• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1,6 mln zł kar za nielegalne reklamy. Nowy wygląd galerii handlowych

Maciej Korolczuk
3 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowy wygląd szyldu sklepu Ikea w Gdańsku był konsultowany z urzędnikami GZDiZ. Nowy wygląd szyldu sklepu Ikea w Gdańsku był konsultowany z urzędnikami GZDiZ.

Już 1,6 mln zł kar nałożyli gdańscy urzędnicy na właścicieli nielegalnych reklam po wejściu w życie uchwały krajobrazowej. Z kolei liczba wezwań do usuwania niezgodnych z nowymi przepisami nośników przekroczyła już 2,5 tys. Tymczasem nowe logotypy dostosowane do zapisów uchwały pojawiły się m.in. w Parku Handlowym Matarnia i na sklepie Ikea.



Widowiskową metamorfozę, która nastąpiła po wejściu w życie uchwały krajobrazowej, pokazaliśmy w połowie stycznia na przykładzie Wrzeszcza, gdzie po usunięciu wielkoformatowych reklam nowy wygląd zyskały kamienice, Gdańskie Centrum Handlowe Manhattan czy Dom Rzemieślnika.

Do zapisów uchwały dostosowują się też kolejne sklepy. Duże zmiany zaszły w wyglądzie Parku Handlowego Matarnia, gdzie przeprowadzono już większość prac związanych z wymianą nośników reklamowych.

Przesuń aby
porównać

- Park Handlowy Matarnia jest jednym z największych centrów handlowych w województwie i z uwagi na mnogość nośników reklamowych ich wymiana jest dość czasochłonna - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek z Parku Handlowego Matarnia. - Jesteśmy już na finiszu przedsięwzięcia. Aktualnie potwierdzamy z GZDiZ lokalizację i warunki montażu totemu reklamowego od ul. Słowackiego. To już ostatni etap dostosowywania oznakowania centrum do wymogów uchwały.
Uwagę klientów, którzy od poniedziałku znów mogą robić zakupy w galeriach handlowych, przykuwa zwłaszcza nowy napis na sklepie Ikea. Przypomnijmy, że wiosną 2020 r. charakterystyczny żółty napis zniknął z pomalowanej na niebiesko elewacji sklepu, pozostawiając po sobie mało estetyczne ślady dawnych liter.

- Ikea Gdańsk zareagowała natychmiastowo na tzw. uchwałę krajobrazową - podkreśla Blanka Lasota, specjalista ds. marketingu ze sklepu Ikea. - W Ikea zawsze działamy zgodnie z obowiązującym prawem. Po wejściu w życie uchwały zdjęliśmy szyld z budynków sklepu i magazynu zewnętrznego. Każdy nasz sklep powinien wyglądać tak samo na całym świecie, wygląd i kolor elewacji budynku są określone w dokumentach prawnych dotyczących franczyzy. Prace nad nowym wyglądem elewacji zbiegły się w czasie z pierwszym lockdownem i odebraliśmy wtedy wiele pytań od klientów zainteresowanych zmianami. Aktualnie nasza elewacja została odświeżona, a napis Ikea na niej odmalowany. Na wiosnę planujemy również prace nad oznakowaniem dalszej części elewacji.
Przesuń aby
porównać

Urzędnicy wzywają do usuwania reklam i nakładają kary



Jak informują gdańscy urzędnicy, tylko w 2019 r. inspektorzy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wystawili 650 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z nowymi przepisami. W 2020 r. takich wezwań było już 1800. Łącznie do chwili obecnej urzędnicy wystawili ponad 2600 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z zapisami nowej uchwały.

Rosną nie tylko same wezwania do usunięcia nielegalnych reklam, ale też liczba wystawianych kar przez urzędników. Jak wynika z oficjalnych danych, w 2019 r. GZDiZ nałożył 54 kary, a rok później - już 118. W sumie właściciele tych nośników musieli zapłacić 1,6 mln zł kar.

Miejsca

Opinie (214) ponad 10 zablokowanych

  • Czekamy na Gdynię

    • 0 3

  • Tylko nie Żabka (1)

    Żabka zostawia wszędzie swój okropny zielony kolor, nawet na Starówce.

    • 5 4

    • Patrz nawet w Warszawie mają ten sam problem.

      Żabka na Starówce, co na to Zygmunt?

      • 0 1

  • Durna jest ta ustawa. (4)

    Nie wiadomo komu to potrzebne

    • 15 12

    • Proponuję wycieczkę do Zakopanego. (2)

      Moim zdaniem pomimo swobody prowadzenia działalności miasto powinno ukrócić zapędy niektórych osób. Wielkoformatowe reklamy na budynkach czy dziadowskie billboardy przy drogach to syf.

      • 6 1

      • to chyba coś innego (1)

        niż logotypy na siedzibach firm czy sklepach

        • 1 1

        • no jak ktoś lubi cygańską pstrokaciznę to zatęskni...

          • 1 1

    • Potrzebna , potrzebna

      • 3 2

  • Ikea (1)

    Nie rozumiem czemu Ikea może może mieć swój stary kolorowy szyld, a inne sklepy nie. Może ktoś wytłumaczy? Bo autor artykułu jakoś się nie wysilił. Na galeriach szyldy powinny zostać co to komu przeszkadza, teraz jest szaro buro i ponuro, banery do likwidacji.

    • 7 4

    • Zwróć uwagę że Ikea sobie to namalowała na ścianie - to nie to samo choć wygląda identycznie

      Ot cała durna uchwała krajobrazową która jest najbardziej uciążliwa (i kosztowna) dla małych przedsiębiorców (fryzjer, pizzeria, sklep osiedlowy itp)

      • 2 2

  • Ale w rankingach czystości miasta jesteśmy na szarym końcu . Dużo roboty GZDIZ!.

    • 4 0

  • A co ze stadionem? A biurowce w Oliwie? (3)

    Jest jeszcze sporo do zrobienia.

    • 4 5

    • wyjaśnij (2)

      No właśnie, co ze stadionem? I o co chodzi z biurowcami w Oliwie?

      • 2 1

      • Obejrzyj. Będziesz wiedział (1)

        • 1 1

        • wyobraź sobie, że niektóre typy reklam są dopuszczone przepisami! o zgrozo XD

          • 2 0

  • miasto jest szare z zasyfiałymi elewacjami (3)

    to jest efekt tej pseudo "uchwały krajobrazowej" wróciliśmy do lat 80, tylko wtedy elewacje były lepiej utrzymane, a teraz nie stać wspólnot na takie remonty.

    • 6 13

    • sam jesteś szary i zasyfiały (1)

      nie masz poczucia estetyki, to się zamknij

      • 5 2

      • odezwał się "esteta"

        żenada

        • 1 3

    • Jak owiniesz g**** w sreberko to to dalej będzie g****, to nie problem wszystkich dookoła, że ktoś nie ma na remont elewacji. Każdy powinien dbać o swoją własność. Rozwiązaniem brzydoty i brudu na elewacji nie jest zaklejenie jej reklamą.

      • 3 0

  • Komu to przeszkadzało?

    • 9 5

  • A ile z tych nalozonych kar juz jest na koncie? Bo to roznica

    • 2 1

  • Pomysl fajny, wykonanie do bani.

    Napis IKEA dotyczy wielkiej hali zdecydowanie poza miastem (od strony logicznej) i niczego nie szpeci. Do tego byl idealnym drogowskazem "za Ikeą w prawo".

    Rozumiem te reklamy w miastach i szmaty na budynkach. Ale jakis zatrudniony do teto urzednik ucial wszystko od linijki. Na stacjach paliw zabroniono tablic informacyjnych (takich zeby tir z daleka wiedział czy zjezdzac)
    Ale chwalimy sie tylko ladnie wygladajacym wrzeszczem...

    • 12 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane