• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

41 mln zł za kontrolę biletów w Gdańsku

Maciej Korolczuk
25 października 2023, godz. 15:00 
Opinie (341)
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma. Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma.

Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na kontrolę biletów w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Złożyła ją spółka Renoma, a więc ta sama firma, która od lat sprawdza przejazdy w autobusach i tramwajach. Spółka wyceniła swoje usługi na 41 mln zł.



Dotychczasowa trzyletnia oferta Renomy z miastem Gdańsk na kontrolę biletów i windykację wystawionych opłat dodatkowych wygasa z końcem roku. Nowy kontrakt zacznie obowiązywać od początku 2024 r. i będzie ważny do końca 2026 r. Zakłada zwiększenie liczby kontroli do 10 tys. miesięcznie (obecnie to ok. 9 tys. kontroli).

W ogłoszonym przed miesiącem przetargu wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją także spółka Renoma, która za kontrolę biletów i ściąganie należności z tytułu wystawionych opłat dodatkowych za brak ważnego biletu oczekuje 41,3 mln zł.



36,5 mln z tej kwoty to wynagrodzenie z tytułu przeprowadzanych kontroli, a 5 mln stanowi należność za windykację.

Złożona oferta mieści się w zaplanowanym budżecie. Zarząd Transportu Miejskiego chciał bowiem przeznaczyć na nową umowę 46 mln zł.

Dla porównania poprzednia 3-letnia umowa kosztowała budżet miasta 25 mln zł. Jak wynika z danych magistratu, w skali miesiąca opłatami dodatkowymi za brak ważnego biletu karanych jest ponad 3,3 tys. osób, a wskaźnik ściągalności należności w 2022 r. wyniósł 78 proc.

Od 1 stycznia 2021 r. do drugiej połowy maja 2023 r. było ok. 23 tys. spraw pozostających w windykacji. Kolejnych 15 tys. przypadków trafiło do sądu, a 12 tys. skierowano do komornika. Podobnie jak w ubiegłych latach wykonawca będzie odpowiadać też za windykację i rozpatrywanie odwołań i skarg składanych przez pasażerów. Jak wynika z dotychczasowych danych, miesięcznie wpływa ok. 250 reklamacji.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • Zmniejszyć ilość kontroli o 2/3. Da zbliżony skutek i bedzie taniej.

    Ale w Gdańsku zawsze koledzy muszą zarobić.

    • 10 0

  • Może jakiś protest - Demonstrację , Inaczej Władza nie mysli

    • 11 0

  • w tej..

    renomie prezydętka siedzi albo szwagier...albo przydu*as...no i jasne...

    • 12 0

  • Nie znam sumy przychodów z biletów

    Rozumiem jednak, że bardziej opłaca się sprzedawać bileyt i pilnowanie ich zakupu, niż wprowadzenie darmowej komunikacji, a co za tym idzie, nie ponoszenia kosztów kontroli?

    • 5 0

  • 344,17 zł za jedną kontrolę (1)

    Skoro planują 10 tys kontroli miesięcznie to daje 120 tys kontroli rocznie. 41,3 mln / 120 tys = 344,17 zł za jedną kontrolę.
    Opłata za przejazd bez biletu to 210 zł płatne w terminie 7 dni albo 300 zł płatne w terminie późniejszym i bodajże 144 zł płatne na miejscu w trakcie kontroli (ale tu mogę się mylić). Pomijam już kwestię efektywności egzekucji tych kwot od dłużników.
    Niech każdy sobie sam wyciągnie wnioski z tych wyliczeń.

    • 10 1

    • Poprawka 114,72 zł za jedną kontrolę

      Zapomniałem policzyć, że kontrakt jest na trzy lata a nie na rok.
      41 300 000 / 360 000 = 114,72 zł za kontrolę

      • 6 0

  • Darmowa komunikacja

    Niech miasto wprowadzi darmowa komunikacja to tyle prawie samo pochłonie co kontrola i obsługa biletomatow a i tak 20-30% to sprzedaż biletów która wpływa na jej koszt utrzymania

    • 11 0

  • Zaraz zaraz

    To żeby miasto mogło ściągnąć 5 mln zł, angażuje 36 mln? Przecież to jakieś nieporozumienie. O co tu chodzi?

    • 20 1

  • Czuję się wyróżniona - to wszystko dla mnie, nielicznego z frajerów, którzy w tym mieście równości muszą płacić za bilety? Naprawdę nie trzeba. I jeszcze sama za to zapłacę, kupując bilety, których ceny już są w kosmosie, ale pewnie jeszcze bardziej wystrzelą (bo Fala, bo Renoma - co jeszcze wymyślicie dla 30% pasażerów płacących za bilety w Gdańsku?).

    • 21 0

  • Fala

    Jestem ciekawa kto i ile zarobił na tym aby zamontować nikomu niepotrzebny system fala który do niczego nie służy i w dodatku nie działa gdyby za jego pomocą można było kupić bilet to owszem bo nie na wszystkich przystankach są automaty A tak kto to wymyślił wyrzucone pieniądze w błoto oko za to odpowie ?

    • 15 0

  • Dlaczego nie można bez kontroli jak jest na świecie? (16)

    Wchodzisz przednimi drzwiami i musisz zapłacić kartą lub 'odbić' bilet - wychodzisz pozostałymi drzwiami. Działa od lat. Mało tego - w niektórych miejscach im więcej osób jedzie i płacisz tym samy telefonem czy kartą to kolejne płacą mniej itp udogodnienia. A u nas jak w latach '90 :-(

    • 271 30

    • Bo gdy jest tłok twałoby to wieczność ? (4)

      • 24 21

      • (2)

        Hm, w Londynie działa

        • 15 6

        • W Londynie jest gruba opłata za wjazd do miasta samochodem. (1)

          Przez to autobusy nie stoją w korkach i mogą robić kilka razy więcej kursów, co z kolei sprawia że nie są zatłoczone.

          • 4 6

          • To prawda, Londynem rządzą zwyrodniali naziści.

            • 4 4

      • Jesteś i**otą, czy to trolling

        • 1 2

    • (1)

      Bo musisz człowieku wiedzieć, kto tu rządzi. Ja zawsze mam bilet, ale gdy słyszę "Proszę przygotować bilety do kontroli' to odczuwam dyskomfort. I o to chodzi, o to chodzi.

      • 51 2

      • Już się pocieszylem, ta oranżada jest bez bąbelków

        • 1 4

    • nasze społeczeństwo nie dorosło do takich rozwiązań (6)

      • 8 17

      • (2)

        Jest i okkofob ktory zachod zna z opowiesci mchu i paproci

        • 5 6

        • Ojkofob wmawia ludziom że jest dobrze i nie trzeba nad sobą pracować. (1)

          Patriota szuka pola do poprawy.

          • 2 3

          • Wy, sowiecki towarzyszu Icek, musicie nad sobą pracować.

            My Polacy, nie mamy powodów.

            • 2 1

      • Tak jest w PKSach (1)

        Wszyscy wchodzą pierwszymi drzwiami i kupują bilet u kierowcy

        • 15 1

        • i pks jedzie przez to dłużej jakieś 10 minut niż by mógł

          super pomysł, bardzo chcemy wolniejszych tramwajów, juz są wolniejsze od roweru, teraz będą jechać z prędkością pieszego, poza tym chyba nie masz specjalnie pojęcia o pksach - w pksach też są kontrolerzy biletów bo poza tym że ktoś sobie kupić musi u kierowcy to i tak trzeba kontrolować czy nie jedzie dalej niż kupił lub czy kierowca daje ludziom prawdziwe bilety zamiast kasę brać w kieszeń

          • 3 7

      • Nasze dorosło, wasze - Icek, może nie dorosło!

        Proste rozwiązanie, wracaj do Izraela!

        • 3 0

    • Ooo

      Ty byś skasował cały intratny biznes w sekundę. Oj nie ładnie tak. Daj zarobić.

      • 16 3

    • A jak wtedy ukrasc pieniadze

      Tak może być i jest w sprawnie zarządzanych miastach. Ale w Polsce trzeba nękać obywatela, oraz trzeba ukraść 41 mln z budżetu i wyprowadzić do zewnętrznej spółki aby wydrenować miasto, za pomocą kosztów pozornych. Całym świecie stosuje się łagodne, miękkie systemy, zachęcające do kupowania biletów. U nas na odwrót.

      • 14 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane