- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (640 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (41 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (49 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (29 opinii)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (242 opinie)
5 zł bonifikaty za 39 dni przerwy w działaniu windy
W wieżowcu przy ul. Koralowej w Gdańsku przez ponad miesiąc trwał remont windy. Dźwig przez 39 dni był wyłączony z eksploatacji, co było utrapieniem dla mieszkańców. Po zakończonej modernizacji mogą cieszyć się nie tylko z nowej windy, ale i... bonifikaty udzielonej przez spółdzielnię. Wyniosła ona - co może śmieszyć - 5 zł za osobę.
Udzielona bonifikata wyniosła 5 zł za osobę.
- Mogę odliczyć 5 zł od czynszu za to, że 39 dni tachałam siatki z zakupami na 8 piętro. Dzień stał się od razu lepszy - śmieje się nasza czytelniczka.
"Tylko nie wydaj na głupoty"
Pięciozłotowa obniżka czynszu rozbawiła naszych czytelników, którzy w komentarzach pod zamieszczonym raportem pisali:
- Dobrze przemyśl, co zrobić z takim majątkiem!
- Tylko niech nie zapomni uwzględnić tego w rozliczeniu podatkowym za rok.
- Tylko nie wydaj na głupoty.
- Zagraj w totka za całe 4 zł, 1 zł odłóż na czarną godzinę.
- Fajnie, życie można sobie na nowo ułożyć!
Bonifikaty przyznano 175 mieszkańcom
Już całkiem na serio poprosiliśmy spółdzielnię o komentarz. Jak czytamy w przesłanym oświadczeniu, zasady udzielania rekompensaty określa "Regulamin rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi oraz ustalania opłat za użytkowanie lokali w Gdańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej".
Według jednego z zapisów użytkownikom dźwigów przysługuje bonifikata za każdy pełny dzień unieruchomienia dźwigu w wysokości 1/30 miesięcznej opłaty ustalonej za eksploatację dźwigu.
- W związku z powyższym za każdy dzień unieruchomienia dźwigu mieszkańcom ponoszącym opłaty z tytułu korzystania z dźwigu przysługuje zwolnienie z opłaty za dźwig w części dotyczącej eksploatacji w stosunku do opłaty miesięcznej - tłumaczą przedstawiciele zarządu spółdzielni [pod pismem podpisał się Tomasz Młot, z-ca prezesa ds. technicznych, oraz Wiesław Kucharczyk, prezes zarządu - dop. red.].
Jak wygląda sposób wyliczania rekompensaty?
3,85 zł (stawka eksploatacyjna ponoszona za 1 os/m-c): 30 x 39 dni (przestoju) = 5,00 zł za osobę.
- Bonifikata udzielana jest dla budynku, którego modernizacja dotyczy, w budynku przy ul. Koralowej 2 zgłoszonych do zamieszkania i ponoszących opłatę eksploatacyjną za korzystanie z dźwigu wynosi 175 osób - informuje spółdzielnia.
Szeroki zakres remontu, stąd 39 dni przestoju
Zapytaliśmy też, co sprawiło, że winda w bloku naszej czytelniczki została wyłączona z eksploatacji na ponad miesiąc.
Spółdzielnia tłumaczy, że zakres prac remontowych był szeroki. Obejmował modernizację sterowania, wymianę wyeksploatowanych materiałów powodujących głośną pracę podzespołów kabinowych i przeciwwagowych dźwigu, wymianę żeliwnych suwaków na suwaki przegubowe z wkładkami plastikowymi, wymianę krzywki ruchomej na nową, dostawę i montaż kabiny z drzwiami automatycznymi i osprzętem, tabliczkami informacyjnymi, tabliczkami bezpieczeństwa, wymianę drzwi szybowych na automatyczne, obróbki malarskie po wymianie drzwi, przygotowanie dokumentacji technicznej oraz dokonanie uzgodnień z UDT - niezbędnych do dopuszczenia dźwigu do ruchu i użytkowania przez UDT.
- Prace zostały wykonane zgodnie z zaplanowanym harmonogramem. W wyniku przeprowadzonej modernizacji mieszkańcy budynku mogą poruszać się nowoczesnymi dźwigami, nie tylko o nowoczesnym wyglądzie, ale również technologii zapewniającej bezpieczeństwo i komfort korzystania - podkreślają przedstawiciele spółdzielni.
Opinie (164) 4 zablokowane
-
2023-02-17 07:12
mogli nic nie dostac, 5zl*x mieszkancow = koszty
- 0 0
-
2023-02-17 07:28
Zarząď spodzielni.
To w sumie mi wystarczy, by nie czytać dalej
- 2 0
-
2023-02-17 07:37
ci z parteru zarobieni
- 2 1
-
2023-02-17 07:41
Gdyńska spółdzielnia mieszkaniowa
Zobacz co tam się dzieje!
- 1 0
-
2023-02-17 08:35
i w czym problem?
Jakby bonifikaty nie dali wcale, to nikt by artykułu nie robił.
A tak dali i jest afera.
Ogarnijcie się...- 1 3
-
2023-02-17 09:00
No dobra ! - a jaka jest dzienna opłata za korzystanie z windy wówczas kiedy jest ona sprawna ?
Logicznym jest ,że wówczas kiedy jest nie sprawna i nie można z niej korzystać to o tyle samo powinna być pomniejszona opłata ! , ale uważam ,że to już każdy lokator indywidualnie powinien sobie odliczyć ! A gdyby nie podobało się to prezesom Spółdzielni to niech kierują sprawe do Sądu !
- 1 0
-
2023-02-17 09:40
(1)
Jak opłata miesięczna wynosi 5 zł na osobę to ile chcieliby dostać zwrotu?
- 1 3
-
2023-02-17 09:55
co ile- pincet!
- 0 1
-
2023-02-17 09:49
Złodzieje
- 2 0
-
2023-02-17 09:58
Grubasy! To dla waszej zdrowotności. (1)
Ta unieruchomiona winda, przedłużyła wasze życie o 1 rok. Bez ruchu wymrzecie jak dinozaury...
- 0 4
-
2023-02-20 19:37
Dziecko!
Jak będziesz miał 60 i więcej to poczujesz, co to znaczy 4 razy dziennie pokonywać 10 pięter. A teraz nie wycieraj buzi!
- 0 0
-
2023-02-17 10:10
Nie oddali by i byłaby afera jak
z paliwem na orlenie
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.