- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
W grudniu przyszłego roku pierwsi pasażerowie pojadą tramwajem ze Śródmieścia Gdańska na Chełm. Kurs potrwa nieco ponad 5 minut. Wczoraj podpisano umowę z konsorcjum, które wybuduje nową trasę tramwajową.
Zanim jednak mieszkańcy Chełmu dojadą do swoich domów bez stania w korkach, Konsorcjum Chełm, złożone z firm z Poznania, Łodzi, Krakowa, Gdańska i Gdyni będzie musiało położyć ok. 5,8 km pojedynczego toru, czyli ok. 640 szyn. Na trasie liczącej prawie 3 km powstaną cztery przystanki - na wysokości ul. Pohulanka, Odrzańskiej, Chałubińskiego i Witosa. Wyremontowane zostaną schody prowadzące z kładek dla pieszych na przystanki, a na każdym z nich zamontowana zostanie winda dla osób niepełnosprawnych.
Za wszystko to, oraz modernizację trzech skrzyżowań na trasie tramwaju, budowę pętli za skrzyżowaniem al. Sikorskiego z ul. Witosa oraz budowę całej trakcji miasto zapłaci ok. 60 mln zł.
Kiedy na al. Armii Krajowej pojawią się robotnicy? - Dopiero pod koniec października. Do tego czasu musimy stworzyć projekt techniczny i uzyskać pozwolenia budowlane - tłumaczy Tomasz Sweklej, prezes firmy Torpol, która jest liderem Konsorcjum Chełm.
Zarówno on, jak i wszyscy miejscy urzędnicy odpowiedzialni za tę budowę - inwestorem zastępczym jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - zgodnie twierdzą, że budowa linii zostanie zakończona 30 listopada 2007 r. - Inwestycję współfinansuje Unia Europejska, która wymaga byśmy jej pieniądze wydali do końca przyszłego roku. - podkreślają.
Tramwaje będą mogły wyjechać na trasę na Chełm zaraz po zakończeniu prac montażowych. Do obsługi tej trasy trzeba było kupić zupełnie nowe pojazdy, które zostaną dostarczone pod koniec budowy linii. - Stanowiące większość gdańskiego taboru wozy 105N nie dałyby rady tam podjechać, więc ZKM zamówił trzy bombardiery, które będą jeździć na Chełm - mówi Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Dodaje także, że te tramwaje będą musiały jeździć na krótkich liniach, by zapewnić stałą obsługę trasy. - Będą robiły pętlę albo wokół Śródmieścia, albo też wokół Opery.
Gdy ruszy nowa linia zmianie ulegną trasy autobusów jeżdżących ze Śródmieścia na Chełm al. Armii Krajowej. ZTM liczy, że gdy autobusy znikną z zakorkowanej ulicy, zmniejszą się korki w tej części trasy W-Z.
|
Opinie (174) 3 zablokowane
-
2006-08-10 12:06
miała być linia do pętli przy kosciele potem do ptasiej
a tu na załłączonym obrazku tylko muska Chełm Góra dwa przystanki w odległosci 100 metrów. Co to za połaczenie, to kpina.
- 0 0
-
2006-08-10 12:10
Napinaczu.
Racje mam pod tym względem, ze skoro patrzysz na kolej od strony finansowej, to jak już szukasz najtanszego rozwiazania – wychodzi autobus a nie tramwaj. Tak, tak budowa porzadnej nitki tramwajowej to bardzo duzy wydatek. Bo potrzebne sa tunele, kladki itp. Gdansk jak zwykle idzie na latwizne i stawia te przystanki w postaci wysepek z których ludzie wychodza prosto pod samochody. Pas dla autobusow nie rozwiazuje wszystkich problemow, ale na pewno je zmniejsza. BTW, kombinujesz jak kon pod gore, ale popatrz sobie lepiej jaki kociol i z tramwajami robi się na skrzyzowaniach jak się ktos autem wpepcha i bardzo dobrze, bo uprzywilejowanie pojazdu szynowego jest głupotą już z punktu widzenia ekonomii eksploatacji. Pojazd elektryczny zawsze ma możliwość zwrotu energii do sieci przy hamowaniu a samochodowy nie ma tej możliwości, poza tym zużycie energii w tramwaju jest tym mniejsze im wolniej jedzie a w autobusie zużycie paliwa jest tym większe im wolniej jedzie.
Marek, dla zasady nie wsiadam w tramwaj.
Do reszty odniose sie pozniej, bo obowiazki mnie wzywaja.- 0 0
-
2006-08-10 12:11
Chełm ma około 20 tys nie 40
po 40 to ma ogromna Zaspa i Przymorze.i nadal nie wiem czemu petla ma byc na witosa? może to tylko jeden przystanek bedzie na Chełmie.Tragiczne
- 0 0
-
2006-08-10 12:13
"Marek, dla zasady nie wsiadam w tramwaj." napisał Mag.
To tak jak ja, w Gdyni nigdy nie wsiadam w tramwaj.- 0 0
-
2006-08-10 12:13
Tiaaaa 3 Bombardiery:-))))))
Oszałamiająca ilość, jak dwa z nich się spsują to pojadą tam 105Nki. :-))))))))))))))))
- 0 0
-
2006-08-10 12:16
jak koń pod górkę powiadasz... zwalniam Ciebie z odnoszenia się do tego co ja napisałem bo to zupełnie bez sensu - usiłujesz udowodnić z góry założona tezę dowolnie traktując argumenty i zmieniając co i rusz to co udowadniasz - jak dowiedzie się Tobie, że w Londynie nie jest tak jak bys chciał to strrzelasz Budapesztem i powtarzasz to co chwile wczesniej napisał rozmówca udając, że to Twój genialny i własny argument. To nie mój poziom, wolałbym się czeos od Ciebie dowiedzieć, ale nie masz racxzej nic czego mógłbym. a przepychanki kombinowanki mnie nie intere
- 0 0
-
2006-08-10 12:44
a ja mam nadzieje ze lotnisko w gd dostanie po dupie od jakiegos innego
bo to co sie tam dzieje to masakra w bialy dzien. Jestem gdanszczaninem, ale zycze z calego serca zeby tani przewoznicy zaczeli ladowac gdziekolwiek indziej, bo bardzo prawdopodobne ze nie bedzie tam tak wielkiego burdelu na tak niewielu m2 DZIEKUJE
- 0 0
-
2006-08-10 12:46
Tramwaj
Nie ukrywam, że jestem osoba bardzo zamożną, która porusza się luksusowym autem wraz z szoferem, więc tramwajem i tak nie będę jeździł, niemniej jednak podoba mi sie pomysł budowy nowych linii tramwajowych dla ludności.
- 0 0
-
2006-08-10 12:49
Nonno
Dla takich jak Ty , podstawi pan Szczyt pustego Bombardiera z prywatnym motorniczym .
Daj sie przekonac !- 0 0
-
2006-08-10 12:51
a Gdynia stawia na dobre drogi
przez co nie będzie korków i mozna zastosować trolejbusy lub autobusy na CNG...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.