• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

12 mln zł za przejście naziemne i nowe przystanki przy dworcu

Michał Brancewicz
15 kwietnia 2024, godz. 13:20 
Opinie (567)

Urzędnicy wyłonili wykonawcę przejścia naziemnegoMapka i nowych przystanków tramwajowych przy dworcu Gdańsk Główny. Odrzucona została najtańsza oferta na kwotę 9,3 mln zł, a wybrano drugą, wartą prawie 12 mln zł. Piesi będą mogli skorzystać z przejścia jesienią tego roku.



Przejście naziemne przy dworcu jest potrzebne?

Oferty na budowę przejścia wraz z pozostałymi elementami złożyły cztery firmy i konsorcja.

Najkorzystniejsza cenowo propozycja od P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna (9,35 mln zł) została odrzucona. DRMG wygrało drugą z kolei najniższą ofertę Grupy Flize Gres z Prokowa, wartą 11,94 mln zł.

- W celu ustalenia, czy najniższa oferta zawiera tzw. rażąco niską cenę wykonawca został wezwany do złożenia wyjaśnień w zakresie wyliczenia ceny. W opinii zamawiającego, najniższa oferta nie zawierała kompletnej wyceny wszystkich elementów wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Najważniejsze elementy inwestycji:

  • naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
  • nowa sygnalizacja świetlna w obrębie przejścia,
  • przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
  • wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu ScandicMapka,
  • montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.

Przejście naziemne przy dworcu PKP będzie gotowe jesienią



Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne siedem tygodni od zakończenia prac.

To wszystko oznacza, że przejście dla pieszych na przedłużone perony tramwajowe powinno być udostępnione między październikiem i grudniem tego roku.

Opinie (567) ponad 20 zablokowanych

  • Przejście na początku

    Wystarczy jak przy uniwersytecie wyciąć 2 płotki, namalować pasy i dostawić sygnalizację. Perony na dworcu bez problemu mieszczą 2 tramwaje

    • 4 1

  • 70 baniek zmarnowane na wybory kopertowe

    I komisja śledcza (prawidłowo)
    A tu mevo, fala, tristar, palmiarnia, przepłacone autobusy, 12 mln za pomalowanie pasów i luz - rekordowe poparcie.
    Coś tu zdrowo nie pasuje.

    • 5 3

  • Wszyscy piszą że będą korki!!!!!! (2)

    Ja mam gdzieś korki. Jestem niepełnosprawny i ja się z tego cieszę. Brawo pani Dulkiewicz

    • 4 12

    • (1)

      Do tej pory jak sobie dawałeś radę

      • 3 2

      • musiałem nadrabiać drogę- jadąc aż do Huciska.

        Całe szczęście, że przy Bramie Wyżynnej mogę teraz jechać na Długą bez konieczności zwracania się o pomoc w pokonaniu schodów prowadzących do i z tunelu.

        • 0 0

  • (1)

    Ciekawe jak uda się pomieścić wszystkie linie tramwajowe na 3 Mają podczas zamknięcia trasy koło dworca głównego na czas budowy tego przejścia.Autobusy też utkną na 3 Mają,gdy będą musiały się wynieść z Podwala Grodzkiego,chociaż w ich przypadku część linii można skrócić do Śródmieścia SKM,część przesunąć na przystanki PKS na ,,małym,, Podwalu.

    • 8 8

    • a po co? czy przy budowie przejscia przy Bramie Wyzynnej zamykano tygodniami torowisko? Nie. Tak samo przy Akademii

      • 3 0

  • Kierowczyki nie są jedynymi mieszkańcami trójmiasta.

    • 4 5

  • dziury w drogach w całym mieście

    a pieniądze wydaje się na kolejne pomysły pod publiczkę, co jest tak drogie, skąd cena 12 milionów!?

    • 9 1

  • ide o zakład ze (1)

    wykonawca porzuci budowe lub splajtuje i budowa zostanie rozgrzebana

    • 4 2

    • wiem, że potraktowanie tego zakładu poważnie byłoby przejawem naiwności

      ciekawe co napiszesz, jak przegrasz zakład

      • 0 0

  • najpierw czas zabiora odwołania przegranych

    hihihi

    • 1 0

  • qwa myslaem ze kładke beda robic (1)

    za taka kase a ile kosztowao to smutne przejscie koło forum i bramy wyzynnej???

    • 6 2

    • przy Bramie Wyżynnej przejście jest wesołe a nie smutne

      W samochodach owszem, często jadą smutasy

      • 0 0

  • Standardy (1)

    Takie teraz będą standardy miasta na najbliższe lata i na dużą skalę. Może kierowcy zrozumią, że polityka miasta nie jest dla nich. Po to jest system Mevo i Fala, by nie jeździć po najlepszym do życia mieście - Gdańsku. Cena nie gra roli jak zwykle. Poprawa peronów tramwajowych na plus, mam nadzieję że wiaty będą podobne do tych na przystanku Warneńska. Niestety więcej plusów nie widzę. Minusy to: 1.dłuższe przejazdy tramwajów, które w godzinach szczytu potrzebują w tej okolicy każdy metr torów; 2. Mniej miejsca dla autobusów zabierających pasażerów przy Dworcu Głównym 3. Miała być zieleń przy Scandicu, a miejsca Kiss&ride mają być (aktualnie lepsze miejsce na to jest między kościołem a Krewetki, ale nie będzie. 4. Pogorszenie bezpieczeństwa(dotyczy to każdej inwestycji, która przesuwa ruch pieszy z tunelu na ulicę) 5. Spadek obrotów najemców w dolnej części. Niestety tak ma być i basta. Wybory wygrane i mogą robić co chcą. Mieszkańcy mają siedzieć cicho i pamiętać, by PIT rozliczyć w Gdańsku. Takich inwestycji będzie więcej, więc kasy potrzebują.

    • 7 4

    • Jeśli kierowcy zrozumieją, to poprą te rozwiązania

      mając lepsze warunki poruszania się bez samochodu po centrum miasta. Jeśli tylko zrozumią, (;-)) to dalej będą tracili czas i pieniądze na wiele niepotrzebnych przejazdów.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane