• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

100-metrowe wieżowce w Śródmieściu przy ul. Węglowej w Gdyni

Michał Sielski
11 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Krok w stronę budowy Nowej Węglowej
Tak ma wyglądać zabudowa Dalmoru. Za wieżowcami, przy ul. Nowej Węglowej staną jeszcze wyższe budynki. Tak ma wyglądać zabudowa Dalmoru. Za wieżowcami, przy ul. Nowej Węglowej staną jeszcze wyższe budynki.

Gdynia planuje rozszerzenie Śródmieścia nie tylko o tzw. Strefę Prestiżu na terenach po Dalmorze. Obok również mają powstać 16-piętrowe kamienice, dwupasmowa droga i punkty usługowe. A na końcu ul. Władysława IV będą mogły być zbudowane nawet 100-metrowe wysokościowce.



Przebieg ul. Nowej Węglowej. Przebieg ul. Nowej Węglowej.
Oś nowego zagospodarowania Śródmieścia ograniczy ul. Nowa Węglowa. Będzie prowadziła od ul. Wendy zobacz na mapie Gdańska, przez tereny kolejowe wzdłuż torów zobacz na mapie Gdyni do ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, a potem tunelem pod główną magistralą kolejową do ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni. Droga ma być odciążeniem dla Śródmieścia, którego ciężar przesuwa się w stronę portu. Ma również ułatwić dojazd do nowych inwestycji, które powstaną na terenach po Dalmorze i gruntach zajmowanych wcześniej przez Stocznię Nauta oraz na Międzytorzu, gdzie w przyszłości powstanie nowe centrum Gdyni.

Nowa Węglowa przejdzie m.in. przez ogródki działkowe i tereny podmokłe. Docelowo ma mieć po dwa pasy w każdym kierunku. Nie będzie jednak przy niej parkingów. Jeden - za to spory - ma być usytuowany przy ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni. Na trasie nie będzie osobnych buspasów, bo ze względu na dwa pasy ruchu w obu kierunkach planiści nie przewidują tam korków. Wszystkie przystanki autobusowe będą w zatoczkach. Jest też rezerwa dla drogi rowerowej, ale nie przy samej jezdni, ale odseparowanej chodnikiem.

Plan zagospodarowania przestrzennego, który właśnie został wyłożony do publicznego wglądu, zakłada możliwość budowy 55-metrowych budynków za skrzyżowaniem ul. św. Piotra i Portowej zobacz na mapie Gdyni. Dziś najwyższy w tym rejonie Transatlantyk ma 36 metrów.

- To dopuszczone dominanty o wysokości 16 pięter. O tę wysokość najczęściej wnioskują inwestorzy, którzy wiedzą, że budowa wyższych budynków wiąże się z inną, dużo droższą technologią. Nowe budynki niejako zamykałyby zabudowę mieszkaniową tego terenu - tłumaczy Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta Gdyni.

Jeszcze wyżej można będzie budować przy skrzyżowaniu ul. Władysława IV i Nowej Węglowej zobacz na mapie Gdyni. Tam plan zagospodarowania przestrzennego nie jest jeszcze gotowy, a procedura jego uzgodnień ma zakończyć się pod koniec tego roku. Już jednak wiemy, że planiści są zgodni co do tego, że wysokość zabudowy w tym miejscu może być praktycznie nieograniczona. Budynki, które tam staną mają sięgnąć 100 metrów.

Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.

Opinie (301) 5 zablokowanych

  • Terminal Masowy tez zabudowac, zabudowac az do Muzeum Emigracji (3)

    • 8 0

    • i port zasypać

      A co!

      • 7 0

    • Oczywiście (1)

      należy zlikwidować to śmietnisko-złomowisko, hałdy
      przenieść do Zagłębia, chemikalia i śrutę do Gdańska
      bo tam mają port zewnętrzny. Zabudować nowym portem pasażerskim bo niedługo nie będzie Steny a zostanie tyko muzeum po tych co już wyjechali no i pasażerowie
      pięknych wycieczkowców schodząc na ląd nie będą się
      bać, że są w jakimś Zadupiogorsku.

      • 1 1

      • Port pasażerski powinien być na nabrzeżu po Dalmorze!

        • 1 0

  • Blokowisko w samym sercu Gdyni, NIECH ŻYJE!

    ale super łoł łał świetnie cudownie, nareszcie będziemy mogli zamiast morza oglądać wysokie bloki w których będą same burdele bo na mieszkania nas stać nie będzie tam.
    "Strefa prestiżu" zbudujcie strefę parkowania bezpłatnego albo się wam wszyscy do tyłk**$*w przy następnych wyborach dobierzemy oddając swoje głosy na frakcje o których wam się w tych tęp**ch głowach nawet nie śniło.

    • 13 1

  • Może jakiś Bezradny, albo Bezstronny urzędnik wyjaśni mi wyższość inwestycji np. w takie PPNT

    nad inwestycją w ifrastrukturę drogową, alternatywną dla Estakady Kwiatkowskiego. Nie chcę powtarzać tego co się na Estakadzie dzieje, ale widziałem karetki na sygnale, które próbowały jeździć jakimiś opłotkami. Czy ekipa z urzędu bierze, może nie odpowiedzialność, bo do tego trzeba mieć honor, ale pod rozwagę, że może dojść do tragedii ? Czy jest jakiś plan ?

    • 12 0

  • ??

    polecam zapoznać się z materiałem źródłowym. Projektem planu miejscowego wyłożonym do wglądu. Zakres tego projektu jest dość ograniczony i nie wnosi niczego zasadniczego dla rozwoju naszego miasta. Wielki potencjał posiada teren zlokalizowany po stronie północnej od nowoprojektowanej Węglowej.
    o nim porozmawiajmy

    • 4 0

  • a jak tam skrzyzowanie 10 lutego/dworcowa?

    • 6 0

  • po co nam takie wieże (2)

    w Paryżu wszystkie dzielnice w centrum mają budynki do 5 piętra i jest piękna panorama a u nas...............

    • 4 2

    • La Defense..

      Ale oni mają La Defense - dzielnicę biznesu i wysokościowców. Może i u nas..

      • 2 2

    • A w centrum N.Y. są wysokościowce i tez piknie;)

      • 2 2

  • CO Z KORKAMI W GDYNI.

    • 3 0

  • Będziemy mieć drugi Singapur (1)

    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))na planie...

    • 9 1

    • jacy wy jesteści beznadziejni

      grajdół dla was to najlepsze miejsce do życia. W błocku sie taplać i narzekać na wszystko.Co co nudziarze

      • 0 5

  • Ratunku !! (1)

    Z wieżowców widać będzie zdychający port , umarłe stocznie , trupa portu rybackiego , pustą redę .
    A w ratuszu , największym pracodawcą w mieście , za nasze podatki powstawać będą strategiczne plany znalezienia pracy w plajtującej Gdyni dla nas.
    Dojdą jeszcze fajne budy na placu Rady Europy ( a kto za to zapłaci ? )
    Najmądrzejszy , boski Szczur ? Drugi wszystkowiedzący Stępa ? Czy od lat paskudzący miasto ze Stępą Karzyński ? Kupa nadętych i zarozumiałych urzędasów ? To jest Nasze miasto
    Nie psuć !Demokracja , czy dyktatura ?

    • 19 3

    • ...

      zdychający port - bo nie remontujemy statków,nie uczymy młodych ludzi ciężkiej pracy i myślenia, jesteśmy przemęczeni bo robimy nadgodziny -niby po co ? Nie uczymy systematyczności i odpoczynku.
      Umarłe stocznie - bo potrzebny jest facet który pokieruje stoczniowym przemysłem a to nie takie proste.
      Trup rybacki ? Bo Unia Europejska wraz z Duńczykami i szwedami którzy widzą tylko swoje interesy nie pozwalają na rozwój zwykłych małych rodzin rybackich. To przemysł rybny Szwecji i Danii jest trupem bo szukają przetwórców rybnych a na to potrzebne są inwestycje i pieniądze.
      Redy zawsze można wykorzystać ale tutaj też kłania się administracja portu czyli kapitanat musi chcieć i musi mieć dobre relacje z rządem, albo inaczej wszystko na linii rząd- administracja morska musi funkcjonować jak w naoliwionym zegarku. Unia Europejska musi zmienić prawo dotyczące połowów morskich aby wszystkie państwa członkowskie miały takie samo prawo, nie zaś to, że prawo promuje trałlery.

      • 0 2

  • Wielkie mi wieżowce....100m

    Wieżowce powinny mieć ponad 50 pieter czyli około 150m w gore wtedy można mówić o wieżowcu...a tak to po prostu wysokie budynki.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane