• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

41 mln zł za kontrolę biletów w Gdańsku

Maciej Korolczuk
25 października 2023, godz. 15:00 
Opinie (341)
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma. Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma.

Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na kontrolę biletów w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Złożyła ją spółka Renoma, a więc ta sama firma, która od lat sprawdza przejazdy w autobusach i tramwajach. Spółka wyceniła swoje usługi na 41 mln zł.



Dotychczasowa trzyletnia oferta Renomy z miastem Gdańsk na kontrolę biletów i windykację wystawionych opłat dodatkowych wygasa z końcem roku. Nowy kontrakt zacznie obowiązywać od początku 2024 r. i będzie ważny do końca 2026 r. Zakłada zwiększenie liczby kontroli do 10 tys. miesięcznie (obecnie to ok. 9 tys. kontroli).

W ogłoszonym przed miesiącem przetargu wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją także spółka Renoma, która za kontrolę biletów i ściąganie należności z tytułu wystawionych opłat dodatkowych za brak ważnego biletu oczekuje 41,3 mln zł.



36,5 mln z tej kwoty to wynagrodzenie z tytułu przeprowadzanych kontroli, a 5 mln stanowi należność za windykację.

Złożona oferta mieści się w zaplanowanym budżecie. Zarząd Transportu Miejskiego chciał bowiem przeznaczyć na nową umowę 46 mln zł.

Dla porównania poprzednia 3-letnia umowa kosztowała budżet miasta 25 mln zł. Jak wynika z danych magistratu, w skali miesiąca opłatami dodatkowymi za brak ważnego biletu karanych jest ponad 3,3 tys. osób, a wskaźnik ściągalności należności w 2022 r. wyniósł 78 proc.

Od 1 stycznia 2021 r. do drugiej połowy maja 2023 r. było ok. 23 tys. spraw pozostających w windykacji. Kolejnych 15 tys. przypadków trafiło do sądu, a 12 tys. skierowano do komornika. Podobnie jak w ubiegłych latach wykonawca będzie odpowiadać też za windykację i rozpatrywanie odwołań i skarg składanych przez pasażerów. Jak wynika z dotychczasowych danych, miesięcznie wpływa ok. 250 reklamacji.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • Caly Gdansk,pewien refaktor ma racje!

    • 9 0

  • Teraz jak chcą 200ml. kredytu to mogą POszaleć za nasze .

    • 8 0

  • po co?

    taniej będzie wprowadzić darmową komunikację, teraz płaci tylko 20% podróżnych, reszta już jest zwolniona z opłat

    • 6 0

  • Do 10 tysiecy kontroli. Czyli po tym jak licznik pokaże 10 tysięcy, to kontrole się kończą i renoma czeka do następnego miesiąca (1)

    Niezły absurd, co? Nikt nigdy nie zwrócił na to uwagi, a tymczasem to powszechne działanie tej firmy. Jaki to ma sens, pytam?

    • 4 0

    • Spytaj Lisickiego?

      • 2 0

  • (1)

    40 milionow zeby wyslac pare osob bez wymaganycjzadnuych kwalifikacji do sprawdzania biletow?

    • 8 1

    • Bez CZEGO?

      Czas spać, jutro do szkoły na rano

      • 0 1

  • (1)

    Od lat wałek goni wałek,Lisicki to sobie finansowe bizancjum stworzył.
    Czas na normalnego Prezydenta który ta cała zgraję zlodziejska z PO pogoni raz na zawsze

    • 10 0

    • ....

      lisek..cwaniaczek i chytrusek...

      • 4 0

  • Dyskryminacja mniejszości płacącej za bilety (podobno większość pasażerów w Gdańsku jeździ za darmo). Jestem tolerancyjny, ale? Mniejszość, która płaci za bilety powinna odczuwać stały dyskomfort?

    • 10 0

  • Kontrola Biletów + System Fala

    Ile mniej miasto wyda na omawianą kontrolę biletów plus wdrożenie systemu fala w stosunku do tego, ile kosztowało by wprowadzenie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Gdańsku?

    • 8 1

  • Darmowe Komunikacja (12)

    Czy to watro się bawić w te bilety. Nie lepiej finansować komunikację z budżetu miasta? Wszystkim wyszłoby na lepsze. Przychody z biletów to nie są jakieś wielkie sumy a do tego dochodzi właśnie kanarowanie. Darmowa komunikacja by zachęciła mieszkańców i turystów do zostawiania samochodów dodatkowo.

    • 376 7

    • Ale muszą być Misie. Im większe tym lepiej. (5)

      Jest kilka miast gdzie nie ma biletów. I działa to.

      • 45 0

      • (4)

        W tych miastach gdzie jest darmowa to jest tylko dla mieszkańców (potwierdzenie mieszkania lub tylko zameldowanie) i taka osoba płaci w podatkach

        • 13 5

        • Nieprawda

          W Malborku bezpłatnie może podróżować każdy.

          • 25 0

        • I kto to sprawdza?

          Darmowa komunikacja ma sens tylko wtedy, kiedy biletów nie ma wcale. Wsiadasz i jedziesz.

          • 11 0

        • W Tczewie jest darmowa komunikacja dla wszystkich.

          • 10 0

        • kłamiesz - w tczewie autobusy darowe dla wszystkich...jaki byłby sens wprowadzania darmowej kominukacji...a potem i tak płacic jakiejs firmie za sprawdzanie czy dany pasazer płaci tu pit? jak ty sobie to w ogole wyobrazasz? czy ty czujesz ta roznice czy nic, absolutnie nic ci w głowie nie swita?

          • 0 0

    • Byłoby taniej

      Byłoby taniej, jednak miasto zainwestowało miliony na fale (system opłat) i nie ma jak się wycofać z tego. Należy podkreślić że fala jest dotowana z UE więc tym bardziej ciężko się wycofać.
      Utrzymanie biletomatow, aplikacji, kanarów, biletów tradycyjnych, podejrzewam że bilans jest mizerny do zysków.
      Tczew się wycofał z projektu i ma komunikację za darmo.

      • 53 1

    • Kiedy ostatnio korzystałeś z komunikacji ?

      Wydaj Ci się że większa liczba ludzi mogłaby skorzystać z komunikacji ?

      • 7 7

    • Dorośli niepełnosprawni w stopniu umiarkowanym

      A dla nas ulg w komunikacji miejskiej w Gdańsku,mieście wolności i solidarności nadal nie ma.

      • 9 1

    • A wpływy z biletów to ile? 25 milionów zł ?

      • 10 0

    • Mhmm, tylko wtedy Gdańskiem musieli by nie rządzić skończeni kr@tyni

      • 10 1

    • Wiemy jak to się nie kalkuluje.

      A kasę wyprać trzeba.

      • 3 0

  • A lie

    W skali roku wynosi szacunkowa liczba przejazdów na gapę przekładając to na utracony zysk ze sprzedaży biletów? Bo może okaże się że zamiast płacić Renomie 46 baniek wystarczy przekazać 20 baniek do przewoźników, wprowadzić system zakupu przy wejściu do autobusu czy tam czegoś innego i będzie GD zarobiony.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane