• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

100-metrowe wieżowce w Śródmieściu przy ul. Węglowej w Gdyni

Michał Sielski
11 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Krok w stronę budowy Nowej Węglowej
Tak ma wyglądać zabudowa Dalmoru. Za wieżowcami, przy ul. Nowej Węglowej staną jeszcze wyższe budynki. Tak ma wyglądać zabudowa Dalmoru. Za wieżowcami, przy ul. Nowej Węglowej staną jeszcze wyższe budynki.

Gdynia planuje rozszerzenie Śródmieścia nie tylko o tzw. Strefę Prestiżu na terenach po Dalmorze. Obok również mają powstać 16-piętrowe kamienice, dwupasmowa droga i punkty usługowe. A na końcu ul. Władysława IV będą mogły być zbudowane nawet 100-metrowe wysokościowce.



Przebieg ul. Nowej Węglowej. Przebieg ul. Nowej Węglowej.
Oś nowego zagospodarowania Śródmieścia ograniczy ul. Nowa Węglowa. Będzie prowadziła od ul. Wendy zobacz na mapie Gdańska, przez tereny kolejowe wzdłuż torów zobacz na mapie Gdyni do ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, a potem tunelem pod główną magistralą kolejową do ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni. Droga ma być odciążeniem dla Śródmieścia, którego ciężar przesuwa się w stronę portu. Ma również ułatwić dojazd do nowych inwestycji, które powstaną na terenach po Dalmorze i gruntach zajmowanych wcześniej przez Stocznię Nauta oraz na Międzytorzu, gdzie w przyszłości powstanie nowe centrum Gdyni.

Nowa Węglowa przejdzie m.in. przez ogródki działkowe i tereny podmokłe. Docelowo ma mieć po dwa pasy w każdym kierunku. Nie będzie jednak przy niej parkingów. Jeden - za to spory - ma być usytuowany przy ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni. Na trasie nie będzie osobnych buspasów, bo ze względu na dwa pasy ruchu w obu kierunkach planiści nie przewidują tam korków. Wszystkie przystanki autobusowe będą w zatoczkach. Jest też rezerwa dla drogi rowerowej, ale nie przy samej jezdni, ale odseparowanej chodnikiem.

Plan zagospodarowania przestrzennego, który właśnie został wyłożony do publicznego wglądu, zakłada możliwość budowy 55-metrowych budynków za skrzyżowaniem ul. św. Piotra i Portowej zobacz na mapie Gdyni. Dziś najwyższy w tym rejonie Transatlantyk ma 36 metrów.

- To dopuszczone dominanty o wysokości 16 pięter. O tę wysokość najczęściej wnioskują inwestorzy, którzy wiedzą, że budowa wyższych budynków wiąże się z inną, dużo droższą technologią. Nowe budynki niejako zamykałyby zabudowę mieszkaniową tego terenu - tłumaczy Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta Gdyni.

Jeszcze wyżej można będzie budować przy skrzyżowaniu ul. Władysława IV i Nowej Węglowej zobacz na mapie Gdyni. Tam plan zagospodarowania przestrzennego nie jest jeszcze gotowy, a procedura jego uzgodnień ma zakończyć się pod koniec tego roku. Już jednak wiemy, że planiści są zgodni co do tego, że wysokość zabudowy w tym miejscu może być praktycznie nieograniczona. Budynki, które tam staną mają sięgnąć 100 metrów.

Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.

Opinie (301) 5 zablokowanych

  • jaki kraj taki manhattan

    • 29 3

  • Super , może moje wnuki tego dożyją

    • 11 0

  • FAJNIE BĘDZIE STAĆ W KORKU W TUNELU

    Od razu poproszę butlę z tlenem dla mnie i dla mojej rodziny. A tak poważnie, to P. Karzyński powinien zostać już dawno wykopany z tak odpowiedzialnego stanowiska. Skoro lokalizacje nowych wysokościowców w Śródmieściu tłumaczy podStępnie jakimiś trudnymi warunkami dla przyszłych deweloperów a nie np. względami funkcjonalno-kompozycyjnymi, to znaczy że jak zwykle Gdynia to ZADUPIE. Dlaczego np. szwedzi potrafią planować obok Sea Towers zabudowę w skali budynków przy Waszyngtona, a taki Invest Komfort już nie? Bo liczy się kasa misiu, a nie budowanie przemyślanego prestiżu. Aż żal mi ciebie Marku urzędniku

    • 36 3

  • bardziej brzydkich nie było??

    • 14 5

  • Oj Gdynia.

    Ciekawe, bardzo ciekawe plany!
    Z korkami ulicznymi po zamknięciu Estakady jakoś nie dają rady, głupiej dziurawej ulicy nie ma komu załatać, ale wieżowce i prestiż to jest komu budować, oj Gdynia!
    I jeszcze lotnisko wybudować, tylko jak z niego się wydostać?

    • 30 7

  • 100-KILOMETROWE KORKI W GDYNI (3)

    Co to za durny pomysl, gdy tysiace ludzi nie moze do domu wrocic?????????

    • 33 8

    • bo tak właśnie jest. (1)

      ludzie stoją w korkach, a w UM cwaniaczki ubijają kolejne interesiki na wysokościowce. O, przepraszam! Prezydent Szczurek modlił się wczoraj w godzinach urzędowania w kolegiacie i plebanii parafii NMP.

      • 9 1

      • Trzeba się z szefem dogadać i pracować na flexible. Jak 90% ludzi zaczyna pracę o 7, 7.30, 8, lub 8.30 to korki muszą być.
        Podobno drogi rowerowe jeszcze nie są zakorkowane :)

        • 3 1

    • Cała Gdynia na rowery :)

      Rower SKM skuter?

      • 2 0

  • A GDZIE BETONY???????? (1)

    • 1 6

    • W UM

      • 5 0

  • Bedzie co prezentować w INFOBOXIE (1)

    Infobox powstaje teraz trzeba uzasadnić celowość jego istnienia. Juz widzę jak pięknie będą wyglądać makiety tych wysokościowców a kustosz infoboxu z wiarą i natchnieniem będzie opowiadał o tunelach, drogach , szklanych domach i złotym życiu w strefie prestizu .. dla kazdego . Dla każdego oczywiście w infoboxie po wpłacie 2 zł za windę ;)

    • 39 3

    • nie wiem czy taki duży budynek zmieści się w takim mały infoboxie?

      a co jeśli deweloper będzie chciał postawić makietę 1:2? Trzeba będzie postawić nowy, lepszy infobox. Najlepiej przed domem Gryzonia!

      • 16 0

  • Każda władza deprawuje

    Ograniczyć kadencje burmistrzów i prezydentów!

    • 40 6

  • nareszcie śmiałe decyzje

    tylko się zastanawiam jak włączą N.Węglow w Morska w tym miejscu?
    Nie lepiej by było w miejscu gdzie wchodzi ul.Warszawska?

    • 6 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane