• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

41 mln zł za kontrolę biletów w Gdańsku

Maciej Korolczuk
25 października 2023, godz. 15:00 
Opinie (341)
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma. Prawdopodobnie od początku 2024 r. bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej nadal będzie sprawdzać spółka Renoma.

Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na kontrolę biletów w komunikacji miejskiej w Gdańsku. Złożyła ją spółka Renoma, a więc ta sama firma, która od lat sprawdza przejazdy w autobusach i tramwajach. Spółka wyceniła swoje usługi na 41 mln zł.



Dotychczasowa trzyletnia oferta Renomy z miastem Gdańsk na kontrolę biletów i windykację wystawionych opłat dodatkowych wygasa z końcem roku. Nowy kontrakt zacznie obowiązywać od początku 2024 r. i będzie ważny do końca 2026 r. Zakłada zwiększenie liczby kontroli do 10 tys. miesięcznie (obecnie to ok. 9 tys. kontroli).

W ogłoszonym przed miesiącem przetargu wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją także spółka Renoma, która za kontrolę biletów i ściąganie należności z tytułu wystawionych opłat dodatkowych za brak ważnego biletu oczekuje 41,3 mln zł.



36,5 mln z tej kwoty to wynagrodzenie z tytułu przeprowadzanych kontroli, a 5 mln stanowi należność za windykację.

Złożona oferta mieści się w zaplanowanym budżecie. Zarząd Transportu Miejskiego chciał bowiem przeznaczyć na nową umowę 46 mln zł.

Dla porównania poprzednia 3-letnia umowa kosztowała budżet miasta 25 mln zł. Jak wynika z danych magistratu, w skali miesiąca opłatami dodatkowymi za brak ważnego biletu karanych jest ponad 3,3 tys. osób, a wskaźnik ściągalności należności w 2022 r. wyniósł 78 proc.

Od 1 stycznia 2021 r. do drugiej połowy maja 2023 r. było ok. 23 tys. spraw pozostających w windykacji. Kolejnych 15 tys. przypadków trafiło do sądu, a 12 tys. skierowano do komornika. Podobnie jak w ubiegłych latach wykonawca będzie odpowiadać też za windykację i rozpatrywanie odwołań i skarg składanych przez pasażerów. Jak wynika z dotychczasowych danych, miesięcznie wpływa ok. 250 reklamacji.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • Ciekawe czy kwota ściągnięta za mandaty przekracza 41 mln zł

    Jeśli nie to bezsensowne jest kontrolowanie pasażerów. Aby nie było przyzwolenia na jazdę na gapę wystarczy wprowadzić czujnik zbliżeniowy przy wejściu i wyłapywać notorycznych gapowiczów z monitoringu co detektyw zrobi za ułamek tej kwoty.

    • 1 1

  • Tyle zachodu dla tych 20 paru procent pasażerów

    płacących za bilety (część z nich ma ulgowe). Przecież to jest niegospodarność przez mega wielkie N. Fala, biletomaty, urzędnicy (i ich biura), Renoma, a wszystko o paru biedaków muszących korzystać z komunikacji?! Jak najszybciej stąd uciekać, Gdańsk to dno.

    • 1 0

  • 41mln a gapowicze nie skasują biletów przez ten okres za 200k.

    Jak z ruskimi co ukradli skrzynkę wódki, sprzedali i kupili flaszkę.

    • 1 0

  • Niech se robią z tym bałaganem co chcą, nie korzystam i nie zacznę.

    Wolę na rowerze pojechać, szybciej i bez kanarów.

    • 0 0

  • Szkoda, ze nie 400 milionów. Może następnym razem.

    By żyło się lepiej.

    • 1 0

  • Taniej by pewnie wyszly darmowe przejazdy xD

    • 2 0

  • Swietny artykół.

    Tylko autor nie odpowiedział na pytanie ,,Jaki jest koszt bezpłatnej komunikacji? , bo może się okazać że kontrola biletów jest droższa niż komunikacja bezbiletowa.

    • 2 0

  • Cena jednej kontroli 340 zł. Niezłe.

    Kontrakt Renomy 41.000.000 zł
    Liczba kontroli miesięcznie 10.000
    Liczba kontroli rocznie 120.000

    Cwana za jedna kontrolę 341 zł

    Kurde. Co w moim życiu poszło nie tak?

    • 2 0

  • Kontrola biletów

    Szok. Aż niemożliwe żeby miasto tyle płaciło. Dla osób represjonowanych i inwalidów nie chcą się zgodzić na bezpłatne przejazdy. A tu takie rozdawnictwo. To skandal. Wstydziliby się.

    • 0 1

  • Gdzie logika?

    "Dla porównania poprzednia 3-letnia umowa kosztowała budżet miasta 25 mln zł. Jak wynika z danych magistratu, w skali miesiąca opłatami dodatkowymi za brak ważnego biletu karanych jest ponad 3,3 tys. osób, a wskaźnik ściągalności należności w 2022 r. wyniósł 78 proc"

    Czyli przez rok daje to 3300x12x0,78=30888 osób, które płacą faktycznie mandat. Mandat opłacony do 7 dni wynosi 126zł.
    Daje nam to niecałe 3,9mln rocznie z mandatów, 12mln w skali 3 lat. Vs 41 milionów Renomie. Sprytne.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane