• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5 zł bonifikaty za 39 dni przerwy w działaniu windy

Maciej Korolczuk
16 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (164)
Mieszkańcy wieżowca przy ul. Koralowej musieli radzić sobie bez windy przez 39 dni. Mieszkańcy wieżowca przy ul. Koralowej musieli radzić sobie bez windy przez 39 dni.

W wieżowcu przy ul. KoralowejMapka w Gdańsku przez ponad miesiąc trwał remont windy. Dźwig przez 39 dni był wyłączony z eksploatacji, co było utrapieniem dla mieszkańców. Po zakończonej modernizacji mogą cieszyć się nie tylko z nowej windy, ale i... bonifikaty udzielonej przez spółdzielnię. Wyniosła ona - co może śmieszyć - 5 zł za osobę.



Mając do wyboru windę i schody, wybieram:

O udzielonej bonifikacie naszą czytelniczkę poinformowała Gdańska Spółdzielnia Mieszkaniowa. Jak wyjaśniono w lakonicznym komunikacie, wynika ona z remontu dźwigu. Winda w bloku przy ul. Koralowej na Oruni nie działała łącznie przez 39 dni. W bloku nie byle jakim, bo 10-piętrowym.

Udzielona bonifikata wyniosła 5 zł za osobę.

- Mogę odliczyć 5 zł od czynszu za to, że 39 dni tachałam siatki z zakupami na 8 piętro. Dzień stał się od razu lepszy - śmieje się nasza czytelniczka.
Komunikat o udzielonej rekompensacie, jaki nasza czytelniczka otrzymała od spółdzielni. Komunikat o udzielonej rekompensacie, jaki nasza czytelniczka otrzymała od spółdzielni.

"Tylko nie wydaj na głupoty"



Pięciozłotowa obniżka czynszu rozbawiła naszych czytelników, którzy w komentarzach pod zamieszczonym raportem pisali:

- Dobrze przemyśl, co zrobić z takim majątkiem!
- Tylko niech nie zapomni uwzględnić tego w rozliczeniu podatkowym za rok.
- Tylko nie wydaj na głupoty.
- Zagraj w totka za całe 4 zł, 1 zł odłóż na czarną godzinę.
- Fajnie, życie można sobie na nowo ułożyć!


Bonifikaty przyznano 175 mieszkańcom



Już całkiem na serio poprosiliśmy spółdzielnię o komentarz. Jak czytamy w przesłanym oświadczeniu, zasady udzielania rekompensaty określa "Regulamin rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi oraz ustalania opłat za użytkowanie lokali w Gdańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej".

Według jednego z zapisów użytkownikom dźwigów przysługuje bonifikata za każdy pełny dzień unieruchomienia dźwigu w wysokości 1/30 miesięcznej opłaty ustalonej za eksploatację dźwigu.

- W związku z powyższym za każdy dzień unieruchomienia dźwigu mieszkańcom ponoszącym opłaty z tytułu korzystania z dźwigu przysługuje zwolnienie z opłaty za dźwig w części dotyczącej eksploatacji w stosunku do opłaty miesięcznej - tłumaczą przedstawiciele zarządu spółdzielni [pod pismem podpisał się Tomasz Młot, z-ca prezesa ds. technicznych, oraz Wiesław Kucharczyk, prezes zarządu - dop. red.].
Jak wygląda sposób wyliczania rekompensaty?

3,85 zł (stawka eksploatacyjna ponoszona za 1 os/m-c): 30 x 39 dni (przestoju) = 5,00 zł za osobę.

- Bonifikata udzielana jest dla budynku, którego modernizacja dotyczy, w budynku przy ul. Koralowej 2 zgłoszonych do zamieszkania i ponoszących opłatę eksploatacyjną za korzystanie z dźwigu wynosi 175 osób - informuje spółdzielnia.

Szeroki zakres remontu, stąd 39 dni przestoju



Zapytaliśmy też, co sprawiło, że winda w bloku naszej czytelniczki została wyłączona z eksploatacji na ponad miesiąc.

Spółdzielnia tłumaczy, że zakres prac remontowych był szeroki. Obejmował modernizację sterowania, wymianę wyeksploatowanych materiałów powodujących głośną pracę podzespołów kabinowych i przeciwwagowych dźwigu, wymianę żeliwnych suwaków na suwaki przegubowe z wkładkami plastikowymi, wymianę krzywki ruchomej na nową, dostawę i montaż kabiny z drzwiami automatycznymi i osprzętem, tabliczkami informacyjnymi, tabliczkami bezpieczeństwa, wymianę drzwi szybowych na automatyczne, obróbki malarskie po wymianie drzwi, przygotowanie dokumentacji technicznej oraz dokonanie uzgodnień z UDT - niezbędnych do dopuszczenia dźwigu do ruchu i użytkowania przez UDT.

- Prace zostały wykonane zgodnie z zaplanowanym harmonogramem. W wyniku przeprowadzonej modernizacji mieszkańcy budynku mogą poruszać się nowoczesnymi dźwigami, nie tylko o nowoczesnym wyglądzie, ale również technologii zapewniającej bezpieczeństwo i komfort korzystania - podkreślają przedstawiciele spółdzielni.

Opinie (164) 4 zablokowane

  • mogli nic nie dostac, 5zl*x mieszkancow = koszty

    • 0 0

  • Zarząď spodzielni.

    To w sumie mi wystarczy, by nie czytać dalej

    • 2 0

  • ci z parteru zarobieni

    • 2 1

  • Gdyńska spółdzielnia mieszkaniowa

    Zobacz co tam się dzieje!

    • 1 0

  • i w czym problem?

    Jakby bonifikaty nie dali wcale, to nikt by artykułu nie robił.
    A tak dali i jest afera.
    Ogarnijcie się...

    • 1 3

  • No dobra ! - a jaka jest dzienna opłata za korzystanie z windy wówczas kiedy jest ona sprawna ?

    Logicznym jest ,że wówczas kiedy jest nie sprawna i nie można z niej korzystać to o tyle samo powinna być pomniejszona opłata ! , ale uważam ,że to już każdy lokator indywidualnie powinien sobie odliczyć ! A gdyby nie podobało się to prezesom Spółdzielni to niech kierują sprawe do Sądu !

    • 1 0

  • (1)

    Jak opłata miesięczna wynosi 5 zł na osobę to ile chcieliby dostać zwrotu?

    • 1 3

    • co ile- pincet!

      • 0 1

  • Złodzieje

    • 2 0

  • Grubasy! To dla waszej zdrowotności. (1)

    Ta unieruchomiona winda, przedłużyła wasze życie o 1 rok. Bez ruchu wymrzecie jak dinozaury...

    • 0 4

    • Dziecko!

      Jak będziesz miał 60 i więcej to poczujesz, co to znaczy 4 razy dziennie pokonywać 10 pięter. A teraz nie wycieraj buzi!

      • 0 0

  • Nie oddali by i byłaby afera jak

    z paliwem na orlenie

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane