- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (226 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (766 opinii)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (123 opinie)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (123 opinie)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
1,6 mln zł kar za nielegalne reklamy. Nowy wygląd galerii handlowych
Już 1,6 mln zł kar nałożyli gdańscy urzędnicy na właścicieli nielegalnych reklam po wejściu w życie uchwały krajobrazowej. Z kolei liczba wezwań do usuwania niezgodnych z nowymi przepisami nośników przekroczyła już 2,5 tys. Tymczasem nowe logotypy dostosowane do zapisów uchwały pojawiły się m.in. w Parku Handlowym Matarnia i na sklepie Ikea.
Do zapisów uchwały dostosowują się też kolejne sklepy. Duże zmiany zaszły w wyglądzie Parku Handlowego Matarnia, gdzie przeprowadzono już większość prac związanych z wymianą nośników reklamowych.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2839/750x0/2839055-Po-lewej-wyglad-sklepu-wiosna-2020-r-Po-prawej-obecnie-juz-po-dostosowaniu.webp)
porównać
- Park Handlowy Matarnia jest jednym z największych centrów handlowych w województwie i z uwagi na mnogość nośników reklamowych ich wymiana jest dość czasochłonna - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek z Parku Handlowego Matarnia. - Jesteśmy już na finiszu przedsięwzięcia. Aktualnie potwierdzamy z GZDiZ lokalizację i warunki montażu totemu reklamowego od ul. Słowackiego. To już ostatni etap dostosowywania oznakowania centrum do wymogów uchwały.
Uwagę klientów, którzy od poniedziałku znów mogą robić zakupy w galeriach handlowych, przykuwa zwłaszcza nowy napis na sklepie Ikea. Przypomnijmy, że wiosną 2020 r. charakterystyczny żółty napis zniknął z pomalowanej na niebiesko elewacji sklepu, pozostawiając po sobie mało estetyczne ślady dawnych liter.
- Ikea Gdańsk zareagowała natychmiastowo na tzw. uchwałę krajobrazową - podkreśla Blanka Lasota, specjalista ds. marketingu ze sklepu Ikea. - W Ikea zawsze działamy zgodnie z obowiązującym prawem. Po wejściu w życie uchwały zdjęliśmy szyld z budynków sklepu i magazynu zewnętrznego. Każdy nasz sklep powinien wyglądać tak samo na całym świecie, wygląd i kolor elewacji budynku są określone w dokumentach prawnych dotyczących franczyzy. Prace nad nowym wyglądem elewacji zbiegły się w czasie z pierwszym lockdownem i odebraliśmy wtedy wiele pytań od klientów zainteresowanych zmianami. Aktualnie nasza elewacja została odświeżona, a napis Ikea na niej odmalowany. Na wiosnę planujemy również prace nad oznakowaniem dalszej części elewacji.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2839/750x0/2839056-W-miejscu-stelazu-na-ktorym-wisialy-sklepowe-szyldy-pojawila-sie-nazwa-centrum.webp)
porównać
Urzędnicy wzywają do usuwania reklam i nakładają kary
Jak informują gdańscy urzędnicy, tylko w 2019 r. inspektorzy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wystawili 650 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z nowymi przepisami. W 2020 r. takich wezwań było już 1800. Łącznie do chwili obecnej urzędnicy wystawili ponad 2600 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z zapisami nowej uchwały.
Rosną nie tylko same wezwania do usunięcia nielegalnych reklam, ale też liczba wystawianych kar przez urzędników. Jak wynika z oficjalnych danych, w 2019 r. GZDiZ nałożył 54 kary, a rok później - już 118. W sumie właściciele tych nośników musieli zapłacić 1,6 mln zł kar.
Miejsca
Opinie (214) ponad 10 zablokowanych
-
2021-02-03 07:46
Napis IKEA (3)
Zdjęli żółty 3-wymiarowy szyld Ikei od strony obwodnicy, żeby zastąpić go napisem w dokładnie tym samym kolorze, tyle że namalowanym. Gdzie tu sens?
- 46 3
-
2021-02-03 08:22
(1)
Podświetlenie poprzedniego napisu? Tu jest sens?
- 6 2
-
2021-02-03 10:31
a co to przeszkadza?
A co to przeszkadza, że poprzedni żółty naps był podświetlony?
- 6 1
-
2021-02-03 08:33
Jak to gdzie
Ktos zarobil
- 8 1
-
2021-02-03 07:47
Gdynia. 0 złotych z tytułu nałożonych kar za zaśmiecanie reklamami krajobrazu
- 5 2
-
2021-02-03 07:57
(1)
Brawo urzednicy, brawo Prezydent!
- 7 9
-
2021-02-03 09:33
Buehehe o czym ty gadasz glabie, jaki prezydent
- 0 0
-
2021-02-03 08:00
Jak ktoś nie był w Zatorze
to tam dopiero jest tragedia na płocie przy skrzyżowaniu gdzie się skręca w prawo na Energylandie,ciekawe czy mieszkańcy pobliskiego bloku mają z tego jakąś korzyść finansowa,pewnie nie a wygląd płotu tragedia.
- 2 1
-
2021-02-03 08:02
Za każdą reklamę płacą konsumenci. Koszt reklamy jest wliczony w cenę produktu. Czy nam się to opłaca? (1)
- 7 5
-
2021-02-03 08:11
iiii
reklamy znikną a koszty nie zmaleją....
- 3 1
-
2021-02-03 08:06
Są plusy, ale są też szyldy, które giną na obiekcie bo są takie małe. Proszę zwrócic uwagę jadąc obwodnicą. (1)
Niektóre to ledwo widać...
- 12 9
-
2021-02-03 08:26
Auchan malutki taki ale za to Komfort ja nie moge...
popatrz na zdjecie
- 1 1
-
2021-02-03 08:08
A w Gdyni dalej syf pod tym wzgledem
Np, okolice skrzyżowania Wielkopolskiej ze Żrodlem Marii czy Wielkopolskiej i Al. Zwycięstwa. To Makabra,syf . Banery,bilbordy,wiszace szmaty.
- 11 3
-
2021-02-03 08:24
Nie wszędzie jednakowo (1)
Na Oruni nie widać zmian, dalej stoją wielkie reklamy i szpecą dzielnice.
- 2 2
-
2021-02-03 08:32
Te co zostały są już zgodne z ustawą
- 0 0
-
2021-02-03 08:25
LG (4)
Generalnie to kolory żółty i niebieski obok siebie wyglądają koszmarnie i oszpecają .
- 8 17
-
2021-02-03 08:55
Barwy szwedzkiej flagi (2)
I.K.EA jest szwedzka. Takie ma barwy i co w tym dziwnego?
- 4 1
-
2021-02-03 09:34
Jedna rada: ogarnij się. (1)
- 0 3
-
2021-02-03 10:00
Druga rada - idź sobie pobiegaj
- 1 0
-
2021-02-03 16:28
Kolory taniosci
Nie przez przypadek to kolory Lidla, Ikei, Ryanaira
- 0 1
-
2021-02-03 08:31
W Gdyni trwają analizy
i konsultacje.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.