- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (47 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (221 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (333 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
12 mln zł za przejście naziemne i nowe przystanki przy dworcu
Urzędnicy wyłonili wykonawcę przejścia naziemnego i nowych przystanków tramwajowych przy dworcu Gdańsk Główny. Odrzucona została najtańsza oferta na kwotę 9,3 mln zł, a wybrano drugą, wartą prawie 12 mln zł. Piesi będą mogli skorzystać z przejścia jesienią tego roku.
Najkorzystniejsza cenowo propozycja od P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna (9,35 mln zł) została odrzucona. DRMG wygrało drugą z kolei najniższą ofertę Grupy Flize Gres z Prokowa, wartą 11,94 mln zł.
- W celu ustalenia, czy najniższa oferta zawiera tzw. rażąco niską cenę wykonawca został wezwany do złożenia wyjaśnień w zakresie wyliczenia ceny. W opinii zamawiającego, najniższa oferta nie zawierała kompletnej wyceny wszystkich elementów wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w Śródmieściu Gdańska do 600 tys. zł
Najważniejsze elementy inwestycji:
- naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
- nowa sygnalizacja świetlna w obrębie przejścia,
- przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
- wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu Scandic,
- montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.
Przejście naziemne przy dworcu PKP będzie gotowe jesienią
Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne siedem tygodni od zakończenia prac.
To wszystko oznacza, że przejście dla pieszych na przedłużone perony tramwajowe powinno być udostępnione między październikiem i grudniem tego roku.
Opinie (567) ponad 20 zablokowanych
-
2024-04-15 16:59
Przejście na początku
Wystarczy jak przy uniwersytecie wyciąć 2 płotki, namalować pasy i dostawić sygnalizację. Perony na dworcu bez problemu mieszczą 2 tramwaje
- 4 1
-
2024-04-15 17:01
70 baniek zmarnowane na wybory kopertowe
I komisja śledcza (prawidłowo)
A tu mevo, fala, tristar, palmiarnia, przepłacone autobusy, 12 mln za pomalowanie pasów i luz - rekordowe poparcie.
Coś tu zdrowo nie pasuje.- 5 3
-
2024-04-15 17:03
Wszyscy piszą że będą korki!!!!!! (2)
Ja mam gdzieś korki. Jestem niepełnosprawny i ja się z tego cieszę. Brawo pani Dulkiewicz
- 4 12
-
2024-04-15 18:10
(1)
Do tej pory jak sobie dawałeś radę
- 3 2
-
2024-04-16 12:59
musiałem nadrabiać drogę- jadąc aż do Huciska.
Całe szczęście, że przy Bramie Wyżynnej mogę teraz jechać na Długą bez konieczności zwracania się o pomoc w pokonaniu schodów prowadzących do i z tunelu.
- 0 0
-
2024-04-15 17:18
(1)
Ciekawe jak uda się pomieścić wszystkie linie tramwajowe na 3 Mają podczas zamknięcia trasy koło dworca głównego na czas budowy tego przejścia.Autobusy też utkną na 3 Mają,gdy będą musiały się wynieść z Podwala Grodzkiego,chociaż w ich przypadku część linii można skrócić do Śródmieścia SKM,część przesunąć na przystanki PKS na ,,małym,, Podwalu.
- 8 8
-
2024-04-15 17:54
a po co? czy przy budowie przejscia przy Bramie Wyzynnej zamykano tygodniami torowisko? Nie. Tak samo przy Akademii
- 3 0
-
2024-04-15 17:29
Kierowczyki nie są jedynymi mieszkańcami trójmiasta.
- 4 5
-
2024-04-15 17:32
dziury w drogach w całym mieście
a pieniądze wydaje się na kolejne pomysły pod publiczkę, co jest tak drogie, skąd cena 12 milionów!?
- 9 1
-
2024-04-15 17:33
ide o zakład ze (1)
wykonawca porzuci budowe lub splajtuje i budowa zostanie rozgrzebana
- 4 2
-
2024-04-16 13:00
wiem, że potraktowanie tego zakładu poważnie byłoby przejawem naiwności
ciekawe co napiszesz, jak przegrasz zakład
- 0 0
-
2024-04-15 17:36
najpierw czas zabiora odwołania przegranych
hihihi
- 1 0
-
2024-04-15 18:04
qwa myslaem ze kładke beda robic (1)
za taka kase a ile kosztowao to smutne przejscie koło forum i bramy wyzynnej???
- 6 2
-
2024-04-16 13:01
przy Bramie Wyżynnej przejście jest wesołe a nie smutne
W samochodach owszem, często jadą smutasy
- 0 0
-
2024-04-15 18:07
Standardy (1)
Takie teraz będą standardy miasta na najbliższe lata i na dużą skalę. Może kierowcy zrozumią, że polityka miasta nie jest dla nich. Po to jest system Mevo i Fala, by nie jeździć po najlepszym do życia mieście - Gdańsku. Cena nie gra roli jak zwykle. Poprawa peronów tramwajowych na plus, mam nadzieję że wiaty będą podobne do tych na przystanku Warneńska. Niestety więcej plusów nie widzę. Minusy to: 1.dłuższe przejazdy tramwajów, które w godzinach szczytu potrzebują w tej okolicy każdy metr torów; 2. Mniej miejsca dla autobusów zabierających pasażerów przy Dworcu Głównym 3. Miała być zieleń przy Scandicu, a miejsca Kiss&ride mają być (aktualnie lepsze miejsce na to jest między kościołem a Krewetki, ale nie będzie. 4. Pogorszenie bezpieczeństwa(dotyczy to każdej inwestycji, która przesuwa ruch pieszy z tunelu na ulicę) 5. Spadek obrotów najemców w dolnej części. Niestety tak ma być i basta. Wybory wygrane i mogą robić co chcą. Mieszkańcy mają siedzieć cicho i pamiętać, by PIT rozliczyć w Gdańsku. Takich inwestycji będzie więcej, więc kasy potrzebują.
- 7 4
-
2024-04-16 13:03
Jeśli kierowcy zrozumieją, to poprą te rozwiązania
mając lepsze warunki poruszania się bez samochodu po centrum miasta. Jeśli tylko zrozumią, (;-)) to dalej będą tracili czas i pieniądze na wiele niepotrzebnych przejazdów.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.