• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

41 mln zł za kontrolę biletów w Gdańsku

Maciej Korolczuk
25 października 2023, godz. 15:00 
Opinie (341)
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma. Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma.

Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na kontrolę biletów w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Złożyła ją spółka Renoma, a więc ta sama firma, która od lat sprawdza przejazdy w autobusach i tramwajach. Spółka wyceniła swoje usługi na 41 mln zł.



Dotychczasowa trzyletnia oferta Renomy z miastem Gdańsk na kontrolę biletów i windykację wystawionych opłat dodatkowych wygasa z końcem roku. Nowy kontrakt zacznie obowiązywać od początku 2024 r. i będzie ważny do końca 2026 r. Zakłada zwiększenie liczby kontroli do 10 tys. miesięcznie (obecnie to ok. 9 tys. kontroli).

W ogłoszonym przed miesiącem przetargu wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją także spółka Renoma, która za kontrolę biletów i ściąganie należności z tytułu wystawionych opłat dodatkowych za brak ważnego biletu oczekuje 41,3 mln zł.



36,5 mln z tej kwoty to wynagrodzenie z tytułu przeprowadzanych kontroli, a 5 mln stanowi należność za windykację.

Złożona oferta mieści się w zaplanowanym budżecie. Zarząd Transportu Miejskiego chciał bowiem przeznaczyć na nową umowę 46 mln zł.

Dla porównania poprzednia 3-letnia umowa kosztowała budżet miasta 25 mln zł. Jak wynika z danych magistratu, w skali miesiąca opłatami dodatkowymi za brak ważnego biletu karanych jest ponad 3,3 tys. osób, a wskaźnik ściągalności należności w 2022 r. wyniósł 78 proc.

Od 1 stycznia 2021 r. do drugiej połowy maja 2023 r. było ok. 23 tys. spraw pozostających w windykacji. Kolejnych 15 tys. przypadków trafiło do sądu, a 12 tys. skierowano do komornika. Podobnie jak w ubiegłych latach wykonawca będzie odpowiadać też za windykację i rozpatrywanie odwołań i skarg składanych przez pasażerów. Jak wynika z dotychczasowych danych, miesięcznie wpływa ok. 250 reklamacji.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • Jaki to ma sens?

    Przy sprzedaży 10mln biletów jednorazowych przy cenie 4.8zl to 41mln za kontrolę brzmi jak żart. Gdzie Dystrybucja i druk obsługa. Może na plus idą bilety okresowe, ale przy ogólnym koszcie komunikacji na poziomie grubo powyżej 500mln. Gdzie sens płatnej komunikacji?

    • 2 0

  • Komuna

    Zmienic zasady wsiadania z biletem/ lub kupno W pierwszych drzwiach I sprawa zalatwiona. Za ta Kase mozna tankowac przez ile miles na wszystkie autobusy?

    • 2 2

  • Ponad 20 za obsługę fali, 40 za kontrolę, rozbudowany niewydolny ZTM z dyrektorem pasjonatem, Borawski znający się na wszystkim czyli niczym, dziwne zakupy dziwnych autobusów itd, można mnożyć, wychodzi na to że taniej by było gdyby komunikacja była za darmo

    • 1 0

  • Niepojęte fala + kontrole = 39 mln rocznie!!!

    Fala do tej pory 140 mln i ile jeszcze rocznie za utrzymanie około 25 mln + kontrole ok. 14 mln rocznie
    Jak łatwo się rozdaje nie swoje pieniądze?!

    • 4 0

  • Lisicki nadal jest prezesem?

    Jak tam skwer wypoczynkowy na rogu Jaskowej i Grunwaldzka? Dużo ludzi tam odpoczywa? 400 000 poszło w błoto plus brak opłat za auta bo osłupkowano teren plus straty lokali z powodu braku miejsc parkingowych, przypadkiem nie zrobiono tego skweru, gdy w siedzibie obok zasiadł nowy prezes Gait?

    • 2 0

  • Chyba to lekka przesada.

    42 mln?! Nigdy nie spotkałem kontrolerów w tramwaju czy autobusie. Wyrzucone pieniądze. Toż to parę nowych autobusów można kupić.

    • 1 0

  • Bareja

    • 1 0

  • To jest złodziejstwo i marnowanie kasy (1)

    SKM ich pogoniła kilka lat temu i wyszli na plus.
    Nie wierzę że ZTM nie może powołac swojej komórki do sprawdzania biletów.
    Nawet niech zatrudnia przykładowo 50 ludzi za godziwe pieniądze zeby nie przyjmować d**ili
    Nawet 50 osób za 8tys brutto. To ZTM za nich płaci 9600 za osobę to w przeliczeniu rocznym wyjdzie 5,6mln!!!! A nie 41mln no ludzie kochani. Za 36mln rocznie to Gdańsk może kupować używane autobusy o bardzo dobrym standardzie albo nawet obniżyć ceny biletów bo z 36mln na prawdę idzie to zrobić.... CHORE

    • 3 0

    • W Warszawie powstała w końcu, rozwinęła się SKM - i niedawno swoich kanarów zatrudnili !

      Kilkunastu, ale zawsze. Którzy mogą kontrolować tylko u nich, w autobusach nie. A gdzieś w necie wyczytałem.

      • 0 0

  • ahhh Renoma :) Renomowana Gdańska Organizacja Przestępcza :)

    • 1 0

  • Skandal skandal skandal

    gdyby miasto zatrudniło 50 -ciu kontrolerów w swoim podmiocie przy płacy 6.000.- brutto, to byłaby to kwota 3.600.000.-trzy miliony sześćset tysięcy. plus oczywiście zus pfron itd. Ale nie 41 milionów. No ale skoro już Tusk ma być rządem, no to niech Gdańsk nierządem stoi.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane