• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1,5 mln zł na dobry początek Nowej Bulońskiej

Maciej Naskręt
25 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Teren na którym powstanie przedłużenie ul. Bulońskiej. Teren na którym powstanie przedłużenie ul. Bulońskiej.

Około 200 mln zł ma kosztować budowa 1,6-kilometrowej ul. Nowej Bulońskiej, która połączy Morenę z Jasieniem. Na razie znalazły się 2 miliony, które są niezbędne do opracowania projektu budowlanego drogi mającej odkorkować tę część miasta.



We wtorek w południe marszałek pomorski Mieczysław Struk podpisze umowę z prezydentem Gdańska Pawłem Adamowiczem na dofinansowanie prac związanych z przygotowaniem koncepcji i projektu budowlanego tzw. ul. Nowej Bulońskiej Północnej. Gdańsk otrzyma na to 1,5 mln zł, czyli 75 proc. kosztu całkowitego inwestycji, który wyniesie 2 mln zł.

- Budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020. Spodziewamy się, że Gdańsk będzie starał się teraz o dofinansowanie robót budowlanych po 2014 r. Wtedy ma być znany budżet Unii Europejskiej - mówi Małgorzata Pisarewicz rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

1,6-kilometrowa droga ma połączyć istniejącą ul. Bulońską zobacz na mapie Gdańska dwiema jezdniami - każda pod wa pasy - z ul. Jabłoniową zobacz na mapie Gdańska. Po drodze mamy przejechać estakadą na odcinku od strony ul. Kartuskiej i mostem nad Potokiem Siedleckim. Między obiema nitkami ma być też miejsce na tramwaj, którym kiedyś (kiedy - nie wiadomo), będzie można dojechać do ul. Warszawskiej.

W budżecie na ul. Nową Bulońską trzeba zapisać 197 mln zł. Jeśli w ciągu nowej trasy po torach ma jeździć dodatkowo tramwaj, miasto będzie musiało dołożyć 22 mln zł. Są to jednak wstępne szacunki. Bardziej szczegółowe wyliczenia pewnie poznamy, gdy projekt budowlany ujrzy światło dzienne.

Czy ul. Nowa Bulońska ułatwi podróże mieszkańcom Moreny i Jasienia?

- To, czy linia tramwajowa powstanie jednocześnie z jezdniami, jest uzależnione od przyszłych możliwości finansowych miasta. W tej chwili trudno ostatecznie określić, jak będzie wyglądała budowa ul. Nowej Bulońskiej - przyznaje Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta miasta Gdańska.

Przygotowaniem inwestycji zajmuje się Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. - Ze wszystkimi dokumentami chcemy zdążyć przed 2014 r. W tym roku chcemy ogłosić przetarg na opracowanie koncepcji i projektu budowlanego ul. Nowej Bulońskiej Północnej. Pierwsza część zamówienia, czyli koncepcja, powinna być gotowa na początku przyszłego roku. Natomiast wykonawca powinien nam dostarczyć projekt budowlany do końca 2013 r. W 2014 roku chcemy mieć już wszystkie niezbędne pozwolenia na realizację tej inwestycji - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

W planach miasta jest także budowa ul. Nowej Bulońskiej Południowej. Droga miałaby przebiegać od Węzła Jasień zobacz na mapie Gdańska do ul. Świętokrzyskiej w rejonie granicy miasta Gdańska i gminy Kolbudy zobacz na mapie Gdańska. Według wyliczeń planistów z Biura Rozwoju Gdańska to siódma w kolejności inwestycja, która wpływa na upłynnienie - polepszenie ruchu na południu. Wcześniej należy zbudować m.in. właśnie ul. Nową Bulońską Północną, rozbudować ul. Małomiejską, poszerzyć o dwa pasy ul. Jabłoniową i przebudować ul. Nową Warszawską wraz z ul. Unruga. Ponadto trzeba zbudować ul. Nową Świętokrzyską.

Na realizację południowego odcinka ul. Nowej Bulońskiej potrzeba według wyliczeń BRG 86 mln zł. Wzdłuż tej ulicy nie zaplanowano budowy linii tramwajowej.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (228) 6 zablokowanych

  • Czy też macie wrażenie

    że publikacje o budowie planach itd nowych dróg w Gdańsku powstaja jak sonbdaże pokazują że wyborcy chcća wykopać członków PO na śmietnik historii?

    • 10 6

  • Porzuccie nadzieję mieszkańcy południowych blokowisk

    "Na razie nie mamy w planach naprawy nawierzchni na tej ulicy" ... "Lwią część z wartego 800 tys. zł remontu pochłonąć ma przebudowa sygnalizacji świetlnej"
    przy takiej filozofii będziecie stać w korkach na czerwonym na dziurawych ulicach

    • 14 2

  • 200 mln , Matko jakie kwoty!?

    • 6 1

  • 125.000/mb (7)

    Drożej nie można było??????????
    125.000 za 1mb drogi. Toż to cena kawalerki...a za tą drogę byłoby ich 1.600 i już jest odpowiedź czy warto.

    • 14 4

    • Aleś głupi...
      Nie znając zakresu projektu już mówisz, że to drogo - specjaliści od wszytskiego.

      • 2 1

    • Nie ma problemu proszę jak będzie przetarg złóż ofertę (4)

      Jak słyszę drogo to mnie cholera bierze. A jak padają firmy budowlana to ci sami znawcy piszą, że firmy działają na krawędzi.

      • 4 1

      • (3)

        Taniej zostały wybudowane autostrady w Alpach, gdzie trzeba było trążyć tunele w skałach.

        BTW, 1km obwodnicy w Warszawie ma kosztować 200mln zł - najdroższa droga na świecie:

        • 2 0

        • Nic nie stoi na przeszkodzie abyś złożył tańszą ofertę. (2)

          Skoro możesz zrobić taniej to zrób.

          • 0 0

          • (1)

            Przestań ciągle wklejać to samo.

            • 1 0

            • Nie wklejam, a piszę.

              A będę pisać pod każdym tego typu komentarzem, bo mnie to ciągłe narzekanie na ceny śmieszy. Najlepiej się narzeka, a nie rusza tyłek.

              • 0 1

    • Ulica to nie tylko jezdnia, asfalt, chodniki,

      sieci i instalacje podziemne, administracja czy obsługa inwestycji ale także dużo sygnalizatorów w kolorze zwykle czerwonym

      • 0 0

  • Odkorkuje? (9)

    To proszę już teraz o 7:20 wjechać na Bulońską. Skrzyżowania z Rakoczego wpierw trzeba zmodernizować. Jak np lewoskręt z Rakoczego w Jaśkową, realnie tam są 2 pasy w lewo i jeden na wprost, co tamuje ruch w kierunku Kartuskiej ... koszmar.
    Wpuszczenie potoku z Jasienia i Śmierdziułek zakorkuje Starą Morenę na amen.

    • 16 3

    • W obu przypadkach problem rozwiążą ronda. (6)

      • 0 1

      • (1)

        i leżący policjanci :-)

        • 1 0

        • i stojący :)

          • 0 0

      • ronda? (2)

        zła wiadomość.
        Tam nie będzie rond. Tylko przebudują nieznacznie to skrzyżowanie.
        Najgorsze że nie ruszą połączenia z Jaśkową. A to ono generuje korki w tym miejscu.

        • 0 0

        • Dziwne według projektu ma tam być rondo (1)

          Chyba, że mówisz o tej pierwszej przebudowie przed tramwajem. Bo przebudowa ma być etapami i część prac mają wykonać wcześniej przed Tramwajem.

          • 0 0

          • też tak słyszałem

            Też miałem nadzieje na te ronda (także na skrzyżowaniu z Jaśkową).
            Wnikliwie przyjżałem się projektowi i niestety obydwa skrzyżowania będą dalej wyglądać tak jak wyglądają. Z bulońskiej będzie stop przed rakoczego

            • 0 0

      • ja rozwiążę wasze problemy

        tak się napnę że z wysiłku cały czas będę czerwony,
        a moi koledzy już ciężko pracują na Rakoczego

        • 0 0

    • Człowieku poczytaj artykuły i zerknij na daty (1)

      Planowana nowa bulońska jest na lata 2014-2020, a przebudowa obecnego skrzyżowania Rakoczego i budowa torów na morenę to 2013-2015. Czyli zanim otworzą NB, będziesz miał wszystko gotowe. Po drugie dzięki temu wreszcie mieszkańcy jasienia i Wiszących Ogrodów przestaną sobie drogę skracać sobie myśliwską.

      • 0 0

      • brak rond

        na stronie transportmiejski.birr.pl
        jest artykuł Tramwaj na Morenę
        tam widać jak będą przebudowane te drogi

        • 0 0

  • Nie dla tramwaju (5)

    pomiędzy dwoma jezdniami! Do przystanków tramwajowych powinien być łatwy dostęp. Trzeba rozbudowywać sieć linii tramwajowych, ale nie muszą one koniecznie iść wzdłuż najbardziej obleganych ulic.

    • 8 4

    • (4)

      tylko którędy ? W świetle jezdni żeby tramwaj też stał w korku i jeszcze korek powiększał ?

      • 4 1

      • którędy indziej (3)

        Tak jak pisałem, nie WZDŁUŻ wielkich traktów. Blisko zabudowań, przy mniejszych ulicach. Ja mam na tramwaj w linii prostej ok 200m, ale żeby dojść do niego zgodnie z przepisami (przystanek tramwajawy w pasie dzielącym pomiędzy trzypasowymi jezdniami)muszę zrobić prawie dwa razy dłuższą drogę, zaliczyć jedno przejście dla pieszych ze światłami, jedno bez i tunel. Zamiast 2 minuty idę 5.

        • 2 2

        • ale masz p******** bidulku

          • 6 1

        • Masz całkowita rację tramwaje powinny jeździć poza miastem

          powiny jeździć lasem koło Żukago, zawijać pod Quartuzy- broń Boże się do nich nie zbliżając, a potem znów gdzieś w kierunku Banina - wymażona Leśna Kolej Grzybowa

          • 5 1

        • to znajdź miejsce aby ulokować te torowiska gdzie indziej, niż wzdłuż głównych dróg

          nikt nie chce mieć tramwaju na podwórku ani na drodze osiedlowej

          • 3 0

  • Fajnie (1)

    tez jestem zadowolony będzie praca dla ludzi, tylko co z skrzyzowaniem Bulońska i Rakoczego, którego przepustowość została wyczerpana, i 2-3 razy w miesiącu występuje tam kolizja

    • 6 1

    • Kolizje są tam prawie codziennie !!!

      Inna sprawa to denne umiejętności użytkowników i kompletna ignorancja w zakresie przepisów ruchu drogowego.

      • 1 1

  • Niby fajnie , ciesze sie tylko nie rozumiem dlaczego mamy najdrozsze (13)

    drogi w europie a najnizsze pensje. Czy ktos moze mi to wyjasnic ?

    • 15 1

    • Prezydent ma już 7 mieszkań ale to za mało...

      • 1 2

    • Koszt wybudowania drogi to pojęcie względne (11)

      Jakby policzyć tylko samą górną warstwę drogi to byłyby podobnych kosztów. Gdy doliczamy podkłady to wypada różnie w zależności od terenu. Jednakże koszty to u nas robią etakady, bariery dźwiękowe, a także wszystko do okoła.

      • 1 1

      • Dobrze , wytlumac mi dlaczego koszt jednego ( podobnego tech. ) kilometra (10)

        autostrady jest w Polsce drozszy od w Europie zach. np. w Niemczech ???

        • 0 1

        • Co oznacza podobnego tech. (1)

          Coś takiego jak podobny nie istnieje. U nas napewno podraża jedna rzecz czyli studnie w drodze dla oszczedności terenu. Na zachodzie często poprowadzone są one obok drogi.

          • 0 0

          • ciekawe , przeciez koszty sa u nas duzo nizsze robocizny , uslug

            materialy podobnie cenowo albo troche tez nizsze , grunty nizsze , podatki nizsze. Na zach. czesto potzrbne sa ogromne inwestycje ( tunele .. estakady - gorski teran .. ) a u nas tech. raczej latwizna a cena wyzsza ?!

            • 1 0

        • (7)

          na podstawie jakich danych twierdzisz, że kilometr drogi w Niemczech jest tańczy niż w Polsce?

          • 0 0

          • poszperaj w internecie ...

            • 0 0

          • Jeden z wielu .. wielu danych (5)

            Budowa jednego kilometra autostrady w Polsce waha się od 2 do 20 mln dolarów średni koszt to 7,8 mln dolarów. To oznacza, że w Polsce jest najwyższy koszt budowy autostrad spośród wszystkich europejskich krajów informuje Życie Warszawy. Dla porównania w Czechach koszt budowy kilometra autostrady wynosi od 1 do 2 mln dolarów.

            • 1 0

            • wszystko zależne co jest wliczane do kosztu budowy autostrady w danym kraju (4)

              Czy jest wliczany wykup gruntów, budowa estakad itd. Statystyka to taka nauka, która może udowodnić że czarne jest białe.

              • 1 2

              • no tak to nic sie nie da , nawet tak PROSTA sprawe jak SREDNI (3)

                koszt nie da sie wyliczyc ? ... da sie wszedzie w cywilizowanych krajach a i u nas sa takie dane i nie ma co filozofowac i manipulowac faktami

                • 0 0

              • Wszystko się da (1)

                Pytanie brzmi jakie dane biorze się do statysytyk i kosztów w danym kraju. Ja tylko wątpię w te wyliczenia, bo nie raz widziałem rozmach inwestycyjny na zachodzie przy autostradach i jak się pytałem jaki koszt całej autostrady, to oni mówili, nie ten węzeł to osobny koszt.

                • 0 0

              • jeden przyklad nie czyni ... sa oficjalne dane mniej wiecej liczone

                podobnie , male roznice niewiele zmieniaja i opinia jakiegos przypadkowowego goscia przy lopoacie ;-)

                • 0 0

              • jak wychodzę z psem na spacer to statystycznie mamy po 3 nogi.

                • 0 0

  • Zwracam uwagę wszystkich kierowców (7)

    Na wasze potrzeby, na budowę jednego, krótkiego odcinka, miasto chce wydać 200 mln złotych. Dla porównania, rowerzystom robi się łaskę, że za 0,8 mln, wyznaczy im się na dziurawej jezdni pas wzdłuż Jana z Kolna. Wnioski wyciągnąć proszę sobie samemu.

    • 6 13

    • rowery nie rozwiązują wystarczająco problemów komunikacyjnych (5)

      w naszym klimacie. Ścieżki w zimie są puste, aż żal tego miejsca

      • 5 1

      • (4)

        co nie zmienia faktu, że za 1/4 tej, zresztą niezbyt trafnej, inwestycji można by zbudować kompleksową infrastrukturę rowerową dla całego miasta - pożytek z tego byłby nieporównywalnie wyższy.

        • 0 5

        • Czy aby na pewno. (3)

          Jadąc do pracy cały czas obserwuje ścieżki rowerowe i jakoś nie widzę tam ruchu. U mnie w pracy na 50 osób rowerami poza zimą jeździ 2, czyli to zaledwie 4%. 25 przyjeżdza autami i 5 osób przychodzi pieszo, a 18 dojeżdza KM. Zatem nie w rowery, a w KM trzeba więcej inwestować.

          • 4 0

          • (2)

            Z kolei latem na drogach rowerowych są tłumy, a ruch rośnie wraz ze wzrostem infrastruktury. 4% to jest niezły wynik, biorąc pod uwagę, że sukcesem jest wskaźnik wynoszący 10-20%. Rowery to najlepsza inwestycja, bo można ją zrealizować szybko i tanio.

            • 0 1

            • Ty mówisz o jeździe rekreacyjnej przy bulwarze (1)

              Te 4% to jest w lato, bo zaraz te osoby wrócą do KM. Obecnie trzeba inwestować w KM, tak by mogła obsługiwać około 60% ruchu.

              • 0 0

              • Popularność roweru rośnie z roku na rok i jest to niezaprzeczalny fakt, jak również to, ze największy ruch na drogach rowerowych jest w tygodniu w godzinach szczytu (również porannego), co raczej wyklucza rekreację. Rowerzystów bez większego trudu spotkasz o każdej porze roku, wręcz w każdej pogodzie, chodź istotnie ich liczba maleje wraz z nastaniem miesięcy chłodniejszych. Nie mniej jednak trend wzrostowy już jest. Infrastrukturę rowerową można zbudować, szybko, łatwo, tanio i co najważniejsze: kompleksowo (raz a dobrze, na wieczność) - niestety, miasta nigdy nie będzie stać, żeby to samo uczynić z KM, a już tym bardziej z transportem samochodowym.

                • 0 2

    • projekt trasy

      czy ktoś widział projekt tej trasy rowerowej? czy oficer rowerowy bedzie sam malował?

      • 1 0

  • A co z tramwajem na Morenę? Widzę jakiś żałosny strzępek torów prowadzących do nikąd

    Czy projekt, na który zapewne wydano miliony, przewidywał taki obrót sprawy?

    • 10 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane