• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

12 mln zł za przejście naziemne i nowe przystanki przy dworcu

Michał Brancewicz
15 kwietnia 2024, godz. 13:20 
Opinie (567)

Urzędnicy wyłonili wykonawcę przejścia naziemnegoMapka i nowych przystanków tramwajowych przy dworcu Gdańsk Główny. Odrzucona została najtańsza oferta na kwotę 9,3 mln zł, a wybrano drugą, wartą prawie 12 mln zł. Piesi będą mogli skorzystać z przejścia jesienią tego roku.



Przejście naziemne przy dworcu jest potrzebne?

Oferty na budowę przejścia wraz z pozostałymi elementami złożyły cztery firmy i konsorcja.

Najkorzystniejsza cenowo propozycja od P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna (9,35 mln zł) została odrzucona. DRMG wygrało drugą z kolei najniższą ofertę Grupy Flize Gres z Prokowa, wartą 11,94 mln zł.

- W celu ustalenia, czy najniższa oferta zawiera tzw. rażąco niską cenę wykonawca został wezwany do złożenia wyjaśnień w zakresie wyliczenia ceny. W opinii zamawiającego, najniższa oferta nie zawierała kompletnej wyceny wszystkich elementów wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Najważniejsze elementy inwestycji:

  • naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
  • nowa sygnalizacja świetlna w obrębie przejścia,
  • przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
  • wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu ScandicMapka,
  • montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.

Przejście naziemne przy dworcu PKP będzie gotowe jesienią



Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne siedem tygodni od zakończenia prac.

To wszystko oznacza, że przejście dla pieszych na przedłużone perony tramwajowe powinno być udostępnione między październikiem i grudniem tego roku.

Opinie (567) ponad 20 zablokowanych

  • Czyli wraca stare przejście dla pieszych (1)

    Jak byłem dzieciakiem też tam było przejście, a dokładnie ok. 10m dalej (w kierunku Huciska)

    • 2 2

    • Czyli po prawej stronie od wyjazdu z dworcowego parkingu

      Fakt

      • 0 1

  • (2)

    Jestem przeciwnikiem Dulkiewicz, i to, że dobrze, iż takie naziemne przejście powstanie, nie oznacza mojej akceptacji dla tej lewackiej kobiety. Po prostu nie lubię dworcowego podziemnego przejścia z powodu ciasnoty, i obcowania z koczującymi bezdomnymi nałogowcami, i udawanymi żebrakami, czy gołębiami. Syf.

    • 4 5

    • (1)

      Piszesz, że gdanski tunel przy dworcu jest ciasny? Chyba nie byłeś we Wrzeszczu. Tam dopiero jest ciasnota a i tak cały transport autobusowy z gornego tarasu jest tam kierowany. Mam lęki i obawy przed stratowaniem zawsze jak idę tunelem we Wrzeszczuba nie w Gdańsku Głównym. Tunel Gdańsk Główny to duży hol.

      • 1 2

      • To prawda, bo Wrzeszcz Główny, to kopia Gdańska Głównego. Tam też jest syf od gołębi, bezdomnych i oszustów udających żebraków.

        • 0 1

  • Rozumiem że zapłaciła Galeria (2)

    Przecież to głównie w jej interesie, aby turystów bardziej psychologicznie zachęcić do odwiedzenia Galerii.
    Przecież nie Kunsztu Wodnego - ten jest wciąż w fazie "prawie gotowy". Dzięki temu Dzielna Kadra Urzędnicza ma spokój z petentami, zupełnie jak Urząd Miasta w Gdyni, gdzie COVID zakończy druga tura wyborów.

    • 6 3

    • Kunszt Wodny jest już od dawna otwarty.

      • 2 0

    • A jaka Galeria jest przy Dworcu?

      Słoik jakiś?

      • 3 0

  • kiedyś (2)

    kiedyś zwracano uwagę na bezpieczeństwo przejścia i płynność ruchu,obecnie widać odwrotność tego - władze robią bez i naprzeciw mieszkańcom,szastając pieniędzmi bo to nie ich,a może by tak zrobić konsultacje społeczne,referendum społeczne czy uważają za potrzebne ?

    • 38 8

    • Przecież dopiero były wybory

      Władza dostała ponad 70% poparcia więc jej decyzję mają silny mandat

      • 2 0

    • kiedyś zwracano uwagę na płynność ruchu pojazdów

      obecnie zaczyna się powoli przywiązywać więcej uwagi na komfort i płynność ruchu ludzi, którzy, jak widać przy Bramie Wyżynnej, poruszają się nie tylko pojazdami.

      • 0 0

  • Wychodzi na to, że namalowanie pasów za 12 mln zł jest tańsze jak zainstalowanie schodów ruchomych

    Takich czasów dożyliśmy, gdzie farba to nie jest tani materiał.
    Może w Gdyni zostało trochę farmy, były Prezydent namiętnie wyznaczał nią nowe szlaki rowerowe w Gdyni.

    • 9 1

  • Hm... (2)

    ...ilekroć czytam o powstaniu tego przejścia są sondarze i większość mieszkańców jest przeciwko tej inwestycji.
    Czyli władza którą wybieramy nie słucha to co mają do powiedzenia mieszkańcy .
    To jest przykre.

    • 10 4

    • a te "sondarze" to gdzie można zobaczyć?

      • 1 1

    • ankiety na tym portalu nie są miarodajnymi sondażami

      po prostu w internecie mamy ponadprzeciętnie reprezentowaną grupę osób uzależnionych mentalnie albo od komputera albo od samochodu albo od tych dwóch wynalazków jednocześnie.

      • 0 0

  • Wspaniała wiadomość (1)

    Wspaniale wreszcie jest szansa na ożywienie Starego Miasta.

    • 4 7

    • warto także przy okazji rozważyć uwolnienie ul. Elżbietańskiej i Garncarskiej od jeżdżących i parkujących samochodów

      • 0 0

  • Po co to (1)

    komu? Przecież tylko spotenguje to korki w centrum i przyczyni się do wzrostu spalin w powietrzu. Miejscowi terroryści na rowerach tego nie kumają?

    • 10 3

    • Ludzie korzystający z rowerów nie są terrorystami

      źródłem agresji drogowej są najczęściej zachowania kierowców. Poprawa warunków ruchu pieszych i klientów komunikacji zbiorowej dzięki tej inwestycji może bardziej przyczynić się do redukcji emisji spalin niż Piłat jest sobie w stanie wyobrazić.

      • 0 0

  • Czy to zrobi różnicę

    50 czy 51 razy ruszyć? Będzie więcej smrodu.

    • 2 1

  • patologia Gdańska ciąg dalszy

    podziękujcie swojej gwieździe na rydwanie

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane