• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

46 osób odbiera numer 112

Dariusz Łazarski/KFP
22 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • W Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratunkowego pracuje 46 osób, które przez całą dobę odbierają telefony przychodzące na numer 112 z całego województwa pomorskiego.
  • Każdej doby odbierają ok. 3,5 tysiąca połączeń.
  • Choć nowa siedziba WCPR działa od grudnia, oficjalnie otwarto ją w tym tygodniu.
  • WCPR mieści się w budynku Straży Pożarnej we Wrzeszczu.

Każdego dnia dzwonek telefonu rozbrzmiewa tu ok. 3,5 tys. razy. To nie komercyjna infolinia, lecz siedziba Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Gdańsku, którą właśnie oficjalnie otwarto po modernizacji.



Jak oceniasz działanie numeru 112 na Pomorzu?

Jeżeli przebywając na trenie Pomorza wystukasz w swoim telefonie numer 112, to odbierze go jeden z operatorów pracujących właśnie w siedzibie WCPR przy ul. Sosnowej 2 we Wrzeszczu. Jest ich łącznie 46, wszyscy są pracownikami Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku. Przeszli cykl specjalistycznych szkoleń, biegle posługują się językami duńskim, angielskim, niemieckim, rosyjskim, włoskim oraz francuskim.

- Otwarcie tego centrum jest kolejnym krokiem ku poprawie bezpieczeństwa mieszkańców regionu - podkreślał podczas otwarcia powiększonej siedziby WCPR wojewoda pomorski Ryszard Stachurski.

Czytaj także: Zapobiegły wybuchowi gazu i uratowały napadniętego

Kierownikiem Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Gdańsku jest Justyn Kamiński.

- Przy okazji remontu Centrum powiększyła się też jego przestrzeń, by w przyszłości, gdy będzie ono przejmowało zgłoszenia pod numerami 997, 998 i 999, mogli się w nim pomieścić dodatkowi operatorzy - mówi Roman Nowak, rzecznik prasowy wojewody pomorskiego.

Pomorskie WCPR przyjmuje miesięcznie około 91 tys. zgłoszeń, z czego aż 65 proc. stanowią alarmy fałszywe. Numer alarmowy 112 służy wyłącznie do powiadamiania w nagłych sytuacjach zagrożenia zdrowia, życia lub mienia.
Dariusz Łazarski/KFP

Opinie (79) 8 zablokowanych

  • trudna robota (5)

    i do tego tyle monitorów, głowa musi pękać po takim dniu pracy.
    w znajomość języków każdego z pracowników nie wieżę :)

    A teraz w praktyce, pod 112 dodzwoniłem się bardzo szybko, odebrała bardzo kompetentna osoba wysłuchałą co się dzieje i stwierdziła że to sprawa do straży miejskiej i że mnie tam przekieruje.
    Jak zapewne się domyślacie w straży miejskiej nikt nie odebrał przez 5 min.
    Rozłączyłem się. Po minucie pan ze 112 oddzwonił do mnie sam, zapytał jak się sprawy mają no i dodał że ze strażą miejską to tak już jest że nie odbierają.

    • 113 8

    • "ze strażą miejską to tak już jest że nie odbierają"
      czerpią z "najlepszych wzorców" w dużych firmach, ot co
      telefonu nie odbierasz - nie ma więc sprawy - głowa w piasek - wszystko gra!

      • 16 2

    • Też dzwoniłem...

      w ubiegłym roku, w sprawie pewnej kryzysowej sytuacji, wymagającej szybkiego działania kilku służb. Otrzymałem kompetentne wskazówki, dalej poszło gładko.

      • 6 0

    • 997 niestety też często nie odpowiada.

      • 2 0

    • w Twoją też nie wieRZę...

      • 16 0

    • Ja nie wieRZę w Twoją znajomość języka polskiego.

      • 9 0

  • Na ten numer dzwoniłam dwukrotnie, pierwszy raz w sprawie człowieka, raz w sprawie rannego zwierzęcia. Za każdym razem połączyłam się od razu i zostałam właściwie przekierowana a sprawa załatwiona efektywnie.

    Gratuluję też dalszym służbom jak na przykład Głównemu Inżynierowi Miasta Gdańska.

    • 43 9

  • nie odbiera (2)

    tylko ma odbierać te 46 osób. Mała różnica...

    • 19 3

    • Pracuje 46

      Odbiera 46 osób - w sensie ze tyle pracuje i tak jest w tej chwili. A na zmianie jest 9/10 operatorów

      • 7 0

    • "biegle posługują się językami duńskim, angielskim, niemieckim, rosyjskim, włoskim oraz francuskim."

      dobrze że znam niemiecki, to się z nimi dogadam:), ale wołałbym po polsku gdyby znali ten język :)

      • 9 0

  • Taaa 46 osób, ale co z tego skoro i tak dzwonek dzwoni oni mają miliony inyych zajęć- zaparzenie kawki, herbatki - ciasteczka (4)

    A telefon dzwooooni i dzwoooooni, na to są magiczne przyciski wyciszenia - i już przestaje nagle dzwonienie telefonu przeszkadzać. Żenada.

    • 12 130

    • nie mierz ludzi swoją miarą

      to że ty tak robisz nie znaczy że wszyscy tak robią

      • 40 2

    • Jakie kawki ? Jakie ciasteczka ? Jeśli ktoś nie zna specyfiki pracy "na słuchawce" niech lepiej nie pisze głupot. Każda minuta pracy jest liczona. Jakość,czas rozmowy wpływa na wynik takiej osoby. Przerwy są regulowane.

      • 22 1

    • 112

      Ty to jestes kretynem dopiero. Nie dość ze anonimowy debil to jeszcze zerowa wiedza, system 112 jest tak skonstruowany ze po kilku sekundach nie odbierania przez operatora połączenie jest przełączane albo do innego operatora w Gdańsku albo od razu ma Poznań. To nie jest infolinia Orange ze sobie wyłączysz głośność o idziesz spać. System musi czuwać nad połączeniem bo główny cel jest taki zeby jak najszybciej zostało ono odebrane. A to ze po rozmowie ze 112 i tak musisz czekać 3 minuty na połączenie z policja to nie jest wina operatora ani policjanta tylko ilości zgłoszeń i głupot z jakimi ludzie dzwonią,

      • 20 0

    • Trzeba coś wiedzieć żeby komentować

      Operator ma 15 sekund na odebranie inaczej połączenie przekazywane jest do innego operatora a średni czas odbioru w gdańsku wynosi 11 sekund

      • 8 1

  • języki (3)

    brakuje osoby posługującej się językiem hiszpańskim. Hiszpanów i Hiszpanek w Trójmieście jest bardzo wielu.

    • 20 11

    • w Anglii

      jest dużo polaków ale na alarmowym nie ma osoby mówiącej po polsku.

      • 23 1

    • 112

      Jeżeli zadzwoni Hiszpan to system wskaże operatora znającego hiszpański i niekoniecznie musi to buc osoba z w Gdańsku, jeżeli w danym momencie bedzie w Krakowie operator znający hiszpański no to właśnie on obsłuży zgłoszenie z naszego rejonu bez najmniejszego problemu.

      Pozdrawiam :)

      • 14 0

    • języki?

      Jeśli jest ich tak dużo to wypadałoby chociaż angielskiego nauczyć się. Wtedy z pewnością nie będą mieli problemów z porozumieniem się.

      • 4 1

  • Paranoja (1)

    Najpierw przedstawia się w czym problem a potem przełączają dalej i znowu trzeba czekać i tłumaczyć od nowa w czym problem....

    • 28 8

    • Oczywiście

      Powinni telepatycznie odczytywać Twój problem i od razu przełączać do kompetentnych służb :)

      • 2 0

  • w Gdyni (6)

    w grudniu chciałem zgłosić na 112 włamanie do sąsiadów, kilka minut kilka połączeń nikt nie odbiera, w końcu gdy się dodzwoniłem przełączyli na komisariat (niewłaściwy zresztą), tam też nikt nie odbierał, kolejny telefon - dzielnicowy odmówił przyjęcia zgłoszenia, musiałem dzwonić na miejscowy komisariat, ekipa się zgłosiła po blisko 2 godzinach. straciłem mnóstwo czasu a złodzieje za to mieli czas dać nogę z gratami, byłem niestety świadkiem włamu. dodam że do dziś mnie nikt nie przesłuchał "na okoliczność". to fakty, komentować mi się już nie chce.

    • 35 4

    • 997 - policja :) (4)

      Jak byś chodził do podstawówki chociaż to tam uczyli ze numer w Polsce na policję to 997 a nie 112 wiec co sie zalisz?.p

      • 5 6

      • (2)

        Mareczku, skończyłem studia i mam 40, ale widać faktycznie powinienem wrócić do podstawówki....

        • 3 0

        • Świetnie bo studia kończą jedynie inteligentni i ogarnieci ludzie. (1)

          • 1 4

          • Marek - utknąłeś w podstawówce?

            Dawno dawno temu było tak jak mówisz. Natomiast gdybyś nie zatrzymał się na etapie podstawówki to zauważyłbyś, że co chwilę jesteśmy informowani o wspaniałości numeru 112 więc normalne, że ludzie z niego korzystają.

            Niestety mam podobne doświadczenie co do jego działania i osobiście radzę wybierać numery 999 / 998 / 997 zamiast 112.

            • 6 0

      • 997 często nie odbiera. Potwierdzone doświadczeniami.

        • 6 0

    • Powinieneś teraz złożyć donos do Prokuratury

      • 2 0

  • Mała rada: najlepiej dzwonić na stare numery 999, 998, 997 (1)

    szybciej, sprawniej i skuteczniej. Jak na razie oczywiście.

    • 29 3

    • Popieram!

      Szybciej, bez pośredników. Ilekroć dzwoniłem zawsze potrafiłem ocenić czy potrzebna jest pomoc lekarza, Policji czy Straży Miejskiej.

      • 3 0

  • Zadzwoniłem kiedyś na 112

    bo widziałem przez okno bójkę na ulicy. Odebrał gość ze straży pożarnej, wysłuchał co miałem do powiedzenia i powiedział żebym zadzwonił bezpośrednio na 997 bo połączyło mnie ze strażą - a to nie ich problem. Made in poland.

    • 37 3

  • Zmienić mentalność (3)

    Najczęsciej ludzie dzwonią po karetkę bo nie chcą iśc do przychodni a biedni dyspozytorzy przyjmują wqszystko jak leci nawet atak łupieżu i ciekawe kiedy coś się stanie w Gdańsku i wtedy nie bedzie zadnej karetki aby pomóc poniewaz karetki wszystkie są na wizytkach ,na które powinni pojechac lekarze rodzinni.
    Czas wreszcie pobierac opłaty za każdą wizytę w przychodni poniewaz przychodnie to zazwyczaj klub towarzyski dla staruszków.
    Za przyjazd karetki jak w każdym europejskim kraju tez powinno sie płacic bo w tej chwili to darmowa taksóweczka dla cwaniaczków.

    • 29 7

    • to poczekam az tytus dypolot będzie tytusem starusem

      i wówczas nowe młode matrixy powiedzą, że jest taki stary swir tytus starus co przesiaduje w przychodni

      • 1 1

    • Ewa

      Biedni kurde jak mają pomóc to oni nie wiedzą jak. Sorki ale jak kiedyś było999 997 itp radzili sobie lepiej

      • 1 0

    • Bzdury wypisujesz ! Płacę wysoką składkę zdrowotną i wymagam, aby pomoc medyczna możliwie jak najszybciej dotarła do osoby u której wystąpiły niebezpieczne dla życie objawy . Taki jest zas ...y obowiązek ratownika skoro już nim został. A jeśli nie chce wykonywać swoich obowiązków jako ratownik medyczny to niech idzie do marketu na kasę zarabiać na życie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane