• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1,6 mln zł kar za nielegalne reklamy. Nowy wygląd galerii handlowych

Maciej Korolczuk
3 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowy wygląd szyldu sklepu Ikea w Gdańsku był konsultowany z urzędnikami GZDiZ. Nowy wygląd szyldu sklepu Ikea w Gdańsku był konsultowany z urzędnikami GZDiZ.

Już 1,6 mln zł kar nałożyli gdańscy urzędnicy na właścicieli nielegalnych reklam po wejściu w życie uchwały krajobrazowej. Z kolei liczba wezwań do usuwania niezgodnych z nowymi przepisami nośników przekroczyła już 2,5 tys. Tymczasem nowe logotypy dostosowane do zapisów uchwały pojawiły się m.in. w Parku Handlowym Matarnia i na sklepie Ikea.



Widowiskową metamorfozę, która nastąpiła po wejściu w życie uchwały krajobrazowej, pokazaliśmy w połowie stycznia na przykładzie Wrzeszcza, gdzie po usunięciu wielkoformatowych reklam nowy wygląd zyskały kamienice, Gdańskie Centrum Handlowe Manhattan czy Dom Rzemieślnika.

Do zapisów uchwały dostosowują się też kolejne sklepy. Duże zmiany zaszły w wyglądzie Parku Handlowego Matarnia, gdzie przeprowadzono już większość prac związanych z wymianą nośników reklamowych.

Przesuń aby
porównać

- Park Handlowy Matarnia jest jednym z największych centrów handlowych w województwie i z uwagi na mnogość nośników reklamowych ich wymiana jest dość czasochłonna - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek z Parku Handlowego Matarnia. - Jesteśmy już na finiszu przedsięwzięcia. Aktualnie potwierdzamy z GZDiZ lokalizację i warunki montażu totemu reklamowego od ul. Słowackiego. To już ostatni etap dostosowywania oznakowania centrum do wymogów uchwały.
Uwagę klientów, którzy od poniedziałku znów mogą robić zakupy w galeriach handlowych, przykuwa zwłaszcza nowy napis na sklepie Ikea. Przypomnijmy, że wiosną 2020 r. charakterystyczny żółty napis zniknął z pomalowanej na niebiesko elewacji sklepu, pozostawiając po sobie mało estetyczne ślady dawnych liter.

- Ikea Gdańsk zareagowała natychmiastowo na tzw. uchwałę krajobrazową - podkreśla Blanka Lasota, specjalista ds. marketingu ze sklepu Ikea. - W Ikea zawsze działamy zgodnie z obowiązującym prawem. Po wejściu w życie uchwały zdjęliśmy szyld z budynków sklepu i magazynu zewnętrznego. Każdy nasz sklep powinien wyglądać tak samo na całym świecie, wygląd i kolor elewacji budynku są określone w dokumentach prawnych dotyczących franczyzy. Prace nad nowym wyglądem elewacji zbiegły się w czasie z pierwszym lockdownem i odebraliśmy wtedy wiele pytań od klientów zainteresowanych zmianami. Aktualnie nasza elewacja została odświeżona, a napis Ikea na niej odmalowany. Na wiosnę planujemy również prace nad oznakowaniem dalszej części elewacji.
Przesuń aby
porównać

Urzędnicy wzywają do usuwania reklam i nakładają kary



Jak informują gdańscy urzędnicy, tylko w 2019 r. inspektorzy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wystawili 650 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z nowymi przepisami. W 2020 r. takich wezwań było już 1800. Łącznie do chwili obecnej urzędnicy wystawili ponad 2600 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z zapisami nowej uchwały.

Rosną nie tylko same wezwania do usunięcia nielegalnych reklam, ale też liczba wystawianych kar przez urzędników. Jak wynika z oficjalnych danych, w 2019 r. GZDiZ nałożył 54 kary, a rok później - już 118. W sumie właściciele tych nośników musieli zapłacić 1,6 mln zł kar.

Miejsca

Opinie (214) ponad 10 zablokowanych

  • orunia

    Na Oruni bez zmian, dalej straszą wielkie bilbordy. Kiedy zmieni się Orunia?

    • 4 1

  • Faszyzm! (5)

    Jak można komuś nakazywać usuwać lub zmieniać prywatną własność!!!

    • 24 30

    • (1)

      zdjąć napis urząd wojewódzki bo szpeci

      • 8 1

      • To samo z miejskim.

        • 4 0

    • W twoim przypadku, jestem w 100% za aborcją

      • 3 6

    • Jak można komuś kazać uzyskać pozwolenie na budowę prywatnego domu na prywatnej własności. Komunizm! :D

      • 3 1

    • W Polsce i tak jest jeszcze lajtowe podejscie

      Na zachodzie:
      - bardzo często nie można sobie wybierać koloru elewacji
      - nie można wstawiać sobie okien jakie się chce
      - nie można oszpecać elewacji antenami sat
      - nie można parkować na chodnikach

      I dlatego mają ładna przyjemna przestrzeń publiczna
      A nie taki kolorowy misz masz jak w Polsce !
      Kiedy w Polsce tak będzie?

      • 1 3

  • A co ze szkieletami pod bilbordach? (1)

    Czy urzędnicy planują zająć się również szkieletami które zostały po billboardach i reklamach.
    W całym mieście - na terenach osiedli, na dachach, przy drogach zostały szpecące szkielety podkonstrukcji pod reklamy - czy to też zostanie usunięte i kto za to zapłaci??

    • 11 2

    • znikają tylko bardzo powoli

      • 4 0

  • Marynarki polskiej

    Wzdłuż ulicy marynarki polskiej w drodze do nowego portu jeszcze jest trochę szpetnych reklam, szczególnie w dwóch miejscach
    Plus na płocie kościoła przy krewetce są banery reklamowe spowiedzi itp :-)
    I po drugiej stronie naprzeciw prokuratury jest baner/reklama tej dyskoteki czy co tam jest
    Czy urzędnicy tego nie widzą? Czy wystawili ponaglenia kary?

    • 6 1

  • Mało co tak cieszy w tym smutnym mieście jak skutki działania uchwały krajobrazowej

    Wreszcie robi się trochę estetyczniej, choć tego śmietnika urbanistycznego który został po "Wiesiu" to latami nie uprzątniemy

    • 12 7

  • Szara rzeczywistość komunistyczna i taka prawda. Dosłowny powrót do poprzedniej epoki. (1)

    • 14 13

    • Bo ma być przasnie i kolorowo

      Jak w przedszkolu
      Przestrzeń publiczna powinna być stonowana, zobacz sobie np zurich na google mapa czy YouTube większość budynków tam jest szara i wygląda to super
      Ps Szary jest bardzo eleganckim kolorem

      • 2 1

  • Chore miasto

    • 8 10

  • Badziewianskie reklamy i banery na Kartuskiej

    Dalej groźne. Im dalej od centrum tym ustawa słabnie, oczywiście z wyłączeniem CH.

    • 0 0

  • A czemu ma służyć ta zmiana szyldów?

    • 8 0

  • Teraz czas na..

    Zakopane !!! Tam jest sporo do roboty..

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane