• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 tygodni utrudnień, by zmniejszyć korki na Kołobrzeskiej

Maciej Korolczuk
21 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
W najbliższych dniach ruszy przebudowa skrzyżowania Kołobrzeskiej z Chłopską i Rzeczypospolitej, gdzie drogowcy wydłużą lewoskręt z Kołobrzeskiej w kierunku Żabianki. W najbliższych dniach ruszy przebudowa skrzyżowania Kołobrzeskiej z Chłopską i Rzeczypospolitej, gdzie drogowcy wydłużą lewoskręt z Kołobrzeskiej w kierunku Żabianki.

Gdańscy drogowcy chcą poprawić przepustowość i zmniejszyć korki na największym skrzyżowaniu na Przymorzu. We wtorek, 22 marca, zacznie się przebudowa lewoskrętu z ul. Kołobrzeskiej w ChłopskąMapka. Prace i związane z nimi utrudnienia mają potrwać ok. 10 tygodni.



Dłuższy lewoskręt na Kołobrzeskiej:

Skrzyżowanie ul. Kołobrzeskiej z Chłopską i Rzeczypospolitej to kluczowe miejsce na drogowej mapie Przymorza.

Krzyżują się tam dwie ruchliwe trasy: Chłopska i al. Rzeczypospolitej, łączące Żabiankę z Zaspą oraz ul. Kołobrzeską. To jeden z kręgosłupów całej dzielnicy. Poza samym ruchem drogowym przez środek skrzyżowania przebiegają też tory tramwajowe.

Generatorem ruchu pieszych są m.in. dwa centra handlowe - AuchanAlfa Centrum.

Najmniejsza kolizja lub awaria tramwaju często paraliżuje nie tylko ruch na samym Przymorzu, ale też na sąsiadującej z nim Żabiance czy Zaspie.

Ale do tego, by głównie w popołudniowym szczycie tworzyły się tam korki, nie trzeba stłuczek i awarii. Kierowcy z niewydajnym skrzyżowaniem radzili sobie do tej pory na różne sposoby, np. traktując pas do jazdy na wprost jako prawoskręt.

wideo archiwalne



Z dociążenia skrzyżowania i tworzących się tam korków zdają sobie sprawę gdańscy drogowcy. We wtorek, 22 marca, na wysokości hipermarketu Auchan przy ul. Kołobrzeskiej rozpocznie się poszerzenie fragmentu jezdni. To wstęp do wydłużenia lewoskrętu w ul. Chłopską.

- Obecnie pojazdy oczekujące na możliwość skrętu w prawo ograniczają przejazd kierowcom chcącym jechać na wprost lub w lewo - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Przebudowa, która polegać będzie na poszerzeniu jezdni ul. Kołobrzeskiej po jej lewej stronie, umożliwi kierowcom wcześniejsze zajęcie pasa do jazdy na wprost lub lewo i swobodny przejazd. Na prawym pasie będą mogli ustawiać się kierowcy zamierzający skręcić w prawo.
Planowane prace i związane z nimi utrudnienia potrwają ok. 10 tygodni. Planowane prace i związane z nimi utrudnienia potrwają ok. 10 tygodni.
Roboty drogowe i związane z nimi utrudnienia ruszą za kilka dni (harmonogram jest jeszcze w trakcie ostatnich uzgodnień). W pierwszym etapie, który potrwa do połowy kwietnia, prace toczyć się będą w strefie przykrawężnikowej oraz poza jezdnią, co nie spowoduje utrudnień w ruchu.

W kolejnych etapach od drugiej połowy kwietnia do 30 maja roboty realizowane będą już na jezdni.

- W zależności od postępu prac wyłączane będą fragmenty pasów do jazdy na wprost i lewo- bądź prawoskrętu. By zminimalizować utrudnienia, prace wykonywane będą w godzinach nocnych - od 22:00 do 6:00 - dodaje Kiljan.
W trakcie całej przebudowy odcinka ul. Kołobrzeskiej wyłączone będzie przejście dla pieszych i przejazd rowerowy znajdujące się między centrami handlowymi Alfa Centrum i Auchan. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z sąsiedniego przejścia na wysokości Urzędu Skarbowego.

Inwestycja w ramach "umowy szesnastkowej"



Prace na ul. Kołobrzeskiej realizowane będą w ramach tzw. "umowy szesnastkowej", zawartej zgodnie z art. 16 Ustawy o drogach publicznych ze spółką R4R, która tuż obok wybudowała pokoje i akademiki na wynajem.

Tylko w ubiegłym roku magistrat podpisał z prywatnymi inwestorami ponad 120 umów na ponad 106 mln zł. W 2021 r. najdroższą umową była przebudowa ul. Nowej Wyzwolenia i ul. Letnickiej przeprowadzana przez spółkę Robyg Marina Tower i TM Investment Holding o wartości 10,3 mln zł, a także przebudowa ul. Przyrodników prowadzona przez spółkę Panattoni, przebudowa ul. Słowackiego wykonywana przez HE3 Gdańsk. Każda z nich kosztowała po 8 mln zł.

Ostatnią inwestycją zrealizowaną w ramach umowy szesnastkowej była przebudowa skrzyżowania ul. Platynowej z Kadmową i Zygmunta RumlaMapka na Oruni Górnej. W miejscu dotychczasowego skrzyżowania powstało rondo, wyznaczone na nowo zostały też przejścia dla pieszych i wyremontowane chodniki.

Utrudnienia w ruchu na ul. Chłopskiej


Roboty na Kołobrzeskiej to niejedyne utrudnienia na drogach na Przymorzu. Od poniedziałku, 21 marca, do 31 marca planowane jest zawężenie jezdni ul. ChłopskiejMapka do jednego pasa ruchu na odcinku pomiędzy ul. Piastowską a ul. Pomorską w kierunku Sopotu.

Będą tam prowadzone roboty wodociągowe związane z przebudową sieci wodociągowej i przyłącza kanalizacji sanitarnej w ul. Chłopskiej. Inwestorem jest miejska Spółka GIWK.

Planowany koszt realizacji robót to 265 tys. zł.
17:49 6 KWIETNIA 22

Na Kołobrzeskiej potrzebny dłuższy prawoskręt (36 opinii)

Korek w prawo, dlatego poszerzamy jezdnię po lewej stronie- powiedzieli urzędnicy. To znaczy ludzie, którzy uważają się za urzędników. Z pięknym finałem kierowcy w toyocie, na czerwonym świetle z pasa do jazdy na wprost. W sumie wykonał manewr, który właśnie tam powinien być legalny. No ale, wiadomo kto rządzi tym miastem albo kto nie rządzi tylko szuka problemów wszędzie tylko nie w Gdańsku
Korek w prawo, dlatego poszerzamy jezdnię po lewej stronie- powiedzieli urzędnicy. To znaczy ludzie, którzy uważają się za urzędników. Z pięknym finałem kierowcy w toyocie, na czerwonym świetle z pasa do jazdy na wprost. W sumie wykonał manewr, który właśnie tam powinien być legalny. No ale, wiadomo kto rządzi tym miastem albo kto nie rządzi tylko szuka problemów wszędzie tylko nie w Gdańsku Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (201) 3 zablokowane

  • Świetny pomysł (6)

    Korki znikną, a Kołobrzeska w końcu nabierze przyjaznego mieszkańcom, miejskiego charakteru. A nie, czekaj...

    • 9 10

    • To jest ulica która zapewnia dojazd do dużych dzielnic (5)

      jak Przymorze i Zaspa, a dodatkowo dużego centrum biurowego i kompleksu uniwersyteckiego.
      Rozumiem, że TY planowałbyś tak wąską ulicą z 30 km/h, progami zwalniającymi itp.
      Rozumiem, że tu są dwa stronnictwa, jedne wszędzie szeroko, a drugie zero aut, ale w życiu trzeba dostrzegać stany pośrednie.

      • 8 5

      • (4)

        Nie, nie musi być progów. Nie, nie musi być 30 km/h. Stan pośredni w postaci pojedynczej jezdni z tramwajem i ścieżką rowerową byłby idealny. To co jest teraz nie jest żadnym stanem pośrednim. Dla pieszych i rowerzystów ta ulica to jest dramat. Tymczasem jedyne co się robi to dokleja się jakieś placki asfaltu. Dla kogo? Dla kierowców oczywiście.

        • 4 7

        • Rowerzyści?! (3)

          Przecież tam jest dobra ścieżka rowerowa, sam z niej korzystam - mówię oczywiście o dalszym odcinku, za tym skrzyżowaniem. W czym problem? Wolałbyś się wp*ać na ulice, już tak dokumentnie zatkane i niebezpieczne?

          • 2 4

          • Tam czyli gdzie, bystrzaku?

            • 1 3

          • na kolobrzeskiej? jaka droga rowerowa, tam piesi maja tylko kawaleczek dla siebie chodnika (1)

            90% przestrzeni jest dla samochodow a chodniki w wiekszosci do parkowania

            • 2 2

            • Widać ze nigdy tam nie byłeś i lubisz pisać bzdury.

              • 1 2

  • Kiedy ścieżka rowerowa na Kołobrzeskiej??? (4)

    To już 3 lata od kiedy miasto miało wybudować ścieżkę rowerową wzdłuż Kołobrzeskiej i nawet umieściło to w materiałach informacyjnych. Może wreszcie się ktoś tym zainteresuje jaki bajzel panuje w brg, drmg, zdiz i innych miejskich urzędach. Tyle lat a nie potrafią pchnąć tematu do przodu. Rowerzyści! Proponuję jeździć tam zgodnie z przepisami czyli jezdnią.

    • 25 16

    • i Nowa Abrahama od pętli Zaspa do Grunwaldzkiej

      Ruch na Zaspę nie powinien iść Kołobrzeską.

      • 8 5

    • Którędy?

      • 4 3

    • ścieżki to są w lasach

      • 3 2

    • PiS, nowy lad, pandemia, a teraz wojna.

      Panie, czego Ty bys jeszcze chcial? My tu rocznie niedlugo miliard zlotych bedziemy musieli pozyczac, zeby nie oglaszac bankructwa, a taki by tu chcial obiecanej sciezki rowerowej? Moze jeszcze mamy sobie podwyzki zamrozic?!

      • 0 2

  • 10 tygodni ?

    Będzie 20 tygodni

    • 9 3

  • Schemat planowania ruchu drogowego w Polsce: (2)

    - chodźcie zrobimy drogę
    - ok, ale taką nie za szeroką, żeby wszyscy tamtędy nie jeżdzili
    - dajmy tam przejścia dla pieszych, ale tak jak najwięcej, co 100m max
    - o, jest dużo przejść, to może zróbmy tam światła na każdym
    - kurde, robią się korki, to może dołóżmy tam jeszcze drogi dla rowerów
    - nie wiemy jakim cudem to nie pomogło, korki są jeszcze większe
    - to zróbmy minirondo zamiast dotychczasowego klasycznego skrzyżowania
    - minęło pół roku, korki są takie, że nie da się tam jeżdzić, ktoś wie czemu?
    - chodźcie przebudujemy to rondo na większe, a za pół roku zrobimy tam klasyczne skrzyżowani, ale ze światłami
    - jest skrzyżowanie, są światła, jest DDR, są przejścia. Elegancko wszystko na kupie, teraz korki są na wszystkich drogach dojazdowych. Elegancko
    - zróbmy dłuższe lewoskręty. Dawno tam nie było remontów.

    • 22 7

    • czyli klasycznie, wina cyklistów i biedapieszych, że im pozwalało się po mieście poruszać

      wiadomo, że Pan Kierowca to sól tej ziemi i jeżdząc nakręca budżet

      • 4 5

    • człowieku to miasto, a nie tranzyt dla smrodziarzy

      masz obwodnice to sobie tam jeździj.

      • 3 5

  • Zapraszamy wszytskich na Karwiny jezeli chca poznac prawdziwe utrudnienia.

    • 4 6

  • W lewo? Po co tam nikt nie skręca. W prawo tak! Jak zawsze na odwrót.

    ...

    • 26 5

  • Nie w lewo, a w prawo (6)

    Wystarczyłoby umożliwić skręt w prawo ze środkowego pasa

    • 24 5

    • Nie, nie "wystarczyłoby"

      • 2 8

    • (3)

      a masz świadomość że jeśli są dwa pasy do skręcania w prawo to NIE moze być strzałki warunkowej S2 na sygnalizatorze S1 przed skrętem!!!
      Zamieni stryjek siekierkę na kijek

      • 1 7

      • (1)

        Z tej strzałki skorzystają w jednej sekwencji max 2 auta. Z drugiego prawoskrętu około 10ciu

        • 7 2

        • Jak może korzystać 10 pojazdów jak tam nie ma drugiego prawoskretu? Aby go zrobić trzeba zmienić cykl świateł dla pieszych po skręcie w prawo na Rzeczpospolitej aby było bezpieczne

          • 1 1

      • Zlikwidować strzałki warunkowe. Tego w ogóle nie powinno być. A przynajmniej nie w momencie, kiedy 90% się przed nimi nie zatrzymuje. Nie zliczę już ilu d**ili mnie obtrąbiło, bo raczyłem się zatrzymać na warunkowej...

        • 2 2

    • To przerasta urzędnicze pojęcie. Za łatwo i za szybko! :)

      • 1 0

  • Ale tu lewoskręt nie jest potrzebny. Bardziej potrzebny jest prawoskręt w stronę zaspy..

    • 29 3

  • A te dziury obok Rosi? Tam to jest kongo!

    • 9 3

  • Największy błąd to później Kolobrzeska zwężona do jednego pasa... A była to najszersza ulica na Przymorzu (3)

    Na wypadek wojny to był pas startowy tak jak Krzywoustego... Ech ruska robota

    • 11 13

    • (2)

      taa, potrzeba po 3 pasy w każdą stronę i drogi dojazdowe, bo to kluczowy dojazd do bierdonki na obrońców wybrzeża.

      • 10 5

      • Nie jest potrzebny, tylko wytłumacz (1)

        co poprzednia szerokość tej drogi przeszkadzała?

        • 4 5

        • W blokach po prawej stronie wielu emerytów resortowych mieszka

          • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane