• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

12 mln zł za przejście naziemne i nowe przystanki przy dworcu

Michał Brancewicz
15 kwietnia 2024, godz. 13:20 
Opinie (567)

Urzędnicy wyłonili wykonawcę przejścia naziemnegoMapka i nowych przystanków tramwajowych przy dworcu Gdańsk Główny. Odrzucona została najtańsza oferta na kwotę 9,3 mln zł, a wybrano drugą, wartą prawie 12 mln zł. Piesi będą mogli skorzystać z przejścia jesienią tego roku.



Przejście naziemne przy dworcu jest potrzebne?

Oferty na budowę przejścia wraz z pozostałymi elementami złożyły cztery firmy i konsorcja.

Najkorzystniejsza cenowo propozycja od P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna (9,35 mln zł) została odrzucona. DRMG wygrało drugą z kolei najniższą ofertę Grupy Flize Gres z Prokowa, wartą 11,94 mln zł.

- W celu ustalenia, czy najniższa oferta zawiera tzw. rażąco niską cenę wykonawca został wezwany do złożenia wyjaśnień w zakresie wyliczenia ceny. W opinii zamawiającego, najniższa oferta nie zawierała kompletnej wyceny wszystkich elementów wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Najważniejsze elementy inwestycji:

  • naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
  • nowa sygnalizacja świetlna w obrębie przejścia,
  • przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
  • wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu ScandicMapka,
  • montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.

Przejście naziemne przy dworcu PKP będzie gotowe jesienią



Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne siedem tygodni od zakończenia prac.

To wszystko oznacza, że przejście dla pieszych na przedłużone perony tramwajowe powinno być udostępnione między październikiem i grudniem tego roku.

Opinie (567) ponad 20 zablokowanych

  • No i ok. Byle szybko. (1)

    Kierowczykow obciazyc kosztami. Nałożyć winiety. I niech tez zapłacą za tunel dla siebie od podwala do zieleniaka. Amen

    • 2 7

    • Obciążyć córkę lesnika. W końcu to jej pomysł

      • 1 2

  • A gdyby tak zbudować chodnik dla pieszych na Budowlanych wraz z ścieżką rowerową.

    • 6 2

  • 9,35 mln to rażąco niska kwota za namalowanie pasów...

    • 7 2

  • Dlaczego nie kolo KFC?? Wysiadam z autobusu koło City Forum. Nie będę nadrabiać drogi, żeby skorzystać z tego przejścia w drodze do pracy. Trzeba będzie nadrabiać drogi na skmke. Teraz tylko pozostaje trzymać kciuki, żeby jak najpóźniej zasypali tunel :(

    • 3 3

  • Brawo wyborcy (1)

    Jestescie inteligentni inaczej skoro za czymś takim głosowaliście w ostatnich wyborach.

    • 13 4

    • nie doceniasz zdolności wyborców do refleksji

      facet, który proponował budowę estakady na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Łostowicką nie uzyskał znaczącego poparcia (przerżnął wybory z kretesem).

      • 0 0

  • przejscie...

    Naprawdę niewiele jest miast tej wielkości w Polsce gdzie nie ma wind od przystanków tramwajowych na inne poziomy. Od wielu lat to poruszam ale w to przecież Gdańsk - miasto gdańszczanek i gdańszczan.Dno !!!!

    • 3 3

  • Robienie kolejnego przejścia na jedynej drodze średnicowej (1)

    to przejaw głupoty urzędniczej i ogólnej. Rozumiem wiele aspektów - ale w wielu miastach Polski obecnie budowane sa nie obwodnice, ale trasy średnicowe w celu odkorkowania starych układów drogowych.
    Gdańsk ma jednak swoja chorą wizję.
    Od 1945 tkanka Gdańska wiele straciła...

    • 7 6

    • W Gdańsku zbudowano tunel pod Martwą Wisłą - miało to odciążyć Wały Jagiellońskie i Okopową od ruchu tranzytowego

      Inwestowanie w drogi powoduje często tylko zwiększenie uzależnienia od samochodów, ale nie poprawia jakości systemu transportowego miasta. Korki się tylko przesuwają, a nie ulegają redukcji. Dlatego warto inwestować w poprawę komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do stacji i przystanków transportu zbiorowego. Tak jak w omawianym projekcie.

      • 0 0

  • Za 12 mln to gorsku stawia z 5,6 blokow na 20mieszkan kazdy blok a nie jakies smieszne przejscie buahahaa yhyy

    Kiero od gorala

    • 6 2

  • Widać że miasto się rozwija na wielu poziomach. Do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze przejścia nadziemnego dla tych, którzy lubią patrzeć na świat z góry. Myślę że 30 baniek powinno wystarczyć.

    • 3 3

  • Proszę o szerszy opis pomysłu przejść (1)

    Jakos cieżko się doszukać kto wpadł na ten genialny pomysł budowy kilku przejść w Gdańsku za grube pieniądze. Jaki to przeszło proces analiz - od społecznych przez oddziaływanie na środowiskoale tez jak głosowali nasi szanowni radni

    • 5 3

    • Ten pomysł jest zgodny z zapisami Strategii Gdańska 2030+ oraz Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej

      Oba te dokumenty były tworzone w czasie kilkudziesięciu spotkań z mieszkańcami w ciągu kilkunastu miesięcy dyskusji i innych uzgodnień.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane