• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5 mln km przejechanych na Mevo. System rośnie i zaczyna zarabiać

Maciej Korolczuk
2 sierpnia 2024, godz. 17:00 
Opinie (124)

Z każdym kolejnym miesiącem coraz więcej osób korzysta z rowerów Mevo. Jak wynika z udostępnionych portalowi Trojmiasto.pl statystyk, od marca miesięczna liczba przejechanych kilometrów wzrosła z 345 tys. do 1,6 mln w lipcu. W lipcu padł rekord dziennych wypożyczeń rowerów - 31 lipca Mevo wypożyczano ponad 17 tys. razy. Także w lipcu osiągnięto najwyższe przychody z abonamentów i rozliczania minutowego, które wyniosły ok. 1,5 mln zł.



Z rowerów Mevo korzystam:

Mevo w pełnym wymiarze, a więc z czterema tysiącami rowerów (w tym 3 tys. elektrycznych i 1 tys. bez baterii i silnika) funkcjonuje od początku marca. I o ile wczesną wiosną statystyki wydawały się umiarkowane, o tyle każdy kolejny miesiąc przynosił już znaczne wzrosty.

Jak wynika z udostępnionych portalowi Trojmiasto.pl statystyk, do końca lipca rowery Mevo przejechały ponad 5 mln kilometrów.

Rekord padł w ubiegłym miesiącu, gdy liczba przejechanych kilometrów wyniosła 1,6 mln. Złożyło się na to 436 tys. podróży (również rekord), a największą popularnością rowery cieszyły się w minioną środę. Ostatniego dnia lipca odnotowano aż 17,6 tys. wypożyczeń, co również jest wynikiem rekordowym (dla porównania w marcu było ich nieco ponad 5 tys., w kwietniu 10 tys., maju - 13 tys., czerwcu - 16 tys.).


Popularność rowerów pozytywnie wpływa na przychody z abonamentów i rozliczania minutowego. Jeszcze w marcu Mevo generowało niespełna 400 tys. zł miesięcznie przychodu.

Potem wpływy wystrzeliły.

W kwietniu odnotowano prawie 700 tys. zł, a w maju po raz pierwszy przekroczono barierę 1 mln zł (1,2 mln zł). Podobnie było w czerwcu, by w lipcu znów padł rekord - 1,5 mln zł.

To oznacza, że Mevo szybko zbliża się do granicy rentowności, bo do miesięcznej raty, jaką gminy płacą operatorowi za funkcjonowanie systemu brakuje już tylko 0,5 mln zł.



Co jeszcze wynika ze statystyk Mevo?



Co ciekawe, zdecydowana większość wpływów z wypożyczeń rowerów Mevo pochodzi od użytkowników rozliczających się minutowo, a nie w ramach abonamentu.

W marcu 250 tys. spośród 400 tys. złotych pochodziło właśnie z rozliczania minutowego, w kwietniu 430 tys. z 700 tys. zł, w maju 800 tys. z 1,2 mln, a w czerwcu 750 tys. z 1,2 mln zł.

Czuwający nad działaniem operatora Obszar Metropolitalny liczy, że stabilność systemu, niezawodność i duża dostępność rowerów sprawią, że liczba osób, które zwiążą się z Mevo na dłużej, będzie rosła.


To jeszcze można poprawić



O tym, że Mevo działa świadczą też statystyki naszego Raportu, gdzie w ostatnich tygodniach znacząco spadła liczba zgłoszeń dotyczących rowerów Mevo.

Co nie oznacza, że działa on idealnie. Nadal zdarza się bowiem, że system nalicza dodatkowe opłaty użytkownikom odstawiającym rowery na przepełnionych stacjach (operator traktuje to wówczas jako oddanie roweru poza stacją).

Od czasu do czasu zdarzają się też sygnały o jeździe na gapę w koszyku na kierownicy czy aktach wandalizmu. W porównaniu do początkowej, a zwłaszcza testowej fazy Mevo, takich zgłoszeń jest jednak zdecydowanie mniej.

"Transport szkolny..." (72 opinie)

Jeden z wielu przykładów wykorzystania rowerów Mevo. Znakomity pomysł czy skrajna głupota?
Jeden z wielu przykładów wykorzystania rowerów Mevo. Znakomity pomysł czy skrajna głupota?

Miejsca

Opinie (124) 1 zablokowana

  • No i gitara, zaczyna grać. (10)

    • 11 22

    • Komentarz jak w tvp (6)

      Tępa propaganda

      • 4 9

      • Tępą propagandą dredziarzy jest ciągłe atakowanie mevo (5)

        Wiadomo, że Kacper by wprowadził system który by płacił (swoim) za korzystanie ale skoro ludzie używają to pewnie nie jest taki do dudy

        • 6 1

        • To jest miś na miarę naszych możliwość (4)

          System mevo przynosi w sezonie rowerowym mniejsze straty niż miesiącach gdzie sezonu nie ma szok, jednocześnie przypominam ze ciagle przynosi straty

          • 0 2

          • Rozjeżdżając chodnik autem też przynosisz straty (1)

            • 1 1

            • Ale to ty dzwonisz

              • 0 0

          • Przeczytaj chociaż nagłówek tego artykułu (1)

            Cytuję: System rośnie i zaczyna zarabiać

            • 1 1

            • No o to chodzi, że wyliczają wzrosty z wakacji, się zaraz skończy ciepełko, wiaterek powieje, turyści wyjada i nie będzie dalszych wzrostów tylko spadki

              • 0 0

    • Nie rozśmieszaj mnie do bólu

      • 2 2

    • Za rogiem jesień. (1)

      I gitara się skończy,rowery są toporne bez amortyzacji.

      • 0 5

      • Miejski rower, który ma jeździć po DDR, ale za to też jesienią i zimą - z amortyzatorem?
        Wyższy poziom głupoty widzę reprezentujesz...

        • 3 0

  • Wiadomo było, że z czasem projekt ruszy. (1)

    • 4 24

    • Ruszyła ale tylko propaganda !!!!

      • 6 7

  • A co z Falą (3)

    Kiedy zacznie sensownie działać?

    • 23 8

    • Najpierw trzeba rozliczyć działaczów z PiS którzy za to odpowiadają. (2)

      Jak zwykle ci z PiS wzięli kasę i uciekli

      • 3 11

      • (1)

        Redakcyjny przygłup dał glos

        • 9 3

        • A ty czego tak się uśmiechasz też się załapałeś na villę + ?

          • 2 4

  • Na pohybel frustratom (14)

    Pamiętam ile tu było wpisów, że nikt z tego nie będzie korzystał, nie korzysta i że zaraz padną i się zwiną.
    Tak samo z PKM - zanim wybudowali to też miała wg forumowych ekspertów powietrze wozić.

    • 43 46

    • Bo jęczenie nic nie kosztuje.

      • 16 11

    • A jakie narzekania były jak Obwodnice budowano za Gierka... Jesli z PKM zrobia druga SKM-kę to nagle sie okaze, że miasto rozbuduje sie przy jej linii... Łatwiej bedzie dojechac PKM-ką niż tłuc sie tramwajem ;D

      • 7 6

    • To samo było z halą na granicy Sopotu i Gdańska że będą pustki i z kładkami na Motławie jak to zeszpecą Gdańsk. (1)

      • 16 9

      • kładki odpuścil,i jak zobaczyli ich oblężenie

        ale oczywiście pamiętam wpisy portalowych trolli

        • 5 2

    • Na pohybel zachwalaczowi czerwonego badziewia za grube bańki (1)

      • 4 10

      • Nie wiesz co oznacza i kiedy użyć zwrotu na pohybel. Ale piszesz .

        • 5 4

    • (6)

      nazywasz to sukcesem? pierwsze mevo miało ponad 10 tysięcy wypożyczeń dziennie przy flocie 3x mniejszej. pierwsze mevo było 10x bardziej atrakcyjne cenowo i właśnie dlatego stał się ofiarą własnego sukcesu. obecne mevo jest nastawione w pełni na korzyści finansowe a nie na promowanie jazdy rowerem i zmniejszenie korków na ulicach.

      • 4 15

      • (1)

        A to mevo ma coś promować? A ja myślałem, że to zwykła usługa transportowa jest.

        • 13 1

        • no to widzisz, źle myślałeś

          • 1 11

      • Ile zarobiło na tym miasto?

        • 3 2

      • "pierwsze mevo było 10x bardziej atrakcyjne cenowo"

        Buhahaha, teraz miesięczny abonament jest w cenie hamburgera (29,99 zł), przy mewo 1, to niestety bolało

        • 6 0

      • Ale że złotówka dziennie w ramach abonamentu to jest drogo?? :)

        • 2 0

      • Jakie 10 razy?

        Ja kojarzę 10gr/min i 10zl/miesiąc. Naukowcem nie jestem ale to jakieś 3x

        • 0 0

    • Taki kraj

      Każdy mądry, większość nic nie stworzy ani nie osiągnie.

      • 0 0

  • Od kilku dni ciągle tutaj pojawiają sie artykuły które chwalą różne rozwiązania (13)

    Które są wprowadzane do Gdańska, np przejścia dla pieszych obok tunelu, bus pasy które nagle wszyscy chwalą ,mimo korków ,rowerki mevo itp

    • 78 29

    • Bo jak coś jest dobre to warto pochwalić

      • 25 18

    • Propaganda urzędu idzie na całość !!!!!! (2)

      • 27 14

      • Bezmyślność krytykujących wszystko kierowców sięga dna.

        • 7 7

      • Ale to wasze komentarze zostają i są wyróżniane

        • 4 0

    • A co złego w (3)

      Mevo, przejściach dla pieszych czy buspasach?

      • 24 15

      • Co złego? (2)

        Nie widzisz nic złego w BUSpasie na grunwaldzkiej Od Abrahama, który zakorkował fragment drogi która nie była wcześniej zakorkowana?
        nie widzisz problemu w przejściu naziemnym przy Bramie Wyżynnej która sprawia że jadąc tramwajem z chełmu traci się minutę (praktycznie z każdym razem tam stoję) co jeszcze bardziej zmniejsza atrakcyjność tramwaju.
        Nie widzisz nic złego w ścieżce rowerowej na Jana z Kolna z której praktycznie nie nie korzysta.
        Nie widzisz nic złego w comiesięcznym dopłacaniu do Mevo? Myślisz że te pieniądze spadają z nieba?

        • 6 13

        • Nic złego

          1. Buspas i tak nic dla kierowców nie zmienia, bo oni i tak po skrzyżowaniu z wita Stwosza będą stać w tym samym korku. Różnica jest teraz taka, że są autobusy, które część korka omijają.
          2. Przejścia w takim miejscu są bardzo potrzebne, bo ułatwiają dostęp do różnych miejsc w centrum dla wszystkich. Akurat sygnalizacja powinna być w tym miejscu dopasowana, aby tramwaje traciły jak najmniej (priorytetem pozostaje jednak pieszy)
          3. Droga rowerowa na Jana z Kolna jest mało uczęszczana dlatego, bo nagle na wysokości stoczni się urywa i potem trzeba przejść albo na wąski chodnik albo na ulicę, która zwęża się do 2 pasów. I tak jest to lepsze niż było, ponieważ rowerzyści ten fragment drogi mogą bezpiecznie i sprawnie pokonać. Akurat nie wiem dlaczego kierowcom miałoby to przeszkadzać, skoro żadnych korków tam nie ma.

          • 0 0

        • I jeszcze

          4. Nie ma nic złego w dopłacaniu do Mevo, ponieważ zwiększa to atrakcyjność alternatywnych środków transportu i wyciąga ludzi (nie ważne czy z samochodów, ze zbiorkomu czy jako rekreacja.

          Korzystający z samochodu również nie powinni narzekać, ponieważ nie jest tak, że to oni finansują drogi w mieście, do nich też KAŻDY dopłaca.

          • 0 0

    • portal zawsze z władzą

      obojętnie jaka jest ;)

      • 18 3

    • och nie

      nie wszyscy uważają, że miasta są dla aut - szok

      • 12 14

    • od zawsze promują też tęczowe dziadostwo, ten komentarz będzie wisiał góra 3 minuty

      • 20 10

    • Celowy zabieg - trzeba przykrywać braki i niegospodarność

      Czemu o Fali nie ma wzmianki?

      • 20 5

    • Może dlatego, że nie wszyscy patrzą tylko na czubek własnego samochodu

      Ludzie naprawdę korzystają z przejść dla pieszych, z mevo, oraz są tacy którzy rozumieją że buspasy nie wydłużają czasu przejazdu.

      • 5 2

  • Niech zrobią kary za porzucone rowery (3)

    Później wejść do posesji nie można bo rowery opierają o bramę

    • 25 2

    • Przestaw. Korona nie spadnie. (1)

      U mnie zdarza się że na stacji tak postawią że blokuje pół ścieżki rowerowej, Przestawiam, 5 sekund i po problemie.

      • 3 4

      • Na Kaczych Bukach rower Mevo stoi albo leży na chodniku ok. 200m od stacji, tak już od 2 miesięcy.

        Wielokrotnie przejeżdżał obok samochód oznaczony Mevo, a rower dalej stoi. Nikomu nie chce się targać go do stacji, nawet pracownikom systemu....

        • 0 1

    • A potem się nagle obudziłeś, bo odstawienie Mevo poza stacją jest płatne

      • 4 1

  • Mevo działa. Wiadomo Gdańsk. W Gdańsku wszystko zawsze dobrze dziala

    • 8 20

  • (5)

    Ja kupiłem sam rower,dzięki temu oszczędzam czas i pieniendze mili moi.To POdobny bubell jak fala.

    • 19 13

    • Zakładam swoje kalesony i se pedałuję w sina dał a jak jestem przyjechany z powrotem do domu (4)

      to już nie pedaluję

      • 1 1

      • lubisz pedałować ? A koledzy z tobą pedałują ? (3)

        • 1 1

        • Co w tym złego? Może lubi ale nie lubi sie (2)

          rozmnażać jak pary hetero bez dzieci z pieskiem.

          • 0 1

          • W kamienną twarz uwielbiam grać z kolegami. Ja zawsze siedzę pod stołem (1)

            • 0 1

            • Wiemy że ty biorcą jesteś

              • 0 1

  • no dobra a jak przyjdzie wrzesień to zaczną się spadki, i co wtedy, bankructwo? (1)

    • 26 2

    • Miś

      Ogłosili wielkie zwycięstwo, że w sezonie rowerowym samorząd dokłada tylko 0,5mln złotych

      • 0 0

  • (1)

    razem z hulajnogami największe zło Trójmiasta.

    • 21 16

    • do kierowców im lata świetlne

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane