- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (225 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (765 opinii)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (123 opinie)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (123 opinie)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
1,6 mln zł kar za nielegalne reklamy. Nowy wygląd galerii handlowych
Już 1,6 mln zł kar nałożyli gdańscy urzędnicy na właścicieli nielegalnych reklam po wejściu w życie uchwały krajobrazowej. Z kolei liczba wezwań do usuwania niezgodnych z nowymi przepisami nośników przekroczyła już 2,5 tys. Tymczasem nowe logotypy dostosowane do zapisów uchwały pojawiły się m.in. w Parku Handlowym Matarnia i na sklepie Ikea.
Do zapisów uchwały dostosowują się też kolejne sklepy. Duże zmiany zaszły w wyglądzie Parku Handlowego Matarnia, gdzie przeprowadzono już większość prac związanych z wymianą nośników reklamowych.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2839/750x0/2839055-Po-lewej-wyglad-sklepu-wiosna-2020-r-Po-prawej-obecnie-juz-po-dostosowaniu.webp)
porównać
- Park Handlowy Matarnia jest jednym z największych centrów handlowych w województwie i z uwagi na mnogość nośników reklamowych ich wymiana jest dość czasochłonna - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek z Parku Handlowego Matarnia. - Jesteśmy już na finiszu przedsięwzięcia. Aktualnie potwierdzamy z GZDiZ lokalizację i warunki montażu totemu reklamowego od ul. Słowackiego. To już ostatni etap dostosowywania oznakowania centrum do wymogów uchwały.
Uwagę klientów, którzy od poniedziałku znów mogą robić zakupy w galeriach handlowych, przykuwa zwłaszcza nowy napis na sklepie Ikea. Przypomnijmy, że wiosną 2020 r. charakterystyczny żółty napis zniknął z pomalowanej na niebiesko elewacji sklepu, pozostawiając po sobie mało estetyczne ślady dawnych liter.
- Ikea Gdańsk zareagowała natychmiastowo na tzw. uchwałę krajobrazową - podkreśla Blanka Lasota, specjalista ds. marketingu ze sklepu Ikea. - W Ikea zawsze działamy zgodnie z obowiązującym prawem. Po wejściu w życie uchwały zdjęliśmy szyld z budynków sklepu i magazynu zewnętrznego. Każdy nasz sklep powinien wyglądać tak samo na całym świecie, wygląd i kolor elewacji budynku są określone w dokumentach prawnych dotyczących franczyzy. Prace nad nowym wyglądem elewacji zbiegły się w czasie z pierwszym lockdownem i odebraliśmy wtedy wiele pytań od klientów zainteresowanych zmianami. Aktualnie nasza elewacja została odświeżona, a napis Ikea na niej odmalowany. Na wiosnę planujemy również prace nad oznakowaniem dalszej części elewacji.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2839/750x0/2839056-W-miejscu-stelazu-na-ktorym-wisialy-sklepowe-szyldy-pojawila-sie-nazwa-centrum.webp)
porównać
Urzędnicy wzywają do usuwania reklam i nakładają kary
Jak informują gdańscy urzędnicy, tylko w 2019 r. inspektorzy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wystawili 650 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z nowymi przepisami. W 2020 r. takich wezwań było już 1800. Łącznie do chwili obecnej urzędnicy wystawili ponad 2600 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z zapisami nowej uchwały.
Rosną nie tylko same wezwania do usunięcia nielegalnych reklam, ale też liczba wystawianych kar przez urzędników. Jak wynika z oficjalnych danych, w 2019 r. GZDiZ nałożył 54 kary, a rok później - już 118. W sumie właściciele tych nośników musieli zapłacić 1,6 mln zł kar.
Miejsca
Opinie (214) ponad 10 zablokowanych
-
2021-02-03 08:36
orunia
Na Oruni bez zmian, dalej straszą wielkie bilbordy. Kiedy zmieni się Orunia?
- 4 1
-
2021-02-03 08:38
Faszyzm! (5)
Jak można komuś nakazywać usuwać lub zmieniać prywatną własność!!!
- 24 30
-
2021-02-03 09:20
(1)
zdjąć napis urząd wojewódzki bo szpeci
- 8 1
-
2021-02-03 10:01
To samo z miejskim.
- 4 0
-
2021-02-03 09:31
W twoim przypadku, jestem w 100% za aborcją
- 3 6
-
2021-02-03 09:59
Jak można komuś kazać uzyskać pozwolenie na budowę prywatnego domu na prywatnej własności. Komunizm! :D
- 3 1
-
2021-02-03 13:55
W Polsce i tak jest jeszcze lajtowe podejscie
Na zachodzie:
- bardzo często nie można sobie wybierać koloru elewacji
- nie można wstawiać sobie okien jakie się chce
- nie można oszpecać elewacji antenami sat
- nie można parkować na chodnikach
I dlatego mają ładna przyjemna przestrzeń publiczna
A nie taki kolorowy misz masz jak w Polsce !
Kiedy w Polsce tak będzie?- 1 3
-
2021-02-03 09:01
A co ze szkieletami pod bilbordach? (1)
Czy urzędnicy planują zająć się również szkieletami które zostały po billboardach i reklamach.
W całym mieście - na terenach osiedli, na dachach, przy drogach zostały szpecące szkielety podkonstrukcji pod reklamy - czy to też zostanie usunięte i kto za to zapłaci??- 11 2
-
2021-02-03 10:41
znikają tylko bardzo powoli
- 4 0
-
2021-02-03 09:04
Marynarki polskiej
Wzdłuż ulicy marynarki polskiej w drodze do nowego portu jeszcze jest trochę szpetnych reklam, szczególnie w dwóch miejscach
Plus na płocie kościoła przy krewetce są banery reklamowe spowiedzi itp :-)
I po drugiej stronie naprzeciw prokuratury jest baner/reklama tej dyskoteki czy co tam jest
Czy urzędnicy tego nie widzą? Czy wystawili ponaglenia kary?- 6 1
-
2021-02-03 09:10
Mało co tak cieszy w tym smutnym mieście jak skutki działania uchwały krajobrazowej
Wreszcie robi się trochę estetyczniej, choć tego śmietnika urbanistycznego który został po "Wiesiu" to latami nie uprzątniemy
- 12 7
-
2021-02-03 09:11
Szara rzeczywistość komunistyczna i taka prawda. Dosłowny powrót do poprzedniej epoki. (1)
- 14 13
-
2021-02-03 13:47
Bo ma być przasnie i kolorowo
Jak w przedszkolu
Przestrzeń publiczna powinna być stonowana, zobacz sobie np zurich na google mapa czy YouTube większość budynków tam jest szara i wygląda to super
Ps Szary jest bardzo eleganckim kolorem- 2 1
-
2021-02-03 09:12
Chore miasto
- 8 10
-
2021-02-03 09:31
Badziewianskie reklamy i banery na Kartuskiej
Dalej groźne. Im dalej od centrum tym ustawa słabnie, oczywiście z wyłączeniem CH.
- 0 0
-
2021-02-03 09:40
A czemu ma służyć ta zmiana szyldów?
- 8 0
-
2021-02-03 09:42
Teraz czas na..
Zakopane !!! Tam jest sporo do roboty..
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.