• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

100-metrowe wieżowce w Śródmieściu przy ul. Węglowej w Gdyni

Michał Sielski
11 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Krok w stronę budowy Nowej Węglowej
Tak ma wyglądać zabudowa Dalmoru. Za wieżowcami, przy ul. Nowej Węglowej staną jeszcze wyższe budynki. Tak ma wyglądać zabudowa Dalmoru. Za wieżowcami, przy ul. Nowej Węglowej staną jeszcze wyższe budynki.

Gdynia planuje rozszerzenie Śródmieścia nie tylko o tzw. Strefę Prestiżu na terenach po Dalmorze. Obok również mają powstać 16-piętrowe kamienice, dwupasmowa droga i punkty usługowe. A na końcu ul. Władysława IV będą mogły być zbudowane nawet 100-metrowe wysokościowce.



Przebieg ul. Nowej Węglowej. Przebieg ul. Nowej Węglowej.
Oś nowego zagospodarowania Śródmieścia ograniczy ul. Nowa Węglowa. Będzie prowadziła od ul. Wendy zobacz na mapie Gdańska, przez tereny kolejowe wzdłuż torów zobacz na mapie Gdyni do ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, a potem tunelem pod główną magistralą kolejową do ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni. Droga ma być odciążeniem dla Śródmieścia, którego ciężar przesuwa się w stronę portu. Ma również ułatwić dojazd do nowych inwestycji, które powstaną na terenach po Dalmorze i gruntach zajmowanych wcześniej przez Stocznię Nauta oraz na Międzytorzu, gdzie w przyszłości powstanie nowe centrum Gdyni.

Nowa Węglowa przejdzie m.in. przez ogródki działkowe i tereny podmokłe. Docelowo ma mieć po dwa pasy w każdym kierunku. Nie będzie jednak przy niej parkingów. Jeden - za to spory - ma być usytuowany przy ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni. Na trasie nie będzie osobnych buspasów, bo ze względu na dwa pasy ruchu w obu kierunkach planiści nie przewidują tam korków. Wszystkie przystanki autobusowe będą w zatoczkach. Jest też rezerwa dla drogi rowerowej, ale nie przy samej jezdni, ale odseparowanej chodnikiem.

Plan zagospodarowania przestrzennego, który właśnie został wyłożony do publicznego wglądu, zakłada możliwość budowy 55-metrowych budynków za skrzyżowaniem ul. św. Piotra i Portowej zobacz na mapie Gdyni. Dziś najwyższy w tym rejonie Transatlantyk ma 36 metrów.

- To dopuszczone dominanty o wysokości 16 pięter. O tę wysokość najczęściej wnioskują inwestorzy, którzy wiedzą, że budowa wyższych budynków wiąże się z inną, dużo droższą technologią. Nowe budynki niejako zamykałyby zabudowę mieszkaniową tego terenu - tłumaczy Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta Gdyni.

Jeszcze wyżej można będzie budować przy skrzyżowaniu ul. Władysława IV i Nowej Węglowej zobacz na mapie Gdyni. Tam plan zagospodarowania przestrzennego nie jest jeszcze gotowy, a procedura jego uzgodnień ma zakończyć się pod koniec tego roku. Już jednak wiemy, że planiści są zgodni co do tego, że wysokość zabudowy w tym miejscu może być praktycznie nieograniczona. Budynki, które tam staną mają sięgnąć 100 metrów.

Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.

Opinie (301) 5 zablokowanych

  • Stefan ty parchu ,przez ciebie znowu spozniłem sie do pracy!!!

    • 7 2

  • Design, modernizm i emanacja polskości w czystej postaci :)

    A tak naprawdę to betonowa pustynia z bankami i osiedlem zamkniętym. Będzie mnóstwo pracy jako cieć pilnujący strefy prestiżu.

    • 6 1

  • Masakra

    Mamy marinę której zazdroszczą nam inni a my chcemy zniszczyć naturę wieżowcami i nowoczesnymi budynkami. Po co? C-tower stoi prawie pusta, po co popełniać te same błędy? Wstyd.

    • 9 4

  • KIEDY NARESZCIE BO NIEWYTRZYMAM (1)

    Dobrze że budują infobox,nie mogę się doczekać otwarcia ,wejdę sobie wtedy na ostatnie piętro i będę godzinami podziwiał SKWER KOŚCIUSZKI......po prostu będę czuł się bosko jak na karaibach,jak pomyślę o tej przyjemności to aż chce się żyć....

    • 15 0

    • już tuż tuż!!!

      ja także

      • 0 0

  • no i pamiętajcie o wyborach !

    • 9 1

  • Tutaj tunel mogą wybudować, ale na Pucką nie ma pieniędzy!!

    Szczurek won!!

    • 17 4

  • Jeszcze półtora roku i.... wybory

    Nareszcie!! Mam nadzieje, że Ci co głosowali 3 razy pod rząd na gryzonia w końcu widzą jaki to był błąd...

    • 15 3

  • Czy jak postawią taki wieżowiec

    to na estakadzie nie będzie korków?
    Czy ludzie z pracy w XXI wieku muszą chodzić z pracy do domu piechotą?
    Pozostawiam te pytania panu prezydentowi....
    Jak w korei północnej w tej naszej Gdyni

    • 16 2

  • A gdzie są... :

    A gdzie są np. obiecane parkingi na obrzeżach strefy płatnego parkowania? Jadąc od strony Obłuża praktycznie wjeżdza się do strefy i trzeba płacić, nie ma możliwości zostawienia auta poza strefą i zrobienia sobie spacerku.
    Kiedyś był darmowy parking za dworcem i mały dziki za komisem ale też parkomaty postawili. Innymi słowy nie chodzi o to żeby zmniejszyć ruch w centrum tylko żeby skasować...
    A co z kładką rowerową na Obłużu na którą (bezsensownie) poszły grube pieniądze (tylko część z UE) a kładka od roku zamknięta bo coś się nie podoba inspektorom...? Jak już zbudowaliście to otwórzcie albo poprawcie...
    O remoncie estakady to nie ma co wspominać - przecież ktoś powinien dostosować cykl świateł na skrzyżowaniach gdzie w związku ze zmianą ruchu robią się korki... chociażby skrzyżowanie na Morskiej pod Estakadą - robi się tam masakra a odpowiednio dobrany cykl świateł mógłby to chociaż trochę rozładować....

    • 15 0

  • Marbud

    ja budowałem infobox i to jest pkt widokowy i jest to dobre rozwiązanie mając tak piękne miasto.Amen

    • 2 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane