- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
41 mln zł za kontrolę biletów w Gdańsku
Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na kontrolę biletów w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Złożyła ją spółka Renoma, a więc ta sama firma, która od lat sprawdza przejazdy w autobusach i tramwajach. Spółka wyceniła swoje usługi na 41 mln zł.
W ogłoszonym przed miesiącem przetargu wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją także spółka Renoma, która za kontrolę biletów i ściąganie należności z tytułu wystawionych opłat dodatkowych za brak ważnego biletu oczekuje 41,3 mln zł.
36,5 mln z tej kwoty to wynagrodzenie z tytułu przeprowadzanych kontroli, a 5 mln stanowi należność za windykację.
Złożona oferta mieści się w zaplanowanym budżecie. Zarząd Transportu Miejskiego chciał bowiem przeznaczyć na nową umowę 46 mln zł.
Dla porównania poprzednia 3-letnia umowa kosztowała budżet miasta 25 mln zł. Jak wynika z danych magistratu, w skali miesiąca opłatami dodatkowymi za brak ważnego biletu karanych jest ponad 3,3 tys. osób, a wskaźnik ściągalności należności w 2022 r. wyniósł 78 proc.
Od 1 stycznia 2021 r. do drugiej połowy maja 2023 r. było ok. 23 tys. spraw pozostających w windykacji. Kolejnych 15 tys. przypadków trafiło do sądu, a 12 tys. skierowano do komornika. Podobnie jak w ubiegłych latach wykonawca będzie odpowiadać też za windykację i rozpatrywanie odwołań i skarg składanych przez pasażerów. Jak wynika z dotychczasowych danych, miesięcznie wpływa ok. 250 reklamacji.
Miejsca
Opinie (341) ponad 10 zablokowanych
-
2023-10-25 20:47
Kupno biletów i kontrolerzy
Działania biletomatow w komunikacji miejskiej wisi jako ozdoba ,kontrolerzy jak tajniacy bez ubrania służbowego
Ps. pamietam czasy komuny , to nawet w tamtych czasach kontrolerzy chodzili w służbowym ubraniu.- 3 0
-
2023-10-25 20:59
Zamiast dać ulgi mieszkańcom, a może nawet darmowe przejazdy, to wydaje się to na kontrole biletów... No tak niezbyt mądrze.
- 4 0
-
2023-10-25 21:16
A czy nie taniej i prościej byłoby po prostu zrobić bezpłatną komunikację tak jak już w wielu innych miastach
I tak wiele grup ma bezpłatne przejazdy: dzieci szkolne, emeryci, inwalidzi. Większość pracujących i tak jeździ samochodami, więc tylko najubożsi muszą płacić za bilet. Gdyby cała komunikacja w Trójmieście byłaby bezpłatna, może niektórzy przekalkulowaliby jazdę samochodem i zmniejszyłyby się korki
- 2 0
-
2023-10-25 21:45
a troche z przeszlosci....
były wiceprezydent lisicki...Zaklad Komunikacji Miejskiej rozwalil....
Zrobił z niego tylko przewożnika a wszystkie zadania zwiazane z utrzymaniem infrastruktury tramwajowej,organizacją przewozów,sprzedaza i kontrolą biletów itd...wypuścił na zewnatrz....
Stworzył min Zarząd Komunikacji Miejskiej,MZKGG...
A to kosztuje...potezne pieniadze...nowe siedziby,nowe etaty itd.
Mamy najdrozsza komunikację miejską w kraju,nie wiem czy tylko ......w kraju
A taki ZTM otrzymuje budżet roczny na miarę mozliwości miasta i tak jak na miarę "misia" postępuje.
Jaką ofertę przewozową nam oferuje....odczuwamy to na tym "misiu" na miarę ich mozliwosci.
Ale jest światełkio w tunelu obsługa śieci trakcyjnej i utrzymanie torowiska lisicki musiał przejąc na Gait,bo z min z Olsztyna na usuwanie awarii dobrze opłacne sp-ki dojeżdzały a torowiska bardzo żle utrzymywały....
Optymizmem to napawa......ale wodorem zdołuje....................200-zł za przejechany km. w kosmos lecieć to chyba taniej.
Solorz wyrzucił kabaret Górskiego....a dostarczył autobusy wodorowe do lisickiego....- 0 0
-
2023-10-25 21:51
Przykładowo na Malcie gdzie (2)
Autobus staje co 500m wchodzisz przodem albo masz kartę albo kasę. I ten system z powodzeniem działa na całym świecie. Po prostu.
- 2 0
-
2023-10-25 22:15
A u nas w Polsce autobus, jak trzeba, staje co 400 metrów, a jak trzeba, to i co 600
- 0 0
-
2023-10-26 07:38
Nie wiem ilu ludzi jeździ autobusami na Malcie ale wyobrażam sobie ile czasu stałby tramwaj na przystanku np przy dworcu w godzinach szczytu gdyby zastosować się do takich rozwiązań jak na Malcie.
- 1 0
-
2023-10-25 22:08
Że co?
- 41 milionów na kontrolę
- 153,8 milionów na budowę systemu fala
- 25,3 milionów na utrzymanie systemu fala
- dopłaty do komunikacji około 500 milionów
Czy wobec tego nie lepiej zorganizować w miejsce fali i renomy darmowej komunikacji?- 8 0
-
2023-10-25 22:18
W Tczewie za darmo
Koszt dopłaty miasta Tczew do komunikacji miejskiej wynosił 12 milionów , po wprowadzeniu darmowej komunikacji koszty wzrosły do 17mln , dlatego miasto wprowadziło płatne miejsca parkingowe aby zdobyć finansowanie na brakującą kwotę - sam koszt systemu fala miał wynosić 850 tys. zł . Gdańsk wprowadza wszędzie płatne parkowanie ale nie oferuje nic w zamian , a miasto nadal zakorkowane
- 2 1
-
2023-10-25 22:26
41 mln zł z naszych podatków na kontrolę biletów
A jakie są wpływy ze sprzedaży biletów????
- 1 1
-
2023-10-25 22:43
(1)
Jaki dochód miasto osiąga dzięki usłudze za te 41 mln? Podawanie kosztów w złotówkach i liczby nałożonych mandatów w liczbach osób to przecież nieporozumienie. Autorze, ogarnij się!
- 2 0
-
2023-10-26 09:51
Nie chodzi tylko o dochód, ale i o mniejsze straty. Aktywni kontrolerzy oznaczają, że o wiele więcej osób
przykłada się do zakupu i kasowania biletów.
- 0 0
-
2023-10-25 22:44
Tyle lat a nie ma wspólnego biletu (1)
- 1 0
-
2023-10-26 07:40
Ależ mogę ci kupić przez komórkę bilet i będziemy mieli razem wspólny bilet.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.