• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

12 mln zł za przejście naziemne i nowe przystanki przy dworcu

Michał Brancewicz
15 kwietnia 2024, godz. 13:20 
Opinie (567)

Urzędnicy wyłonili wykonawcę przejścia naziemnegoMapka i nowych przystanków tramwajowych przy dworcu Gdańsk Główny. Odrzucona została najtańsza oferta na kwotę 9,3 mln zł, a wybrano drugą, wartą prawie 12 mln zł. Piesi będą mogli skorzystać z przejścia jesienią tego roku.



Przejście naziemne przy dworcu jest potrzebne?

Oferty na budowę przejścia wraz z pozostałymi elementami złożyły cztery firmy i konsorcja.

Najkorzystniejsza cenowo propozycja od P.P.H.U. "Da-Bruk" Drążkowska Helena z Pomieczyna (9,35 mln zł) została odrzucona. DRMG wygrało drugą z kolei najniższą ofertę Grupy Flize Gres z Prokowa, wartą 11,94 mln zł.

- W celu ustalenia, czy najniższa oferta zawiera tzw. rażąco niską cenę wykonawca został wezwany do złożenia wyjaśnień w zakresie wyliczenia ceny. W opinii zamawiającego, najniższa oferta nie zawierała kompletnej wyceny wszystkich elementów wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia - informuje Aneta NiezgodaDyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Najważniejsze elementy inwestycji:

  • naziemne przejście dla pieszych ze ścieżką rowerową między Krewetką a hotelem Central,
  • nowa sygnalizacja świetlna w obrębie przejścia,
  • przedłużenie peronów tramwajowych aż do przejścia i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych,
  • wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy hotelu ScandicMapka,
  • montaż nowych wiat tramwajowych i autobusowych.

Przejście naziemne przy dworcu PKP będzie gotowe jesienią



Budowa ma potrwać 27 tygodni, czyli ponad pół roku od dnia podpisania umowy. Z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie robót nastąpi nie wcześniej niż 29 kwietnia. Z kolei odbiory potrwają maksymalnie kolejne siedem tygodni od zakończenia prac.

To wszystko oznacza, że przejście dla pieszych na przedłużone perony tramwajowe powinno być udostępnione między październikiem i grudniem tego roku.

Opinie (567) ponad 20 zablokowanych

  • Plus nadziemne (1)

    Niezły przekręt za 12 baniek. Proponuję wybudować jeszcze przejście nadziemne. Będzie komplet. A frajerzy w autach niech stoją. Ci w autobusach zresztą też.

    • 12 3

    • i ci w krótkich majteczkach też

      • 0 1

  • 12 mln za kilka sygnalizatorów i trochę farby na jezdni???? To powinno kosztować max 300 tysięcy złotych

    • 9 1

  • Bubel! (1)

    Tak jakby w tym mieście nie było na co wydawać pieniędzy!
    Ta inwestycja jest zbędna.

    • 13 2

    • ona nie jest zbędna. Powiem więcej: jest ona bardzo sensowna

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Ekologia (15)

    Pierniczy się o ekologi , ekonomi itd a robi się zupełnie co innego . Zbudowanie kolejnego bezsensownego przejścia (mamy tunel z windą) spowoduje większe korki co za tym idzie więcej spalin i pyłu z klocków hamulcowych , większe zużycie paliwa i te 12 mil. można za nie połatać dziury np. ul. Zamiejska z Małomiejską tam jest dramat

    • 337 82

    • (5)

      Nie będzie żadnych większych korków, bo światła będą w zsynchronizowanej fazie. Dopóki jedziesz z przepisaną prędkością, trafisz na zielone w całym ciągu od Błędnika do Huciska. Problemy powodują ci, co znaleźli prawko w czipsach: jedni przekraczają prędkość, inni ruszają spod świateł z 10-sekundowym opóźnieniem. I to oni rozwalają całą synchronizację. Postawić kilka fotoradarów i kamer nad światłami, wystawiać mandaty i się skończy. Ekologia nie ma tu nic do rzeczy./

      • 10 22

      • Taaaa, trafisz na zielone...he he...gdyby jechało 5 aut, może trafiłyby na zielone, tam przewija się sie setki aut (1)

        ...mogą mieć cały czas zielone a i tak będą stać! Jeszcze dołóżmy przejscia naziemne....

        • 13 1

        • No nie, jak są setki aut to nic nie zmieni sytuacji na lepsze. Jak kiedyś nie było przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej, to i tak były kilometrowe korki. Przejście naziemne nie zmieniło sytuacji (wbrew biadaniom oponiarzy) ani na lepsze, ani na gorsze. Takie są po prostu uroki godzin szczytu w dużych miastach. Ale jak na ulicach jest w miarę luźno, to wystarczy jechać zgodnie z ograniczeniem i ma się zieloną falę.

          • 5 13

      • (1)

        Tyle że w Gdańsku od kiedy jest Tristar mamy czerwoną falę.

        • 10 2

        • zależy kiedy

          na nadmiar samochodów nie ma siły żaden tristar

          • 0 2

      • Chyba nie wiesz o czym piszesz.

        • 3 0

    • Większe korki powoduje większa liczba aut (3)

      Zapamiętaj sobie.

      • 14 9

      • Dlatego Ola, Rafał i cała reszta POKO promuje inicjatywę C40 Cities (1)

        Czyli sposobem na rozładowanie korków jest zakazanie plebsowi posiadania auta. Samochody, mięso i podróże zagraniczne tylko dla bogatych. Oczywiście w imię walki z klimatem.

        • 8 3

        • chodzi o odwrócenie kierunku zmian klimatu a nie walka z klimatem

          Twoja interpretacja promotorów idei miasta krótkich odległości świadczy o zaawansowanym autoholizmie lub innych kompleksach. Warto wiedzieć, że uzależnienie od samochodu jest źródłem wielu groźnych chorób. Likwidacja prawa do palenia papierosów w restauracjach nie była w interesie elit, ale zyskało na nim wielu plebejuszy.

          • 0 2

      • sama liczba aut nie jest najważniejsza

        ważna jest skłonność do korzystania z samochodu w wielu sytuacjach, w których dostępne są szybsze lub bardziej wydajne alternatywy. (na małe odległości (do 5 km samochód wcale nie jest najszybszy).

        • 1 2

    • Winda?

      Idź i poszukaj tych wind,bo póki co jest działającą jedną, więc do tunelu zjedziesz i możesz sobie pozwiedzać. A jak chcesz się dostać na tramwaj to załóż flash można. Może zbierzesz kilku chłopa, co cię wniosą z wózkiem. Te atrapy podnośników, nawet jeśli działają, to od lat nie mają obsługi. Możesz se klikać.

      • 8 3

    • przerzuć się na rower

      skoro tak o ekologię dbasz.

      • 6 7

    • Chodzenie pieszo jest ekologiczne

      I dlatego infrastruktura powinna być pezyjazna pieszym, a nie samochodom

      • 7 5

    • My mieszkańcy, czyli podatnicy chcemy referendum w tej sprawie!

      • 3 0

    • Ta nowo wybrana jejmość tak się stara o miasto, że ta 'WINDA" nie pamiętam , kiedy działała!!!

      A i tak tę GOSpoDYNIĘ ciemnota d a l e j wybrała!!!

      • 4 2

  • Ta głupia sabotarzystka przemilczała temat do końca wyborów

    Teraz to się zacznie dopiero gnicie tego miasta

    • 9 1

  • 12milionów (1)

    ŁOŁ za co?

    • 9 1

    • Za lapowe

      • 0 1

  • I dobrze

    Człowiek to nie szczur, żeby biegać po tunelach. Zresztą każdy samochodziarz jest pieszym, ale nie każdy pieszy jest samochodziarzem. Samochodziarze będą ujadać i tak ... Gdyby mogli, to własnym samochodem wjechaliby pod drzwi swojego mieszkania lub pod biuro w miejscu pracy. Taka rzeczywistość. Jak jeden z drugim od miejsca zaparkowania ma się przejść na nóżkach 10-15 metrów, to już jest lament :).

    • 5 8

  • Nowe przejście naziemne

    Przejście na Zaspie 4 mln zł przy dworcu PKP 12 mln zł.Łącznie daje już 16 mln zł za...fanaberie?!Warto gdy ulice są dziurawe a większość z nich w stanie agonalnym!!!

    • 8 4

  • I po co ta ankieta?? Ktos bierze pod uwage nasze zdanie? (2)

    • 9 1

    • Nie, chyba, że jest to tożsame ze zdaniem komunistycznej władzy ludowej, np. w Gdańsku

      • 2 1

    • ta ankieta i struktura lajków pokazuje, że wielu mieszkańców jest uzależniona od samochodów

      Takie uzależnienie, nazywane niekiedy autoholizmem, powoduje ograniczenie zdolności do refleksji a niekiedy także zwiększenie skłonności do agresji (tutaj słownej, w realu niekiedy również do wewnątrzgatunkowej - między kierowcami).

      • 0 0

  • A może by tak...

    A może by tak tunel od błędnika aż do traktu św. Wojciecja albo i dalej do Orunii górnej!!!!, Jakbty tak policzyć wszystkie koszty byłoby ajtaniej a i ruch byłby spokojniejszy ( z odnogą w kierunku elbląskiej i Ujeściska ( przez... Chełm i siedlce. Wszystko pod ziemią tylko wyjazdy na dzielnice a całość zamknięta w dużym ringu"- to samo z komunikacją przez Wrzeszcz do Oliwy wzdluż Alei zwyciedtwa z odnogą do Brzeżna, Moreny czy Zaspy. Plany realne ale warunek to każdego roku częśćiowa realizacja - całego planu perspektywucznego. Na powierzchni ruch tramwjowy i pieszy

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane