- 1 Co kryje piasek sopockiej plaży? (46 opinii)
- 2 Sami złapali złodzieja katalizatorów (125 opinii)
- 3 Kiedy deszcz bywa groźny? (67 opinii)
- 4 Straciła 6 tys. zł, myśląc, że pomaga przyjaciółce (155 opinii)
- 5 Ruszyła budowa przejścia przy dworcu (257 opinii)
- 6 Do tego nie służą światła awaryjne (161 opinii)
300 tys. zapytań do Gdańskiego Centrum Kontaktu w 3 lata
Od załatwiania spraw w urzędzie przez dziurę w jezdni i niedziałające światła po ranne zwierzęta. Rośnie liczba zapytań i wniosków mieszkańców kierowanych do Gdańskiego Centrum Kontaktu. Przez 3 lata odnotowano ponad 300 tys. zgłoszeń.
GCK informuje o usługach i procedurach załatwiania spraw w urzędzie i przyjmuje interwencje dotyczące działania infrastruktury miejskiej. Rejestr wszystkich zgłoszeń odbywa się w jednym miejscu, a konkretne sprawy przekazywane są dalej odpowiednim jednostkom.
Coraz więcej zgłoszeń na GCK
Do Gdańskiego Centrum Kontaktu, które działa od września 2018 r., z każdym kolejnym rokiem wpływa więcej zgłoszeń. Wpływ na to miała pandemia, ale też mieszkańcy przekonują się do działania tej formy komunikacji z miastem.
- Startowaliśmy z 60 tys. zgłoszeń w 2019 r. Rok później było ich 110, a w 2021 r. - ponad 125 tys. Przez ostatnie 3 lata działalności GCK przyjęło ponad 300 tys. zapytań i wniosków od mieszkańców - wylicza Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskim w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Numer jeden: parkowanie
Do najczęstszych kategorii interwencji sygnalizowanych przez mieszkańców należą:
- parkowanie - 21 proc.,
- utrzymanie dróg - 18 proc.,
- odpady - 9 proc.,
- oświetlenie uliczne - 9 proc.
Sporo zgłoszeń dotyczy też dzikich zwierząt, miejskiej zieleni, nielegalnych reklam czy bezpieczeństwa.
Parkowanie na miejscu dla rodzin z dziećmi
Jeśli zaś chodzi o popularne w ostatnim czasie sprawy, to dotyczą one zakupu węgla, dodatku do źródeł ciepła innych niż węgiel, rejestracji pojazdu czy pomocy Ukrainie i świadczeń finansowych na obywateli tego kraju.
Trudno się dodzwonić
Problemem, który dość często się pojawia wśród zgłaszających jakąś sprawę, jest kłopot z dodzwonieniem się do GCK. Wielokrotnie próby potrafią zakończyć się fiaskiem.
A to właśnie kontakt telefoniczny jest najczęstszym kanałem komunikacyjnym z GCK - z tej formy korzysta aż 70 proc. osób. Na drugim miejscu jest aplikacja mobilna, która działa od ubiegłego roku - korzysta z niej 11 proc. zgłaszających. Mieszkańcy najrzadziej mailują i korzystają ze strony internetowej.
Sprawy rzadko są załatwiane od ręki, choć zdarza się
Z czasem realizacji zgłoszonej interwencji bywa różnie. Jeśli sprawa związana jest bezpośrednio z bezpieczeństwem i wymaga pilnego rozwiązania, wówczas działania podejmowane są szybko. Zdarza się, że na rozwiązanie problemu trzeba poczekać. Nie ma co kryć, że nie raz frustruje to "sygnalistów".
Zgłoszenia z całego miasta
Zgłoszenia do GCK przyjmowane są z całego Gdańska, choć są miejsca, gdzie liczba interwencji jest zdecydowanie większa. W 2022 r. najwięcej zgłoszeń odnotowano z dzielnic i okolic takich lokalizacji, jak: Śródmieście, Wrzeszcz Górny i Dolny, Przymorze Wielkie oraz Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-Tysiąclecia.
Warto pamiętać, że wszelkie zgłaszane sprawy dotyczące zagrożenia życia należy kierować pod numer 112. Dotyczy to m.in. osób w kryzysie bezdomności, których zdrowie lub życie jest w niebezpieczeństwie.
tel. +48 58 52 44 500
www: www.gdansk.pl/kontaktgdansk
e-mail: kontakt@gdansk.gda.pl
aplikacja mobilna na smartfona
aplikacja mobilna na iPhony
Miejsca
Opinie (85) 5 zablokowanych
-
2022-12-19 20:27
To ja odrazu (1)
Tu i teraz trzy dziury na raz róg Starogardziej i Przemian !
- 0 0
-
2022-12-20 07:11
Może zamiast zgłaszać tutaj
to napisz do św. Mikołaja? Myślisz, że ktoś tutaj w komentarzach szuka zgłoszeń?
- 2 0
-
2022-12-19 20:31
GCT
Gdańskie Centrum Kontaktu platforma ta nie działa. Można zgłaszać ten sam problem wielokrotnie a i tak nikt nie kiwnie palcem żeby go rozwiązać. To chyba jest zrobione żeby pokazać gdzie leży problem aby urzędnicy udawali że coś robią.
- 17 6
-
2022-12-19 20:40
Opinia wyróżniona
Sam zgłaszałem i z reguły sprawy nie zostały załatwione... (4)
Umyli ręce od zarośniętego znaku drogowego. Inne zgłoszenie olali i po prostu zamknęli pod kilku miesiącach.
Inicjatywa bardzo dobra i potrzebna, ale realizacja niestety typowo jak to w trójmiejskim samorządzie - dużo chwalenia się, trochę kosztów, a mało realnej wartości dla mieszkańców.- 81 7
-
2022-12-19 20:44
Działa, choć z poślizgiem, przy zgłaszaniu zaśmiecenia i wraków.
- 4 7
-
2022-12-19 20:55
Przeczytaj jeszcze raz nagłówek
to zakumasz dlaczego nie wszystkie sprawy da się ogarnąć
- 7 4
-
2022-12-19 22:31
zgłosiłem rozdeptaną trawę (1)
poczekałem kilka lat i zrobili chodnik. mogło być gorzej
- 10 0
-
2022-12-20 07:38
Całkiem dobre rozwiązanie. Ludzi nie zmienisz. Po zasilaniu trawy rozdeptaliby ją na nowo, a tak chodnik będzie przydatny na lata.
- 3 1
-
2022-12-19 20:45
I nic to nie daje szczegolnie odnosnie nieprawidlowego parkowania. SM olewa albo poucza
- 4 0
-
2022-12-19 20:47
Moja "rozwiązana" sprawa wisi nierozwiązana od pół roku. (2)
- 8 0
-
2022-12-19 20:54
(1)
Mam dobrą wiadomość: już niedługo koniec roku, a więc tak jak zwykle wszystkie zgłoszenia zostaną automatycznie zamknięte, niezależnie od ich statusu. Twoje też ;)
- 7 0
-
2022-12-20 13:55
No to z nowym rokiem złoży się zgłoszenie na kulawe 'GCK'. Dobrze, że jest ewidencja, będzie moz\żna konkretnie wykazać ich
- 0 0
-
2022-12-19 20:49
Yhym... (1)
300tys zapytań, a ile odpowiedzi, albo załatwionych spraw?
- 13 0
-
2022-12-19 20:53
Zgłoszenia bardzo często zamykane są jako zrealizowane, pomimo, iż nic nie zostało w ogóle zrobione (ew. po prostu ktoś obiecuje, że coś zrobi). Także na oficjalnych danych to bym w tej kwestii nie polegał.
- 4 0
-
2022-12-19 20:58
Opinia wyróżniona
50/50 (2)
Taka statystyka u mnie.
- 7 7
-
2022-12-19 22:55
A u mnie statystyka 0/0 !!! 3 lata czekania i bez efektu żadnego ! Skandal !
- 2 3
-
2022-12-20 08:39
U mnie podobnie 50/50
zgłosiłem pojazd na ulicy pod samym lasem, z rejestracją spoza gda nska, którym zaczął się interesować lokalny "element" - tzn. coś ukrtadziono, wybito szybę - zaczęło się to dziać po kilku tyg stania tego pojazdu (zaparkowany w dziwny sposób, pół na parkingu pół w lesie, zupełnie nielogicznie). Zgłosiłem. Dostałem po 2 m-cach informację (cytat): sprawa została zamknięta, prawdopodobnie właściciel go uprzątnął. Prawdopodobnie. W momencie usuwania auto było już ładnie zdewastowane, a na początku było OK. Czekali 2 mce aż ktoś coś zrobi...
- 1 0
-
2022-12-19 20:58
Zgłoszenie latarni ulicznej
Po pierwszym razie info że jest sprawna
Po drugim że nie należy do miasta
Po trzecim wymieniono żarówkę.
:)
Jednak ogólnie to bardzo dobrze to działa jeżeli chodzi np o drogi- 0 2
-
2022-12-19 21:01
Platforma ma kilka wad
Czasem trzeba coś zgłosić kilka razy by uzyskać rozwiązanie.
Brakuje opcji odniesienia się do odpowiedzi urzędnika, zdarza się że przeoczył on część problemu i jego reakcja jest nieodpowiednia.
Szkoda że pod odpowiedzią nikt się nie podpisuje.
Nie raz zgłosiłem auto którego stan wskazuje na to że nie jest użytkowany, w PRD istnieje zapis że "jeżeli stan pojazdu wskazuje że nie jest on użytkowany to może zostać usunięty" natomiast urzędnik nie raz odpisał mi że fakt iż właściciel nie użytkuje auta (na co wskazuje jego stan) nie może być jedynym powodem do jego usunięcia...
Podobnie znak powieszony na wysokości szyby auta i zasłaniający widok na poprzeczna ulice, dla urzędnika wisi na wysokości zgodnej z rozporządzeniem ministra i tyle.- 5 0
-
2022-12-19 21:02
zgłoszone x razy ani razu sie nie pofatygowali
szkoda czasu, kolejny niewypal gdanska...
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.