• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

41 mln zł za kontrolę biletów w Gdańsku

Maciej Korolczuk
25 października 2023, godz. 15:00 
Opinie (341)
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma. Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma.

Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na kontrolę biletów w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Złożyła ją spółka Renoma, a więc ta sama firma, która od lat sprawdza przejazdy w autobusach i tramwajach. Spółka wyceniła swoje usługi na 41 mln zł.



Dotychczasowa trzyletnia oferta Renomy z miastem Gdańsk na kontrolę biletów i windykację wystawionych opłat dodatkowych wygasa z końcem roku. Nowy kontrakt zacznie obowiązywać od początku 2024 r. i będzie ważny do końca 2026 r. Zakłada zwiększenie liczby kontroli do 10 tys. miesięcznie (obecnie to ok. 9 tys. kontroli).

W ogłoszonym przed miesiącem przetargu wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją także spółka Renoma, która za kontrolę biletów i ściąganie należności z tytułu wystawionych opłat dodatkowych za brak ważnego biletu oczekuje 41,3 mln zł.



36,5 mln z tej kwoty to wynagrodzenie z tytułu przeprowadzanych kontroli, a 5 mln stanowi należność za windykację.

Złożona oferta mieści się w zaplanowanym budżecie. Zarząd Transportu Miejskiego chciał bowiem przeznaczyć na nową umowę 46 mln zł.

Dla porównania poprzednia 3-letnia umowa kosztowała budżet miasta 25 mln zł. Jak wynika z danych magistratu, w skali miesiąca opłatami dodatkowymi za brak ważnego biletu karanych jest ponad 3,3 tys. osób, a wskaźnik ściągalności należności w 2022 r. wyniósł 78 proc.

Od 1 stycznia 2021 r. do drugiej połowy maja 2023 r. było ok. 23 tys. spraw pozostających w windykacji. Kolejnych 15 tys. przypadków trafiło do sądu, a 12 tys. skierowano do komornika. Podobnie jak w ubiegłych latach wykonawca będzie odpowiadać też za windykację i rozpatrywanie odwołań i skarg składanych przez pasażerów. Jak wynika z dotychczasowych danych, miesięcznie wpływa ok. 250 reklamacji.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • SUPER 5 mln w kieszeni!!!

    Zarząd Transportu Miejskiego chciał bowiem przeznaczyć na nową umowę 46 mln zł. A znalazła się renoma z umową na 41 mln zł. SUPER

    • 6 0

  • Szanowni włodarze, pokażcie całkowitą kalkulację kosztów komunikacji miejskiej.

    Razem z kosztami druku kart, biletów, pensji, Fali itp.

    • 4 0

  • Nawet gdyby za kontrole Powskie władze Gdanska chciały zaplacic 100mln kanarom to POkemony i tak ponownie zagłosuja

    na nich i jeszcze bedą dziękować!

    • 6 0

  • Czy to ma sens?

    Nie lepiej zrobić darmową komunikację miejską? I droższe strefy parkowania w mieście? Likwidacja portalu Gdańsk.pl to kolejne kilka milionów do przodu, w budżecie na pewno znajdą się pieniądze. Innych niepotrzebnych akcji marketingowych.

    • 5 0

  • Za mało danych

    Aby w sposób rzeczowy odnieść się do tej kwoty.

    • 1 0

  • Jak ta opłata ma się do wpływów z mandatów?

    • 1 0

  • Free

    Ogułjnie trzeba dobrze policzyć,można zrobić eksperyment na rok, zlikwidować kontroli,jak kto ma sumienie to i tak kupi bilet,a w terminie letnim turyści będą szczęśliwe i wizerunek Gdańska jeszcze polepszy!

    • 2 0

  • Na rzęsach stanę, żeby nie korzystać z usług komunikacji miejskiej w Gdańsku. Nie chodzi nawet o ceny, o niepunktualność i o beznadziejność połączeń i absurdalną liczbę przesiadek. Chodzi o to, że upokarza mnie to, że jako nieliczny pasażer płacę za to wszystko, jak gorszy sort. I jako nieliczna mam być poddana represjom typu fala czy kontrole (reszta pasażerów, darmowicze, siedzi rozwalona na siedzeniach i się relaksuje).

    • 6 0

  • Korupcja i panszczyzna

    W większości dobrze zarządzanych krajów zachodnich, tworzy się miekkie systemy tak aby pasażerowie kupowali bilety w pojeździe, np automaty wewnątrz autobusów i tramwaji, albo druga osoba w tramwaju je sprzedająca. Tak aby nie marnować ani nie wyprowadzać pieniędzy publicznych. W Polsce, aby środki publiczne ukraść i wyprowadzić z miasta oraz straszyć i nękać obywateli, kradnie się 41mln i wprowadza do zewnętrznej spółki.

    • 5 0

  • To 1 mandat

    Kosztuje 341 zł?

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane