• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

12 mln zł za przejście naziemne i nowe przystanki przy dworcu

Michał Brancewicz
15 kwietnia 2024, godz. 13:20 
Opinie (567)

Urzędnicy wyłonili wykonawcę przejścia naziemnegoMapka i nowych przystanków tramwajowych przy dworcu Gdańsk Główny. Odrzucona została najtańsza oferta na kwotę 9,3 mln zł, a wybrano drugą, wartą prawie 12 mln zł. Piesi będą mogli skorzystać z przejścia jesienią tego roku.



Przejście naziemne przy dworcu jest potrzebne?

Oferty na budowę przejścia wraz z pozostałymi elementami złożyły cztery firmy i konsorcja.

Najkorzystniejsza cenowo propozycja od P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna (9,35 mln zł) została odrzucona. DRMG wygrało drugą z kolei najniższą ofertę Grupy Flize Gres z Prokowa, wartą 11,94 mln zł.

- W celu ustalenia, czy najniższa oferta zawiera tzw. rażąco niską cenę wykonawca został wezwany do złożenia wyjaśnień w zakresie wyliczenia ceny. W opinii zamawiającego, najniższa oferta nie zawierała kompletnej wyceny wszystkich elementów wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Najważniejsze elementy inwestycji:

  • naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
  • nowa sygnalizacja świetlna w obrębie przejścia,
  • przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
  • wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu ScandicMapka,
  • montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.

Przejście naziemne przy dworcu PKP będzie gotowe jesienią



Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne siedem tygodni od zakończenia prac.

To wszystko oznacza, że przejście dla pieszych na przedłużone perony tramwajowe powinno być udostępnione między październikiem i grudniem tego roku.

Opinie (567) ponad 20 zablokowanych

  • A kładka nad też będzie?

    • 0 0

  • Brawo P Dukiewicz kolejna glupota

    Jakim.prawem można wydawać ludzkie pieniądze na niepotrzebne przejście!?
    Dziury by Pani w drogach wyremontowała, a nie kolejne przejście chore wymyślać

    Kolejne przejście, kolejne światła, wieszke korki, większe spalanie auta , większe zanieczyszczanie powietrza w centrum.. Ale co tam ekologia ,
    Ktoś wymyślił kasę wziął!!!
    Jestem za ponownymi wyborami! Dość z szastaniem pieniędzy przez nieudolnych urzędników

    • 5 4

  • (1)

    12 mln . Ile mieszkań komunalnych można by za to zbudować?!. To jawne okradanie miasta. Dulkiewicz powinien zająć się prokurator.

    • 3 3

    • Co najmiej 100mieszkan

      • 0 1

  • Sygnalizacja świetlna za sygnalizacją. Gdzie tu logika?

    Jeśli planowano przejście naziemne to czemu nie wykonano go w momencie realizacji zjazdu do tunelu? Wygląda na to, że nikt kompletnie nie zastanawia się nad układem drogowym w samym centrum miasta Gdańska, zaś realizuje się przejścia naziemne według bliżej nieznanego klucza, z którego korzystają tylko prywatne podmioty, które prowadzą w okolicy działalność komercyjną. I tak mamy wyremontowany tunel obok lotu, z którego nikt nie korzysta, a tak można było wygenerować miejski plac przed galerią dodać zieleni, ławek i uczynić przestrzeń bardzie przyjazną mieszkańcom. Teraz będziemy mieli przejście naziemne z sygnalizacją świetlną, za 20 metrów kolejną sygnalizację świetlną. Do tego mamy buspas i prawoskręt do tunelu oraz wyjazd z rejonu dworca. Krótko mówiąc przepis na istny armagedon. To są kompletnie nie przemyślane i nie spójne ze sobą rozwiązania. Jeśli chcemy ruchu dla pieszych przepis jest prosty: schowajmy ruch kołowy w tunelu. Na Okopowej już tunele istnieją wystarczy je przedłużyć, nad tunelem robimy obszerną przestrzeń publiczną z tramwajem, zielenią niską, wysoką prawdziwy deptak w centrum miasta, z którego korzystają wszyscy, po bokach tylko buspasy i mamy dostępną dla każdego komunikację miejską, zaś główny ruch kołowy schowany pod ziemią. To oczywiście piękna idylla, ale trzeba planować i myśleć z głową, a nie robić punktowe działania, aby nabijać sobie słupki w sondażach. Taka strategia niczego nie wniesie dobrego dla naszego miasta.

    • 3 5

  • Teraz po wygranych wyborach oleśka zaszaleje będziemy mieli co 100 m przejścia. A tramwaje wydłuża czas przejazdu dwukrotnie. Bajka brawo. Fajnie jest mieć zdanie ludzi w d. Każda ankieta to większość przeciwna tym durnym pomysłom magistratu

    • 4 3

  • Chciałbym usłyszeć tych zadowolonych z przejść naziemnych jak tramwaj na zaspie będzie się zatrzymywał co 100 m na pięciu kolejnych przejściach światła i przystanki czyli postój x dwa. Czuby że wsi dorwały się do władzy. Trzeba było tunel dla aut wybudować. Bezmyślne Marilyn z ratusza

    • 3 3

  • W galeriach handlowych jakoś schody nie przeszkadzają. (2)

    Tłumy ludzi szwendają się po galeriach a tam przecież kilka poziomów i nikogo to nie zniechęca.

    • 7 6

    • Meduzo umysłowa sa schody ruchome! (1)

      • 1 0

      • schody ruchome i windy

        • 0 0

  • (1)

    Lokale na ul. Elżbietańskiej dużo zyskają. Można by zrobić z tej ulicy deptak lub woonerf.

    • 2 3

    • Elżbietańska i Garncarska powinny zostać uwolnione od jeżdżących i parkujących samochodów

      Tak jak Floriańska w Krakowie

      • 0 0

  • Krewetka

    Niech miasto zajmie się tym budynkiem, słynną ławeczką. Niech zrobi z tego miejsca teren, który nie straszy. A nie skupia się na przejściu dla pieszych.

    • 5 1

  • Ciekawostka?

    Skoro tak astronomiczna kwotę potrzeba na wyznaczenie za pomocą farby przejścia naziemnego. Jaki był by koszt wykonania w tym miejscu przejścia podziemnego? Obawiam się że kilka miliardów nie wystarczyłoby.
    DRMG to bardzo droga instytucja. NIK jak zacznie sprawdzać ich, to może wyjść dużo ciekawych powiązań i znajomości. Prezydent Ola albo nic nie rozumie albo słabo reaguje jednak i ona może mieć postawione zarzuty prokuratorskie z tytułu zaniechania lub nawet udziału w tym układzie.

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane