• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

100-metrowe wieżowce w Śródmieściu przy ul. Węglowej w Gdyni

Michał Sielski
11 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Krok w stronę budowy Nowej Węglowej
Tak ma wyglądać zabudowa Dalmoru. Za wieżowcami, przy ul. Nowej Węglowej staną jeszcze wyższe budynki. Tak ma wyglądać zabudowa Dalmoru. Za wieżowcami, przy ul. Nowej Węglowej staną jeszcze wyższe budynki.

Gdynia planuje rozszerzenie Śródmieścia nie tylko o tzw. Strefę Prestiżu na terenach po Dalmorze. Obok również mają powstać 16-piętrowe kamienice, dwupasmowa droga i punkty usługowe. A na końcu ul. Władysława IV będą mogły być zbudowane nawet 100-metrowe wysokościowce.



Przebieg ul. Nowej Węglowej. Przebieg ul. Nowej Węglowej.
Oś nowego zagospodarowania Śródmieścia ograniczy ul. Nowa Węglowa. Będzie prowadziła od ul. Wendy zobacz na mapie Gdańska, przez tereny kolejowe wzdłuż torów zobacz na mapie Gdyni do ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, a potem tunelem pod główną magistralą kolejową do ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni. Droga ma być odciążeniem dla Śródmieścia, którego ciężar przesuwa się w stronę portu. Ma również ułatwić dojazd do nowych inwestycji, które powstaną na terenach po Dalmorze i gruntach zajmowanych wcześniej przez Stocznię Nauta oraz na Międzytorzu, gdzie w przyszłości powstanie nowe centrum Gdyni.

Nowa Węglowa przejdzie m.in. przez ogródki działkowe i tereny podmokłe. Docelowo ma mieć po dwa pasy w każdym kierunku. Nie będzie jednak przy niej parkingów. Jeden - za to spory - ma być usytuowany przy ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni. Na trasie nie będzie osobnych buspasów, bo ze względu na dwa pasy ruchu w obu kierunkach planiści nie przewidują tam korków. Wszystkie przystanki autobusowe będą w zatoczkach. Jest też rezerwa dla drogi rowerowej, ale nie przy samej jezdni, ale odseparowanej chodnikiem.

Plan zagospodarowania przestrzennego, który właśnie został wyłożony do publicznego wglądu, zakłada możliwość budowy 55-metrowych budynków za skrzyżowaniem ul. św. Piotra i Portowej zobacz na mapie Gdyni. Dziś najwyższy w tym rejonie Transatlantyk ma 36 metrów.

- To dopuszczone dominanty o wysokości 16 pięter. O tę wysokość najczęściej wnioskują inwestorzy, którzy wiedzą, że budowa wyższych budynków wiąże się z inną, dużo droższą technologią. Nowe budynki niejako zamykałyby zabudowę mieszkaniową tego terenu - tłumaczy Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta Gdyni.

Jeszcze wyżej można będzie budować przy skrzyżowaniu ul. Władysława IV i Nowej Węglowej zobacz na mapie Gdyni. Tam plan zagospodarowania przestrzennego nie jest jeszcze gotowy, a procedura jego uzgodnień ma zakończyć się pod koniec tego roku. Już jednak wiemy, że planiści są zgodni co do tego, że wysokość zabudowy w tym miejscu może być praktycznie nieograniczona. Budynki, które tam staną mają sięgnąć 100 metrów.

Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.

Opinie (301) 5 zablokowanych

  • NARESZCIE!! (1)

    Dość tych parterowych slumsów przy obwodnicy i w otulinie TPK!!

    • 7 12

    • :D

      świetne! :D

      • 0 0

  • łubudubu łubudubu niech nam zyje, prezydent naszego miasta, niech żyje nam! (1)

    To śpiewaliśmy my, 21 (bez)radnych i pół urzędu miasta. Uwielbiamy się podlizywać naszemu ukochanemu przywódcy! Grzeszy ten kto chociaż pomyśli źle o Gdyni!

    • 30 4

    • w inny sposób niż guru gryzoni

      • 2 0

  • Wyślijcie urbanistów na szkolenia albo zwolnijcie wszystkich tych którzy zakończyli edukację w latach 80 tych!

    Oni ciągle wierzą w to co im przekazali ich nauczyciele... w niespełnione i błędne teorie z lat 20 tych ubiegłego stulecia! Cała Ameryka tak się budowała, duża część Europy zachodniej... i co? I teraz wydają setki miliardów na rewitalizacje umierających miast! Gdańsk z młodym miastem i Gdynia ze strefą wątpliwego prestiżu powiela te same błędy! Ile jeszcze będzie to trwało?!

    • 26 1

  • ale ktoś ma kompleksy (1)

    • 14 3

    • gdynia ma i wypisuje fantastyke a wie ze i tak nic takiego nie powstanie

      • 3 3

  • a czemu nie 200 metrowe?? (1)

    • 15 4

    • bo nawet jakmasz kompleksy to nie musisz od razu równać się z murzynami...

      • 4 0

  • kamienice... (1)

    16 piętrowe "kamienice" ....????

    • 8 1

    • kartongipsowce

      • 2 0

  • Stefan musi odejść

    Jak tak ma być przez pół roku, to niech p.Stefan emigruje na Madagaskar.

    • 11 2

  • Tak .. tak czyzby wybory juz ? Coraz bardziej urzedasy z Gdyni czuja (1)

    krytyke nicnierobstwa wiec chociaz zaczynaja wymyslac bajki ... ladne i moze za wiele wiele lat ale znajac gdynskie realia na planach ( bajkach ) sie skonczy

    • 13 5

    • a ja już nie zagłosuje na pana gryzonia. dosyć tego, zaczyna się zachowywać jak tusk.

      • 7 3

  • Czyli Gdynia już na pewno rezygnuje ze stoczni/portu? Te tereny powinny zostać przemysłowe. Może obecnie jest słabo, ale w przyszłości mogą się przydać. Stocznia Gdynia była zbudowana jako alternatywa dla Gdańska, w celu zachowania niepodległości kraju. Pozbywanie się terenów przemysłowych jest bardzo krótkowzroczne i w przyszłości zemści się.

    • 18 2

  • Zły pomysł (2)

    Gdynia powinna utrzymać modernistyczny charakter, Sea Towers wygląda jak pięść do nosa i budowanie większej ilości wysokościowców zeszpeci miasto, podobnie jak ul.10 Lutego zepsuł Kwiatkowski przytłaczając wszystko czarną bryłą. Zamiast lekkości jaką dawał skwer Kwiatkowskiego mamy czarnego molocha. Ludzie też nie lubią tam chodzić zawsze pustki.

    • 30 6

    • ...

      Bo to biurowiec a nie galeria...

      • 1 0

    • tęsknię za skwerkiem i piękną wierzbą:(

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane