• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5 mln km przejechanych na Mevo. System rośnie i zaczyna zarabiać

Maciej Korolczuk
2 sierpnia 2024, godz. 17:00 
Opinie (142)

Z każdym kolejnym miesiącem coraz więcej osób korzysta z rowerów Mevo. Jak wynika z udostępnionych portalowi Trojmiasto.pl statystyk, od marca miesięczna liczba przejechanych kilometrów wzrosła z 345 tys. do 1,6 mln w lipcu. W lipcu padł rekord dziennych wypożyczeń rowerów - 31 lipca Mevo wypożyczano ponad 17 tys. razy. Także w lipcu osiągnięto najwyższe przychody z abonamentów i rozliczania minutowego, które wyniosły ok. 1,5 mln zł.



Z rowerów Mevo korzystam:

Mevo w pełnym wymiarze, a więc z czterema tysiącami rowerów (w tym 3 tys. elektrycznych i 1 tys. bez baterii i silnika) funkcjonuje od początku marca. I o ile wczesną wiosną statystyki wydawały się umiarkowane, o tyle każdy kolejny miesiąc przynosił już znaczne wzrosty.

Jak wynika z udostępnionych portalowi Trojmiasto.pl statystyk, do końca lipca rowery Mevo przejechały ponad 5 mln kilometrów.

Rekord padł w ubiegłym miesiącu, gdy liczba przejechanych kilometrów wyniosła 1,6 mln. Złożyło się na to 436 tys. podróży (również rekord), a największą popularnością rowery cieszyły się w minioną środę. Ostatniego dnia lipca odnotowano aż 17,6 tys. wypożyczeń, co również jest wynikiem rekordowym (dla porównania w marcu było ich nieco ponad 5 tys., w kwietniu 10 tys., maju - 13 tys., czerwcu - 16 tys.).


Popularność rowerów pozytywnie wpływa na przychody z abonamentów i rozliczania minutowego. Jeszcze w marcu Mevo generowało niespełna 400 tys. zł miesięcznie przychodu.

Potem wpływy wystrzeliły.

W kwietniu odnotowano prawie 700 tys. zł, a w maju po raz pierwszy przekroczono barierę 1 mln zł (1,2 mln zł). Podobnie było w czerwcu, by w lipcu znów padł rekord - 1,5 mln zł.

To oznacza, że Mevo szybko zbliża się do granicy rentowności, bo do miesięcznej raty, jaką gminy płacą operatorowi za funkcjonowanie systemu brakuje już tylko 0,5 mln zł.



Co jeszcze wynika ze statystyk Mevo?



Co ciekawe, zdecydowana większość wpływów z wypożyczeń rowerów Mevo pochodzi od użytkowników rozliczających się minutowo, a nie w ramach abonamentu.

W marcu 250 tys. spośród 400 tys. złotych pochodziło właśnie z rozliczania minutowego, w kwietniu 430 tys. z 700 tys. zł, w maju 800 tys. z 1,2 mln, a w czerwcu 750 tys. z 1,2 mln zł.

Czuwający nad działaniem operatora Obszar Metropolitalny liczy, że stabilność systemu, niezawodność i duża dostępność rowerów sprawią, że liczba osób, które zwiążą się z Mevo na dłużej, będzie rosła.


To jeszcze można poprawić



O tym, że Mevo działa świadczą też statystyki naszego Raportu, gdzie w ostatnich tygodniach znacząco spadła liczba zgłoszeń dotyczących rowerów Mevo.

Co nie oznacza, że działa on idealnie. Nadal zdarza się bowiem, że system nalicza dodatkowe opłaty użytkownikom odstawiającym rowery na przepełnionych stacjach (operator traktuje to wówczas jako oddanie roweru poza stacją).

Od czasu do czasu zdarzają się też sygnały o jeździe na gapę w koszyku na kierownicy czy aktach wandalizmu. W porównaniu do początkowej, a zwłaszcza testowej fazy Mevo, takich zgłoszeń jest jednak zdecydowanie mniej.

"Transport szkolny..." (72 opinie)

Jeden z wielu przykładów wykorzystania rowerów Mevo. Znakomity pomysł czy skrajna głupota?
Jeden z wielu przykładów wykorzystania rowerów Mevo. Znakomity pomysł czy skrajna głupota?

Miejsca

Opinie (142) 1 zablokowana

  • Mewo to super sprawa!

    • 6 10

  • (2)

    Największe wpływy oczywiście pochodzą od rowerów zaparkowanych poza stacją, czyli w odległości 1 metra

    • 12 6

    • Polecam reklamacje przez Appkę, 3 minuty ostatnio oddali kasę.

      Wystarczy wybrać "niepoprawnie pobrana opłata".

      • 5 0

    • jakieś przykłady?

      • 4 0

  • (5)

    Czyli MEVO generuje koszty dla miasta w wysokości 24 mln zł rocznie... Patrząc na wykres widać, ze przeniosło ok 5 mln zł przychodu... No to niezły bilans będzie za pierwszy rok...

    • 8 6

    • 2 mln płacą gminy biorące w tym pomyśle a nie jedno miasto (2)

      Co do "rentownosci" to masz rację. Propaganda bedzie trąbić o sukcesie i o prawie rentownośći :-) ale prawda jest taka, że podatnicy z tych gmin wspierają ten projekt niezależnie czy chcą czy nie, czy z niego korzystają czy nie.
      Ja bym spojrzał na problem inaczej, czy firma prowadząca to całe Mevo zbilansuje się z przychodów za przejazdy plus dopłata z gmin. Jeśli nie to albo upadnie na pysk albo poprosi aneksem o zwiększenie dopłaty

      • 6 3

      • To nie musi być rentowe, to jest rozszerzenie komunikacji miejskiej

        • 5 2

      • Podatnik to ktoś utrzymujący się z pracy

        Tacy z reguły nie mają czasu szukać gdzie podziały się ich 4zl miesięcznie, w zamian za mniejsze korki albo mniejsze obłożenie komunikacji miejskiej.

        • 0 2

    • (1)

      Usługi publiczne nie są od zarabiania.

      • 4 6

      • nie są do zarabiania, co nie oznacza że nie należy liczyć pieniędzy publicznych gdy się je wydaje na te usługi

        • 6 3

  • O jak zarabia to pewnie oddadzą pieniądze za poprzednie mevo

    • 12 2

  • (3)

    Też jeżdżę Mevo.Na początku byłam sceptyczna do tych rowerów .
    Jednak się myliłam jazda rowerem Mecinto czysta przyjemność.
    Naprawdę Robert Mecinsa lepsze od szosowych rowerów specialized.
    Jedyny minus to brak licznika ,który pokazywałby ile się jedzie na godzine .Mam wrażenie ,że jadę tak 50 km na godzinę .
    Jeszcze jeden minus to siodełko jest zbyt małe dla kobiet z dużymi pupami .Moja pupa wylewa się za siodełko .

    • 3 20

    • Elektryki mają licznik (1)

      a te zwykłe, ne wiem, bo nie jechałem

      • 2 1

      • No to ile jechałeś najszybciej?Moja znajoma pod górkę na Cienistej jechała 40 km na godzinę rowerem Mevo .Też ma wielką pupę i jej się wylewa za siodełko .

        • 1 4

    • więcej ruchu (zrezygnuj z elektryka na rzecz zwykłego roweru), mniej kalorii i pupa przestanie się wylewać z siodełka

      • 4 0

  • wakacje sa to ruch jest (2)

    po wakacjach spadnie

    • 20 3

    • No i co z tego?

      • 1 4

    • Niemożliwe! Kto by pomyślał!

      • 2 0

  • Zarabia, to dobrze (1)

    Ale czy to wystarcza na pokrycie choćby połowy kosztu utrzymania?

    • 17 3

    • to komunikacja publiczna. nikt nie lizy ze to się zwróci z zyskiem

      • 4 3

  • Teraz wiadomo dlaczego miasto jest korkowane , żeby można było powiedzieć że Mewo zaczyna zarabiać ,choć i tak pada !!!!!! (1)

    • 10 12

    • Nie zapomnij dodać

      Że i ziemię wypłaszczają pod Mevo, a i chemitrailsy na pewno mają jakiś związek

      • 7 2

  • Podobnie jak fala niezła propaganda mafi z UM

    • 11 5

  • Jak zarabia skoro w najlepszym miesiącu brakuje pół miliona do pokrycia kosztów.

    Zostają tylko dwa, góra trzy miesiące, przy dobrej pogodzie, które są dogodne dla masowej jazdy. Wygląda na to, że w skali tego roku dołożyć trzeba grube miliony a nie, że niedługo projekt się zepnie.

    • 15 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane