• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

12 mln zł za przejście naziemne i nowe przystanki przy dworcu

Michał Brancewicz
15 kwietnia 2024, godz. 13:20 
Opinie (567)

Urzędnicy wyłonili wykonawcę przejścia naziemnegoMapka i nowych przystanków tramwajowych przy dworcu Gdańsk Główny. Odrzucona została najtańsza oferta na kwotę 9,3 mln zł, a wybrano drugą, wartą prawie 12 mln zł. Piesi będą mogli skorzystać z przejścia jesienią tego roku.



Przejście naziemne przy dworcu jest potrzebne?

Oferty na budowę przejścia wraz z pozostałymi elementami złożyły cztery firmy i konsorcja.

Najkorzystniejsza cenowo propozycja od P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna (9,35 mln zł) została odrzucona. DRMG wygrało drugą z kolei najniższą ofertę Grupy Flize Gres z Prokowa, wartą 11,94 mln zł.

- W celu ustalenia, czy najniższa oferta zawiera tzw. rażąco niską cenę wykonawca został wezwany do złożenia wyjaśnień w zakresie wyliczenia ceny. W opinii zamawiającego, najniższa oferta nie zawierała kompletnej wyceny wszystkich elementów wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Najważniejsze elementy inwestycji:

  • naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
  • nowa sygnalizacja świetlna w obrębie przejścia,
  • przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
  • wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu ScandicMapka,
  • montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.

Przejście naziemne przy dworcu PKP będzie gotowe jesienią



Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne siedem tygodni od zakończenia prac.

To wszystko oznacza, że przejście dla pieszych na przedłużone perony tramwajowe powinno być udostępnione między październikiem i grudniem tego roku.

Opinie (567) ponad 20 zablokowanych

  • Jest potrzebne (3)

    I wszystkie inne podziemne powinny być stopniowo zasypywane,ludzie nadrabiają kilometry żeby przejść normalnym przejściem Przecież do podziemnego strach zejść tam latają wariaci z siekierkami

    • 13 72

    • mózg sobie zasyp

      sto razy wolę szybko przejść tunelem niż kisnąć na światłach

      • 6 6

    • Jak zasypią to będą latać po ulicy

      • 1 1

    • Ochrona

      Miasto może wynająć ochronę do tuneli. Skoro miasto stać na ochronę prezydentki, to na ochronę tuneli też.

      • 1 2

  • Bdb

    Przekonałem się do przejść po zrobieniu przejścia przy Bramie Wyżynnej.

    • 12 51

  • Rozsądna decyzja.

    Odnośnie pzrejścia nie wypowiem się..
    Natomiast ..wybór oferenta powinien kierować się zasadami.
    Wstępnie odrzucamy najwyższą i najniższąa Ofertę.
    Nie ma innego sposobu na szybką realizację e chceli tanio.

    • 4 21

  • Wszysko zrobione. (1)

    Chyba mamy wszyskie ważne sprawy w mieście mamy zrobione, pozostoło namalować pasy nad tunelem za 12 baniek!

    • 70 2

    • Dokładnie

      szczesliwe i dostatnie miasto w którym my żyjemy. Następnym etapem będzie już tylko piwo z kranów

      • 8 0

  • Dlaczego w mieście gdzie często wieje i pada

    Główny przystanek komunikacyjny nie ma zadaszenia.

    • 55 1

  • Niwch najpietwvdoprowadza do pirzadkuvistniejacevtunele zagrzybialecieknace

    • 6 2

  • Można tanio robić? Można :))))))) (1)

    Jedno drzewko posadzone w Gdyni kosztowało 80 tysięcy a 12 milionów to koszt raptem 15 drzewek :))))))))

    • 13 16

    • coś ci matematyka szwankuje

      • 5 0

  • Bardzo dobry kierunek! (38)

    Przejście jest potrzebne, bo nie ma osób pełnosprawnych, każdy z nas ma inny poziom sprawności ruchowej, który zmienia się w czasie. Wystarczy, zwykła kontuzja i pyk, od teraz schody przy dworcu to już nie lada wspinaczka. Im więcej przejść tym przyjemniej po mieście porusza się piechotą.

    • 212 452

    • (5)

      hahahaha wiedziałem , robota prosta i łatwa do wykonania , koszy praktycznie zerowe ...ale żeby nie było zrobimy to po gdańsku czyli 10 razy drożej ni wychodzi :) pozdrowienia dla wąskoustej aczkowlwiek niby sympatycznej....12 milionów za namalowanie pasów i rozebranie płotka + dorobienie troszkę kostki od szwagra Grzelaka tradycyjnie

      • 24 14

      • (1)

        jedyne co potrafłbyś zbudować to wiatę garażową z blachy falistej, prawda?

        • 7 11

        • nieee potrafię zbudować drogę a po 2 miesiącach ją zaorać - pozdrawiam Bo Janowski

          • 5 6

      • Dziwne, umiesz pisać ale nie umiesz czytać. (2)

        Gdybyś umiał, wiedziałbyś, na co pójdzie 12 mln i nie pisałbyś głupot.

        - naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
        - nowa sygnalizacja świetlna w obrębie przejścia,
        - przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
        - wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu Scandic
        - montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych

        Ale jak bardzo chcesz, możemy zrezygnować z tych miejsc postojowych, wyjdzie taniej.

        • 14 12

        • (1)

          dobrze że kiedyś nam boiska nie robiliście bo by kosztowało majątek i nie powstało nigdy , a tak to zbiliśmy z belek dwie bramki i łopatami oraz grabiami zrobiliśmy plac gry ... koszta ??? ... 6 ściętych bali drewnianych i chęci oraz czas + praca ...a mogliśmy dyskutować , gdybać i szukać powodów dlaczego sie nie da...wiać że dopiero zaznajamiasz się z tematem który ci dali do ogarnięcia te 12 baniek to chyba z palucha ktoś strzelił..tyle to kosztuje 20 karetek w pełni wyposażonych

          • 10 7

          • Większy koszt, większy bakszysz. Karpiński wzorem do naśladowania.

            • 1 3

    • Wpisz sobie na wikipedii

      co to winda albo ruchome schody bo chyba nigdy nie widziałeś u siebie na wiosce, mamy XXI wiek

      • 13 11

    • jak wszystkim będziemy budować najkrótsze z możliwych dojść, budować windy i ruchome chodniki, likwidować schody (1)

      to tych sprawnych zaraz wogóle nie będzie!

      • 10 10

      • Masz rację

        Skończmy budować nowe drogi i objazdy i skróty dla aut. Bo ludzie tylko w autach jeżdżą i są niemal niepełnosprawni jak trzeba 100m przejść

        • 5 4

    • O tak, jak potrzeba argumentu to się wyciąga "dyżurnego niepełnosprawnego" (1)

      A normalnie niepełnosprawni nikogo nie obchodzą...

      • 19 11

      • tak jak z zydamii antysemityzmem

        • 8 3

    • (1)

      Przejście jest potrzebne tylko i wyłącznie rowerzystom. Bo rowerek przenieść po schodach to problem. po co mieszać w to niepełnosprawnych.

      • 23 22

      • Nie prdl

        • 6 5

    • Dobry kierunek (2)

      do większych korków w Centrum. Kurtyna

      • 10 8

      • Większe korki są przez większą liczbę aut (1)

        Byłoby mniej aut - byłyby mniejsze korki. Proste. Kiedyś korków nie było. Ciekawe czemu?

        • 11 5

        • Byłoby mniej ludzi - byłoby mniej aut.

          • 0 0

    • to dlatego trzeba będzie iść do tego przejścia od dworca 300 metrów ? (1)

      • 5 5

      • Gdybyś tam czasem chodził pieszo ...

        To byś wiedział że to dla dużej części obecnych użytkowników tunelu przejście będzie skrótem a nie wydłużeniem trasy.

        • 9 2

    • (5)

      Zrób też przejście naziemne przez tory kolejowe bo schody na przystanek tramwajowy i peron skm są taką samą przeszkodą i nie lada wspinaczką

      • 8 6

      • Wszędzie będziesz pisał o torach kolejowych? (4)

        Nie masz nic mądrzejszego do powiedzenia?
        To kompletnie różne przypadki, których nijak nie idzie porównać.

        • 6 8

        • (2)

          Czyli schody dla niepełnosprawnych na pkp i skm są inne niż na wejściu do tramwaju? Wiesz o tym że ruch pociągów łatwiej kierować niż ruchem na drogach gdzie jest zdecydowanie więcej aut? Owszem można to porównać np na ul Reja gdzie masz przejście naziemne przez tory kolejowe

          • 4 0

          • schody na przystanek tramwajowy są dużo węższe niż schody na peron SKM (1)

            czego nie rozumiesz jeszcze?

            • 0 1

            • A co ma do tego szerokość schodów, myślę że dla leniwych to wysokość schodów jest problemem. Nie mam na myśli osób niepełnosprawnych ruchowo.

              • 1 0

        • Ja tam nie widzę różnicy w schodach na peron SKM a schodach na przystanek tramwajowy.

          • 1 0

    • (3)

      Rosjanie i Niemcy już cię próbują zakopać pod głosami w dół. Ale wystarczy wyjść na ulicę i porozmawiać z prawdziwymi Polakami (co się pozna po tym, że umieją mówić po polsku), a zobaczy się, że każdy Polak popiera to przejście przy dworcu. Tylko zagraniczni wrogowie Polski są przeciwko (i może jakiś mały odsetek Polaków nienawidzących swojej Ojczyzny)

      • 3 16

      • (1)

        Komunistyczny demagog.

        • 6 0

        • po prostu troll udający stosowanie ironii

          • 0 0

      • Czyli - tylko wrogowie Polski nienawidzą przejść naziemnych?

        No dobrze, ale czy zgłaszałeś to odkrycie podczas porannych obchodów w swoim psychiatryku na oddziale zamkniętym?

        • 2 0

    • (2)

      Od dwudziestu lat nie korzystałem z tego przejścia podziemnego. Naziemne mi tym bardziej nie potrzebne. Mieszkam w Gdańsku, nie korzystam z dworca.

      • 2 7

      • (1)

        a z mozgu korzystasz ?

        • 3 5

        • Częściej niż Ty.

          • 3 1

    • (3)

      Akurat na co dzień każdy korzysta ze schodów lub windy w innych sytuacjach i nikt nie wymaga żeby do swojego mieszkania wchodził prosto z chodnika. Dlaczego raz na jakiś czas nie miałby skorzystać ze schodów lub windy gdy ciężko mu chodzić wybierając się w podróż pociągiem czy tramwajem?

      • 4 3

      • bo i niedziałajaca winda i schody sa barierą nie do pokonania dla osób na wózkach. (2)

        i bywa że przez to sa uwiezieni w domach. miasto jest dla wszystkich, nie dla wybranców

        • 6 6

        • Sugerujesz, że niepełnosprawni ruchowo z całej Polski (1)

          codziennie przyjeżdżają do Gdańska by vis a vis dworca kupić sobie w budzie na kółkach bagietkę?

          • 2 0

          • Nie wiem czy kiedykolwiek byłeś w tej okolicy, ale gdybyś był, to zauważyłbyś, że oprócz dworca jest tam jeszcze kilka innych miejsc które ludzie chcą odwiedzać, łącznie z przychodnią i oprócz pociągów stają tam również tramwaje.

            • 1 2

    • Może w twoich okolicach jest to rzecz nieznana, (1)

      ale lata temu ludzie wpadli na genialny pomysł i wymyślili schody ruchome. Później inni ludzie pomyśleli, że w przypadku instalacji na zewnątrz budynku warto przykryć je daszkiem i to działa i wozi miliardy ludzi pomagając zdrowym i chorym.

      • 2 2

      • Naprawdę

        W Gdańsku to niestety nie działa. Często chcąc z takich "nowinek" technicznych skorzystać i tak jestem zmuszony do spaceru po tradycyjnych schodach, gdyż najczęściej te "wspaniałe" schody "mają wolne" o windach już nie wspominając...

        • 0 1

    • Schody ruchome

      To niech zrobią schody ruchome na miarę XXI wieku, a nie cofają nas o kilkadziesiąt lat do tyłu.

      • 2 0

  • Lucyna

    Brawo.To przejście jest naprawdę potrzebne.

    • 11 44

  • Za 12 milionów to można całą klatkę mieszkań kupić.

    • 34 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane