• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

36 rannych po wypadkach na hulajnogach elektrycznych w rok

Szymon Zięba
26 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Dwie jadące hulajnogą dziewczynki zostały potrącone przez volkswagena. Dwie jadące hulajnogą dziewczynki zostały potrącone przez volkswagena.

Rosnąca popularność hulajnóg elektrycznych sprawia, że rośnie też liczba incydentów drogowych z udziałem ich kierowców. W ubiegłym roku policjanci z Trójmiasta odnotowali w sumie 43 takie wypadki i 60 kolizji. Poszkodowanych zostało 36 osób. W tym roku statystyki dotyczące hulajnóg będą wyglądać gorzej, biorąc pod uwagę, że w wypadku z udziałem tego pojazdu zginęła już jedna osoba.



Jak często korzystasz z hulajnogi elektrycznej?

Najpierw jadąca na hulajnodze elektrycznej 51-letnia kobieta zginęła po zderzeniu z samochodem, do którego doszło na wysokości skrzyżowania ulic Potokowej i Dolne MłynyMapka.

Niewiele ponad tydzień później policjanci pracowali na miejscu wypadku na ul. MiszewskiegoMapka, gdzie dwie jadące hulajnogą dziewczynki zostały potrącone przez volkswagena.

- Dwie jadące hulajnogą dziewczynki w wieku 12 oraz 13 lat zostały potrącone przez volkswagena. W wyniku zdarzenia jedna z dziewczynek doznała urazu ręki i została przewieziona do szpitala. 38-letni kierowca volkswagena był trzeźwy. Funkcjonariusze prowadzą oględziny, zabezpieczają ślady oraz ustalają okoliczności zdarzenia - informował Mariusz Chrzanowski z KMP Gdańsk.
To tylko dwa zdarzenia, do których doszło w ostatnim czasie, a w których udział brały osoby poruszające się na hulajnogach elektrycznych.

Przypomnijmy: latem ubiegłego roku weszły w życie nowe regulacje dotyczące hulajnóg elektrycznych, urządzeń transportu osobistego i urządzeń wspomagających ruch. Ich użytkownicy od tego czasu poruszają się przede wszystkim drogami rowerowymi lub jezdnią.

15:07 24 KWIETNIA 22 (aktualizacjaakt. 16:31)

Miszewskiego stoi kierunek Grunwaldzka (227 opinii)

Tuż po godz. 14.00 policjanci ruchu drogowego odebrali zgłoszenie o zdarzeniu drogowym, do którego doszło na ul. Miszewskiego.
- Dwie jadące hulajnogą dziewczynki w wieku 12 oraz 13 lat zostały potrącone przez volkswagena. W wyniku zdarzenia jedna z dziewczynek doznała urazu ręki i została przewieziona do szpitala. 38-letni kierowca volkswagena był trzeźwy. Funkcjonariusze prowadzą oględziny, zabezpieczają ślady oraz ustalają okoliczności zdarzenia - informuje Mariusz Chrzanowski z KMP Gdańsk.
Zobacz więcej
Tuż po godz. 14.00 policjanci ruchu drogowego odebrali zgłoszenie o zdarzeniu drogowym, do którego doszło na ul. Miszewskiego.
- Dwie jadące hulajnogą dziewczynki w wieku 12 oraz 13 lat zostały potrącone przez volkswagena. W wyniku zdarzenia jedna z dziewczynek doznała urazu ręki i została przewieziona do szpitala. 38-letni kierowca volkswagena był trzeźwy. Funkcjonariusze prowadzą oględziny, zabezpieczają ślady oraz ustalają okoliczności zdarzenia - informuje Mariusz Chrzanowski z KMP Gdańsk.
Zobacz więcej


Nowe przepisy, ale też rosnąca popularność tych jednośladów mają niestety przełożenie na wypadki i kolizje, w których udział biorą użytkownicy hulajnóg.

Wypadki i kolizje w 2021 r. Policjanci odnotowali:



W Gdańsku:

  • 31 wypadków,
  • 26 rannych osób,
  • 44 kolizje.

A do największej liczby niebezpiecznych incydentów doszło przy al. HalleraMapka.

W Gdyni:

  • 8 wypadków,
  • 6 rannych,
  • 11 kolizji.

Tu policjanci wskazują ulice Władysława IVMapka, BenisławskiegoMapkaMorskąMapka jako najniebezpieczniejsze dla użytkowników jednośladów.

W Sopocie:

  • 4 wypadki,
  • 4 rannych,
  • 5 kolizji.

A najniebezpieczniej było na al. Wojska PolskiegoMapka i al. NiepodległościMapka.

Jadąca na hulajnodze elektrycznej 51-letnia kobieta zginęła po zderzeniu z samochodem. Do wypadku doszło w środę, 13 kwietnia 2022 r., rano w Gdańsku.
 Jadąca na hulajnodze elektrycznej 51-letnia kobieta zginęła po zderzeniu z samochodem. Do wypadku doszło w środę, 13 kwietnia 2022 r., rano w Gdańsku.

Jedziesz hulajnogą elektryczną? Pamiętaj:



  1. Korzystać z hulajnogi elektrycznej na drogach publicznych mogą wyłącznie osoby pełnoletnie.
  2. Młodsi muszą uzyskać kartę rowerową lub prawo jazdy co najmniej kategorii: AM, A1, B1 lub T.
  3. Zabronione jest korzystanie z hulajnogi elektrycznej na drogach publicznych przez dzieci poniżej 10. roku życia. Wyjątkiem od tej zasady jest poruszanie się na hulajnodze w strefie zamieszkania pod opieką osoby dorosłej.
  4. Kierujący hulajnogą elektryczną ma obowiązek korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeżeli są one wyznaczone.
  5. Jeśli brak jest drogi dla rowerów, kierujący hulajnogą powinien korzystać z jezdni, o ile dopuszczalna prędkość na tym odcinku nie jest większa niż 30 km/h.
  6. W przypadku gdy brak jest drogi dla rowerów, a na jezdni dozwolony ruch przekracza 30 km/h, kierujący hulajnogą może skorzystać z chodnika lub drogi dla pieszych. Musi jednak jechać z prędkością zbliżoną do prędkości pieszych i zachować szczególną ostrożność. Ma też obowiązek ustępowania pierwszeństwa pieszym i nieutrudniania im ruchu.
  7. Na hulajnogach można przejeżdżać przez przejazdy dla rowerzystów, ale w przypadku przejść dla pieszych należy przeprowadzić hulajnogę przez jezdnię.




Tego nie wolno robić, gdy kierujesz hulajnogą elektryczną



Zabrania się:

  • jazdy hulajnogą elektryczną w stanie nietrzeźwości, po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie;
  • przewożenia innej osoby, zwierzęcia lub ładunku;
  • czepiania się pojazdów;
  • ciągnięcia lub holowania innego pojazdu;
  • jazdy po jezdni obok innego uczestnika;
  • jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy.

Prawidłowe parkowanie hulajnogi elektrycznej



Użytkownik hulajnogi ma obowiązek pozostawienia hulajnogi elektrycznej na chodniku w  miejscu wyznaczonym przez zarządcę drogi.

Gdy nie ma takiego miejsca, można zaparkować hulajnogę na chodniku, ale pod dwoma warunkami:

  • hulajnoga elektryczna musi stać jak najbliżej krawędzi chodnika najbardziej oddalonej od jezdni,
  • hulajnoga elektryczna musi stać równolegle do krawędzi chodnika, szerokość chodnika pozostawionego dla ruchu pieszych ma mieć co najmniej 1,5 m.


We dwójkę na hulajnodze. Nielegalnie i niebezpiecznie.

Opinie (312) 9 zablokowanych

  • Wczoraj wieczorem ulicą Kościuszki w Sopocie poruszał się gość na hulajnodze (5)

    Oczywiście środkiem jezdni

    • 18 0

    • Bo moze wiec o co ci chodzi?

      Nie pozwolił ci tam jechać 70kmh? I to cie rozłościło?

      • 1 9

    • Tam jest strefa 30km/h więc zgodnie z przepisami ma obowiązek jechać po jezdni. (3)

      • 1 4

      • Cicho! Kierowca ma prawo jazdy, oc i przegląd, więc ma rację!

        • 0 6

      • środkiem? (1)

        • 5 0

        • Ale on nie jechal srodkiem, on jechal jedynym w miare rownym pasem nawierzchni.

          • 0 1

  • Czy te hulajnogi są potrzebne? (3)

    Mało kto z nich korzystać, większość stoi i zawadza chodniki.

    • 26 8

    • Oczywiście. Pomagają pozbyć się najgłupszych elementów społeczeństwa. Skuteczność potwierdzona tymże artykułem.

      • 6 2

    • a samochody?

      większość czasu stoją na chodnikach i trawnikach. nikt z nich nie korzysta

      • 1 3

    • A mało samochodów stoi na ulicach ? I ile z nich oprócz "zbiorkomu" jeździ non stop nawet

      ok. 16 godzin dziennie ?

      Słaby argument masz.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Można powtarzać do znudzenia kierujacym hulajnogami (52)

    Nie jesteście tak dobrze widoczni jak rowerzyści a jeździcie znacznie szybciej niż poruszają się piesi.
    Dla waszego dobra po porstu zwolnijcie i uważajcie na rpzejściach i skrzyżowaniach bo w wielu sytuacjach trudno was zauważyć i w porę zareagować. Wasze ewentualne pierwszeństwo nie na wiele sie przyda w szpitalu czy na cmentarzu.

    • 283 21

    • Kierowca zawsze znajdzie usprawiedliwienie dla siebie (31)

      • 12 65

      • nawet gdybym szukał usprawiedliwienia (30)

        to jest ono nic nie znaczące wobec tego że to kierowca hulajnogi ma większa szansę wylądować we wsppomnianych miejscach,
        Obserwuję ruch na ulicach jako kierowca-rowerzysta-pieszy, wiem jakie zagrożenia i generuje każdy z tych trzech typów użytkownika. I dlatego uważam, że hulajnoga jest bardziej zagrożona bo porusza się szybciej niż piesi a jest trudniejsza do zauważenia niż rower. Myślę, że intencją każdego kierowcy jest raczej uniknięcie zderzenia z hulajnogą.

        • 40 5

        • Ja mogę wylądować w szpitalu, jeśli ty wylądujesz w sądzie za sprawstwo wypadku (21)

          I tak będzie, bo ja mogę sobie hulajnogą choćby i 100km/h jechać, a TY masz upewnić się, że nie zbliżam się do przejazdu rowerowego. Tak jak upewniasz się na przejeździe tramwajowym czy kolejowym (tak, wiem, to też Wam średnio wychodzi).

          • 7 55

          • (4)

            Super, połamie sobie ręce lub nogi rozwalę sobie głowę, ewentualnie zostanę kaleką ale w sądzie będę bohaterem i udowodnię kierowcy swoją wyższość! Gorszej bredni nie czytałam!!!!

            • 46 5

            • (1)

              Proponujesz więc prawo zderzaka? Większy ma pierwszeństwo i koniec?

              • 4 15

              • Proponuję prawo o ruchu drogowym pamiętając jednocześnie o prawach fizyki (optyka i mechanika)

                czyli starać się kierować wg tego pierwszego prawa ale nie zapominać o drugim

                • 30 1

            • tak kierowcy myślą podjeżdżając do przejścia dla pieszych i dodając gazu?

              • 1 3

            • W miastach nie rzadko osoba na hulajnodze nie ponosi szwanku poza paroma zadrapaniami.

              Bo w miastach nie jeździmy samochodami jak na drogach szybkiego ruchu.

              • 0 2

          • masz oryginalne podejście do swojego zdrowia i życia... (3)

            myślisz że sąd swoim wyrokiem jest w stanie zwrócić zdowie czy życie?

            • 22 2

            • (2)

              Myślisz że kilkanaście lat więzienia zwróci ci fakt że teoretycznie nie byłes poszkodowany w wypadku?

              • 2 10

              • Gadka z Tobą to jak gra z gołębiem w szachy.

                • 6 0

              • za wypadek drogowy

                Nikt nie siedział kilkanaście lat,jak trzeżwy to i tak wyrok w zawiasach.Pijany kierowca z Wiślinki w wypadku z przed lat gdzie zabił 2 dziewczyny dostał 8 lat wyszedł po 4 latach.

                • 2 0

          • Oj chyba wlasnie nie mozesz sobie chocby 100 jechac

            • 17 1

          • Widzę że wiedziesz ciekawe życie skoro tyle dla Ciebie znaczy .

            • 6 0

          • Za 100km/h na hulajnodze

            przewidziana jest kara wyłupienia lewego oka w niedzielę na rynku.
            Hulajnogi też mają ograniczenia prawne, a poza tym pamiętaj o casus Najsztub, więc lepiej uważaj.

            • 5 2

          • Nie, nie możesz jechać 100 km/h. Nawet 50 nie możesz. (2)

            i TY masz również obowiązek zachować szczególną ostrożność zbliżając się do skrzyżowania.

            Jedyna różnica to taka, że jeśli Ty się nie zastosujesz do tych 2 prostych zasad, to w większości przypadków wylądujesz w szpitalu, a i sąd Ci grozi, jeśli ktoś przez taką głupotę ucierpi.

            • 10 0

            • (1)

              Czyli kierowcy mi grożą pobiciem i szpitalem jeśli nie pozwolę im wymuszać pierwszeństwa?
              To jest terroryzm i nic innego.

              • 1 9

              • Twoja głupota jest nabyta czy wrodzona?

                • 4 0

          • Nie możesz jechać 100km/h.

            • 5 0

          • Masz coś z głowa?

            • 2 2

          • Skoro Ty, jedynie rzekomo, ale jednak, mozesz sobie jechac chocby i 100 km/h...

            To kierowca samochodu moze sobie i rozjechac Cie na miazge. Symetria, a zatem i sprawiedliwosc spoleczna, zachowana.

            • 4 1

          • nie nie mozesz jechac 100 na godzine

            bo wg przepisow jest ograniczenie - wiec siedz cicho i sie ucz przepisow a nie glupoty klepiesz na internecie, jak przekroczysz 30km/h to tez wyladujesz w sadzie ignorancie, jak przelaziesz przez ulice na czerwonym to tez lamiesz przepisy, pilnuj wlasnego nosa a nie robisz z siebie tutaj madrale, ktory wszystkim mowi co maja robic

            • 6 0

          • Nie możesz, I problem w tym, że tego nie rozumiesz.

            Ograniczenia prędkości ciebie też obowiązują.

            • 5 0

          • puknij się

            Dobra Sąd bedą zawiasy,jak trzeżwy i nie pod wplywem,co Ci da Sąd?Chyba,ze oskarżenie prywatne jak Sąd nie odrzuci.

            • 0 0

        • Gdyby tak było, kierowcy nie przekraczaliby prędkości

          A przed przejściami zwalniali.

          • 2 5

        • i takim gadaniem utwierdza się kierowców w przekonaniu że wszystko im wolno. To się nazywa terroryzm (4)

          Tak macie racje, przepisy są po waszej stronie ale dostosujcie się do nas bo was pozabijamy. Terroryzm jak nic.

          z tym należy skończyć. co by kierowca nie odwalił to obwinia się niechronionego uczestnika ruchu. bo mógł bardziej uważać. mógł zostać tak w ogóle w domu.... z taką narracja to nigdy dobrze nie będzie. kierowcy będą coraz bardziej bezczelni...

          • 4 17

          • Z tym podejściem hoduje się pieszych jak lemmingi (3)

            Każdy uczestnik ruchu (kierowcy, rowerzyści, hulajnogo, piesi, ludzie na wózkach itp) są uczestnikami ruchu. Jeśli każda z tych osób zachowa ostrożność, to jest w stanie wyeliminować potencjalnie niebezpieczną sytuację. To naprawdę prosta filozofia. Tymczasem dla niektórych ustąpienie komuś pierwszeńśtwa, mimo że go nie ma, ale się np. zagapił czy zwolnienie przed przejściem dla pieszych (dotyczy to OBU stron) to conajmniej ujma na honorze.

            • 12 3

            • Tylko że im szybciej i czymś cięższym ktoś jedzie tym większe niebezpieczeństwo stwarza.

              Dlatego to głównie kierowcy powinni uważać.

              • 1 7

            • (1)

              daj spokój wszyscy wiemy jak jest. kierowca po prostu jedzie. interesuje go tylko co na jezdni. nawet się nie obejrzy czy pieszy czy rower/hulajnoga nie nadjeżdża. Tak w praktyce to wygląda.

              • 1 7

              • daj spokoj

                dajs pokoj wszyscy wiemy jak jest, pieszy po prosty idzie interesuje go tylko to co w smartfonie, nawet sie ne obejrzy czy samochod lub rower nie nadjezdza. Takw praktyce to wyglada.

                • 6 0

        • Pretensje do wladz miasta za glupie sciezki z chodnika (1)

          Gdyby były częścią jezdni to każdy kierowca by widział rower i hulajnoge. Ścieżki nie powinny być częścią chodnika!

          • 5 4

          • dzbanie nie poto jade rowerem by truc sie twoimi spalinami.I jeszce jedno dzbanie

            im wiecej rowerów na ulicach tym wiecej wypadków smiertelnych rowerzystów!

            • 1 2

    • Tak, dokładnie tak. (1)

      • 1 3

      • sorry ale taki wpis to nie wiadomo do czego się odnosi nikt nie przewija pięciu stron do góry

        • 0 0

    • kolega ma rację (3)

      choćby moja sytuacja sprzed kliku dni-skręcam w prawo na zielonej strzałce, tradycyjnie rozglądam się do tyłu z jednej i drugiej strony, patrzę pusto i jadę, po czym przed maską wyskakuje mi hulajnoga elektryczna, dosłownie na milimetry udało mi się zatrzymać. Gościu z hulajnogi coś tam do mnie wymachiwał i pojechał. Był w martwej strefie, w życiu bym go nie zobaczył, a jak już się znienacka wyłonił mogło być już za późno gdyby nie mój refleks i natychmiastowa reakcja. Skasowałbym człowieka, byłaby moja wina, a wystarczyło gdybym ja popatrzył, ale też hulajnogarz wykazał się instynktem samozachowawczym i przynajmniej zwolnił przed przejściem, żeby mieć pewność czy aby na pewno został zauważony. Pierwszeństwo pierwszeństwem, ale tak jak pisał autor takie sytuacje mogą zakończyć się tragicznie- wówczas już nie będzie miało znaczenia jakie były okoliczności wypadku. A co by było gdyby za kółkiem siedział 80-letni dziadek z czasem reakcji odpowiadającej wiekowi?

      • 21 3

      • teleportował się?

        • 1 4

      • Znaczy odebrać prawo jazdy ci trzeba skoro nie umiesz jeździć i hamujesz w ostatniej chwili na zielonej strzałce.

        • 1 8

      • To słabo patrzysz. Żadna mi jeszcze osoba na hulajnodze nie wyskoczyła znikąd, mimo słupków

        w moim samochodzie ograniczających widoczność.

        • 0 1

    • Można powtarzać do znudzenia kierującym samochodami (1)

      Samochody nie są jedynymi pojazdami poruszającymi się po drogach, a samochód jest w stanie wyrządzić szkody większe niż się wydaje. Po to od kierowców wymaga się prawa jazdy, aby byli w stanie zauważyć pieszego, hulajnogę, rower, motocykl i tramwaj. Dla waszego dobra po prostu zwolnijcie i uważajcie na przejściach i skrzyżowaniach, bo w wielu sytuacjach wypatrujecie wyłącznie innych samochodów, a prawo jazdy stracić teraz bardzo łatwo.

      • 2 9

      • Dokładnie. Gdybym za kierownicą moich kolejnych samochodów nie zachował ostrożności

        tobym tego nie pisał.

        • 0 0

    • buraczku z blachosmroda jestes idealnym przykładem pirata drogowego gdybys miał mieszkac w jakim kolwiek kraju zachodnim (3)

      niewypłacił bys sie z mandatów ,ale nie tylko tam nawet Czechach czy Słowacji

      • 2 12

      • Do Włoch zapraszam (2)

        Od razu nauczysz się pokory, jako pieszy i będziesz bezpieczniejszy wśród blachosmrodów.
        Nie wyobrażam sobie pakowania się na przejście dla pieszych, nie upewniwszy się, że mogę na nie bezpiecznie wejść. Jak kupuję jedzenie, to sprawdzam termin ważności produktu, bo nie chcę się zatruć, mimo, że istnieją przepisy, które zabraniają sprzedawać przetermonowaną żywność. W obu przypadkach, dbam o siebie i swoich bliskich, zachowuję asertywność i ograniczone zaufanie. Łatwowierność niestety nie popłaca, zwłaszcza jeśli możemy na tym ucierpieć. Nie zadowoli mnie również fakt, że winny zotanie ukarany mandatem, a może jeszcze dostanę odszkodowanie. Zdrowie jest najważniejsze i kropka.

        • 4 3

        • Włochy to słaby przykład.

          • 1 0

        • A ja zapraszam buraczku do Niemiec ,Holandi,Francji Szwecji Finlandii ,Holandii ,Norwegii i jeszce kilku nastu innych państw

          to bys sie buraczki nie wypłacił z mandatów i szybko złomował ten szrot

          • 0 3

    • Wielu uczestników ruchu drogowego w Polsce myli Pierwszeństwo z Nieśmiertelnością. (3)

      • 13 2

      • (2)

        Kierowcy natomiast mylą kierowanie samochodęm z terroryzmem

        • 2 6

        • Czy ty masz ADHD?

          Rozumiem, że z przyczyn obiektywnych nie możesz mieć prawa jazdy. Ale chyba nie powinieneś mieć prawa kierowania jakimkolwiek pojazdem.

          • 2 0

        • Biedaku leczysz tu jakieś rowerowe frustracje czy masz poprostu rower z ołowiu i ogólnie ciężkie życie?

          • 1 1

    • (1)

      szkoda że rowerzystów też nie zauważacie na przejazdach zwłaszcza jeśli patrzycie się tylko w lewo bo stamtąd jadą samochody a że z prawej piesi i rowerrzyści to nie patrzycie.

      • 3 4

      • Dokładnie - oglądam na YT serię "Stop cham" i nie brakuje przypadków, że pasem na który

        chcemy wjechać samochodem jedzie pod prąd (jezdnia jednokierunkowa).

        Przypadki wyprzedzania na skrzyżowaniach rzadkie nie są w PL, ale wjazdów pod prąd na takie ulice jak Morska, Zwycięstwa w Gdyni, czy Grunwaldzka czy inne w Gdańsku nie są ekstremalnie rzadkie, co wynikać może z demencji, słabej orientacji na drodze lub też zwykłego chamskiego cwaniactwa dla skrócenie sobie drogi ("bo naokoło za daleko, a to tylko kawałeczek").

        • 0 1

    • Piszę to jako kierowca. Ty masz problem z dostrzeżeniem osób na hulajnogach ? Ja nie. Zatem

      napiszę bez owijania rzeczy w bawełnę - jesteś słabym kierowcą.

      • 0 2

    • Zięba - co ty wyróżniasz ? Uważać powinni wszyscy, a najbardziej jednak kierowcy, bo jak mamy

      licytować się kogo więcej ginie na drogach w PL to zdecydowanie więcej kierowców i ich pasażerów.

      Przez kilka lat do 2019 roku na polskich drogach liczba poległych na naszych drogach była stabilna - ginęło ok. 2950 osób, gdzie liczba pieszych i rowerzystów była mocno poniżej 500 osób. Reszta to uczestnicy ruchu będący w momencie tragicznych zdarzeń drogowych w pojazdach.

      • 0 1

  • Hulaj,hulaj hulajnogą

    Kategorycznie powinni mieć ubezpieczenie OC skoro jeżdżą jak opętani po drogach publicznych.Krajowcy nie są przystosowani do poruszania się po drogach.

    • 18 5

  • Nie widzę w artykule uwag do tego, o czym powinni pamiętać kierowcy.

    Jak zwykle oni o niczym nie muszą pamiętać.

    • 10 25

  • Jak to jest że sprawcą prawie zawsze jest kierowca sanochodu (13)

    a wszyscy zawsze pouczają wszystkich innych tylko nie kierowców? Nie rozumiem tej logiki. Kierowcy są niepełnosprawni umysłowo że trzeba za nich myśleć?

    • 11 25

    • Bo prawo przerzuca całą odpowiedzialność na kierowcę (12)

      Bo kierowca płaci OC i potem jest z czego ściągnąć kasę, a policji nie chce się bawić w dochodzenia, i tak jest przeładowana przeprocesowywaniem tego całego spamu ze zdjęciami źle zaparkowanych aut.

      To dlatego hasło producenta rowerów Kross brzydzi dobrze oddaje stan prawny rowerzystów:"Nic nie musisz, wszystko możesz"

      • 6 3

      • Tutaj druga strona też naruszyła prawo (6)

        Złamany zakaz poruszania się hulajnogami elektrycznymi osób do lat 18 oraz zakaz jazdy we dwie osoby.

        • 5 2

        • Te 18 lat to niekoniecznie, może miała kartę rowerową. Dwie osoby - owszem, złamanie przepisów, jednak nie mające żadnego wpływu na nieustąpienie pierwszeństwa przez kierowcę. Dziewczyna płaci za przewożenie dwóch osób, kierowca płaci za spowodowanie kolizji, a rozjechanie kogoś na przejściu/przejeździe to od niedawna bardzo drogie wykroczenie.

          • 2 1

        • ale jednak od kierowcy wymaga się więcej! (1)

          pierwszeństwo w takim miejscu ma hulajnoga. takie rzeczy kierowca powinien wiedzieć. co to za różnica w jakim wieku był hulajnogarz w tym kontekście? nieletnich można taranować, a reszty nie?

          • 0 3

          • Kierowcami są wyłącznie osoby dorosłe, a pieszymi wszyscy. I dlaczego ludziom daje się dowody

            osobiste dopiero w wieku 18 lat ?

            Nie wiesz co to rozwój psycho-fizyczny człowieka ?

            • 0 0

        • to tym bardziej jechały wolniej i były większe łatwiejsze do zauważenia niż jedna osoba

          • 0 1

        • (1)

          Co to za przepis z tymi dwoma osobami
          to dyskryminacja że samochodem można przewieźć kogoś a hulajnoga nie.
          A potem zdziwko że trujące powietrze, że korki

          • 1 2

          • No zdziwko bo tą hulajnogę trzeba naładować a prąd skąd ? z elektrowni węglowej !

            A tedy zdziwko że trujące powietrze ! wcale nie jest to taki czysty środek transportu jaki się tak bardzo promuje bo to zwykła bzdura a na dodatek bardzo niebezpieczne bo jeżdżą tym ludzie kompletnie nie znający zasad ruchu drogowego ! oni widzą tylko wszędzie pierwszeństwo nawet jadąc slalomem pomiędzy pieszymi na chodniku !

            • 0 0

      • czyli jak mam oc to mogę zabijać ludzi? co ty bredzisz. (4)

        serio przed otrzymaniem prawka powinny być jakieś testy psychologiczne oraz iq.
        To się w głowie nie mieści.

        • 0 5

        • Kto kogo zabija? (1)

          Jak wjeżdżasz 20km/h pod maskę jadącego samochodu to sam się zabijasz. Kierowca nie jest winny twojego samobójstwa.

          • 3 1

          • masz prawko z czipsów?

            • 0 3

        • Serio to masz zbyt niska inteligencje na chocby taka rozmowe. Wlasnie to udowodniles.

          • 1 0

        • Takie testy powinni przechodzić najpierw użytkownicy Hulajnóg zanim na nie wsiądą !

          • 0 0

  • (1)

    tylko zapytam, jakie kursa maja hulajnogarze,rowerzysci??, oni maja tylko prawo!!!,obobowiazkow ZERO znaja!!!

    • 26 5

    • Kierowca miał kurs i państwowy dokument potwierdzający że umie jeździć, a mimo to rozjechał dwie dziewczyny na przejściu/przejeździe

      • 2 4

  • 10 raz piszę jak ktoś ma chęć jazdy na hulajnodze niech sobie ją kupi ,jak będzie jego własnością będzie o nią dbał ,tym samym będzie ostrożnie jeżdził, ciąg dalszy grilowania ludzi ,po co ci własność prywatna ,marksiści w Europie atakują dalej.

    • 13 4

  • Gdańsk 31 wypadków i 26 osób rannych (2)

    Jakim cudem rannych jest mniej niż liczby wypadków? Wypadek jest wtedy, kiedy ktoś zostaje ranny, więc na logikę rannych powinno być tyle samo co liczba wypadków lub więcej.

    • 12 4

    • odpowiedź:

      niektórzy uczestniczyli w wypadku po kilka razy...

      • 2 0

    • Może cudowne ozdrowienie

      • 0 0

  • Prędkość na chodnikach (7)

    "W przypadku gdy brak jest drogi dla rowerów, a na jezdni dozwolony ruch przekracza 30 km/h, kierujący hulajnogą może skorzystać z chodnika lub drogi dla pieszych. Musi jednak jechać z prędkością zbliżoną do prędkości pieszych i zachować szczególną ostrożność."
    Widział ktoś takiego lub taką na hulajnodze jadących chodnikiem. Bo ja nie. Szaleją nawet kobiety w średnim wieku.

    • 37 2

    • (6)

      a widziałeś kierowce jadącego do 20kmh w sterfie zamieszkania? no właśnie

      • 2 5

      • (5)

        Po pierwsze. Widziałem takich kierowców, sam tego przestrzegam, ale rzeczywiście większość nie przestrzega. Po drugie czy to oznacza, że skoro kierowcy nie przestrzegają ograniczenia prędkości w strefie zamieszkania, ma to być usprawiedliwienie dla pędzących na hulajnogach na chodnikach.

        • 6 3

        • (2)

          Gwarantuję że tego nie przestrzegasz chyba że akurat jeździsz w takiej strefie na bardzo krótkim odcinku przy domu z progami zwalniajacymi co chwilę.

          • 2 3

          • Dowód poproszę.

            • 2 0

          • Nie oceniaj innych swoja miarą. Nie mieszkam w strefie zamieszkania i raczej rzadko pojawiam się w takiej strefie. Ale, jak już wjadę i jest zabudowana, zawsze przestrzegam ograniczenie prędkości. Nie przestrzegam tylko w jednym przypadku, konkretnie w miejscowości nadmorskiej Dębki. Ktoś postawił znak "Strefa zamieszkania" pół kilometra przed miejscowością, kiedy po obu stronach pola i łąki, a kierowca ma jechać 20km/h. I nie zauważyłem, aby ktokolwiek przestrzegał. Rozumiem, gdyby znak stał tuż przed miejscowością, ale nie, gdy pół kilometra przed.

            • 2 2

        • A jaka to jest prędkość 20 km/h przy prędkościach samochodów ?

          • 0 1

        • I gdzie widzisz tych pędzących na hulajnogach ludzi ? Rozumiem twoje obawy, jak ci ludzie

          faktycznie przejeżdżają tam, gdzie są piesi. Ale ruch jak samochodów jest nierówny w innych częściach miast, gdzie na wielu chodnikach hula wiatr i jest tylko osoba na hulajnodze czy na rowerze. W tym przypadku też ma jechać wolno ?

          Czymkolwiek jedziemy (od hulajnóg czy deskorolki po samochody, a nawet statki czy samoloty bo sterujący nimi też mają takie instrukcje) to uważamy i powinniśmy zwolnić tam, gdzie na drodze jest jakiś ruch i wynikłe z tego jakieś zamieszanie, niepewne manewry czy też zasłonięty fragment drogi czy skrzyżowania jak i też powinniśmy przewidywać nagły i niebezpieczny czyjś manewr na drodze - to, że może on nastąpić.

          • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane