• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1,5 mln zł na dobry początek Nowej Bulońskiej

Maciej Naskręt
25 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Teren na którym powstanie przedłużenie ul. Bulońskiej. Teren na którym powstanie przedłużenie ul. Bulońskiej.

Około 200 mln zł ma kosztować budowa 1,6-kilometrowej ul. Nowej Bulońskiej, która połączy Morenę z Jasieniem. Na razie znalazły się 2 miliony, które są niezbędne do opracowania projektu budowlanego drogi mającej odkorkować tę część miasta.



We wtorek w południe marszałek pomorski Mieczysław Struk podpisze umowę z prezydentem Gdańska Pawłem Adamowiczem na dofinansowanie prac związanych z przygotowaniem koncepcji i projektu budowlanego tzw. ul. Nowej Bulońskiej Północnej. Gdańsk otrzyma na to 1,5 mln zł, czyli 75 proc. kosztu całkowitego inwestycji, który wyniesie 2 mln zł.

- Budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020. Spodziewamy się, że Gdańsk będzie starał się teraz o dofinansowanie robót budowlanych po 2014 r. Wtedy ma być znany budżet Unii Europejskiej - mówi Małgorzata Pisarewicz rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

1,6-kilometrowa droga ma połączyć istniejącą ul. Bulońską zobacz na mapie Gdańska dwiema jezdniami - każda pod wa pasy - z ul. Jabłoniową zobacz na mapie Gdańska. Po drodze mamy przejechać estakadą na odcinku od strony ul. Kartuskiej i mostem nad Potokiem Siedleckim. Między obiema nitkami ma być też miejsce na tramwaj, którym kiedyś (kiedy - nie wiadomo), będzie można dojechać do ul. Warszawskiej.

W budżecie na ul. Nową Bulońską trzeba zapisać 197 mln zł. Jeśli w ciągu nowej trasy po torach ma jeździć dodatkowo tramwaj, miasto będzie musiało dołożyć 22 mln zł. Są to jednak wstępne szacunki. Bardziej szczegółowe wyliczenia pewnie poznamy, gdy projekt budowlany ujrzy światło dzienne.

Czy ul. Nowa Bulońska ułatwi podróże mieszkańcom Moreny i Jasienia?

- To, czy linia tramwajowa powstanie jednocześnie z jezdniami, jest uzależnione od przyszłych możliwości finansowych miasta. W tej chwili trudno ostatecznie określić, jak będzie wyglądała budowa ul. Nowej Bulońskiej - przyznaje Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta miasta Gdańska.

Przygotowaniem inwestycji zajmuje się Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. - Ze wszystkimi dokumentami chcemy zdążyć przed 2014 r. W tym roku chcemy ogłosić przetarg na opracowanie koncepcji i projektu budowlanego ul. Nowej Bulońskiej Północnej. Pierwsza część zamówienia, czyli koncepcja, powinna być gotowa na początku przyszłego roku. Natomiast wykonawca powinien nam dostarczyć projekt budowlany do końca 2013 r. W 2014 roku chcemy mieć już wszystkie niezbędne pozwolenia na realizację tej inwestycji - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

W planach miasta jest także budowa ul. Nowej Bulońskiej Południowej. Droga miałaby przebiegać od Węzła Jasień zobacz na mapie Gdańska do ul. Świętokrzyskiej w rejonie granicy miasta Gdańska i gminy Kolbudy zobacz na mapie Gdańska. Według wyliczeń planistów z Biura Rozwoju Gdańska to siódma w kolejności inwestycja, która wpływa na upłynnienie - polepszenie ruchu na południu. Wcześniej należy zbudować m.in. właśnie ul. Nową Bulońską Północną, rozbudować ul. Małomiejską, poszerzyć o dwa pasy ul. Jabłoniową i przebudować ul. Nową Warszawską wraz z ul. Unruga. Ponadto trzeba zbudować ul. Nową Świętokrzyską.

Na realizację południowego odcinka ul. Nowej Bulońskiej potrzeba według wyliczeń BRG 86 mln zł. Wzdłuż tej ulicy nie zaplanowano budowy linii tramwajowej.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (228) 6 zablokowanych

  • wyremontujcie Piecewska!!!!!!!!!!!!!!!! (2)

    zarowno na dolnym jak i gornym odcinku

    • 12 0

    • Hossa niech wyremontuje (1)

      • 2 2

      • teraz to juz chyba troche za pozno

        trzeba bylo myslec wczesniej, zanim rozpoczeli inwestycje

        • 0 0

  • smoleńskie nieudaczniki znieść nie mogą (2)

    gdańskich inwestycji. Pobudyniujcie sobie po swojemu a poten idzcie na cmentarz odkopac jakiś grób to zdaje sie wasze nowe hobby

    • 5 6

    • Inwestycje-kolejna nieudana, nierówne nowe drogi-źle wyprofilowane (1)

      pętla dla dwukierunkowych tramwajów

      pomysły niedouczonych inżynierów gdańskich

      • 1 1

      • No tak lepiej postawić pętle, która za chwilę będzie nie potrzebna

        Postawiliby pętle, to byście potem narzekali, że jak zrobią bulońską, że ta pętla jest niepotrzebna i wyrzucono kasę w błoto i weź takim dogódź.

        • 0 1

  • zakorkujecie Morenę na amen!

    Nowa Bulońska ,Nowa Myśliwska co jeszcze bedzie kierowane na Morenę.Ruch już jest nieziemski!

    • 6 4

  • NOWA ŚWIETOKRZYSKA (16)

    Morena ma dobre połączenie do Łostowickiej. W pierwszej kolejności powinna być budowana Nowa Świetokrzyska, Południowe osiedla rano stoją!!! Błagam, tu się nie da żyć!!!!

    • 8 3

    • Nie przesadzajmy z tym staniem, sam dojeżdzam z 5 wzgórz i rano to jedzie się elegandzko (13)

      Problemem za to jest powrót. Problem świętokrzyskiej moim zdaniem jednak wynika tylko i wyłącznie z powodu jednego newralgicznego skrzyżowania ze światłami. Po przejechaniu tego skrzyżowania w jakim kierunku byś nie jechał korek znika.

      Nowa bulońska jest za to bardziej potrzebna, aby część ruchu odebrać z W-Z, bo jeżeli dowalimy najpierw NŚ to Hawla będzie całe zakorkowane.

      Sporo też zmieni oddanie Słowackiego, oraz połączenie sikorskiego z obwodnicą południową. Tunel pod martwą wisłą też wcześniej zakończą niż Bulońską, więc będziemy wtedy wiedzieć jak ludzie pojadą.

      Najbardziej dla mnie nie zrozumiałe są korki na Świętokrzyskiej w stronę starogardzkiej, bo tak naprawdę, aby dostać się do borkowa lub straszyna lepiej jechać od drugiej strony i trochę nadłożyć drogi przez W-Z i obwodnicę, ale czasowo być szybciej i nie stać w korku.

      • 0 1

      • W tych okolicach to połaczyć Płocką z Człuchowską i Porębskiego z Warszawską i Kępinowską z Nowiny (2)

        Jak ludziska z wszystkich stron chcą wjechać lub wyjechać i zderzają się z Świętokrzyską, to są korki.

        • 0 0

        • Pomysł dobry ale .... (1)

          1. Płocka Człuchowska - jak najbardziej tak, ale nie sądze, aby mieszkańcy Płockiej pozwoliliby SM Ujeścisko dokonać tego połączenia.

          Porębskiego - Warszawska - tu miasto musiałoby pogadać z Robygiem, aby podczas budowy budynków zrobił tą drogę. Ale wtedy na porębskiego byśmy mieli nie złą autostradę ;). Bo sporo ludzi by tędy sobie skracało jazdę. Lepiej wykonać planowane Unruga.

          Kępinowska - Nowiny - nie rozumiem o co chodzi, bo drogi są połączone, ale pewnie chodzi o jakiś krótsze połączenie niż obecne.

          • 1 0

          • Kępinowska urywa się i mamy 200-300 drogi gruntowej do drogi asfaltowej dojeżdżajacej do rezerwuarów wody.

            • 0 0

      • Bo skręcajacy z Świętokrzyskiej w Niepołomnicka nie jada do Borkowa. (6)

        Osiedle Kolorowe, 4PR, Nowy Horyzont, Habenda, Hokejowa, Krokusowe,
        Budują się następne, a np połączenia Wielkopolskiej z Kowalami nie ma. Nie ma też połączenia Kępinowskiej z Nowinami
        Stąd korki w tym kierunku.

        • 1 0

        • Ja mówie o korkach porannych (5)

          Bo chyba nie powiesz, że aż tylu ludzi pracuje na tym osiedlach. Powrót z pracy i korek w tym kierunku to jak najbardziej jest zrozumiały.

          Problemem jest wykorzystywanie tej drogi rano jako skrót, a tak naprawdę nie jest to żaden skrót.

          • 0 0

          • Może winą jest mostek MOCNO TYMCZASOWY na Starogardzkiej (2)

            • 0 0

            • Chyba nie do końca (1)

              Wtedy by jechali Mołomiejską, Świętokrzyską, a tu ja widzę ruch W-Z, Hawla, Świętokrzyską.

              • 0 0

              • Szkoda że Havla nie podciągnęli do Niepołomnickiej na wysokości Osiedla Kolorowego.

                • 1 0

          • Rano problemem sa osoby skręcające w lewo z Niepołomnickiej w Świętokrzyską. (1)

            Dlatego połączenie Wielkopolskiej z Kowalami byłoby rozsądnym rozwiązaniem.Albo z Świętokrzyską w okolicach Bergiela

            • 1 0

            • O tym gdzie jest problem to każdy wie.

              To o czym mówisz załątwi NŚ, ale dostaliśmy Hawla i dokończenie WZ, więc teraz idą inwestycje dla moreny, a my musimy poczekać.

              Potem ma iść budowa nowej Jabłoniowej i dopiero wtedy Małomiejska. Musimy trochę poczekać.

              Co do Rana to chodzi mi o to gdzie te osoby jadą, bo jeżeli do Straszyna, borkowa itd, to czemu nie pojadą W-Z.

              • 0 0

      • a osiedla na południe od świetokrzyskiej (2)

        cwaniakujesz, bo wbijasz sie rano z 5 wzgorz w swietokrzyska, a sprobuj wjechac z czterech pór roku, przebisniegową i niepołomicką w te swietokrzyska! 15 minut tylku na tych światłach świetokrzyska/niepołomicka. Proszę Cię, jutro rano wjedz na cztery poy roku i sprobuj wjechac w swietokrzyska!!!!!!!!

        • 1 0

        • To jest kwestia źle ustawionych świateł i braku osobnego prawoskrętu z niepołomickiej w świętokrzyską (1)

          aby udrożnić od waszej strony nie jest potrzebna jeszcze NS, a tylko wprowadzenia pewnych udogodnień dla was.

          • 1 1

          • no nie wiem

            prawoskretu nie zrobia bo nie ma gdzie, a nowa świetokrzyska ma isc koło ronda na wielkopolskiej! czyli w ogóle nie musialbym jechac przebisniegowa i niepolomicka i stara swietokrzyska. ktos tu pisal wczesniej o przedluzeniu havla do kolorowego. To by duzo dało.

            • 1 0

    • przykro mi

      ale to są koszty mieszkania, tam gdzie były tanie m2

      • 2 2

    • Było pooglądać mapę, zanim się kupiło apartament

      • 1 2

  • (4)

    czy budowa drogi oznacza likwidacje ogródków działkowych?

    • 0 3

    • zależy których (2)

      Te przy kartuskiej nie będą ruszone, bo są z drugiej strony drogi.

      • 0 0

      • Wszystkie usunac

        Ja jakos nie mam to inni nie musza .

        • 1 0

      • chodzi mi o te przez które na zdjęciu przebiega propozycja drogi. Swoja drogą tam jest niezła skarpa więc wiadukt będzie musiał być potężny, żeby pomieścić 4 jezdnie i tramwaj.

        • 1 0

    • ogródki działkowe, to relikt PRLu

      Szkoda miejsca na ogródki w granicach administracyjnych miasta. Inna sprawa, że powinno być za to trochę więcej parków, bo póki co, to wszystko zabudowują.

      • 3 0

  • Czy oni zdają sobie sprawę jakie konsekwencję niesie ze sobą zbudowanie tej drogi? (8)

    W ogóle, ktokolwiek się orientuje jak wygląda Bulońska i Rakoczego o 7:00 rano? Orientują się, że korki na Jaśkowej potrafią sięgnąć ronda? I jeszcze budują tam 17-stopiętrowe wieżowce - chcą tam wprowadzić dodatkowe kilka tys. osób? I jeszcze chcą tam wpuścić dodatkowy ruch samochodowy z dzielnic południowych? A projekt budowy tramwaju co? Upadł zupełnie? A może, zamiast prowadzić tamtędy drogę lepiej by było puścić tam tramwaj - o tym to nikt nie pomyślał?

    • 6 3

    • Zanim to zrobią to .... (4)

      Zakończy się budowa nowej Słowackiego, przez co ruch będzie tam płynniejszy i będą mogli przestawić światła na potokowej.

      Zostanie zbudowana linia tramwajowa i przebudowana Rakoczego i powstanie rondo przy bulońskiej.

      Czasem się zastanawiam, czy niektórzy jak czytają artykuł to mają amnezję i nie pamiętają poprzednich.

      Prośba do redaktorów, abyście streszczali inne inwestycje związane z daną drogą ;).

      • 4 0

      • (3)

        nie będzie tam ronda.
        zerknij na
        transportmiejski.birr.pl/fel_101106_tramwaj_na_migowo
        widać wyraźnie niemal identyczny przebieg dróg

        • 1 2

        • Zerknij na rys 5 i 6, a zobaczysz typowe skrzyżowanie dla 3 dróg z rondem (2)

          Dlatego nie siej paniki, a przypatrz się dokłądnie. Będzie to skrzyżowanie podobne do 3 Maja z Armi Krajowej.

          • 0 0

          • przyjżałem się dokładnie (1)

            I niestety widzę że Bulońska będzie podporządkowana (z liniami Stop).
            Mam nadzieję że utworzenie planu tej inwestycji poprzedziły analizy natężenia ruchu i te rozwiązanie nie wpłynie na powstanie korków podobnych do tych z 3 Maja z Armi Krajowej.

            • 0 0

            • rozumiem, masz dobry wzrok

              Ale na podstawie artykułu Pana Krystiana dotyczącego samego transportu miejskiego nie szukałbym co dokładnie będzie w transporcie drogowym.

              • 0 0

    • (2)

      może puścić tylko tramwaj bez drogi? W końcu promowanie transportu zbiorowego to jeden z priorytetów miasta. Byłby to pewnego rodzaju precedens, ale może to jest jakiś pomysł

      • 4 2

      • (1)

        Jak by był jedynie takie trasy tramwajowe to byłby cud miód:
        1. pętla Kartuska, Morena, Nowa Bulońska aż do Kowal, dalej Nową Świetokrzyską do obecnej pętli przy Havla.
        2. linia z Moreny do Wrzeszcza zamiast kolei metropolitarnej
        3. Pętla Havla Małomiejska nad Traktem i wzdłuż torów PKP do przyszłego Mostu Czerwonego i dalej połączenie z 3 Maja.
        SAM TRAMWAJ bez asfaltu.
        4. i jeszcze z Jelitkowa drogą zieloną i tunelem do Stogów.

        • 1 0

        • szkoda, że nikt z miasta nie czyta tych komentarzy.. I będziemy mieli piękną drogę z ekranami przez działki tuż obok nowego osiedla (Gardenia) ślicznie korkującą się przy Rakoczego

          • 2 0

  • wczoraj był artykuł, że jest nas w Gdańsku coraz mniej.

    Pytam, po co rozbudowywać się na zewnątrz ?

    • 2 5

  • ahhh ta Bulońska.... (1)

    Ulica Bulońska na Morenie jest w tragicznym stanie. Odnoszę wrażenie, ze w tej zaniedbanej części Gdańska trzeba mieć czołg żeby się bezstresowo poruszać po drodze - same dziury i wyboje. Inna sprawa to pogłębione studzienki zlokalizowane przeważnie na środku drogi. Jaśkowa Dolina jest tego doskonałym przykładem - przejazd tą ulicą to jeden slalom gigant, omijanie studzienek kanalizacyjnych celem uniknięcia nieprzyjemnego stukotu. Kto odbierał tą drogę po modernizacji? Na pewno nie kierowca.

    • 8 0

    • zakorkowana Morena - jeszcze bardziej?

      Na Morenie wszystkie drogi są w złym stanie. Najgorsze, wokół 17 piętrowych molochów, gdzie od 20 lat króluje betonowa płyta. Dodatkowe drogi, dodatkowe połączenia, to większy ruch i ... większe korki, ale kto by sie tym martwił, w sondażach to lepiej wygląda, że zbudują drogę. Nie mówiąc już o miejscach parkingowych. Są pilniejsze inwestycje, niż ta... I można by naprawić kilka ulic i z robić nowe, ale oczywiście Adamowicz i świta potrzebują mieć zapewnione miejsca pracy po tym, jak ich w końcu wykopią, stąd ECS i Teatr Szekspirowski. A może tak coś z Jaśkową zrobić - permanentnie nieprzejezdną!

      • 0 0

  • dopiero bedą korki...

    ... na starej bulońskiej jak wpuszczą tu ruch z kartuskiej. Wg mnie wąskim gardłem do poprawy jest odcinek od skrzyżowania bulońskiej z rakoczego i dalej wjazd na jaśkową dolinę.

    • 1 0

  • Nie pchać ruchu na Morenę!

    Wystarczy to co już jest.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane