• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5 mln km przejechanych na Mevo. System rośnie i zaczyna zarabiać

Maciej Korolczuk
2 sierpnia 2024, godz. 17:00 
Opinie (142)

Z każdym kolejnym miesiącem coraz więcej osób korzysta z rowerów Mevo. Jak wynika z udostępnionych portalowi Trojmiasto.pl statystyk, od marca miesięczna liczba przejechanych kilometrów wzrosła z 345 tys. do 1,6 mln w lipcu. W lipcu padł rekord dziennych wypożyczeń rowerów - 31 lipca Mevo wypożyczano ponad 17 tys. razy. Także w lipcu osiągnięto najwyższe przychody z abonamentów i rozliczania minutowego, które wyniosły ok. 1,5 mln zł.



Z rowerów Mevo korzystam:

Mevo w pełnym wymiarze, a więc z czterema tysiącami rowerów (w tym 3 tys. elektrycznych i 1 tys. bez baterii i silnika) funkcjonuje od początku marca. I o ile wczesną wiosną statystyki wydawały się umiarkowane, o tyle każdy kolejny miesiąc przynosił już znaczne wzrosty.

Jak wynika z udostępnionych portalowi Trojmiasto.pl statystyk, do końca lipca rowery Mevo przejechały ponad 5 mln kilometrów.

Rekord padł w ubiegłym miesiącu, gdy liczba przejechanych kilometrów wyniosła 1,6 mln. Złożyło się na to 436 tys. podróży (również rekord), a największą popularnością rowery cieszyły się w minioną środę. Ostatniego dnia lipca odnotowano aż 17,6 tys. wypożyczeń, co również jest wynikiem rekordowym (dla porównania w marcu było ich nieco ponad 5 tys., w kwietniu 10 tys., maju - 13 tys., czerwcu - 16 tys.).


Popularność rowerów pozytywnie wpływa na przychody z abonamentów i rozliczania minutowego. Jeszcze w marcu Mevo generowało niespełna 400 tys. zł miesięcznie przychodu.

Potem wpływy wystrzeliły.

W kwietniu odnotowano prawie 700 tys. zł, a w maju po raz pierwszy przekroczono barierę 1 mln zł (1,2 mln zł). Podobnie było w czerwcu, by w lipcu znów padł rekord - 1,5 mln zł.

To oznacza, że Mevo szybko zbliża się do granicy rentowności, bo do miesięcznej raty, jaką gminy płacą operatorowi za funkcjonowanie systemu brakuje już tylko 0,5 mln zł.



Co jeszcze wynika ze statystyk Mevo?



Co ciekawe, zdecydowana większość wpływów z wypożyczeń rowerów Mevo pochodzi od użytkowników rozliczających się minutowo, a nie w ramach abonamentu.

W marcu 250 tys. spośród 400 tys. złotych pochodziło właśnie z rozliczania minutowego, w kwietniu 430 tys. z 700 tys. zł, w maju 800 tys. z 1,2 mln, a w czerwcu 750 tys. z 1,2 mln zł.

Czuwający nad działaniem operatora Obszar Metropolitalny liczy, że stabilność systemu, niezawodność i duża dostępność rowerów sprawią, że liczba osób, które zwiążą się z Mevo na dłużej, będzie rosła.


To jeszcze można poprawić



O tym, że Mevo działa świadczą też statystyki naszego Raportu, gdzie w ostatnich tygodniach znacząco spadła liczba zgłoszeń dotyczących rowerów Mevo.

Co nie oznacza, że działa on idealnie. Nadal zdarza się bowiem, że system nalicza dodatkowe opłaty użytkownikom odstawiającym rowery na przepełnionych stacjach (operator traktuje to wówczas jako oddanie roweru poza stacją).

Od czasu do czasu zdarzają się też sygnały o jeździe na gapę w koszyku na kierownicy czy aktach wandalizmu. W porównaniu do początkowej, a zwłaszcza testowej fazy Mevo, takich zgłoszeń jest jednak zdecydowanie mniej.

"Transport szkolny..." (72 opinie)

Jeden z wielu przykładów wykorzystania rowerów Mevo. Znakomity pomysł czy skrajna głupota?
Jeden z wielu przykładów wykorzystania rowerów Mevo. Znakomity pomysł czy skrajna głupota?

Miejsca

Opinie (142) 1 zablokowana

  • Kto tam Was uczył ekonomii? Uwzględniacie tylko przychody :-) (2)

    Moglibyście siedzieć w jakimś urzędzie utrzymywanym przez podatników ale nie porwadzić włąsny biznes.
    Ani słowem nie zająknęliście się o kosztach i dochodzie. Bez tego trudno ocenić rentowność tylko na podstawie przychodów. Ciekawi mnie jaki jest w tym wszystkim koszt serwisowania, rowery były nowe więc pewnie na początku nie dało się tego tak odczuć ale w miare upływu czasu i przebiegu pojazdów ten koszt zacznie być znacznie bardziej odczuwalny w bilansie tego całego "interesu"

    • 12 5

    • widzę że minusują ekonomiści społeczni (1)

      którzy różnią się od ekonomistów zwykłych tak jak sprawiedliwość od sprawiedliwości społecznej.
      Moje pytanie o koszty, o dochód nie jest bezzasadne gdyż co z tego że przychody bedą np. na poziomie 2 mln ale koszty wyniosą 2,5 mln. Wiem że nie ogarniacie takich spraw i jesteście za podnoszeniem najniższej krajowej gdyż w życiu nie płaciliście pracownikom tzw. pełnego brutto

      • 6 2

      • Lepiej poucz się do sprawdzianu z przyry.

        • 1 3

  • Dlaczego w Polsce nie może działać podobny polski system wypożyczalni?

    • 3 1

  • brawo Gdansk

    brawo Pani prezydent widac ze Gdansk sie rozwija

    • 2 10

  • Czy to jest artykuł sponsorowany?

    Wymieszane perspektywy dzienne i miesięczne, dochody - przychody - koszty, wykres z zestawieniem liczby użytkowników, kilometrow i dochodu na jednej skali - cuda, doprawdy cuda. Zabrakło tylko najważniejszego - zysku lub straty, ale to pewnie mniej wygodny temat

    • 12 1

  • Mydlenie oczu

    na zlecenie dworu z NowychbOgrodów!

    • 8 2

  • Super (4)

    Korzystam codziennie z wersji hybrydowej w ramach abonamentu, z plusów to duża dostępność rowerów, z minusów to różny stan rowerów, niektóre działają idealnie, w niektórych wspomaganie odłącza się przy np 15 km/h.

    • 23 10

    • A ja nie korzystam i nie zamierzam korzystać (1)

      Mam swój własny rower.

      • 1 4

      • Ja też, ale po swój własny muszę wracać do miejsca, w którym go zostawiłem. Przy Mewie jest większa swoboda.

        • 5 0

    • Myślę że tak z kilka razy w tygodniu korzystam z Mevo i też zauważam nienajlepszy stan rowerów. Najczęstsze problemy to właśnie wspomniane wspomaganie i do tego sprawność hamulców.
      To jeszcze nie koniec pierwszego sezonu, a mam wrażenie że usterek jest całkiem sporo.

      • 1 0

    • Tak super cudowne te Mevo

      Szkoda tylko że nie mogę z tego cuda skorzystać gdyż operator omija część osiedli na południu Gdańska gdzie mieszka po kilka tys mieszkańców.
      Już się wyleczyłem z tych ich wynalazków i udogodnień dla mieszkańców.
      A te pieśni pochwalne to nic innego jak płatny artykuł powinny być traktowane

      • 0 0

  • szkoda że (5)

    nawet w celu jednorazowego przejazdu trzeba przypiąć kartę płatniczą, nie można zsplacic bez zapisywania danych kart albo np. blikiem. zrezygnowałam

    • 57 16

    • ale w czym konkretnie problem

      boisz się, że cię shakują z drobnych?

      • 9 15

    • Rower kosztuje 12.000, więc operator musi wiedzieć kto go wypożycza. Możesz podpiąć dowolną kartę - także wirtualną.

      • 5 0

    • Można

      • 5 0

    • Nic nie trzeba podpinać...

      Można sobie konto doładować i śmigać.

      • 3 2

    • Można zapłacić blikiem.

      • 0 0

  • Propaganda sukcesu - jest ciepło. Od października do marca przychody będą bliskie zeru

    • 8 2

  • Plany taryfowe do poprawy

    Mevo miało być dla mieszkańców, a nie dla turystów, plany taryfowe nie zachęcają do korzystania z tego systemu. Subskrypcja minutowa jest droższa niż pozostałe, zaś roczna nie różni się niczym od miesięcznego. Ceny w subskrypcji minutowej powinny być takie same jak w pozostałych planach, zaś roczny abonament powinien posiadać dodatkowy gratis w postaci dodatkowych minut lub możliwości wypożyczenia drugiego roweru.

    • 3 1

  • jak to (1)

    miasto płaci comoisięczny abonament?????

    Czyli jako mieszkaniec płacę w podatkach pomimo ze nie uzywam tego???

    • 3 1

    • Oczywiście

      Uśmiechnij się:)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane