• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1,5 mln zł na dobry początek Nowej Bulońskiej

Maciej Naskręt
25 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Teren na którym powstanie przedłużenie ul. Bulońskiej. Teren na którym powstanie przedłużenie ul. Bulońskiej.

Około 200 mln zł ma kosztować budowa 1,6-kilometrowej ul. Nowej Bulońskiej, która połączy Morenę z Jasieniem. Na razie znalazły się 2 miliony, które są niezbędne do opracowania projektu budowlanego drogi mającej odkorkować tę część miasta.



We wtorek w południe marszałek pomorski Mieczysław Struk podpisze umowę z prezydentem Gdańska Pawłem Adamowiczem na dofinansowanie prac związanych z przygotowaniem koncepcji i projektu budowlanego tzw. ul. Nowej Bulońskiej Północnej. Gdańsk otrzyma na to 1,5 mln zł, czyli 75 proc. kosztu całkowitego inwestycji, który wyniesie 2 mln zł.

- Budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020. Spodziewamy się, że Gdańsk będzie starał się teraz o dofinansowanie robót budowlanych po 2014 r. Wtedy ma być znany budżet Unii Europejskiej - mówi Małgorzata Pisarewicz rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

1,6-kilometrowa droga ma połączyć istniejącą ul. Bulońską zobacz na mapie Gdańska dwiema jezdniami - każda pod wa pasy - z ul. Jabłoniową zobacz na mapie Gdańska. Po drodze mamy przejechać estakadą na odcinku od strony ul. Kartuskiej i mostem nad Potokiem Siedleckim. Między obiema nitkami ma być też miejsce na tramwaj, którym kiedyś (kiedy - nie wiadomo), będzie można dojechać do ul. Warszawskiej.

W budżecie na ul. Nową Bulońską trzeba zapisać 197 mln zł. Jeśli w ciągu nowej trasy po torach ma jeździć dodatkowo tramwaj, miasto będzie musiało dołożyć 22 mln zł. Są to jednak wstępne szacunki. Bardziej szczegółowe wyliczenia pewnie poznamy, gdy projekt budowlany ujrzy światło dzienne.

Czy ul. Nowa Bulońska ułatwi podróże mieszkańcom Moreny i Jasienia?

- To, czy linia tramwajowa powstanie jednocześnie z jezdniami, jest uzależnione od przyszłych możliwości finansowych miasta. W tej chwili trudno ostatecznie określić, jak będzie wyglądała budowa ul. Nowej Bulońskiej - przyznaje Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta miasta Gdańska.

Przygotowaniem inwestycji zajmuje się Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. - Ze wszystkimi dokumentami chcemy zdążyć przed 2014 r. W tym roku chcemy ogłosić przetarg na opracowanie koncepcji i projektu budowlanego ul. Nowej Bulońskiej Północnej. Pierwsza część zamówienia, czyli koncepcja, powinna być gotowa na początku przyszłego roku. Natomiast wykonawca powinien nam dostarczyć projekt budowlany do końca 2013 r. W 2014 roku chcemy mieć już wszystkie niezbędne pozwolenia na realizację tej inwestycji - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

W planach miasta jest także budowa ul. Nowej Bulońskiej Południowej. Droga miałaby przebiegać od Węzła Jasień zobacz na mapie Gdańska do ul. Świętokrzyskiej w rejonie granicy miasta Gdańska i gminy Kolbudy zobacz na mapie Gdańska. Według wyliczeń planistów z Biura Rozwoju Gdańska to siódma w kolejności inwestycja, która wpływa na upłynnienie - polepszenie ruchu na południu. Wcześniej należy zbudować m.in. właśnie ul. Nową Bulońską Północną, rozbudować ul. Małomiejską, poszerzyć o dwa pasy ul. Jabłoniową i przebudować ul. Nową Warszawską wraz z ul. Unruga. Ponadto trzeba zbudować ul. Nową Świętokrzyską.

Na realizację południowego odcinka ul. Nowej Bulońskiej potrzeba według wyliczeń BRG 86 mln zł. Wzdłuż tej ulicy nie zaplanowano budowy linii tramwajowej.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (228) 6 zablokowanych

  • Moreno!!! czy wiedziliście że była kiedyś w planach droga NOWA DO ŚTUDZIENKI NOWA SZUBERTA

    Jak myślicie po co był wykonany wiadukt dla Rakoczego?

    • 0 0

  • Była też kiedyś w planach NOWA ABRAHAMA połaczona z węzłem Słowackiego i Potokowej

    • 1 0

  • po co do Kolbud, niech Kolbudy same budują drogę. Budujmy drogi tylko w obrębie Miasta Gdańska

    • 1 2

  • Z kredytem czy bez?

    + za kredyt miasto ma wszystko szybciej
    - bez kredytu poczekamy 10 lat
    - z kredytem kosztuje to miasto, czyli nas, 2 razy więcej
    + bez kredytu 2 razy mniej
    + mając inwestycje szybciej, szybciej się rozwijamy i mniej wydajemy na dojazdy
    - bez kredytu zostajemy w ogonie
    ===
    sumarycznie, po 20 latach mamy to samo, ale korzystamy od 20 lat zamiast od 5 lat

    • 1 0

  • nowa bulońska (3)

    Czy wyczerpały sie juz wszystkie pomysły na nazwy ulic?? Nowa Bulońska, Nowa Bulońska Południowa. A gdzie będzie Nowa Bulońska Północna, Wschodnia i Zachodnia??

    • 3 1

    • (1)

      to nazwa robocza, jak nowa łódzka, która sie teraz nazywa Havla

      • 2 0

      • no, no - poczekamy, kto się raczy przekręcić na krótko przed oddaniem i będzie git.

        • 2 0

    • To powinna być dalej Bulońska

      To jest przedłużenie obecnej Bulońskiej, po co nowa nazwa ?

      • 0 0

  • Na opak (2)

    A może najpierw tramwaj, a potem asfalt?
    Doprowadzić tramwaj na Jasień i dalej do Szadółek. Mniej wywłaszczeń (taniej przecie!), mniej protestów (działkowicze, mieszkańcy), taniej i w więcej kasy unijnej można wyrwać - z szufladki "ekologia".
    Co nam po połączeniu Kartuskiej z Moreną? I tak wszędzie rano korki stoją: Bulońska, Łostowicka/Kartuska, Łostowicka/Armii Krajowej, rondo de la Salle. Wybudujcie nową drogę, to wtedy cały Jasień przesiądzie się do samochodów i dopiero będzie ciasno.

    Proszę pięknie wyszukać w wikipedii historię rozbudowy układu komunikacyjnego jakiegoś niemieckiego miasta od 200 tys., mieszkańców wzwyż. W pierwszej kolejności był tramwaj, U-bahn, S-bahn.
    Dlaczego Dortmund upchnął nam tramwaje dla przykładu? Bo sobie metro wybudowali.

    • 6 1

    • Nie będzie żadnej różnicy (1)

      Teren o którym mówimy od dawna był w rezerwie i nic tam się nie znajduje, więc wykupu i wywłaszczeń nie będzie. Wystarczy zerknąć na mapy w GIS.

      • 0 0

      • Co nie zmienia opini że można same tramwaje budować.

        1. pętla Kartuska, Morena, Nowa Bulońska aż do Kowal, dalej Nową Świetokrzyską do obecnej pętli przy Havla.
        2. linia z Moreny do Wrzeszcza zamiast kolei metropolitarnej
        3. Pętla Havla Małomiejska nad Traktem i wzdłuż torów PKP do przyszłego Mostu Czerwonego i dalej połączenie z 3 Maja.
        SAM TRAMWAJ bez asfaltu.
        4 ja by jeszcze z Jelitkowa drogą zieloną i tunelem do Stogów połączenie było tramwajowe to byłby miód.
        Wystarczyło by wtedy tory zakopać i mielibyśmy METRO.

        • 2 2

  • w pierwszej kolejności powstają nowe dzielnice mieszkaniowe ..........

    a później rozwiązania komunikacyjne !

    • 4 0

  • dobre rozwiazanie

    Dobrym rozwiazaniem dla poludniowych osiedli (cztery pory roku, habenda, kolorowe, marzenie itd.) byłoby połączenie borkowa z kowalami (brakuje 200 m!!!!). Duzy ruch z borkowa poszedlby na kowale, a i czesc mieszkancow Gdańska jadacych w kierunku obwodowej jechalaby na kowale i nie tworzyla korka na niepolomickiej i przebisniegowej!

    • 2 1

  • Ale numer (2)

    Ciekawi mnie czemu tylu oszołomów pisze te bzdury w które sami nie wierzą. To nie kryzys jest winien tylko antyrządy PO, PSL SLD, Ruchu Palignata. Ja prowadzę firmę i te antyrządy ciągle nam przedsiębiorcą przeszkadzają. Złodzeją i kolesią dają ulgi a starający się uczciwie pracować mają pod przysłowiową górkę. Macie chyba niepokolei w głowach.

    • 4 2

    • Sorki:) (1)

      Ma być oczywiście kolesiom i złodziejom.

      • 0 0

      • i przedsiębiorcom

        i przedsiębiorcom ;-)

        • 0 0

  • Nową świętokrzyską doprowadzić do obwodnicy a nie slalowmy robią!!! (1)

    • 4 1

    • I kolejny zjazd i nagle z obwodnicy zrobi się ścieżynka

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane