- 1 Co kryje piasek sopockiej plaży? (48 opinii)
- 2 Sami złapali złodzieja katalizatorów (125 opinii)
- 3 Kiedy deszcz bywa groźny? (67 opinii)
- 4 Straciła 6 tys. zł, myśląc, że pomaga przyjaciółce (155 opinii)
- 5 Ruszyła budowa przejścia przy dworcu (259 opinii)
- 6 Do tego nie służą światła awaryjne (161 opinii)
300 tys. zapytań do Gdańskiego Centrum Kontaktu w 3 lata
Od załatwiania spraw w urzędzie przez dziurę w jezdni i niedziałające światła po ranne zwierzęta. Rośnie liczba zapytań i wniosków mieszkańców kierowanych do Gdańskiego Centrum Kontaktu. Przez 3 lata odnotowano ponad 300 tys. zgłoszeń.
GCK informuje o usługach i procedurach załatwiania spraw w urzędzie i przyjmuje interwencje dotyczące działania infrastruktury miejskiej. Rejestr wszystkich zgłoszeń odbywa się w jednym miejscu, a konkretne sprawy przekazywane są dalej odpowiednim jednostkom.
Coraz więcej zgłoszeń na GCK
Do Gdańskiego Centrum Kontaktu, które działa od września 2018 r., z każdym kolejnym rokiem wpływa więcej zgłoszeń. Wpływ na to miała pandemia, ale też mieszkańcy przekonują się do działania tej formy komunikacji z miastem.
- Startowaliśmy z 60 tys. zgłoszeń w 2019 r. Rok później było ich 110, a w 2021 r. - ponad 125 tys. Przez ostatnie 3 lata działalności GCK przyjęło ponad 300 tys. zapytań i wniosków od mieszkańców - wylicza Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskim w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Numer jeden: parkowanie
Do najczęstszych kategorii interwencji sygnalizowanych przez mieszkańców należą:
- parkowanie - 21 proc.,
- utrzymanie dróg - 18 proc.,
- odpady - 9 proc.,
- oświetlenie uliczne - 9 proc.
Sporo zgłoszeń dotyczy też dzikich zwierząt, miejskiej zieleni, nielegalnych reklam czy bezpieczeństwa.
Parkowanie na miejscu dla rodzin z dziećmi
Jeśli zaś chodzi o popularne w ostatnim czasie sprawy, to dotyczą one zakupu węgla, dodatku do źródeł ciepła innych niż węgiel, rejestracji pojazdu czy pomocy Ukrainie i świadczeń finansowych na obywateli tego kraju.
Trudno się dodzwonić
Problemem, który dość często się pojawia wśród zgłaszających jakąś sprawę, jest kłopot z dodzwonieniem się do GCK. Wielokrotnie próby potrafią zakończyć się fiaskiem.
A to właśnie kontakt telefoniczny jest najczęstszym kanałem komunikacyjnym z GCK - z tej formy korzysta aż 70 proc. osób. Na drugim miejscu jest aplikacja mobilna, która działa od ubiegłego roku - korzysta z niej 11 proc. zgłaszających. Mieszkańcy najrzadziej mailują i korzystają ze strony internetowej.
Sprawy rzadko są załatwiane od ręki, choć zdarza się
Z czasem realizacji zgłoszonej interwencji bywa różnie. Jeśli sprawa związana jest bezpośrednio z bezpieczeństwem i wymaga pilnego rozwiązania, wówczas działania podejmowane są szybko. Zdarza się, że na rozwiązanie problemu trzeba poczekać. Nie ma co kryć, że nie raz frustruje to "sygnalistów".
Zgłoszenia z całego miasta
Zgłoszenia do GCK przyjmowane są z całego Gdańska, choć są miejsca, gdzie liczba interwencji jest zdecydowanie większa. W 2022 r. najwięcej zgłoszeń odnotowano z dzielnic i okolic takich lokalizacji, jak: Śródmieście, Wrzeszcz Górny i Dolny, Przymorze Wielkie oraz Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-Tysiąclecia.
Warto pamiętać, że wszelkie zgłaszane sprawy dotyczące zagrożenia życia należy kierować pod numer 112. Dotyczy to m.in. osób w kryzysie bezdomności, których zdrowie lub życie jest w niebezpieczeństwie.
tel. +48 58 52 44 500
www: www.gdansk.pl/kontaktgdansk
e-mail: kontakt@gdansk.gda.pl
aplikacja mobilna na smartfona
aplikacja mobilna na iPhony
Miejsca
Opinie (85) 5 zablokowanych
-
2022-12-20 07:29
Tak, roszczeniowość ludzi rośnie w tempie geometrycznym
300 000 zgłoszeń w 3 lata?
Na kolejne 300 000 zgłoszeń wystarczy rok.- 1 0
-
2022-12-20 07:44
Rejestrowanie pojazdu
Zadzwoniłam do GCK i bardzo uprzejmy pan udzielił mi wszystkich potrzebnych informacji na temat rejestracji nowego samochodu.
Dlatego tak dobrze żyje się w Gdańsku! Mieszkaniec ma wsparcie w GCK. Pozdrawiam tego Pana serdecznie!- 2 1
-
2022-12-20 07:58
Tylko czasem działają ..
Zgłosiłam zaśnieżony chodnik na ok metr ludzie chodzili jezdnia. Pisałam w styczniu a sprawę zamknęli w kwietniu... Nikt nawet się nie pofatygował by to ogarnąć.
- 2 0
-
2022-12-20 07:59
Kilka razy zgłaszałam sprawy GCK
Takie jak martwe zwierzęta czy niedziałające światła na przejściach dla pieszych.
Ostatnio na początku listopada zgłosiłam do SM wrak samochodu, który usunięto pod koniec listopada.
Napisanie wiadomości z wyszukaniem adresu to 5 minut a można przyczynić się do tego aby w naszym otoczeniu było bezpieczniej i ładniej.- 3 2
-
2022-12-20 08:50
Rejestracja pojazdu
Pozdrawiam Pana z GCK, który telefonicznie udzielił mi wyczerpujących informacji na temat rejestracji nowego samochodu: co, gdzie, kiedy i ile. Otrzymałam urzędowe wsparcie, dlatego w Gdańsku żyje mi się lepiej.
- 2 2
-
2022-12-20 08:51
Wykroczenia drogowe.
Czy jeżeli białe Audi GD607UT wjeżdża notorycznie pod prąd z ulicy Madalińskiego w Lipowicza, to zgłosić to do do tej instytucji, czy na policję? Kto może uświadomić nowych mieszkańców ulicy Madalińskiego, że tam stoi jak byk zakaz wjazdu. Wiem, że tędy dużo bliżej i szybciej, ale kiedyś tam może dojść do nieszczęścia.
Dla kolegi pytam.- 1 2
-
2022-12-20 09:29
Mój rekord niezałatwienia sprawy = 2 lata
- 3 0
-
2022-12-20 10:12
to centrum to patologia
reagują po czasie jak już samo się rozwiąże. Wielka ściema...
- 2 0
-
2022-12-20 10:20
Szkoda
Szkoda ze sami zgłaszający nie biorą poprawki na jakość swoich zgłoszeń. Lakoniczne lub co gorsza wulgarne wpisy to codzienność, a niestety do takich trzeba się też grzecznie odnieść. A chciałoby się napisać coś zupełnie innego..
- 2 1
-
2022-12-20 10:41
300 tys pytań
i 299 999 odpowiedzi - to nie nasza sprawa, proszę dzwonić na SM.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.