• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

41 mln zł za kontrolę biletów w Gdańsku

Maciej Korolczuk
25 października 2023, godz. 15:00 
Opinie (341)
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma. Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma.

Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na kontrolę biletów w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Złożyła ją spółka Renoma, a więc ta sama firma, która od lat sprawdza przejazdy w autobusach i tramwajach. Spółka wyceniła swoje usługi na 41 mln zł.



Dotychczasowa trzyletnia oferta Renomy z miastem Gdańsk na kontrolę biletów i windykację wystawionych opłat dodatkowych wygasa z końcem roku. Nowy kontrakt zacznie obowiązywać od początku 2024 r. i będzie ważny do końca 2026 r. Zakłada zwiększenie liczby kontroli do 10 tys. miesięcznie (obecnie to ok. 9 tys. kontroli).

W ogłoszonym przed miesiącem przetargu wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją także spółka Renoma, która za kontrolę biletów i ściąganie należności z tytułu wystawionych opłat dodatkowych za brak ważnego biletu oczekuje 41,3 mln zł.



36,5 mln z tej kwoty to wynagrodzenie z tytułu przeprowadzanych kontroli, a 5 mln stanowi należność za windykację.

Złożona oferta mieści się w zaplanowanym budżecie. Zarząd Transportu Miejskiego chciał bowiem przeznaczyć na nową umowę 46 mln zł.

Dla porównania poprzednia 3-letnia umowa kosztowała budżet miasta 25 mln zł. Jak wynika z danych magistratu, w skali miesiąca opłatami dodatkowymi za brak ważnego biletu karanych jest ponad 3,3 tys. osób, a wskaźnik ściągalności należności w 2022 r. wyniósł 78 proc.

Od 1 stycznia 2021 r. do drugiej połowy maja 2023 r. było ok. 23 tys. spraw pozostających w windykacji. Kolejnych 15 tys. przypadków trafiło do sądu, a 12 tys. skierowano do komornika. Podobnie jak w ubiegłych latach wykonawca będzie odpowiadać też za windykację i rozpatrywanie odwołań i skarg składanych przez pasażerów. Jak wynika z dotychczasowych danych, miesięcznie wpływa ok. 250 reklamacji.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • Jaka praca taka płaca (1)

    A może firmie płacić za efekty. Najprostszym rozwiązaniem byłoby płacenie Renomie procentu od wystawionych mandatów ? A swoją droga to wstyd że musi istnieć firma wykrywające osoby które wyłudzają przejazd nie płacąc za ten przejazd.

    • 0 0

    • Już tak było

      tylko wtedy zbyt agresywnie były wyciskanie mandaty.

      • 0 0

  • ECCO (1)

    ...skoro ma być tak eco to może warto zrobić komunikację bez biletów...

    • 2 0

    • co to za ecco?

      ecco byłoby wtedy jakbyś pieszo chodził ,

      • 0 0

  • moja kalkulacja

    10000 kontroli x 36 miesięcy daje możliwość 360 000 potencjalnych mandatów.
    Gdyby każda kontrola kończyła się mandatem za 126 zł i został on natychmiast zapłacony to dało by to 45,3 mln zł.

    Skuteczność kontroli to 33% wiec prawdopodobnych mandatów będzie ok 119 tys. szt. po 126 zł dało by 15 mln. zł, do tego ściągalność 78% wiec prawdopodobny dochód z mandatów to ok 12 mln
    wiec za uzyskanie 12 mln zł miasto zapłaci 41mln zł ???

    • 2 0

  • Może przy tych kosztach lepiej dołożyć

    Kwotę wydawaną na dystrybucję biletów i zrobić darmowy transport? Korki się zmniejszą

    • 3 0

  • prościej aby mandaty szły na konto Renomy bez dodatkowej opłaty z Gdańska

    wtedy kanary by się przykładały bo to w ich interesie a miasta to nie nic kosztuje. Element zastraszenia kontrolą pozostałych byłby taki sam.

    • 1 2

  • gapowicze drzyjcie renoma wraca

    • 0 0

  • a nie byłoby taniej, gdyby ludzie jeździli za darmo?

    • 4 0

  • co za bzdura

    wał jak nic, 100% efektywnosci ibzero kontrolerow przez wpuszczanie ludzi przednimi drzwiami, dziekuje

    • 1 0

  • To jest chore

    • 1 0

  • dramat ...tyle kasy

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane