• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5 zł bonifikaty za 39 dni przerwy w działaniu windy

Maciej Korolczuk
16 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (164)
Mieszkańcy wieżowca przy ul. Koralowej musieli radzić sobie bez windy przez 39 dni. Mieszkańcy wieżowca przy ul. Koralowej musieli radzić sobie bez windy przez 39 dni.

W wieżowcu przy ul. KoralowejMapka w Gdańsku przez ponad miesiąc trwał remont windy. Dźwig przez 39 dni był wyłączony z eksploatacji, co było utrapieniem dla mieszkańców. Po zakończonej modernizacji mogą cieszyć się nie tylko z nowej windy, ale i... bonifikaty udzielonej przez spółdzielnię. Wyniosła ona - co może śmieszyć - 5 zł za osobę.



Mając do wyboru windę i schody, wybieram:

O udzielonej bonifikacie naszą czytelniczkę poinformowała Gdańska Spółdzielnia Mieszkaniowa. Jak wyjaśniono w lakonicznym komunikacie, wynika ona z remontu dźwigu. Winda w bloku przy ul. Koralowej na Oruni nie działała łącznie przez 39 dni. W bloku nie byle jakim, bo 10-piętrowym.

Udzielona bonifikata wyniosła 5 zł za osobę.

- Mogę odliczyć 5 zł od czynszu za to, że 39 dni tachałam siatki z zakupami na 8 piętro. Dzień stał się od razu lepszy - śmieje się nasza czytelniczka.
Komunikat o udzielonej rekompensacie, jaki nasza czytelniczka otrzymała od spółdzielni. Komunikat o udzielonej rekompensacie, jaki nasza czytelniczka otrzymała od spółdzielni.

"Tylko nie wydaj na głupoty"



Pięciozłotowa obniżka czynszu rozbawiła naszych czytelników, którzy w komentarzach pod zamieszczonym raportem pisali:

- Dobrze przemyśl, co zrobić z takim majątkiem!
- Tylko niech nie zapomni uwzględnić tego w rozliczeniu podatkowym za rok.
- Tylko nie wydaj na głupoty.
- Zagraj w totka za całe 4 zł, 1 zł odłóż na czarną godzinę.
- Fajnie, życie można sobie na nowo ułożyć!


Bonifikaty przyznano 175 mieszkańcom



Już całkiem na serio poprosiliśmy spółdzielnię o komentarz. Jak czytamy w przesłanym oświadczeniu, zasady udzielania rekompensaty określa "Regulamin rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi oraz ustalania opłat za użytkowanie lokali w Gdańskiej Spółdzielni Mieszkaniowej".

Według jednego z zapisów użytkownikom dźwigów przysługuje bonifikata za każdy pełny dzień unieruchomienia dźwigu w wysokości 1/30 miesięcznej opłaty ustalonej za eksploatację dźwigu.

- W związku z powyższym za każdy dzień unieruchomienia dźwigu mieszkańcom ponoszącym opłaty z tytułu korzystania z dźwigu przysługuje zwolnienie z opłaty za dźwig w części dotyczącej eksploatacji w stosunku do opłaty miesięcznej - tłumaczą przedstawiciele zarządu spółdzielni [pod pismem podpisał się Tomasz Młot, z-ca prezesa ds. technicznych, oraz Wiesław Kucharczyk, prezes zarządu - dop. red.].
Jak wygląda sposób wyliczania rekompensaty?

3,85 zł (stawka eksploatacyjna ponoszona za 1 os/m-c): 30 x 39 dni (przestoju) = 5,00 zł za osobę.

- Bonifikata udzielana jest dla budynku, którego modernizacja dotyczy, w budynku przy ul. Koralowej 2 zgłoszonych do zamieszkania i ponoszących opłatę eksploatacyjną za korzystanie z dźwigu wynosi 175 osób - informuje spółdzielnia.

Szeroki zakres remontu, stąd 39 dni przestoju



Zapytaliśmy też, co sprawiło, że winda w bloku naszej czytelniczki została wyłączona z eksploatacji na ponad miesiąc.

Spółdzielnia tłumaczy, że zakres prac remontowych był szeroki. Obejmował modernizację sterowania, wymianę wyeksploatowanych materiałów powodujących głośną pracę podzespołów kabinowych i przeciwwagowych dźwigu, wymianę żeliwnych suwaków na suwaki przegubowe z wkładkami plastikowymi, wymianę krzywki ruchomej na nową, dostawę i montaż kabiny z drzwiami automatycznymi i osprzętem, tabliczkami informacyjnymi, tabliczkami bezpieczeństwa, wymianę drzwi szybowych na automatyczne, obróbki malarskie po wymianie drzwi, przygotowanie dokumentacji technicznej oraz dokonanie uzgodnień z UDT - niezbędnych do dopuszczenia dźwigu do ruchu i użytkowania przez UDT.

- Prace zostały wykonane zgodnie z zaplanowanym harmonogramem. W wyniku przeprowadzonej modernizacji mieszkańcy budynku mogą poruszać się nowoczesnymi dźwigami, nie tylko o nowoczesnym wyglądzie, ale również technologii zapewniającej bezpieczeństwo i komfort korzystania - podkreślają przedstawiciele spółdzielni.

Opinie (164) 4 zablokowane

  • Bonifikata =/= rekompensata

    Polecam panu redaktorowi naukę języka polskiego na poziomie podstawowym

    • 0 0

  • A u mnie w bloku nie było przez kilka dni ogrzewania i nie ma mowy o obniżeniu kosztów a GPEC na tym nieźle zarobił całe osiedle bez ogrzewania a rachunki bez zmian

    • 1 0

  • (1)

    A ile płacą miesiecznie za korzystanie z tej windy?

    • 0 1

    • Rozliczają hurtem,całe osiedle Kasztanowe

      • 0 0

  • Dziwni Ci ludzie

    Jak płacą 3,85zł/mc to uważają że nie jest mało, ale jak mają zwrot w takiej wysokości to larum i zgrzytanie zębów!
    Fałsz i obłuda!

    • 1 2

  • Nie wyobrazam sobie mieszkać w takim wysokim mrowkowcu.

    Dramat.

    • 2 0

  • Czuć wałek na odległość.

    Pan prezes niech już zacznie się pakować powoli, ludzie tego nie przemilczą. Bo i dlaczego.

    • 2 0

  • Tfu ten gsm

    Dobrze.dobierzcie się w końcu do tego gsm bo robia co chcą pieniądze mieszkańców wywalane w błoto na naprawy które wogole nie powinny być odebrane według mnie.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane