• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1,6 mln zł kar za nielegalne reklamy. Nowy wygląd galerii handlowych

Maciej Korolczuk
3 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowy wygląd szyldu sklepu Ikea w Gdańsku był konsultowany z urzędnikami GZDiZ. Nowy wygląd szyldu sklepu Ikea w Gdańsku był konsultowany z urzędnikami GZDiZ.

Już 1,6 mln zł kar nałożyli gdańscy urzędnicy na właścicieli nielegalnych reklam po wejściu w życie uchwały krajobrazowej. Z kolei liczba wezwań do usuwania niezgodnych z nowymi przepisami nośników przekroczyła już 2,5 tys. Tymczasem nowe logotypy dostosowane do zapisów uchwały pojawiły się m.in. w Parku Handlowym Matarnia i na sklepie Ikea.



Widowiskową metamorfozę, która nastąpiła po wejściu w życie uchwały krajobrazowej, pokazaliśmy w połowie stycznia na przykładzie Wrzeszcza, gdzie po usunięciu wielkoformatowych reklam nowy wygląd zyskały kamienice, Gdańskie Centrum Handlowe Manhattan czy Dom Rzemieślnika.

Do zapisów uchwały dostosowują się też kolejne sklepy. Duże zmiany zaszły w wyglądzie Parku Handlowego Matarnia, gdzie przeprowadzono już większość prac związanych z wymianą nośników reklamowych.

Przesuń aby
porównać

- Park Handlowy Matarnia jest jednym z największych centrów handlowych w województwie i z uwagi na mnogość nośników reklamowych ich wymiana jest dość czasochłonna - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek z Parku Handlowego Matarnia. - Jesteśmy już na finiszu przedsięwzięcia. Aktualnie potwierdzamy z GZDiZ lokalizację i warunki montażu totemu reklamowego od ul. Słowackiego. To już ostatni etap dostosowywania oznakowania centrum do wymogów uchwały.
Uwagę klientów, którzy od poniedziałku znów mogą robić zakupy w galeriach handlowych, przykuwa zwłaszcza nowy napis na sklepie Ikea. Przypomnijmy, że wiosną 2020 r. charakterystyczny żółty napis zniknął z pomalowanej na niebiesko elewacji sklepu, pozostawiając po sobie mało estetyczne ślady dawnych liter.

- Ikea Gdańsk zareagowała natychmiastowo na tzw. uchwałę krajobrazową - podkreśla Blanka Lasota, specjalista ds. marketingu ze sklepu Ikea. - W Ikea zawsze działamy zgodnie z obowiązującym prawem. Po wejściu w życie uchwały zdjęliśmy szyld z budynków sklepu i magazynu zewnętrznego. Każdy nasz sklep powinien wyglądać tak samo na całym świecie, wygląd i kolor elewacji budynku są określone w dokumentach prawnych dotyczących franczyzy. Prace nad nowym wyglądem elewacji zbiegły się w czasie z pierwszym lockdownem i odebraliśmy wtedy wiele pytań od klientów zainteresowanych zmianami. Aktualnie nasza elewacja została odświeżona, a napis Ikea na niej odmalowany. Na wiosnę planujemy również prace nad oznakowaniem dalszej części elewacji.
Przesuń aby
porównać

Urzędnicy wzywają do usuwania reklam i nakładają kary



Jak informują gdańscy urzędnicy, tylko w 2019 r. inspektorzy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wystawili 650 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z nowymi przepisami. W 2020 r. takich wezwań było już 1800. Łącznie do chwili obecnej urzędnicy wystawili ponad 2600 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z zapisami nowej uchwały.

Rosną nie tylko same wezwania do usunięcia nielegalnych reklam, ale też liczba wystawianych kar przez urzędników. Jak wynika z oficjalnych danych, w 2019 r. GZDiZ nałożył 54 kary, a rok później - już 118. W sumie właściciele tych nośników musieli zapłacić 1,6 mln zł kar.

Miejsca

Opinie (214) ponad 10 zablokowanych

  • A McD pylonów nie zdemontował

    Dlaczego?

    • 6 0

  • teraz Ikea stała się niebieskim klockiem (2)

    gratulujemy pomysłodawcom

    • 9 6

    • Dokładnie

      Ściągniecie logo IKEA to jakas paranoja

      • 4 1

    • A wcześniej nim nie była?

      • 3 0

  • zapraszajcie dalej urzędników w Wasze życie

    Nie rozumiem zamiłowania Gdańszczan do tego, żeby im urzędnik mówił co mają wieszać na swoim domu, płocie, ścianie, oknie. Tyle lat trwała walka z komuną o wolność i swobodę, a jednak widać większości ta wolność i swoboda do niczego potrzebna nie jest. Ja nie chcę, żeby mi urzędnik mówił co mogę sobie w oknie powiesić, ale widzę że jestem w zdecydowanej mniejszości.

    • 9 3

  • kolorowe logotypy (1)

    były widoczne z daleka a teraz jadąc autem dużo trudniej wypatrzeć co jest napisane. To jest na pewno zmiana na niekorzyść. Poza tym ograniczania do dysponowania swoją własnością (mam na myśli elewacje supermarketów} to typowe przeregulowanie urzędnicze więc nie wiem czym się tu zachwycać. Teraz kolejny dział administracji będzie zatwierdzał czy szyld jest właściwy czy nie (za nasze pieniądze) Przecież to już było, ale ci którzy się tu wypowiadają z racji wieku nie mogą tego pamiętać. Historia zatacza koło, czy to dobrze?.......wątpię Ps. będzie wszędzie tak jak w Gdyni naprzeciwko dworca

    • 13 4

    • Ale jak się 1-2 lata temu pisało że uchwała do tego dorowadzi

      to 99% ludzi pisała ze uchwała to super sprawa... wylali dziecko z kąpielą i tyle w temacie.

      • 3 1

  • A tramwaje pooklejane byle czym? A Port Lotniczy?

    Skoro logotypy firm przeszkadzaja to reklamy na tramwajach tym bardziej.

    • 6 1

  • Magazyny /czytaj - sklepy/ IKEA mają jednakowy wygląd wszędzie

    Wraz z owym napisem
    O co to bicie piany

    • 8 0

  • Przezywacie te Ikeę co najmniej, jakbyście sfinansowali jej budowę.

    • 3 2

  • Gdansk staje się zadu...iem Europy przypomina jakos dziurę na jej krańcach .

    • 1 6

  • Gdańszczanin , kum są sprawcy niszczenia wizerunku metropolii czyżby ludzie z Gdyni

    • 0 0

  • (2)

    Ile kary dostala "solidarnosc" z Gdańsk ? Caly czas wisza reklamy.....

    • 5 1

    • po prostu nikt się tym g... nie zajmuje

      • 0 0

    • Zniknęły niedawno

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane