• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

41 mln zł za kontrolę biletów w Gdańsku

Maciej Korolczuk
25 października 2023, godz. 15:00 
Opinie (341)
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma. Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma.

Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na kontrolę biletów w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Złożyła ją spółka Renoma, a więc ta sama firma, która od lat sprawdza przejazdy w autobusach i tramwajach. Spółka wyceniła swoje usługi na 41 mln zł.



Dotychczasowa trzyletnia oferta Renomy z miastem Gdańsk na kontrolę biletów i windykację wystawionych opłat dodatkowych wygasa z końcem roku. Nowy kontrakt zacznie obowiązywać od początku 2024 r. i będzie ważny do końca 2026 r. Zakłada zwiększenie liczby kontroli do 10 tys. miesięcznie (obecnie to ok. 9 tys. kontroli).

W ogłoszonym przed miesiącem przetargu wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją także spółka Renoma, która za kontrolę biletów i ściąganie należności z tytułu wystawionych opłat dodatkowych za brak ważnego biletu oczekuje 41,3 mln zł.



36,5 mln z tej kwoty to wynagrodzenie z tytułu przeprowadzanych kontroli, a 5 mln stanowi należność za windykację.

Złożona oferta mieści się w zaplanowanym budżecie. Zarząd Transportu Miejskiego chciał bowiem przeznaczyć na nową umowę 46 mln zł.

Dla porównania poprzednia 3-letnia umowa kosztowała budżet miasta 25 mln zł. Jak wynika z danych magistratu, w skali miesiąca opłatami dodatkowymi za brak ważnego biletu karanych jest ponad 3,3 tys. osób, a wskaźnik ściągalności należności w 2022 r. wyniósł 78 proc.

Od 1 stycznia 2021 r. do drugiej połowy maja 2023 r. było ok. 23 tys. spraw pozostających w windykacji. Kolejnych 15 tys. przypadków trafiło do sądu, a 12 tys. skierowano do komornika. Podobnie jak w ubiegłych latach wykonawca będzie odpowiadać też za windykację i rozpatrywanie odwołań i skarg składanych przez pasażerów. Jak wynika z dotychczasowych danych, miesięcznie wpływa ok. 250 reklamacji.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • Kupno biletów i kontrolerzy

    Działania biletomatow w komunikacji miejskiej wisi jako ozdoba ,kontrolerzy jak tajniacy bez ubrania służbowego
    Ps. pamietam czasy komuny , to nawet w tamtych czasach kontrolerzy chodzili w służbowym ubraniu.

    • 3 0

  • Zamiast dać ulgi mieszkańcom, a może nawet darmowe przejazdy, to wydaje się to na kontrole biletów... No tak niezbyt mądrze.

    • 4 0

  • A czy nie taniej i prościej byłoby po prostu zrobić bezpłatną komunikację tak jak już w wielu innych miastach

    I tak wiele grup ma bezpłatne przejazdy: dzieci szkolne, emeryci, inwalidzi. Większość pracujących i tak jeździ samochodami, więc tylko najubożsi muszą płacić za bilet. Gdyby cała komunikacja w Trójmieście byłaby bezpłatna, może niektórzy przekalkulowaliby jazdę samochodem i zmniejszyłyby się korki

    • 2 0

  • a troche z przeszlosci....

    były wiceprezydent lisicki...Zaklad Komunikacji Miejskiej rozwalil....
    Zrobił z niego tylko przewożnika a wszystkie zadania zwiazane z utrzymaniem infrastruktury tramwajowej,organizacją przewozów,sprzedaza i kontrolą biletów itd...wypuścił na zewnatrz....
    Stworzył min Zarząd Komunikacji Miejskiej,MZKGG...
    A to kosztuje...potezne pieniadze...nowe siedziby,nowe etaty itd.
    Mamy najdrozsza komunikację miejską w kraju,nie wiem czy tylko ......w kraju
    A taki ZTM otrzymuje budżet roczny na miarę mozliwości miasta i tak jak na miarę "misia" postępuje.
    Jaką ofertę przewozową nam oferuje....odczuwamy to na tym "misiu" na miarę ich mozliwosci.
    Ale jest światełkio w tunelu obsługa śieci trakcyjnej i utrzymanie torowiska lisicki musiał przejąc na Gait,bo z min z Olsztyna na usuwanie awarii dobrze opłacne sp-ki dojeżdzały a torowiska bardzo żle utrzymywały....
    Optymizmem to napawa......ale wodorem zdołuje....................200-zł za przejechany km. w kosmos lecieć to chyba taniej.
    Solorz wyrzucił kabaret Górskiego....a dostarczył autobusy wodorowe do lisickiego....

    • 0 0

  • Przykładowo na Malcie gdzie (2)

    Autobus staje co 500m wchodzisz przodem albo masz kartę albo kasę. I ten system z powodzeniem działa na całym świecie. Po prostu.

    • 2 0

    • A u nas w Polsce autobus, jak trzeba, staje co 400 metrów, a jak trzeba, to i co 600

      • 0 0

    • Nie wiem ilu ludzi jeździ autobusami na Malcie ale wyobrażam sobie ile czasu stałby tramwaj na przystanku np przy dworcu w godzinach szczytu gdyby zastosować się do takich rozwiązań jak na Malcie.

      • 1 0

  • Że co?

    - 41 milionów na kontrolę
    - 153,8 milionów na budowę systemu fala
    - 25,3 milionów na utrzymanie systemu fala
    - dopłaty do komunikacji około 500 milionów

    Czy wobec tego nie lepiej zorganizować w miejsce fali i renomy darmowej komunikacji?

    • 8 0

  • W Tczewie za darmo

    Koszt dopłaty miasta Tczew do komunikacji miejskiej wynosił 12 milionów , po wprowadzeniu darmowej komunikacji koszty wzrosły do 17mln , dlatego miasto wprowadziło płatne miejsca parkingowe aby zdobyć finansowanie na brakującą kwotę - sam koszt systemu fala miał wynosić 850 tys. zł . Gdańsk wprowadza wszędzie płatne parkowanie ale nie oferuje nic w zamian , a miasto nadal zakorkowane

    • 2 1

  • 41 mln zł z naszych podatków na kontrolę biletów

    A jakie są wpływy ze sprzedaży biletów????

    • 1 1

  • (1)

    Jaki dochód miasto osiąga dzięki usłudze za te 41 mln? Podawanie kosztów w złotówkach i liczby nałożonych mandatów w liczbach osób to przecież nieporozumienie. Autorze, ogarnij się!

    • 2 0

    • Nie chodzi tylko o dochód, ale i o mniejsze straty. Aktywni kontrolerzy oznaczają, że o wiele więcej osób

      przykłada się do zakupu i kasowania biletów.

      • 0 0

  • Tyle lat a nie ma wspólnego biletu (1)

    • 1 0

    • Ależ mogę ci kupić przez komórkę bilet i będziemy mieli razem wspólny bilet.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane