• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

178 mln zł za system zarządzania ruchem na obwodnicy

Michał Sielski
23 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy. System ma zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu m.in. na trójmiejskiej obwodnicy.

Obwodnica Trójmiasta i Południowa Obwodnica Gdańska, a w sumie 200 km drogi ekspresowej S7 na Pomorzu oraz w województwie warmińsko-mazurskim zostanie objęte elektronicznym systemem sterowania ruchem, podobnym do działającego w Trójmieście Tristara.



Zwracasz uwagę na znaki zmiennej treści?

Podobnym, ale nie takim samym, bo podczas gdy Tristar kieruje przede wszystkim sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, system odpowiedzialny za ruch na trasach S6 i S7 będzie obsługiwał znacznie mniej węzłów. Za to zdecydowanie większy ruch.

- Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi projekt.
W ramach systemu zostaną zainstalowane:

  • stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
  • kamery przekazujące obraz z dróg,
  • kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
  • stacje meteorologiczne,
  • znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
  • znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
  • znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
  • urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
  • tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.

System gotowy w 2023 roku



Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego systemu złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Konsorcjum wyceniło prace na 178 979 864,00 zł.

- System zostanie oddany do użytku w 2023 r. - zapewnia Katarzyna Woźniewska z firmy Aldesa.
Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 123 mln euro ze środków unijnych, więc należy spodziewać się jego kolejnych etapów na następnych drogach.

W ostatnim czasie Aldesa realizowała w Trójmieście przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi.

Opinie (282) ponad 10 zablokowanych

  • Zmarnowana kasa

    Miasto powinno dołożyć kilka zł i poszerzyć obwodnicę. Żaden tristal nie zmniejszy wąskich gardeł i nie udrożni starych kolizyjnych zjazdów z obwodowej.

    • 4 0

  • 180 mln na początek , a potem co rok 20-30 mln

    Bezsens

    • 1 0

  • KasaWbłoto

    Stojąc w godzinnym korku, dowiesz się, że za 20 minut, dojedziesz do Chylonii.

    • 3 1

  • zbydlęcenie

    złodziejstwo, za tyle można dołączyć 3 pas w obu kierunkach

    • 2 0

  • Mega zmarnowane pieniądze

    178 mln w błoto. System jak Tristar.
    Słomiana inwestycja, Miś dla znajomych z przetargu.
    Lepiej poszerzyć obwodnicę między Chwarznem a Kowalami. 2 odcinki juz są wokół węzłów wiec nie powinno być mega drogo.

    • 3 1

  • Żarty

    178 mln.zl za co przecież na obwodnicy nie ma nawet świateł. Za jednen znak świetlny na całą obwodnicę tyle pieniędzy to jakiś żart.... Brak mi słów lepiej wydajcie to na Owsiaka większy pożytek.

    • 2 0

  • Podać firmę która to będzie robić

    Kolejny przewał. TriStar to stary system z Montrealu. Był tam robiony w latach 80-tych.

    • 1 0

  • strata pieniędzy

    zróbcie trzecią nitkę a nie monitoringi i inne glupoty, kamery mierzące prędkość żeby mandaty najlepiej wlepiać....po co to komu....

    • 1 0

  • Koniec świata musi nastąpić.

    Tyle milionów, a np. mieszkań komunalnych brakuje .. itp. itd. I śmiejecie się z młodych, a starzy bez TriStar jeździć blachosmrodem nie dają rady.

    • 1 1

  • A Trójmiasto posiada Tristar? Chyba tylko na papierze

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane