z Zaspą oraz ul. Kołobrzeską. To jeden z kręgosłupów całej dzielnicy. Poza samym ruchem drogowym przez środek skrzyżowania przebiegają też tory tramwajowe.

Generatorem ruchu pieszych są m.in. dwa centra handlowe - AuchanAlfa Centrum.

Najmniejsza kolizja lub awaria tramwaju często paraliżuje nie tylko ruch na samym Przymorzu, ale też na sąsiadującej z nim Żabiance czy Zaspie.

Ale do tego, by głównie w popołudniowym szczycie tworzyły się tam korki, nie trzeba stłuczek i awarii. Kierowcy z niewydajnym skrzyżowaniem radzili sobie do tej pory na różne sposoby, np. traktując pas do jazdy na wprost jako prawoskręt.

wideo archiwalne



Z dociążenia skrzyżowania i tworzących się tam korków zdają sobie sprawę gdańscy drogowcy. We wtorek, 22 marca, na wysokości hipermarketu Auchan przy ul. Kołobrzeskiej rozpocznie się poszerzenie fragmentu jezdni. To wstęp do wydłużenia lewoskrętu w ul. Chłopską.

- Obecnie pojazdy oczekujące na możliwość skrętu w prawo ograniczają przejazd kierowcom chcącym jechać na wprost lub w lewo - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Przebudowa, która polegać będzie na poszerzeniu jezdni ul. Kołobrzeskiej po jej lewej stronie, umożliwi kierowcom wcześniejsze zajęcie pasa do jazdy na wprost lub lewo i swobodny przejazd. Na prawym pasie będą mogli ustawiać się kierowcy zamierzający skręcić w prawo.
Planowane prace i związane z nimi utrudnienia potrwają ok. 10 tygodni. Planowane prace i związane z nimi utrudnienia potrwają ok. 10 tygodni.
Roboty drogowe i związane z nimi utrudnienia ruszą za kilka dni (harmonogram jest jeszcze w trakcie ostatnich uzgodnień). W pierwszym etapie, który potrwa do połowy kwietnia, prace toczyć się będą w strefie przykrawężnikowej oraz poza jezdnią, co nie spowoduje utrudnień w ruchu.

W kolejnych etapach od drugiej połowy kwietnia do 30 maja roboty realizowane będą już na jezdni.

- W zależności od postępu prac wyłączane będą fragmenty pasów do jazdy na wprost i lewo- bądź prawoskrętu. By zminimalizować utrudnienia, prace wykonywane będą w godzinach nocnych - od 22:00 do 6:00 - dodaje Kiljan.
W trakcie całej przebudowy odcinka ul. Kołobrzeskiej wyłączone będzie przejście dla pieszych i przejazd rowerowy znajdujące się między centrami handlowymi Alfa Centrum i Auchan. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z sąsiedniego przejścia na wysokości Urzędu Skarbowego.

Inwestycja w ramach "umowy szesnastkowej"



Prace na ul. Kołobrzeskiej realizowane będą w ramach tzw. "umowy szesnastkowej", zawartej zgodnie z art. 16 Ustawy o drogach publicznych ze spółką R4R, która tuż obok wybudowała pokoje i akademiki na wynajem.

Tylko w ubiegłym roku magistrat podpisał z prywatnymi inwestorami ponad 120 umów na ponad 106 mln zł. W 2021 r. najdroższą umową była przebudowa ul. Nowej Wyzwolenia i ul. Letnickiej przeprowadzana przez spółkę Robyg Marina Tower i TM Investment Holding o wartości 10,3 mln zł, a także przebudowa ul. Przyrodników prowadzona przez spółkę Panattoni, przebudowa ul. Słowackiego wykonywana przez HE3 Gdańsk. Każda z nich kosztowała po 8 mln zł.

Ostatnią inwestycją zrealizowaną w ramach umowy szesnastkowej była przebudowa skrzyżowania ul. Platynowej z Kadmową i Zygmunta RumlaMapka na Oruni Górnej. W miejscu dotychczasowego skrzyżowania powstało rondo, wyznaczone na nowo zostały też przejścia dla pieszych i wyremontowane chodniki.

Utrudnienia w ruchu na ul. Chłopskiej


Roboty na Kołobrzeskiej to niejedyne utrudnienia na drogach na Przymorzu. Od poniedziałku, 21 marca, do 31 marca planowane jest zawężenie jezdni ul. ChłopskiejMapka do jednego pasa ruchu na odcinku pomiędzy ul. Piastowską a ul. Pomorską w kierunku Sopotu.

Będą tam prowadzone roboty wodociągowe związane z przebudową sieci wodociągowej i przyłącza kanalizacji sanitarnej w ul. Chłopskiej. Inwestorem jest miejska Spółka GIWK.

Planowany koszt realizacji robót to 265 tys. zł.
17:49 6 KWIETNIA 22

Na Kołobrzeskiej potrzebny dłuższy prawoskręt (36 opinii)

Korek w prawo, dlatego poszerzamy jezdnię po lewej stronie- powiedzieli urzędnicy. To znaczy ludzie, którzy uważają się za urzędników. Z pięknym finałem kierowcy w toyocie, na czerwonym świetle z pasa do jazdy na wprost. W sumie wykonał manewr, który właśnie tam powinien być legalny. No ale, wiadomo kto rządzi tym miastem albo kto nie rządzi tylko szuka problemów wszędzie tylko nie w Gdańsku
Korek w prawo, dlatego poszerzamy jezdnię po lewej stronie- powiedzieli urzędnicy. To znaczy ludzie, którzy uważają się za urzędników. Z pięknym finałem kierowcy w toyocie, na czerwonym świetle z pasa do jazdy na wprost. W sumie wykonał manewr, który właśnie tam powinien być legalny. No ale, wiadomo kto rządzi tym miastem albo kto nie rządzi tylko szuka problemów wszędzie tylko nie w Gdańsku Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (201) 3 zablokowane

  • Powinno zostać przebudowane skrzyżowanie przy rynku na Przymorzu,przy Jagiellońskiej,jest tam bardzo dużo wypadków (7)

    Skrzyżowanie jest tragiczne.

    • 7 6

    • tragiczni to są kierowcy (5)

      skrzyżowanie normalne jak każde

      • 4 3

      • Tragiczne,źle oznakowane. Zjazd z lewego pasa przez torowisko na rynek gigatragedia. (4)

        Nie masz rozeznania w tym skrzyżowaniu,piszesz nieprawdę,albo jesteś totalnym ignorantem.

        • 1 4

        • człowieku ten jadący prosto ma pierwszeństwo skręcający ustępuje. proste (3)

          poza tym nie ma tam nakazu korzystania z tego "skrótu"(wcześniejszego lewoskretu). Można skrzyżowanie objechać też normalnie do wysokości jagiellońskiej i dopiero skręcać ( są tam nawet linie zatrzymania). proste. tylko trzeba myśleć.

          Ta skuśka zasadniczo powinna być tylko do zawracania.

          • 0 5

          • Jesteś totalnym dyletantem nie masz chyba nawet karty rowerowej. (1)

            • 2 1

            • a co ci się nie zgadza?

              no wyjaśnij. słuchamy

              • 1 1

          • Całe skrzyżowanie jest do przebudowy,tam nie ma prawidłowego oznakowania poziomego. Jeżeli jest tak dobrze,to dlaczego jest tak źle

            • 1 4

    • O to to to właśnie...

      • 1 0

  • teraz to już myślę że nie ma to większego sensu, skoro jednym z większych generatorów gruchu tam jest Auchan, a obecnie mam nadzieje mało kto już do tego marketu będzie jeździł

    • 3 3

  • Szkoda kasy, potrzebny wiadukt

    samochodów coraz więcej

    • 4 3

  • 265 k

    wyrzucone w błoto. takie rzeczy miasta nie odkorkują. To powinno iść na komunikację miejską.

    • 3 3

  • 10 tygodni?

    ze szwagrem w 7 dni byśmy ogarnęli, imponujący rozmach i tempo. A tak wogóle to nie robić lewoskręt a trzeba zrobić prawoskręt.

    • 8 2

  • ehehehehe i to ma pomoc? Przeciez co za roznica, jak beda stali na swiatlach

    Nowa abrahama potrzebna z przejazdem z hynka do slowackiego... jak byla w planach od 30 lat

    • 7 1

  • Trasy rowerowej nie ma ale 6 pasów szerokich dla kierowców musi być

    przecież oni tacy poszkodowani są. dziwne miasto ma priorytety

    • 3 10

  • Pieniądze wyrzucone totalnie w błoto

    Problemem są światła dla pieszych, jest to chyba jedyne miejsce w Gdańsku, w którym zielone dla pieszych zapala się niemalże szybciej niż zielone dla aut skręcających w prawo i kończy się później- po zapaleniu się czerwonego dla aut. Sprawia to, że w prawo skręcają czasami tylko dwa lub trzy auta. Boże czemu Ci urzędnicy zawsze wszystko robią na opak i rozwiązują problem, którego nie ma, a który jest gdzie indziej. Tam dalej będzie ten korekbo to nie brak pasa go generuje, a dziwnie ustawione światła. W tym Gdańsku żyjemy rządzeni przez jakichś półgłówków

    • 16 1

  • Przecież tam nie ma korków, nigdy. Korek jest na pasie obok, do prawoskretu skutecznie blokowanego przez synchronizację świateł. Jeśli na najbardziej obleganym kierunku puszczany jest równocześnie ruch pieszych (a chodzą tam dzikie hordy do falowca) to nie ma szans na odblokowanie skrzyżowania. Jedyna szansa przejechania to wczesne czerwone, chociaż i to nie zawsze bo ludzie w większości przypadków nie zwracają tam uwagi na konczace się zielone dla pieszych. W skutek tego na jednej zmianie przejeżdżają ze dwa auta i to zwykle niezgodnie z przepisami

    • 8 1

  • prawoskręt w rzeczypospolitej (1)

    powinien powstać również prawoskręt w rzeczypospolitej i poszerzenie rzeczypospolitej o dodatkowy pas ruchu od kołobrzeskiej do hynka w pasie zieleni przy tramwaju

    • 4 1

    • Przecież jest prawoskret z Kołobrzeskiej w Rzeczpospolitej więc może chodziło Ci o wydłużenie go

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane