• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1,6 mln zł kar za nielegalne reklamy. Nowy wygląd galerii handlowych

Maciej Korolczuk
3 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowy wygląd szyldu sklepu Ikea w Gdańsku był konsultowany z urzędnikami GZDiZ. Nowy wygląd szyldu sklepu Ikea w Gdańsku był konsultowany z urzędnikami GZDiZ.

Już 1,6 mln zł kar nałożyli gdańscy urzędnicy na właścicieli nielegalnych reklam po wejściu w życie uchwały krajobrazowej. Z kolei liczba wezwań do usuwania niezgodnych z nowymi przepisami nośników przekroczyła już 2,5 tys. Tymczasem nowe logotypy dostosowane do zapisów uchwały pojawiły się m.in. w Parku Handlowym Matarnia i na sklepie Ikea.



Widowiskową metamorfozę, która nastąpiła po wejściu w życie uchwały krajobrazowej, pokazaliśmy w połowie stycznia na przykładzie Wrzeszcza, gdzie po usunięciu wielkoformatowych reklam nowy wygląd zyskały kamienice, Gdańskie Centrum Handlowe Manhattan czy Dom Rzemieślnika.

Do zapisów uchwały dostosowują się też kolejne sklepy. Duże zmiany zaszły w wyglądzie Parku Handlowego Matarnia, gdzie przeprowadzono już większość prac związanych z wymianą nośników reklamowych.

Przesuń aby
porównać

- Park Handlowy Matarnia jest jednym z największych centrów handlowych w województwie i z uwagi na mnogość nośników reklamowych ich wymiana jest dość czasochłonna - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek z Parku Handlowego Matarnia. - Jesteśmy już na finiszu przedsięwzięcia. Aktualnie potwierdzamy z GZDiZ lokalizację i warunki montażu totemu reklamowego od ul. Słowackiego. To już ostatni etap dostosowywania oznakowania centrum do wymogów uchwały.
Uwagę klientów, którzy od poniedziałku znów mogą robić zakupy w galeriach handlowych, przykuwa zwłaszcza nowy napis na sklepie Ikea. Przypomnijmy, że wiosną 2020 r. charakterystyczny żółty napis zniknął z pomalowanej na niebiesko elewacji sklepu, pozostawiając po sobie mało estetyczne ślady dawnych liter.

- Ikea Gdańsk zareagowała natychmiastowo na tzw. uchwałę krajobrazową - podkreśla Blanka Lasota, specjalista ds. marketingu ze sklepu Ikea. - W Ikea zawsze działamy zgodnie z obowiązującym prawem. Po wejściu w życie uchwały zdjęliśmy szyld z budynków sklepu i magazynu zewnętrznego. Każdy nasz sklep powinien wyglądać tak samo na całym świecie, wygląd i kolor elewacji budynku są określone w dokumentach prawnych dotyczących franczyzy. Prace nad nowym wyglądem elewacji zbiegły się w czasie z pierwszym lockdownem i odebraliśmy wtedy wiele pytań od klientów zainteresowanych zmianami. Aktualnie nasza elewacja została odświeżona, a napis Ikea na niej odmalowany. Na wiosnę planujemy również prace nad oznakowaniem dalszej części elewacji.
Przesuń aby
porównać

Urzędnicy wzywają do usuwania reklam i nakładają kary



Jak informują gdańscy urzędnicy, tylko w 2019 r. inspektorzy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wystawili 650 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z nowymi przepisami. W 2020 r. takich wezwań było już 1800. Łącznie do chwili obecnej urzędnicy wystawili ponad 2600 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z zapisami nowej uchwały.

Rosną nie tylko same wezwania do usunięcia nielegalnych reklam, ale też liczba wystawianych kar przez urzędników. Jak wynika z oficjalnych danych, w 2019 r. GZDiZ nałożył 54 kary, a rok później - już 118. W sumie właściciele tych nośników musieli zapłacić 1,6 mln zł kar.

Miejsca

Opinie (214) ponad 10 zablokowanych

  • Napis IKEA (3)

    Zdjęli żółty 3-wymiarowy szyld Ikei od strony obwodnicy, żeby zastąpić go napisem w dokładnie tym samym kolorze, tyle że namalowanym. Gdzie tu sens?

    • 46 3

    • (1)

      Podświetlenie poprzedniego napisu? Tu jest sens?

      • 6 2

      • a co to przeszkadza?

        A co to przeszkadza, że poprzedni żółty naps był podświetlony?

        • 6 1

    • Jak to gdzie

      Ktos zarobil

      • 8 1

  • Gdynia. 0 złotych z tytułu nałożonych kar za zaśmiecanie reklamami krajobrazu

    • 5 2

  • (1)

    Brawo urzednicy, brawo Prezydent!

    • 7 9

    • Buehehe o czym ty gadasz glabie, jaki prezydent

      • 0 0

  • Jak ktoś nie był w Zatorze

    to tam dopiero jest tragedia na płocie przy skrzyżowaniu gdzie się skręca w prawo na Energylandie,ciekawe czy mieszkańcy pobliskiego bloku mają z tego jakąś korzyść finansowa,pewnie nie a wygląd płotu tragedia.

    • 2 1

  • Za każdą reklamę płacą konsumenci. Koszt reklamy jest wliczony w cenę produktu. Czy nam się to opłaca? (1)

    • 7 5

    • iiii

      reklamy znikną a koszty nie zmaleją....

      • 3 1

  • Są plusy, ale są też szyldy, które giną na obiekcie bo są takie małe. Proszę zwrócic uwagę jadąc obwodnicą. (1)

    Niektóre to ledwo widać...

    • 12 9

    • Auchan malutki taki ale za to Komfort ja nie moge...

      popatrz na zdjecie

      • 1 1

  • A w Gdyni dalej syf pod tym wzgledem

    Np, okolice skrzyżowania Wielkopolskiej ze Żrodlem Marii czy Wielkopolskiej i Al. Zwycięstwa. To Makabra,syf . Banery,bilbordy,wiszace szmaty.

    • 11 3

  • Nie wszędzie jednakowo (1)

    Na Oruni nie widać zmian, dalej stoją wielkie reklamy i szpecą dzielnice.

    • 2 2

    • Te co zostały są już zgodne z ustawą

      • 0 0

  • LG (4)

    Generalnie to kolory żółty i niebieski obok siebie wyglądają koszmarnie i oszpecają .

    • 8 17

    • Barwy szwedzkiej flagi (2)

      I.K.EA jest szwedzka. Takie ma barwy i co w tym dziwnego?

      • 4 1

      • Jedna rada: ogarnij się. (1)

        • 0 3

        • Druga rada - idź sobie pobiegaj

          • 1 0

    • Kolory taniosci

      Nie przez przypadek to kolory Lidla, Ikei, Ryanaira

      • 0 1

  • W Gdyni trwają analizy

    i konsultacje.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane