• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

100-metrowe wieżowce w Śródmieściu przy ul. Węglowej w Gdyni

Michał Sielski
11 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Krok w stronę budowy Nowej Węglowej
Tak ma wyglądać zabudowa Dalmoru. Za wieżowcami, przy ul. Nowej Węglowej staną jeszcze wyższe budynki. Tak ma wyglądać zabudowa Dalmoru. Za wieżowcami, przy ul. Nowej Węglowej staną jeszcze wyższe budynki.

Gdynia planuje rozszerzenie Śródmieścia nie tylko o tzw. Strefę Prestiżu na terenach po Dalmorze. Obok również mają powstać 16-piętrowe kamienice, dwupasmowa droga i punkty usługowe. A na końcu ul. Władysława IV będą mogły być zbudowane nawet 100-metrowe wysokościowce.



Przebieg ul. Nowej Węglowej. Przebieg ul. Nowej Węglowej.
Oś nowego zagospodarowania Śródmieścia ograniczy ul. Nowa Węglowa. Będzie prowadziła od ul. Wendy zobacz na mapie Gdańska, przez tereny kolejowe wzdłuż torów zobacz na mapie Gdyni do ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, a potem tunelem pod główną magistralą kolejową do ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni. Droga ma być odciążeniem dla Śródmieścia, którego ciężar przesuwa się w stronę portu. Ma również ułatwić dojazd do nowych inwestycji, które powstaną na terenach po Dalmorze i gruntach zajmowanych wcześniej przez Stocznię Nauta oraz na Międzytorzu, gdzie w przyszłości powstanie nowe centrum Gdyni.

Nowa Węglowa przejdzie m.in. przez ogródki działkowe i tereny podmokłe. Docelowo ma mieć po dwa pasy w każdym kierunku. Nie będzie jednak przy niej parkingów. Jeden - za to spory - ma być usytuowany przy ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni. Na trasie nie będzie osobnych buspasów, bo ze względu na dwa pasy ruchu w obu kierunkach planiści nie przewidują tam korków. Wszystkie przystanki autobusowe będą w zatoczkach. Jest też rezerwa dla drogi rowerowej, ale nie przy samej jezdni, ale odseparowanej chodnikiem.

Plan zagospodarowania przestrzennego, który właśnie został wyłożony do publicznego wglądu, zakłada możliwość budowy 55-metrowych budynków za skrzyżowaniem ul. św. Piotra i Portowej zobacz na mapie Gdyni. Dziś najwyższy w tym rejonie Transatlantyk ma 36 metrów.

- To dopuszczone dominanty o wysokości 16 pięter. O tę wysokość najczęściej wnioskują inwestorzy, którzy wiedzą, że budowa wyższych budynków wiąże się z inną, dużo droższą technologią. Nowe budynki niejako zamykałyby zabudowę mieszkaniową tego terenu - tłumaczy Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta Gdyni.

Jeszcze wyżej można będzie budować przy skrzyżowaniu ul. Władysława IV i Nowej Węglowej zobacz na mapie Gdyni. Tam plan zagospodarowania przestrzennego nie jest jeszcze gotowy, a procedura jego uzgodnień ma zakończyć się pod koniec tego roku. Już jednak wiemy, że planiści są zgodni co do tego, że wysokość zabudowy w tym miejscu może być praktycznie nieograniczona. Budynki, które tam staną mają sięgnąć 100 metrów.

Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.

Opinie (301) 5 zablokowanych

  • Urzędnicy

    pamiętajcie żeby oszczędzić śmierdzące knajpy na wjezdzie na Monciak po prawej stronie to przecież cały obraz Gdyni ( namiot pokład i chata rybaka o lodzierniach nie wspomne i zapiekankach odmrażanych z biedronki )

    • 1 0

  • Co Wy chcecie, zlikwidowali parking na Witominie, samochody tłoczą się gdzie bądź, sprzedali działkę

    i pozwolili deweloperowi wznieść 6 kondygnacyjny budynek atrialny w odległości takiej, że sąsiednia kamienica w ciągu dnia jest niedoświetlona do
    IV piętra. Opodal wznoszą się wybudowane pod koniec lat 60. wieżowce usytuowane w rozsądnej odległości od siebie. Niezacieniające się nawzajem. Śmietnik zezwolono wybudować pod oknami obu budynków. Całość okalają garaże innej spółdzielni, nie do wyburzenia, przynajmniej na razie, więc okna tego nowego cuda wychodzą wprost na "plecy" owych garaży. Na mur o wysokości 2 metrów.

    Zabudowywanie każdego wolnego skrawka w tym mieście nie jest żadnym pomysłem na rozwój aglomeracji miejskiej. Jest gestem rozpaczy po upadku przemysłu, w którym obecni murarze pracowali jako spawacze np.

    P.S. Czy pomysłodawcy tych 100 - metrowych gigantów znajdą 200 Kluczyków, którzy znajdą kasę na zakupienie tam lokali?

    • 7 0

  • Od pewnej wysokości okna nie są otwierane (1)

    trzeba polegać tylko na klimie
    a wszystko to zależy od prądu, tak jak winda, bezpieczeństwo ppoż.

    wolę swoje pierwsze piętro w domu dwupiętrowym,
    dom w Strzyży, z roku 1932-zdrowe mury (była ekspertyza, mogę palić drewnem, węglem, gazem, GPEC- do wszystkiego jest przystosowany

    • 4 0

    • senior rafal

      niezapomnij kupic kufajke onuce i gumniaki i do kompletu jabola acha pamietaj o kuble na zalatwianie sie

      • 0 0

  • jaga

    Wczoraj na estakadzie był koszmar nie do wyobrażenia, ale dowodziło to chyba braku wyobraźni 'genialnych strategow"

    • 8 0

  • 100 metrów to pikuś skoro najwyższy budynek na świecie ma aż 1 kilometr. (2)

    • 2 0

    • a najwyższy w Gdańsku

      Neptun we Wrzeszczu będzie miał aż 95 metrów.

      • 2 0

    • pomyłka

      nie 1000 m tylko (aż) 850 m

      • 1 1

  • A g..o. Takiego wała, że zagłosuję na następną kadencję na tych fajansiarzy. W życiu nie widziałęm takich korków.

    • 6 0

  • Drapacze chmur! (1)

    Nawet 300 metrów w górę.

    • 2 0

    • A dlaczego nie 500m tylko 300m?

      • 1 0

  • Uwaga ! w Gdyni potrzebny jest drugi pan Krauze !

    w okolicach Rewy są piękne tereny na dolinę krzemową ...

    • 3 1

  • Zbudujmy drugi Nowy Jork! (4)

    • 4 0

    • W Gdyni jest szkoła filmowa ?

      może,zbudujmy drugi Hollywood - :)

      • 2 0

    • Ja tam wolę drugi Szanghaj (1)

      z jego ciasnotą, brakiem zieleni. Brawo Szczurek

      • 2 1

      • Jego Krolewskiej Mosci

        • 0 0

    • PEKIN już jest.

      • 2 0

  • 100 metrowce to budują w Afryce.

    Nam potrzeba 500 metrowców.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane