• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 tygodni utrudnień, by zmniejszyć korki na Kołobrzeskiej

Maciej Korolczuk
21 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
W najbliższych dniach ruszy przebudowa skrzyżowania Kołobrzeskiej z Chłopską i Rzeczypospolitej, gdzie drogowcy wydłużą lewoskręt z Kołobrzeskiej w kierunku Żabianki. W najbliższych dniach ruszy przebudowa skrzyżowania Kołobrzeskiej z Chłopską i Rzeczypospolitej, gdzie drogowcy wydłużą lewoskręt z Kołobrzeskiej w kierunku Żabianki.

Gdańscy drogowcy chcą poprawić przepustowość i zmniejszyć korki na największym skrzyżowaniu na Przymorzu. We wtorek, 22 marca, zacznie się przebudowa lewoskrętu z ul. Kołobrzeskiej w ChłopskąMapka. Prace i związane z nimi utrudnienia mają potrwać ok. 10 tygodni.



Dłuższy lewoskręt na Kołobrzeskiej:

Skrzyżowanie ul. Kołobrzeskiej z Chłopską i Rzeczypospolitej to kluczowe miejsce na drogowej mapie Przymorza.

Krzyżują się tam dwie ruchliwe trasy: Chłopska i al. Rzeczypospolitej, łączące Żabiankę z Zaspą oraz ul. Kołobrzeską. To jeden z kręgosłupów całej dzielnicy. Poza samym ruchem drogowym przez środek skrzyżowania przebiegają też tory tramwajowe.

Generatorem ruchu pieszych są m.in. dwa centra handlowe - AuchanAlfa Centrum.

Najmniejsza kolizja lub awaria tramwaju często paraliżuje nie tylko ruch na samym Przymorzu, ale też na sąsiadującej z nim Żabiance czy Zaspie.

Ale do tego, by głównie w popołudniowym szczycie tworzyły się tam korki, nie trzeba stłuczek i awarii. Kierowcy z niewydajnym skrzyżowaniem radzili sobie do tej pory na różne sposoby, np. traktując pas do jazdy na wprost jako prawoskręt.

wideo archiwalne



Z dociążenia skrzyżowania i tworzących się tam korków zdają sobie sprawę gdańscy drogowcy. We wtorek, 22 marca, na wysokości hipermarketu Auchan przy ul. Kołobrzeskiej rozpocznie się poszerzenie fragmentu jezdni. To wstęp do wydłużenia lewoskrętu w ul. Chłopską.

- Obecnie pojazdy oczekujące na możliwość skrętu w prawo ograniczają przejazd kierowcom chcącym jechać na wprost lub w lewo - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Przebudowa, która polegać będzie na poszerzeniu jezdni ul. Kołobrzeskiej po jej lewej stronie, umożliwi kierowcom wcześniejsze zajęcie pasa do jazdy na wprost lub lewo i swobodny przejazd. Na prawym pasie będą mogli ustawiać się kierowcy zamierzający skręcić w prawo.
Planowane prace i związane z nimi utrudnienia potrwają ok. 10 tygodni. Planowane prace i związane z nimi utrudnienia potrwają ok. 10 tygodni.
Roboty drogowe i związane z nimi utrudnienia ruszą za kilka dni (harmonogram jest jeszcze w trakcie ostatnich uzgodnień). W pierwszym etapie, który potrwa do połowy kwietnia, prace toczyć się będą w strefie przykrawężnikowej oraz poza jezdnią, co nie spowoduje utrudnień w ruchu.

W kolejnych etapach od drugiej połowy kwietnia do 30 maja roboty realizowane będą już na jezdni.

- W zależności od postępu prac wyłączane będą fragmenty pasów do jazdy na wprost i lewo- bądź prawoskrętu. By zminimalizować utrudnienia, prace wykonywane będą w godzinach nocnych - od 22:00 do 6:00 - dodaje Kiljan.
W trakcie całej przebudowy odcinka ul. Kołobrzeskiej wyłączone będzie przejście dla pieszych i przejazd rowerowy znajdujące się między centrami handlowymi Alfa Centrum i Auchan. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z sąsiedniego przejścia na wysokości Urzędu Skarbowego.

Inwestycja w ramach "umowy szesnastkowej"



Prace na ul. Kołobrzeskiej realizowane będą w ramach tzw. "umowy szesnastkowej", zawartej zgodnie z art. 16 Ustawy o drogach publicznych ze spółką R4R, która tuż obok wybudowała pokoje i akademiki na wynajem.

Tylko w ubiegłym roku magistrat podpisał z prywatnymi inwestorami ponad 120 umów na ponad 106 mln zł. W 2021 r. najdroższą umową była przebudowa ul. Nowej Wyzwolenia i ul. Letnickiej przeprowadzana przez spółkę Robyg Marina Tower i TM Investment Holding o wartości 10,3 mln zł, a także przebudowa ul. Przyrodników prowadzona przez spółkę Panattoni, przebudowa ul. Słowackiego wykonywana przez HE3 Gdańsk. Każda z nich kosztowała po 8 mln zł.

Ostatnią inwestycją zrealizowaną w ramach umowy szesnastkowej była przebudowa skrzyżowania ul. Platynowej z Kadmową i Zygmunta RumlaMapka na Oruni Górnej. W miejscu dotychczasowego skrzyżowania powstało rondo, wyznaczone na nowo zostały też przejścia dla pieszych i wyremontowane chodniki.

Utrudnienia w ruchu na ul. Chłopskiej


Roboty na Kołobrzeskiej to niejedyne utrudnienia na drogach na Przymorzu. Od poniedziałku, 21 marca, do 31 marca planowane jest zawężenie jezdni ul. ChłopskiejMapka do jednego pasa ruchu na odcinku pomiędzy ul. Piastowską a ul. Pomorską w kierunku Sopotu.

Będą tam prowadzone roboty wodociągowe związane z przebudową sieci wodociągowej i przyłącza kanalizacji sanitarnej w ul. Chłopskiej. Inwestorem jest miejska Spółka GIWK.

Planowany koszt realizacji robót to 265 tys. zł.
17:49 6 KWIETNIA 22

Na Kołobrzeskiej potrzebny dłuższy prawoskręt (36 opinii)

Korek w prawo, dlatego poszerzamy jezdnię po lewej stronie- powiedzieli urzędnicy. To znaczy ludzie, którzy uważają się za urzędników. Z pięknym finałem kierowcy w toyocie, na czerwonym świetle z pasa do jazdy na wprost. W sumie wykonał manewr, który właśnie tam powinien być legalny. No ale, wiadomo kto rządzi tym miastem albo kto nie rządzi tylko szuka problemów wszędzie tylko nie w Gdańsku
Korek w prawo, dlatego poszerzamy jezdnię po lewej stronie- powiedzieli urzędnicy. To znaczy ludzie, którzy uważają się za urzędników. Z pięknym finałem kierowcy w toyocie, na czerwonym świetle z pasa do jazdy na wprost. W sumie wykonał manewr, który właśnie tam powinien być legalny. No ale, wiadomo kto rządzi tym miastem albo kto nie rządzi tylko szuka problemów wszędzie tylko nie w Gdańsku Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (201) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Tam raczej wypadałoby zwiększyć korki (9)

    ewidentnie średnia prędkość tam jest za wysoka. Przydałoby się kilka dotakowych świateł od grunwaldzkiej

    • 19 27

    • Raczej dbać o równowagę między biurami, blokami, terenami zielonymi itp. (6)

      Tam jest już tak ciasno, że prawie się oddychać nie da.

      • 4 3

      • i wtedy kierofczyki nie będą tam grzać? nie sadze (5)

        • 2 3

        • Widć, że nigdy tam nie jechałeś. (3)

          Tam jest taki korek, że średnia prędkość to jakieś 5km/h

          • 1 2

          • I tu jest ciekawostka. (1)

            Po co jeździć samochodem po tak świetnie skomunikowanym terenie, na którym praktycznie wszystko jest w zasięgu spaceru?

            • 2 2

            • Bo nie każdy się porusza w granicach jednej dzielnicy?

              Myślenie nie boli.

              • 2 1

          • przez 90% doby można tam cisnąć nawet i 70kmh

            • 0 1

        • A kiedy rowerowczyki przestaną wszędzie grzać na czerwonym po pasach?

          • 5 1

    • Nikt nie ma podstaw inżynierii ruchu ale każdy zabiera głos ze swoimi bzdurami Słabe

      • 1 2

    • Siodełko już nie tylko mocno uwiera w d. ale i w główkę? ;)

      • 1 1

  • Niech skończą przed wakacjami bo będzie masakra (2)

    Dobrze że robią teraz bo później będzie tam jak co roku mega korek na plażę.

    • 12 12

    • Nie budują, źle. Budują, też źle. (1)

      • 7 4

      • Powinni zbudować drugi Gdańsk za obwodnicą.

        A w oryginalnym zostawić tylko falowce, zakłady pracy z PRL i ulubiony warzywniak przedmówcy...

        Zastanawiam się tylko, czy nie prościej wyprowadzić się na wieś, niż walczyć o zmianę centrum półmilionowego miasta w tereny wiejskie?

        • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    Podwójny prawoskręt bardzo by się przydał (27)

    Ale fajnie jakby w obecnej sytuacji kierowcy umieli korzystać z obu pasów. Dużo zatorów tworzy się przez to, ze prawie każdy skręcający w prawo pcha się na prawy pas Rzeczpospolitej, zamiast korzystać z obu pasów. Zmorą są tez specjaliści od blokowania ruchu, którzy omijają kolejkę aut na prawym pasie, po czym stają z włączonym kierunkiem i próbują się wbić na prawoskręt.

    • 159 10

    • (3)

      To nie specjaliści tylko chamy, których nie powinno się wpuszczać

      • 22 6

      • Nigdy takich nie wpuszczam

        • 9 0

      • Tez nie wpuszczam (1)

        Ale niestety jest mnóstwo życzliwych którzy wpuszczają. I potem tylko można się wkurzać, ze 3 auta przede mną ktoś się wbił i przejechał na zielonym, a ja muszę dalej stać i czekać. Lewoskręt z grunwaldzkiej w kołobrzeska to kolejny przykład na takie coś. Lewy pas kolejka już od wysokości OBC, a chamom się przypomina 10 metrów przed skrzyżowaniem, ze chcą w lewo. I ludzie ich wpuszczają

        • 7 2

        • Życzliwi dla chamów są chamami dla kulturalnych.

          • 4 0

    • I jeszcze likwidacja podwójnego przejścia dla pieszych na krótkim odcinku. (1)

      Można się przejść 100m dalej do przejścia.

      • 7 25

      • I jeszcze zamknięcie Rzeczypospolitej, można pojechać Grunwaldzką.

        • 6 2

    • A to dopiero początek masakry na ulicach (12)

      W Gdańsku, na Przymorzu przybyło kilka tysięcy aut...

      • 11 3

      • Nie tylko Przymorze. (11)

        Zobacz Zaspę, zobacz Wrzeszcz, a za moment Brzeźno i Letniewo. Dopiero będzie kongo. Do nich nie dociera, że drogi są naczyniami połączonymi. Nie wiem jak można być tak krótkowzrocznym i tego nie widzieć, polegając w dużej mierze na infrastrukturze zbudowanej jeszcze za PRL i zabudowując blokami wszystkie rezerwy terenowe. Ba! Dodatkowo jeszcze tę infrastrukturę ograniczać - vide zwężanie Hallera pod płaszczykiem "remontu", odwracanie kierunku na Piramowicza.

        • 11 12

        • Bo miasto jest pewnie z gumy? (4)

          Ludzie potrzebują również mieszkań, zakładów pracy i miejsca do wypoczynku. Nie mogą budować samych dróg i parkingów, zważywszy, że właściciele aut nic więcej do budżetu miasta nie dokładają, bo wszelkie opłaty i podatki idą do budżetu centralnego.

          • 10 7

          • W tym miescie to chyba apartamentow na wynajem, a nie mieszkań

            • 11 4

          • Misto nie buduje mieszkań i zakładów pracy

            • 6 3

          • Skoro miasto nie jest z gumy, to może czas skończyć (1)

            z dzikim laniem betonu wszędzie i stawianiem obrzydliwych kloców na każdym niezabudowanym skwerze czy łące?

            • 7 5

            • Ludzie chcą mieszkać w mieście, nie na peryferiach.

              • 3 1

        • infrastruktura jest dobra, to wybór środka transportu jest nieprawidłowy (5)

          Zaspa, Brzeźno, Przymorze, Wrzeszcz mają super połączenia tramwajami, autobusami, SKMką, do tego dość dobra sieć dróg rowerowych. Na dodatek szpital, szkoły, uczelnie, sklepy, wszystko jest na miejscu.

          • 10 7

          • Brzeźno i skm? Ok, nie mam więcej pytań. (3)

            Dojadę z Brzeźna, Letnicy czy Nowego Portu w okolice lotniska w jakimś sensownym czasie komunikacją zbiorową?

            • 9 4

            • Uff, to dobrze, ze wiecej nie masz, bo to pytanie akurat jest banalnie proste. Nie.

              • 5 1

            • Jakdojadę pokazuje 50 min. Tramwaj 3 + PKM. (1)

              Samochodem zdarzało mi się dłużej tam jechać z węzła Karczemki...

              • 3 2

              • A mi samochodem zdarzało się dojeżdżać w 15-20 minut.

                Przeważnie w 25-30 jadąc na godzinę 7 rano.
                Tramwaj + pkm jest ok, pod warunkiem, że rano tramwaj ci nie wypadnie z kursu (co jest notoryczne przy startujących z zajezdni w Nowym Porcie), a pkm akurat ci pasuje do początku pracy. W innym przypadku jesteś albo spóźniony, albo o dobre pół godziny za wcześnie.

                • 2 1

          • komunikacja miejska

            wiecznie zapchana, smierdzaca i powolna - autem 2x szybciej, wygodniej i bezpieczniej

            • 0 0

    • prawoskręt (4)

      Mam wrażenie, że korki w tym miejscu bardziej generuje prawoskręt i tym powinni się zająć w pierwszej kolejności...

      • 28 3

      • nie mogą się nim zająć z ważnego powodu (1)

        zmieniając cokolwiek w tym układzie będą musieli zlikwidować zieloną strzałkę (przepisy z czerwca 2016 roku), co sparaliżuje całkowicie tą relację.

        • 2 5

        • Zielone strzałki generalnie powinny zniknąć. 90% kierowców nie jest w stanie zrozumieć, że trzeba się zatrzymać, tylko lecą jakby normalne zielone mieli.

          • 6 3

      • Korki generują auta wożące tylko kierowcę. (1)

        Przecież to są świetnie skomunikowane dzielnice, tramwaje, autobusy, skm, pkm, a każdy musi jechać samochodem.

        • 9 9

        • I chcesz powiedzieć, że każdy kto tamtędy przejeżdża jest akurat z tej dzielnicy?

          Wyobraź sobie, że ludzie jeżdżą nie tylko w granicach swojej dzielnicy.

          • 4 5

    • Tacy specjaliści są na wielu prawoskrętach (1)

      Cisną lewym do końca i na chama wpychają się w ostatnim momencie w zjazd. Często przez 2 pasy na raz i linię ciągłą co jest złamaniem przepisów.

      • 7 3

      • inżynier ruchu

        do początku ciągłej linii każdy ma prawo zjechać na sąsiedni pas. Zgodnie z przepisami. Jakby było więcej "chamów", to korek nie zawsze, ale często byłby mniejszy. Niestety przerasta to percepcję tych, którzy kilometrami blokują skrajny pas. A tu też można na semi-suwak!

        • 0 0

    • S6

      Kiedy klamcy z GDDKiA w Gdańsku oddadzą do ruchu odcinek drogi s6 Wielki Kack Bożepole ok 42km.Rzecznik pan M mówił o grudniu 2021r ale pare kropli deszczu mu nie pozwoliły na oddanie do ruchu . A rzeczywistość jest taka ze na zadaniu nr I sa odcinki na poziomie 8 procent prac podobnie jest na wiekszosci węzłów gdzie brakuje 40 procent a wezel Chwaszczyno to ma tylko ok 20 procent zaawansowania prac i tam jest najwieksze opoznienie

      • 3 0

  • 10 tygodni taki kawałek, a koszt jaki? 10 mln? (3)

    Aby kolesiom żyło się lepiej

    • 33 8

    • Ja bym proponował przed każdym skrzyżowaniem spowalniacz

      • 3 2

    • Mniejszy koszt niż pola i łąki CPK z milionowymi pensjami Zarządu.

      • 9 2

    • Zawsze jest 10%

      Nic się nie zmieniło?

      • 0 3

  • (3)

    Dziwne...zima była słaba,czemu wtedy nie budowali?

    • 19 8

    • Słaby to ty jesteś.

      Ahahahaha.

      • 4 1

    • Bo normy budowlane na to nie pozwalają. (1)

      To nie jest doraźne łatanie dziury, nikt by nie wziął odpowiedzialności za ewentualne straty.

      • 4 0

      • Odpowiedzialnosc za zerwanie trawy z kawalka pasa zieleni? Faktycznie, niejeden poszedl z torbami za blad w tej sztuce.

        • 2 0

  • I to ma potrwać 2 miesiące? 30 metrów trawnika zwinąć i wylać dywanik? Żenada.

    • 42 6

  • (4)

    Ach czego nie robi się dla kierofczyków, ale im ciągle mało i mało. Za koszt tego pasa ruchu można wyremontować chodniki wzdłuż całej Kolobrzeskiej.

    • 24 32

    • (2)

      Siodełko za twarde i uwiera juz nawet w główkę? ;)

      • 3 1

      • Jak wyciagniesz juz ten drazek zmiany biegow z tylka, to powietrze zacznie dochodzic do glowy

        • 0 0

      • Akurat rowerem jeździ się po jezdni

        • 0 0

    • Zbudowali ci (i kilku tobie podobnym) alejki dla rowerów za ciężkie milion, to zamknij japę i siedź cicho.

      • 2 1

  • Czego nie rozumiecie (1)

    Korki robą się na prawoskręcie więc wydłużymy lewoskręt, czego nie rozumiecie?

    • 62 7

    • Bardzo to mądre. Nie rozumiesz odwróconej logiki urzędniczej? To tak jak we Wrzeszczu z ul. Konarskiego. Wszystko na opak i po złości innym,.

      • 5 0

  • 10 tygodni??? Opóźni się jeszcze o 5

    A efektywnej pracy będą 2 tygodnie

    • 20 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane