• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5 zł bonifikaty za 39 dni przerwy w działaniu windy

Maciej Korolczuk
16 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (164)
Mieszkańcy wieżowca przy ul. Koralowej musieli radzić sobie bez windy przez 39 dni. Mieszkańcy wieżowca przy ul. Koralowej musieli radzić sobie bez windy przez 39 dni.

W wieżowcu przy ul. KoralowejMapka w Gdańsku przez ponad miesiąc trwał remont windy. Dźwig przez 39 dni był wyłączony z eksploatacji, co było utrapieniem dla mieszkańców. Po zakończonej modernizacji mogą cieszyć się nie tylko z nowej windy, ale i... bonifikaty udzielonej przez spółdzielnię. Wyniosła ona - co może śmieszyć - 5 zł za osobę.



Mając do wyboru windę i schody, wybieram:

O udzielonej bonifikacie naszą czytelniczkę poinformowała Gdańska Spółdzielnia Mieszkaniowa. Jak wyjaśniono w lakonicznym komunikacie, wynika ona z remontu dźwigu. Winda w bloku przy ul. Koralowej na Oruni nie działała łącznie przez 39 dni. W bloku nie byle jakim, bo 10-piętrowym.

Udzielona bonifikata wyniosła 5 zł za osobę.

- Mogę odliczyć 5 zł od czynszu za to, że 39 dni tachałam siatki z zakupami na 8 piętro. Dzień stał się od razu lepszy - śmieje się nasza czytelniczka.
Komunikat o udzielonej rekompensacie, jaki nasza czytelniczka otrzymała od spółdzielni. Komunikat o udzielonej rekompensacie, jaki nasza czytelniczka otrzymała od spółdzielni.

"Tylko nie wydaj na głupoty"



Pięciozłotowa obniżka czynszu rozbawiła naszych czytelników, którzy w komentarzach pod zamieszczonym raportem pisali:

- Dobrze przemyśl, co zrobić z takim majątkiem!
- Tylko niech nie zapomni uwzględnić tego w rozliczeniu podatkowym za rok.
- Tylko nie wydaj na głupoty.
- Zagraj w totka za całe 4 zł, 1 zł odłóż na czarną godzinę.
- Fajnie, życie można sobie na nowo ułożyć!


Bonifikaty przyznano 175 mieszkańcom



Już całkiem na serio poprosiliśmy spółdzielnię o komentarz. Jak czytamy w przesłanym oświadczeniu, zasady udzielania rekompensaty określa "Regulamin rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi oraz ustalania opłat za użytkowanie lokali w Gdańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej".

Według jednego z zapisów użytkownikom dźwigów przysługuje bonifikata za każdy pełny dzień unieruchomienia dźwigu w wysokości 1/30 miesięcznej opłaty ustalonej za eksploatację dźwigu.

- W związku z powyższym za każdy dzień unieruchomienia dźwigu mieszkańcom ponoszącym opłaty z tytułu korzystania z dźwigu przysługuje zwolnienie z opłaty za dźwig w części dotyczącej eksploatacji w stosunku do opłaty miesięcznej - tłumaczą przedstawiciele zarządu spółdzielni [pod pismem podpisał się Tomasz Młot, z-ca prezesa ds. technicznych, oraz Wiesław Kucharczyk, prezes zarządu - dop. red.].
Jak wygląda sposób wyliczania rekompensaty?

3,85 zł (stawka eksploatacyjna ponoszona za 1 os/m-c): 30 x 39 dni (przestoju) = 5,00 zł za osobę.

- Bonifikata udzielana jest dla budynku, którego modernizacja dotyczy, w budynku przy ul. Koralowej 2 zgłoszonych do zamieszkania i ponoszących opłatę eksploatacyjną za korzystanie z dźwigu wynosi 175 osób - informuje spółdzielnia.

Szeroki zakres remontu, stąd 39 dni przestoju



Zapytaliśmy też, co sprawiło, że winda w bloku naszej czytelniczki została wyłączona z eksploatacji na ponad miesiąc.

Spółdzielnia tłumaczy, że zakres prac remontowych był szeroki. Obejmował modernizację sterowania, wymianę wyeksploatowanych materiałów powodujących głośną pracę podzespołów kabinowych i przeciwwagowych dźwigu, wymianę żeliwnych suwaków na suwaki przegubowe z wkładkami plastikowymi, wymianę krzywki ruchomej na nową, dostawę i montaż kabiny z drzwiami automatycznymi i osprzętem, tabliczkami informacyjnymi, tabliczkami bezpieczeństwa, wymianę drzwi szybowych na automatyczne, obróbki malarskie po wymianie drzwi, przygotowanie dokumentacji technicznej oraz dokonanie uzgodnień z UDT - niezbędnych do dopuszczenia dźwigu do ruchu i użytkowania przez UDT.

- Prace zostały wykonane zgodnie z zaplanowanym harmonogramem. W wyniku przeprowadzonej modernizacji mieszkańcy budynku mogą poruszać się nowoczesnymi dźwigami, nie tylko o nowoczesnym wyglądzie, ale również technologii zapewniającej bezpieczeństwo i komfort korzystania - podkreślają przedstawiciele spółdzielni.

Opinie (164) 4 zablokowane

  • U nas doliczyli po 430zł (2)

    Za mieszkańca - 2150 u nas przy 5 osobach, za naprawę, jak winda się zepsuła.

    • 3 0

    • (1)

      Co to za budynek, w którym przy 5 lokalach jest winda? Jakiś ekskluziw?

      • 1 1

      • ???

        W normalnym budownictwie to przy 2 czy 3 piętrach jest winda z hali garażowej.

        • 1 0

  • To tak podobnie jak Mojżesz prawie 40 dni. Codziennie na 10-siąte (przykazanie)

    Ale on uchronił ludzi od złego . A spółdzielnia dała rekompensatę 5 złociszy . Śmiech na sali.
    W drugą stronę to lepiej działa , jak podwyżki to od razu minimum 100 złociszy do czynszu. I gdzie tu sprawiedliwość .

    • 2 0

  • Ale Pani (1)

    Codziennie, tak dzień w dzień, przez 39 dni, piątek, świątek i niedziela... targała siatki z zakupami na VIII piętro?? Serio ?? Jakoś nie wierzę. Mieszkam na os Przylesie w Sopocie. Kilka lat temu był generalny remont wind. Niesamowite było to że przy wejściu na klatkę na tablicy ogłoszeń były podane nr mieszkań i nr tel do osób potrzebujących. Jaka była niesamowita synchronizacja i pomoc dla innych, tych z wyższych pięter. To było wspaniałe i genialne. Rozumieliśmy się bez słów. Tak ,tak wiem zaraz będzie oburzenie że RODO. Że złodzieje itd. Ale pomoc była i niosła się szeroko rozumianym pojęciem. Po remoncie okazało się że: nikt nikogo nie okradl, nikt od nikogo nie wyłudził pieniędzy ani innych dóbr. Ale pomoc okazała się skuteczna

    • 3 3

    • Ta,staruszek staruszkowi pomagał.

      • 1 0

  • Dzban tak samo rozumuje jak babcia która idzie do spółdzielni (1)

    i robi awanturę że musi więcej płacić za wodę czy ogrzewanie.

    • 1 5

    • Bo babcina emerytura stoi w miejscu.

      • 0 0

  • Granitowa 2 (8)

    Ja mam nieszczęście mieszkać na 10 piętrze i mam psa, najmłodsza też już nie jestem (cierpię na dyskopatię, a małego psa trzeba nosić bo niskopodwoziowy). Najbardziej wdiabla mnie to, że ten remont robią dwie osoby w wymiarze 5-6 godzin dziennie! No, może to tylko moja opinia ale moim zdaniem to powinna być praca priorytetowa, wykonywana na dwie zmiany żeby jak najmniej dokuczyć mieszkańcom, przecież to jedyna winda w budynku gdzie mieszkają ludzie starsi, młodzi z dziećmi, których nie stać na to by w okresie remontu zamieszkać gdzie indziej, bo przecież płacą niemały czynsz za swoje mieszkanie.
    Ale stare nawyki zasięgnięte z czasów sojuszu robotniczo-chłopskiego trzymają się doskonale i terror nad mieszkańcami trwa już u nas miesiąc! Starzy ludzie siedzą uwięzieni w swoich mieszkaniach - kogo to obchodzi? Zatkają buzię 5zł i siedź cicho człowieku i pokorny bądź, bo panowie rządzą!

    • 6 7

    • xD

      nie znam sie, ale się wypowiem. typowo polskie, komunistyczne myślenie.

      • 3 2

    • (1)

      Paniusiu z joreczkiem - czy Paniusia chciałaby, żeby wyremontowana na odp. winda urwała się wioząc Paniusię ze swym szczurem z 10 na parter, względnie zakleszczyła się między piętrami? Wówczas joreczek może nie wytrzymać i popuścić. Paniusia także.

      • 4 2

      • No to co?

        Miałbyś wtedy trupa w szybie albo smród w kabinie!

        • 0 0

    • a łajno po piesku zbierasz? (1)

      czy to już nie twój problem. Na trawnikach g za g g popycha.

      • 1 0

      • A zbieram!

        A zbieram jołopie jeden!

        • 0 0

    • Terror mieszkańców (2)

      Rzeczywiście, remont windy to terroryzowanie mieszkańców. Lepiej nic nie robić i niech się zerwie. Z czasów sojuszu robotniczo chłopskiego to są takie opinie ekspertów od wszystkiego.

      • 1 2

      • A teraz? Winda po odbiorze i jaśnie panowie nie puszczą windy, bo mają datę na kartce 10.03! Złośliwość i podłość w stosunku do mnie? Ale dlaczego też do 87 pozostałych adresów w tym bloku? Prawda którą ujawniłam tak w oczy kole?

        • 0 0

      • Dziękuję

        Za rozsądne słowa mgr inż. Ja też mgr! Bardzo proszę, róbcie za moje pieniądze, ale nie 1, 5 miesiąca!

        • 0 0

  • Kondycha prima sort (1)

    Dziady kondycję sobie wyrobią i stawy kolanowe rozruszają, bo od klęczenia przed księdzem im trochę się zastały

    • 1 7

    • A kto ty jesteś?

      • 3 0

  • Nie mogę sobie dokładnie przypomnieć ale jak u mnie wymieniali windę (3)

    to nie było żadnej bonifikaty, kazali jeździć drugą klatką na ostatnie piętro gdzie jest przejście do mojej klatki i ewentualnie kilka pięter zejść w dół. Teraz nie jestem pewny ale bloki na zdjęciu mają chyba jedną klatkę ale za to DWIE windy i jak jedna była remontowana to druga działała i dlatego to tylko symboliczny zwrot za dłuższe czekanie niż normalnie. Tu może była jedna ale i tak opłatę naliczono prawidłowo

    • 1 1

    • Stare windy powinni wymieniać,a nie bez przerwy remontować,te w falowcu w Nowym Porcie mają ponad 40 lat.To jest reanimacja trupów.A na fundusz remontowy co miesiąc płacimy dużo.

      • 2 0

    • blok ma jedną klatkę i JEDNĄ windę

      • 1 0

    • Jakie dwie?

      W tych blokach jest tylko JEDNA winda!

      • 1 0

  • Spółdzielnia (1)

    Ciekawe czy cwaniak konus dalej tam rządzi

    • 2 0

    • jo, głupka struga cały czas

      • 2 0

  • Krotszy remont! (1)

    Moim zdaniem 39 dni na zaplanowany remont windy to zdecydowanie zbyt dlugi okres. Przeciez to ponad 5 tygodni (28 dni roboczych)
    Jesli chodzi o wspomniane 5zl to mysle ze nazwanie tego rekompensata bylo bledem. To po prostu brak oplaty za uzytkowanie windy w okresie remontu.

    • 45 5

    • Nikt nie nazwał tego rekompensatą poza twórcami artykułu, tylko bonifikatą

      • 3 0

  • Ale jaja

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane